Můj názor na problematiku je tento :haldo11 píše:Mám otázku, viem, že to sem nepatrí, ale keď sa už o tom debatuje ... Je to naozaj problém, ak sa používa viacero pravidiel? Mám totižto tento problém, veľa vecí (ako aj prekročenie minimálneho polomeru smerom nadol zmenou MainLine na Yard) som obchádzal upravovaním Romanových pravidiel a pre vyhovujúce prechodnice som to kombinoval, tam som napríklad zistil, že sa dajú kombinovať pri určitých pravidlách rôzne prechodnice (muselo ale sedieť konečné prevýšenie). Staviam totiž podľa podkladov ŽSR, kde mám na 3 desatinné miesta presné sklony a na trati Nitra - Leopoldov to pasovalo na konci stavby s odchýlkou necelého jedného výškového metra. Zakladať vlákno pre túto trať nemá význam, mám to len koľajovo a príležitostne to podľa príspevkov na tomto fóre upravujem. Keď by to pokročilo, poslal by som to tu znýmym stavitelom na "recenziu". Toto ma však zarazilo, pretože prekopávať od základu ročnú prácu na koľajisku by bola vražda. Čo teda spôsobuje priveľa pravidiel? Čaká ma ešte jeden veľký oriešok, a síce asi prestavba celého Leopoldova, lebo ako tak tuším z príspevkov, na Romanove AUTO-TV bude nutné prestavať koľajisko s pravidlom skrytého TV, už z toho samotného mam husiu kožu.
Ďakujem
1. Kolik pravidel používá výrobce TS2014 ? Já viděl maximálně dvě u jejich addonů.
2. Nelze zpětně editovat vlastnosti kolejí . Například ve stanici, kde bylo použito pro každou výhybku jiné pravidlo je to zhola nemožné. A nebo jen pro silné nervy.
3. Rychlost načítání tratě. Prakticky ověřeno na mojí trati, kde se volná jízda v Brodě načte v rozmezí 5-10s. A u KaMatovi trati? Před sjednocením pravidel trvalo načítání editoru několik minut. Po sjednocení pravidel to na mém PC trvá maximálně minutu. A dalším poznatkem bylo (jelikož pravidla musí mít každý loft, ne jen koleje) větší plynulost hry při načítání čtverců.
4. tento bod je zdánlivě nepodstatný ale zmíním se. Při eventuální dodatečné výměně pravidla ( z nějakého důvodu, jakým je třeba u KaMat a Mubeho přechod na pravidlo s možností převýšení vnější kolejnice v oblouku nebo elektrifikace novým loft trolejovým vedením) Musí být nahrazeno každé konkrétní , v trati použité pravidlo. Pokud se toto neprovede, dojde k resetování všech rychlostí. S Michalem jsme totiž zjistili, že pokud se ponechá při pokládce koleje defaultní rychlost definovaná v pravidle, nedojde k jejímu zapsání do databázového souboru Tracks.bin. Tam se zapíše jen rychlost změněná. Primárně je tedy rychlost načítána z pravidla.
A zdánlivé nevýhody ?
Nejčastěji diskutované jsou a jako nevětší nevýhoda u zastánců stovek pravidel jsou zmiňované přestavníky výhybek. Zde ale existuje několik poměrně elegantních řešení.
Předpokladem u prvního je alespoň základní znalost struktury a adresářů a souborů v TS. Pokud stavitel hodlá konstruovat výhybku ve stanici s jiným typem přestavníku než je přiřazen k defaultně použitému pravidlu, stačí toto dát někam stranou a dočasně jej nahradit v příslušném adresáři Assets jiným (název souboru se musí shodovat), které má definováno požadovaný typ přestavníku. Po restartu editoru se tato změna projeví. Po dokončení prací jej zase stačí nahradit původním.
Druhou variantou (dle mého pohodlnější a výhodnější) je nahrazení konkrétního přestavníku přímo s databázovém souboru Tracks.bin. Postup je jednoduchý a pokud editujete pomocí RW_tools nemůžete při troše pozornosti nic zkazit. Stačí projít trať v editoru a zapsat si přesné souřadnice přestavníků, které chcete nahradit. Posléze tyto pomocí souřadnic vyhledat v Tracks.bin a změnit cestu k vlastnímu modelu přestavníku.