Traťová pravidla (track rules)

Otázky, problémy a nejasnosti při stavbě tratí
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1891
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Pardubice - Jaroměř

Příspěvek od Roman » stř 08. led 2014 14:55:53

haldo11 píše:Mám otázku, viem, že to sem nepatrí, ale keď sa už o tom debatuje ... Je to naozaj problém, ak sa používa viacero pravidiel? Mám totižto tento problém, veľa vecí (ako aj prekročenie minimálneho polomeru smerom nadol zmenou MainLine na Yard) som obchádzal upravovaním Romanových pravidiel a pre vyhovujúce prechodnice som to kombinoval, tam som napríklad zistil, že sa dajú kombinovať pri určitých pravidlách rôzne prechodnice (muselo ale sedieť konečné prevýšenie). Staviam totiž podľa podkladov ŽSR, kde mám na 3 desatinné miesta presné sklony a na trati Nitra - Leopoldov to pasovalo na konci stavby s odchýlkou necelého jedného výškového metra. Zakladať vlákno pre túto trať nemá význam, mám to len koľajovo a príležitostne to podľa príspevkov na tomto fóre upravujem. Keď by to pokročilo, poslal by som to tu znýmym stavitelom na "recenziu". Toto ma však zarazilo, pretože prekopávať od základu ročnú prácu na koľajisku by bola vražda. Čo teda spôsobuje priveľa pravidiel? Čaká ma ešte jeden veľký oriešok, a síce asi prestavba celého Leopoldova, lebo ako tak tuším z príspevkov, na Romanove AUTO-TV bude nutné prestavať koľajisko s pravidlom skrytého TV, už z toho samotného mam husiu kožu.
Ďakujem
Můj názor na problematiku je tento :

1. Kolik pravidel používá výrobce TS2014 ? Já viděl maximálně dvě u jejich addonů.
2. Nelze zpětně editovat vlastnosti kolejí . Například ve stanici, kde bylo použito pro každou výhybku jiné pravidlo je to zhola nemožné. A nebo jen pro silné nervy.
3. Rychlost načítání tratě. Prakticky ověřeno na mojí trati, kde se volná jízda v Brodě načte v rozmezí 5-10s. A u KaMatovi trati? Před sjednocením pravidel trvalo načítání editoru několik minut. Po sjednocení pravidel to na mém PC trvá maximálně minutu. A dalším poznatkem bylo (jelikož pravidla musí mít každý loft, ne jen koleje) větší plynulost hry při načítání čtverců.
4. tento bod je zdánlivě nepodstatný ale zmíním se. Při eventuální dodatečné výměně pravidla ( z nějakého důvodu, jakým je třeba u KaMat a Mubeho přechod na pravidlo s možností převýšení vnější kolejnice v oblouku nebo elektrifikace novým loft trolejovým vedením) Musí být nahrazeno každé konkrétní , v trati použité pravidlo. Pokud se toto neprovede, dojde k resetování všech rychlostí. S Michalem jsme totiž zjistili, že pokud se ponechá při pokládce koleje defaultní rychlost definovaná v pravidle, nedojde k jejímu zapsání do databázového souboru Tracks.bin. Tam se zapíše jen rychlost změněná. Primárně je tedy rychlost načítána z pravidla.

A zdánlivé nevýhody ?

Nejčastěji diskutované jsou a jako nevětší nevýhoda u zastánců stovek pravidel jsou zmiňované přestavníky výhybek. Zde ale existuje několik poměrně elegantních řešení.
Předpokladem u prvního je alespoň základní znalost struktury a adresářů a souborů v TS. Pokud stavitel hodlá konstruovat výhybku ve stanici s jiným typem přestavníku než je přiřazen k defaultně použitému pravidlu, stačí toto dát někam stranou a dočasně jej nahradit v příslušném adresáři Assets jiným (název souboru se musí shodovat), které má definováno požadovaný typ přestavníku. Po restartu editoru se tato změna projeví. Po dokončení prací jej zase stačí nahradit původním.

Druhou variantou (dle mého pohodlnější a výhodnější) je nahrazení konkrétního přestavníku přímo s databázovém souboru Tracks.bin. Postup je jednoduchý a pokud editujete pomocí RW_tools nemůžete při troše pozornosti nic zkazit. Stačí projít trať v editoru a zapsat si přesné souřadnice přestavníků, které chcete nahradit. Posléze tyto pomocí souřadnic vyhledat v Tracks.bin a změnit cestu k vlastnímu modelu přestavníku.

Vlastik

Re: Pardubice - Jaroměř

Příspěvek od Vlastik » stř 08. led 2014 16:09:10

A zdánlivé nevýhody ?

Nejčastěji diskutované jsou a jako nevětší nevýhoda u zastánců stovek pravidel jsou zmiňované přestavníky výhybek. Zde ale existuje několik poměrně elegantních řešení.
Předpokladem u prvního je alespoň základní znalost struktury a adresářů a souborů v TS. Pokud stavitel hodlá konstruovat výhybku ve stanici s jiným typem přestavníku než je přiřazen k defaultně použitému pravidlu, stačí toto dát někam stranou a dočasně jej nahradit v příslušném adresáři Assets jiným (název souboru se musí shodovat), které má definováno požadovaný typ přestavníku. Po restartu editoru se tato změna projeví. Po dokončení prací jej zase stačí nahradit původním.

Druhou variantou (dle mého pohodlnější a výhodnější) je nahrazení konkrétního přestavníku přímo s databázovém souboru Tracks.bin. Postup je jednoduchý a pokud editujete pomocí RW_tools nemůžete při troše pozornosti nic zkazit. Stačí projít trať v editoru a zapsat si přesné souřadnice přestavníků, které chcete nahradit. Posléze tyto pomocí souřadnic vyhledat v Tracks.bin a změnit cestu k vlastnímu modelu přestavníku.
Za elegantní řešení nepovažuji ten tvůj postup ,když po umístění vlastně nevím jak a co bude vypadat , celé to co píšeš je složité a zbytečné ,takto když mám přestavník s více druhy tak ho umístím a už s tím nemusím manipulovat a natož zbytečně restartovat editor ,všichni víme jak je na tohle náchylný a kolikrát při ukládání zamrzne a práce výjde v nileč ,další je to že více pravidel více kombinací ve smyslu natažení kolejí ,s jednim pravidlem asi nenatáhneš koleje jak pro trat tak pro stanice a pod, a poslední je to že nic nevidím na tom že vyberu pravidlo rychlosti ,přestavníků a mohu pokládat ,při jednom pravidlu musím všechno než začnu pokládat ve vlastnostech nastavovat v záložce vpravo ,takže tvoje tvrzení mi jako elegantní fakt nepřijde ,je to spíše složitější než aby to bylo jednoduší.
Pokud uvedu příklad tak s jednim pravidlem natáhnu jedu kolej a více ,pokud ta další má jinou rychlost tak jí musím ještě ve vlastnostech upravovat ,a pokud má stanice 4-5 rychlostí v kolejích tak o tom ani nemluvím a hlavně při změně kolejí musím celý proces opakovat,při více pravidlech si vyberu potřebnou rychlost pro dané koleje a natahuji a nemusím nic upravovat ve vlastnostech kolejí.
Druhou věcí je otevření Tracks.bin ,to se dá tak do velikosti cca 5Mb ,při větší kapacitě už se to otevírá moc dlouho a je to zdlouhavý proces ,otevřít takový 8Mb soubor zabere dost času i pro slušnou sestavu a hodně záleží kolik mám volné paměti ,jinak se to pomalu ani nenačte a to nemluvím o větší velikosti ,takže asi tady je řešení jenom do určité velikosti.
Když to shrnu tak to co navrhuje Roman tak je akorát tak pro ty co umějí perfektně ovládat editor a editovat složky , ostatním bych doporučil klasický postup.

haldo11
Příspěvky: 78
Registrován: úte 16. srp 2011 12:04:48
Bydliště: Hlohovec

Re: Pardubice - Jaroměř

Příspěvek od haldo11 » stř 08. led 2014 16:53:16

Hekl338 píše:Len taka laicka otázka, naco používat viac jako jedno pravidlo? Taktiez si bohat vystacim s jednym.
Keď budeš potrebovať natiahnuť angličáka (neviem, či v Diviakoch je) a nebudeš spĺňať Romanovu podmienku šikovného stavbára (ako ja, nemám totiž čas sa v tom toľko hrabať, ste predsalen skúsenejší, okrem stavbariny aj modelujete), prípadne budeš potrebovať rôzne prechodnice a rôzne prevýšenie, aby si mal tú trať koľajovo čo najreálnejšiu, tak na to napríklad ;)
Ďakujem vám za odpovede, myslel som, že to bude niečo horšie (napríklad spôsobovať pád hry a podobne), možno sa to aj časom prejaví, zatiaľ to behá v poriadku. Keďže sa len učím, a na vlastných chybách, budem na to v budúcnosti prihliadať. :roll:

Bastard372
Příspěvky: 47
Registrován: sob 01. úno 2014 18:14:56

Traťová pravidla (track rules)

Příspěvek od Bastard372 » pát 01. led 2016 18:21:00

Vedel by mi prosím niekto pomôcť s tým ako zjednotiť traťové pravidlá do jedného ?? :)
Martin

Uživatelský avatar
Kal000px
Příspěvky: 636
Registrován: sob 16. srp 2014 15:14:03

Re: Zjednotenie track rules

Příspěvek od Kal000px » pát 01. led 2016 18:36:24

Řekl bych, že buď přes RW Tools nebo přeložit koleje :D
Jede jede mašinka..

Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1891
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Traťová pravidla - editace a oprava

Příspěvek od Roman » pon 28. lis 2016 22:44:33

Rád bych objasnil pár mýtů ohledně traťových pravidel užitých v této trati.
Tak uz jsem doma,to jsou totiz pravidla puvodne pro trat PBO,takze je zapotrebi tato trat nebo alespon pravidla z te trati,sice je Sasule ma u sebe jak jsem psal predtim,ale koliduji s jinymi protoze neprepsal nazvy,myslim kdyz budes mit pravidla z trati PBO tak to bude v poradku vsude. Ve stanici pouziva pravidla s polomerem,taky byly delany jen pro PBO
Pro PBO jsem tyto pravidla nikdy netvořil. Byla součástí úplně prvního balíku kolejí které byly ke stažení u Josefa. Součástí TT myslím nikdy nebyla.
Nasledně jsem se snažil více pravidel nepoužívat a též vysvětlit dotyčným stavitelům nevýhody užití více Track Rules.
KaMatovi (321) a Zdeňkovi (292) jsem potom dodatečně vytvořil jedno pravidlo a pomocí RW tools jsem jim opravil databázi. Myslím, že v těchto tratích problémy s databází již nejsou.
Již několikrát jsem se v minulosti zmínil, že použití těchto starých Track Rules může způsobit nestabilitu a prodlužuje načtení databáze.
U trati od Sasule je to částečně moje chyba. Trať jsem dostal na test, ale z důvodu toho, že se TS už věnuji jen jako uživatel, vyjma jedné prohlídky v editoru jsem trať nikdy neviděl (částečně i proto, že mi log vyhazoval stovky chybějících objektů) . Měl jsem to prozkoumat důkladněji a na problém upozornit :oops: .
Dnes jsem se do trati mrknul, a rychlostníky mají většinou, logicky, i u mě všude "0".
Vůbec to nemusí být u koleje. Může to být u jiného loft objektu
Ano, Michal má plnou pravdu. Veškeré loft objekty využívají pravidla. I silnice. Je třeba toto hlídat. Já osobně jsem si pro TT vytvořil pro lofty extra pravidlo . Liší se mimo jiné tím, že sklon se udává v procentech a umožňuje vytvoření oblouku o velmi malém poloměru.
I zde je jednoduché provést opravu pomocí RW tools.

Upozorňuji, že tento příspěvek vyjadřuje pouze můj neodborný, vypozorovaný názor na danou problematiku. Klidně může obsahovat nepravdivé pasáže.

Uživatelský avatar
sasule
Příspěvky: 322
Registrován: pon 16. zář 2013 10:07:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Vlárská dráha aneb SŽDC 341

Příspěvek od sasule » pon 28. lis 2016 22:46:59

Díky Michale,
to mě posunulo o kus dál.

Edit:
Romane, taktéž díky.

Uživatelský avatar
sasule
Příspěvky: 322
Registrován: pon 16. zář 2013 10:07:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Vlárská dráha aneb SŽDC 341

Příspěvek od sasule » úte 29. lis 2016 10:53:12

Prošel jsem traťová pravidla, udělal jsem dle návodu jakousi redukci.
V současné chvíli mi na hlavní trati a na Brumov zůstávají 2 pravidla (S84_*) a výhybková *M_LL a *M_PP.
Na Luhačovice je ještě jedno traťové pravidlo navíc kvůli poloměru, ale toto pořeším úpravou svých, jen jsem se v tom večer již nechtěl vrtat.

Teď otázky do pranice:
- Pravidla *M_LL a *M_PP jsou použita kvůli přestavníku, aby to nějak vypadalo a nějak ukazovalo. Je moc velký problém, když to takto zůstane?

- U Loft objektů se mi zatím pravidla vyměnit úplně nepovedla, zatím to vypadá, že budu muset jít po čtvercích a postupně nahrazovat. Poradil by mi, prosím, někdo efektivnější způsob? (Mimo asi přestavbu, to by mi z vody, cest a loft vegetace hráblo : -) )

- V čem jsou Romanova pravidla nevhodná (přiznám se, to jsem absolutně nepochopil)? Znamená to tedy, že bych se měl vyvarovat použití pravidel SZDC_*? S tím souvisí pak otázka na to, že od Vlastika bylo vydáno taky hafo pravidel, ta jsou OK? Či jde jen o to použít ideálně 1 pravidlo na celou kolejovou síť?

Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1891
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Vlárská dráha aneb SŽDC 341

Příspěvek od Roman » úte 29. lis 2016 13:13:07

- U Loft objektů se mi zatím pravidla vyměnit úplně nepovedla, zatím to vypadá, že budu muset jít po čtvercích a postupně nahrazovat. Poradil by mi, prosím, někdo efektivnější způsob? (Mimo asi přestavbu, to by mi z vody, cest a loft vegetace hráblo : -) )
Níže uvedený postup je použitelný i pro databázi.
2016-11-29 (1).png
2016-11-29 (2).png
2016-11-29 (3).png
2016-11-29 (4).png
Teď otázky do pranice:
- Pravidla *M_LL a *M_PP jsou použita kvůli přestavníku, aby to nějak vypadalo a nějak ukazovalo. Je moc velký problém, když to takto zůstane?
Na již v databázi zapsané přestavníky (a i jiné objekty) nemá dodatečná změna pravidla pomocí RW_tools žádný vliv. Samozřejmě je třeba postupovat velmi obezřetně a zálohovat editované soubory (i když RW_tools vytváří zálohu samo)
- V čem jsou Romanova pravidla nevhodná (přiznám se, to jsem absolutně nepochopil)?
Odpověď zde ;)
Upozorňuji, že tento příspěvek vyjadřuje pouze můj neodborný, vypozorovaný názor na danou problematiku. Klidně může obsahovat nepravdivé pasáže
Či jde jen o to použít ideálně 1 pravidlo na celou kolejovou síť?
Mé zkušenosti hovoří pro tuto variantu. Ale neznamená to, že mám pravdu ;) . Asi se najdou jiní, kteří toto tvrzení s radostí zpochybní.
Pro ověření se stačí podívat, kolik pravidel využívají komerční addony. Ne vždy platí, že více znamená lépe....

Vlastik
Příspěvky: 477
Registrován: pon 22. srp 2016 14:52:25
Bydliště: Allentown, Pensylvánie, Spojené státy americké

Re: Vlárská dráha aneb SŽDC 341

Příspěvek od Vlastik » úte 29. lis 2016 14:40:39

- V čem jsou Romanova pravidla nevhodná (přiznám se, to jsem absolutně nepochopil)? Znamená to tedy, že bych se měl vyvarovat použití pravidel SZDC_*? S tím souvisí pak otázka na to, že od Vlastika bylo vydáno taky hafo pravidel, ta jsou OK? Či jde jen o to použít ideálně 1 pravidlo na celou kolejovou síť?
tohle je nestastne vyjadreni,je treba rozlisit a to je zasadni co stavim,pokud fikci tak jedno pravidlo staci,pokud realnou trat tak jak realna ma byt?
Mluvime ohledne pravidel,protoze co pravidlo tak to jiny prestavnik a to je pro realnou trat podstatne do stanic,na trati kde nejsou vyhybky je jednoktere pouziji pravidlo,ale mel bych se drzet zase pravidla s osovou vzdalenosti 4.0-4.10 pro dvojkolejnou trat,ve stanici je to 4.75-5.0,moje mame pouze 4.10 a 5.0 protoze to vyhovuje i koridorovym tratim.
Vsak je to dobre videt i v realu ze co stanice na koridoru to jedna kolej se rozsiri (tzv esicko).
Ano moje pravidla jsou pro stanice,protoze obsahuji realne prestavniky a proto je tolik druhu,samozrejmne ale na trat nejsou vhodna,neobsahuji nove vymozenosti jako jsou klopene oblouky,prevyseni a podobne,nicmene zase obsahuji vsechny mozne prestavniky (elektro se zavazim,bez zavazi,novy stit,stary stit,proste kombinace vsech je v manualu v balicku. Tenkrat jsem to prave proto vytvoril aby se dalo pouzit jakykoliv prestavnik a pozdeji dodelalal i opacne verze aby stity i zavazi ukazovalo vzdy spravne.
V zasade to je tan nejvetsi problem,romanovo jsou kvalitni ale pro realnou trat nedostatecna,to vidim jak se to vselijak kombinuje u ruznych trati. nicmene chapu ze na fikci co stavel to bohate stacilo. :D

Uživatelský avatar
sasule
Příspěvky: 322
Registrován: pon 16. zář 2013 10:07:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Vlárská dráha aneb SŽDC 341

Příspěvek od sasule » úte 29. lis 2016 14:48:15

Romane opět děkuji za rady a komentáře - vyzkouším jak to půjde.

Vlastíku taktéž děkuji za ozřejmění. Na trati tato pravidla použita nemám, takže to proniklo "jen" do loftů. Jen mám pocit, že u Tvých pravidel (mi) nešlo měnit zvuk koleje. Ale můžu se mýlit, je to již dávno, co jsem to zkoušel.

Tím pádem považuji pravidla za uzavřená a jak se dostanu k výměně loftů, dám o tom světu znát ;-) Snad už to pak bude ok.

Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1891
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Vlárská dráha aneb SŽDC 341

Příspěvek od Roman » úte 29. lis 2016 15:41:58

Vlastik píše:tohle je nestastne vyjadreni,je treba rozlisit a to je zasadni co stavim,pokud fikci tak jedno pravidlo staci,pokud realnou trat tak jak realna ma byt?
Mluvime ohledne pravidel,protoze co pravidlo tak to jiny prestavnik a to je pro realnou trat podstatne do stanic,na trati kde nejsou vyhybky je jednoktere pouziji pravidlo,ale mel bych se drzet zase pravidla s osovou vzdalenosti 4.0-4.10 pro dvojkolejnou trat,ve stanici je to 4.75-5.0,moje mame pouze 4.10 a 5.0 protoze to vyhovuje i koridorovym tratim.
Vsak je to dobre videt i v realu ze co stanice na koridoru to jedna kolej se rozsiri (tzv esicko).
Ano moje pravidla jsou pro stanice,protoze obsahuji realne prestavniky a proto je tolik druhu,samozrejmne ale na trat nejsou vhodna,neobsahuji nove vymozenosti jako jsou klopene oblouky,prevyseni a podobne,nicmene zase obsahuji vsechny mozne prestavniky (elektro se zavazim,bez zavazi,novy stit,stary stit,proste kombinace vsech je v manualu v balicku. Tenkrat jsem to prave proto vytvoril aby se dalo pouzit jakykoliv prestavnik a pozdeji dodelalal i opacne verze aby stity i zavazi ukazovalo vzdy spravne.
V zasade to je tan nejvetsi problem,romanovo jsou kvalitni ale pro realnou trat nedostatecna,to vidim jak se to vselijak kombinuje u ruznych trati. nicmene chapu ze na fikci co stavel to bohate stacilo. :D
Úplně tady zase mateš ostatní.
Výše jsme napsal, že dotyčným, pro které jsem dělal optimalizaci databáze a vytvořil jedno univerzální pravidlo, jsem vysvětlil, jak postupovat v používání při stavbě trati.
Proto dotyční obdržely zdroják daného pravidla kde si mohou měnit všechny potřebné parametry, tedy osovou vzdálenost, přestavníky, poloměr oblouku a parametry převýšení. Jednoduše stačí ukončit editor, exportovat nově ze source pravidlo s upravenými parametry, načíst editor a pokračovat v pokládce s novými parametry traťového pravidla. Tyto se vždy zapíší do databáze trati a reexport Track Rules na to posléze nemá žádný vliv. Jediný parametr, který se mění je rychlost . Ale zde je výhodnější rychlost zadat do dialogového okna spolu se zvukem trati a parametrem nerovnosti koleje. Pokud se toto neudělá, je na rychlostníku nula při chybějícím pravidle.
Ohledně osové vzdálenosti kolejí: už několikrát zde bylo napsáno, a zdaleka ne jen mnou, že je lepší více kolejí ve stanici pokládat pomocí offsetu než dle definice Track Rules.
Na tu fikci a realitu raději ani nereaguji, jelikož tu Tvojí, deset let budovanou realitu nikdo ani neviděl :mrgreen: . Nic ve zlém.
A ještě něco. Hekl , pokud vím, svojí reálnou trať taky nemá zahlcenu desítkami traťových pravidel. Myslím, že si vystačil s jedním. A jeho trať patří ke špičce celosvětové free tvorby ;) .

Vlastik
Příspěvky: 477
Registrován: pon 22. srp 2016 14:52:25
Bydliště: Allentown, Pensylvánie, Spojené státy americké

Re: Vlárská dráha aneb SŽDC 341

Příspěvek od Vlastik » úte 29. lis 2016 16:46:03

Úplně tady zase mateš ostatní.
Výše jsme napsal, že dotyčným, pro které jsem dělal optimalizaci databáze a vytvořil jedno univerzální pravidlo, jsem vysvětlil, jak postupovat v používání při stavbě trati.
Proto dotyční obdržely zdroják daného pravidla kde si mohou měnit všechny potřebné parametry, tedy osovou vzdálenost, přestavníky, poloměr oblouku a parametry převýšení. Jednoduše stačí ukončit editor, exportovat nově ze source pravidlo s upravenými parametry, načíst editor a pokračovat v pokládce s novými parametry traťového pravidla. Tyto se vždy zapíší do databáze trati a reexport Track Rules na to posléze nemá žádný vliv. Jediný parametr, který se mění je rychlost . Ale zde je výhodnější rychlost zadat do dialogového okna spolu se zvukem trati a parametrem nerovnosti koleje. Pokud se toto neudělá, je na rychlostníku nula při chybějícím pravidle.
Ohledně osové vzdálenosti kolejí: už několikrát zde bylo napsáno, a zdaleka ne jen mnou, že je lepší více kolejí ve stanici pokládat pomocí offsetu než dle definice Track Rules.
Na tu fikci a realitu raději ani nereaguji, jelikož tu Tvojí, deset let budovanou realitu nikdo ani neviděl :mrgreen: . Nic ve zlém.
A ještě něco. Hekl , pokud vím, svojí reálnou trať taky nemá zahlcenu desítkami traťových pravidel. Myslím, že si vystačil s jedním. A jeho trať patří ke špičce celosvětové free tvorby ;) .
nikoho nematu,v zasade jsem napsal svuj nazor,to ze pouzivas jedno pravidlo je ok,to co pises je dobre pro nekoho kdo stavi 10 km dlouhou trat a ne pres pul republiky,osobne je rozdil kdyz se databaze uklada par vterin nez nekolik minut kvuli prepsani blueprintu,nedovedu si predstavit ze timto stylem by postupoval KaMat,prestavuji PBO a ulozeni 7Mb databaze je pomalu 5 minut,samozrejmne dalsi jsou ty faktory pokud se nemylim ze pouzivas asi jen dva druhy prestavniku takze to je opravdu malo pro realnou trat,tech stitu nove,stare,docasne ponechane,prestavniky ,ale to nema smysl zde rozebirat,jak rikam pro fikci to staci.
http://vlastinekmsts.rajce.idnes.cz/
Zkus pomoci ofsetu natahnout 30 koleji tak jako ja pres pravidlo,ve Trebove na seradovacim a Ts ti napise nedostek pameti,protoze tohle je a je to videt i pri pokladce loftu ze ze ctverce ti zmizi koleje a pote se znovu nacitaji,vim o cem mluvim.
No moji trat ma pomalu kazdy ale je to jen jizda v prazskem uzlu bez krajiny ale zase vyskove s presnosti na 1 metr(mohu poslat),tenkrat delano ještě přes ctverce az do Berouna. Staci osadit krajinu a predelat koleje na tvoje pres RW_Tools i tvoje vedeni a muze se jezdit podel berounky. :D bohuzel to neumim,nejsem dokonaly.
No Hekl ma trat kde se databaze nacita v radu par vterin,takze prehoodit pravidlo podle tebe neni zadna ztrata,dal na trati je omezeny pocet prestavniku. Pockejme jak si poradi se Zvolenem. :D

KaMat
Příspěvky: 1196
Registrován: stř 23. pro 2009 22:04:51

Re: Vlárská dráha aneb SŽDC 341

Příspěvek od KaMat » úte 29. lis 2016 17:04:17

Nevím, jestli jsem nevytvořil více problému způsobem který používám já. Třeba je v pořádku.
Používám na celou trať jen jedno pravidlo, když ale potřebuji vyměnit přestavník, udělám to tak:
1) vytvořím výhybku
2) nástrojem v editoru v místě přestavníku kolej rozpojím
3) vyměním v seznamu pravidlo podle toho, který přestavník potřebuji.
4) kolej nástrojem v editoru opět svařím.
Pokud se chci podívat na parametry koleje a potáhnu přes výhybku, objeví se kompletní informace o koleji, ikdyž je na ni teoreticky použito více pravidel, stále se tváří jako postavená pouze jedním pravidlem.
Jestli je to k nepochopení, mohl bych udělat video a opakuji ještě jednou, že nevím, jestli náhodou nevytvářím více problémů.

Uživatelský avatar
sasule
Příspěvky: 322
Registrován: pon 16. zář 2013 10:07:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Vlárská dráha aneb SŽDC 341

Příspěvek od sasule » úte 29. lis 2016 17:07:29

Romane, jestli to, co jsi psal, chápu správně, pak teoreticky postup pokládky nádraží (spíše výhybek) může vypadat cca:

- nastavím si přestavník do pravidla
- položím výhybku/výhybky s tímto nastavením
- nastavím jiný přestavník
- položím druhé výhybky
- goto 1 až do úplného vítězství...

Tím pádem se mi vždy propisuje konkrétní nastavení do daného místa. Osobně se mi tenhle přístup k ukládání líbí, občas to v práci řeším podobně. Člověk se pak nemusí dívat do dalších závislostí :-), což šetří zdroje a paměť. Že to takto funguje, jsem netušil (a zatím ani neřešil).

KaMat
Příspěvky: 1196
Registrován: stř 23. pro 2009 22:04:51

Re: Vlárská dráha aneb SŽDC 341

Příspěvek od KaMat » úte 29. lis 2016 17:07:36

Jinak Vlastiku, já stavím jen díky offsetu :) Koukni na Ostravu hln.

Uživatelský avatar
sasule
Příspěvky: 322
Registrován: pon 16. zář 2013 10:07:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Vlárská dráha aneb SŽDC 341

Příspěvek od sasule » úte 29. lis 2016 17:08:38

@Kamat: řeším stejně (až na to jedno pravidlo pro celou trať - ale k tomu se blížím :-) )

Vlastik
Příspěvky: 477
Registrován: pon 22. srp 2016 14:52:25
Bydliště: Allentown, Pensylvánie, Spojené státy americké

Re: Vlárská dráha aneb SŽDC 341

Příspěvek od Vlastik » úte 29. lis 2016 17:21:19

KaMat píše:Nevím, jestli jsem nevytvořil více problému způsobem který používám já. Třeba je v pořádku.
Používám na celou trať jen jedno pravidlo, když ale potřebuji vyměnit přestavník, udělám to tak:
1) vytvořím výhybku
2) nástrojem v editoru v místě přestavníku kolej rozpojím
3) vyměním v seznamu pravidlo podle toho, který přestavník potřebuji.
4) kolej nástrojem v editoru opět svařím.
Pokud se chci podívat na parametry koleje a potáhnu přes výhybku, objeví se kompletní informace o koleji, ikdyž je na ni teoreticky použito více pravidel, stále se tváří jako postavená pouze jedním pravidlem.
Jestli je to k nepochopení, mohl bych udělat video a opakuji ještě jednou, že nevím, jestli náhodou nevytvářím více problémů.
No takze ale pouzivas vic pravidel,takhle to delam taky ,ale pokud pouzijes jiny prestavnik tak ta uz ma jine pravidlo,to jsem napsal ze staci jedno pravidlo na trat,muze i do stanice,ale co prestavnik to jine pravidlo,samozrejmne ze takto se to da delat. Potom ale musis mit vic pravidel v seznamu nez 1. :D .
Otazka je jestli se ti objevi i ta informace kdyz prejedes pres ten svar(cerveny trojuhelnik) ,nebo ti to napise multiple track rules? Ne pres vyhybku ale kde mas napojenou tu svarenou kolej.
Offset pouzivam jen na loft protoze to chci mit soumerne s koleji,silnici, a to jeste zalohuji databazi,prave kolikrat me to v tomto bode se kouslo a neslo to ulozit,mozna ze novejsi verze to opravila,nevim,jelikoz ted toho tolik nestavim.

Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1891
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Vlárská dráha aneb SŽDC 341

Příspěvek od Roman » úte 29. lis 2016 17:58:22

sasule píše:Romane, jestli to, co jsi psal, chápu správně, pak teoreticky postup pokládky nádraží (spíše výhybek) může vypadat cca:

- nastavím si přestavník do pravidla
- položím výhybku/výhybky s tímto nastavením
- nastavím jiný přestavník
- položím druhé výhybky
- goto 1 až do úplného vítězství...

Tím pádem se mi vždy propisuje konkrétní nastavení do daného místa. Osobně se mi tenhle přístup k ukládání líbí, občas to v práci řeším podobně. Člověk se pak nemusí dívat do dalších závislostí :-), což šetří zdroje a paměť. Že to takto funguje, jsem netušil (a zatím ani neřešil).
Přesně tak. Já se k tomu dopracoval při laborování s převýšením koleje. Nakonec jsem zjistil, že jediný údaj, který se nezapíše do databáze je rychlost. Ale jen v případě, že ji nezměním v dialogovém okně vlastnosti koleje.
Pokud by Jsem používal více přestavníků, měl jsem v liště texťák s příslušnými cestami k souboru xml. Šlo to pak poměrně rychle. Není to ideál, vím, ale zabrání to spoustě komplikací a dodatečných oprav.

KaMat
Příspěvky: 1196
Registrován: stř 23. pro 2009 22:04:51

Re: Vlárská dráha aneb SŽDC 341

Příspěvek od KaMat » úte 29. lis 2016 18:09:57

Vlasťa: Právě přes ten červený trojúhelníkový spoj jsem myslel. Kolej je přes něj čitelná i s jiným pravidlem.
sasule: Pokud by jsi v editoru postavil výhybku s jedním pravidlem a pak další zase s jiným pravidlem, tak pokud by jsi chtěl v budoucnu třeba opravovat parametry koleje přes všechny výhybky, tak to v editoru nepůjde. RWtools jsem tehdy ještě nepoužíval ( kvůli angličtině ). Roman mi tehdy radil jak na to, ale musel jsem najít pro mě ( pro blbečka ) mnohem jednodušší způsob :D

Odpovědět