Tvorba krainy
Napsal: pon 23. kvě 2016 15:35:48
Nedalo mi to a sepsal jsem pár postřehů a rad z tvorby krajiny, hlavně lesů. Důvodem je nešvar (za který můžu z části já) nadměrného používání 3D vegetace při stavbě tratí a tím neúměrné zvýšení zátěže HW počítače a rapidnímu poklesu fps.
Za prvé, nemůžete porovnávat TS s jinými hrami. Engine hry už má svá léta a tak zapomeňte na to, co znáte ze Zaklínačů a různých stříleček. Ta hra má svoje limity a přesto prostě "vlak nejede" .
Pro srovnání jsem si vypral aktuální trať Praha - Tábor. Doufám, že mi to autor nebude mít za zlé. Jedním z hlavních důvodů je to , že se jedná o reálnou trať. Když bych použil demonstrativně svoje fikce, psali by Jste něco v tom smyslu "Ten je chytrej blbec, má to smyšlený a může si to naplácat, jak potřebuje".
A než si ukážeme nějaké konkrétní případy, něco obecně pro neznalé.
3D vegetace slouží pouze pro dokreslení atmosféry krajiny a dodá jí hloubku. Určitě není vhodná k tvorbě celých lesů a jejich částí. Uvědomte si, že 2D strom má 2 polygony a jednu texturu 512x512, ale 3D strom (ty moje) mají všechny na nultém LODu okolo 3 000 polygonů (většinou do 32m) a minimálně dvě textury různých velikostí (256x256, 512x256....) . Oboje textury jsou s alfa kanálem a tak v tomto ohledu žádný propastný rozdíl nebude. Když to shrnu, 3D strom zatěžuje HW počítače několika násobně více než 2D strom.
No a ještě jedna věc. 3D stromy mají kvůli snížení zátěže HW nastaveno postupné zjednodušení modelu, LODy. Tím se degraduje i jeho vzhled při prohlížení z větší vzdálenosti.
A teď pár příkladů, jak si to představuji já. Je to jen můj subjektivní názor a klidně mně pošlete do háje (nebo na Háje, to nemám daleko)
První příklad je skupina stromů u trati. V originále je tvořena velkým množstvím 3D vegetace. Dle mně je to zbytečné, jelikož od vlaku je vidět zase jen první řada modelů a to co je dál, není pro hráče viditelné.
Po přestavbě za použití 2D vegetace vhodně od kolejí doplněné 3D stromy je dle mého názoru výsledek při stejném počtu objektů vizuálně lepší a fps v tom konkrétním místě se zlepšilo. Samozřejmě jen mírně, protože není upraveno vše v okolí. Přesto je to znát. Dnes umožní editor sledovat stav fps i při tvorbě krajiny. Neodpovídá to sice fps při průjezdu vlaku, ale jako orientační pomůcka to postačí.
Přestavěná část krajiny při leteckém pohledu ... Ty stromy se dají "vysadit" i lépe, ale tady jde o princip
a z toho nejdůležitějšího pohledu, od kolejí....
Dalším příkladem je dle mého názoru zbytečná skupina 3D stromů velmi daleko od trati která je z vlaku vidět jen letmo.
Tady stačí 2D vegetaci eventuálně vhodně doplnit 3D stromy a výsledek je podobný, zde dokonce při výrazném procentuálním snížení počtu objektů v dané oblasti. Já osobně bych tam ale 3D stromy nepoužil vůbec
Další je použití 3D stromů hodně daleko od kolejí a ještě skrytých za další vegetací (první screen). Viditelné jsou vlastně jen v případě, že si budete prohlížet krajinu a ne řídit vlak .
Na druhém screenu je i patrné, jak debilně RW pracuje se stíny. Ty 3D stromy zde nemají žádný význam... A to mám nastavení na max. Kdo má nižší detaily, musí to být ještě horší.
Asi to lépe vypadá takto, že? Assets block zakončený skupinou 2D stromů.
A poslední je nahrazení stovek 3D stromů okolo jednoho úseku tratě ..... Opět je tam markantní to debilní vykreslování stínu v TS.
A výsledek při použití 2D vegetace. Opět zde došlo k rapidním snížení počtu objektů v oblasti, dle mého odhadu minimálně na polovinu. O počtu polygonů v oblasti ani nemluvím
Zas je to nasekaný rychle, jen pro ilustraci. Pokud bych tvořil krajinu finálně, nebude to takový uniformní...
I z toho nejdůležitějšího pohledu, od kolejí, to vypadá dle mně velmi dobře.
Za prvé, nemůžete porovnávat TS s jinými hrami. Engine hry už má svá léta a tak zapomeňte na to, co znáte ze Zaklínačů a různých stříleček. Ta hra má svoje limity a přesto prostě "vlak nejede" .
Pro srovnání jsem si vypral aktuální trať Praha - Tábor. Doufám, že mi to autor nebude mít za zlé. Jedním z hlavních důvodů je to , že se jedná o reálnou trať. Když bych použil demonstrativně svoje fikce, psali by Jste něco v tom smyslu "Ten je chytrej blbec, má to smyšlený a může si to naplácat, jak potřebuje".
A než si ukážeme nějaké konkrétní případy, něco obecně pro neznalé.
3D vegetace slouží pouze pro dokreslení atmosféry krajiny a dodá jí hloubku. Určitě není vhodná k tvorbě celých lesů a jejich částí. Uvědomte si, že 2D strom má 2 polygony a jednu texturu 512x512, ale 3D strom (ty moje) mají všechny na nultém LODu okolo 3 000 polygonů (většinou do 32m) a minimálně dvě textury různých velikostí (256x256, 512x256....) . Oboje textury jsou s alfa kanálem a tak v tomto ohledu žádný propastný rozdíl nebude. Když to shrnu, 3D strom zatěžuje HW počítače několika násobně více než 2D strom.
No a ještě jedna věc. 3D stromy mají kvůli snížení zátěže HW nastaveno postupné zjednodušení modelu, LODy. Tím se degraduje i jeho vzhled při prohlížení z větší vzdálenosti.
A teď pár příkladů, jak si to představuji já. Je to jen můj subjektivní názor a klidně mně pošlete do háje (nebo na Háje, to nemám daleko)
První příklad je skupina stromů u trati. V originále je tvořena velkým množstvím 3D vegetace. Dle mně je to zbytečné, jelikož od vlaku je vidět zase jen první řada modelů a to co je dál, není pro hráče viditelné.
Po přestavbě za použití 2D vegetace vhodně od kolejí doplněné 3D stromy je dle mého názoru výsledek při stejném počtu objektů vizuálně lepší a fps v tom konkrétním místě se zlepšilo. Samozřejmě jen mírně, protože není upraveno vše v okolí. Přesto je to znát. Dnes umožní editor sledovat stav fps i při tvorbě krajiny. Neodpovídá to sice fps při průjezdu vlaku, ale jako orientační pomůcka to postačí.
Přestavěná část krajiny při leteckém pohledu ... Ty stromy se dají "vysadit" i lépe, ale tady jde o princip
a z toho nejdůležitějšího pohledu, od kolejí....
Dalším příkladem je dle mého názoru zbytečná skupina 3D stromů velmi daleko od trati která je z vlaku vidět jen letmo.
Tady stačí 2D vegetaci eventuálně vhodně doplnit 3D stromy a výsledek je podobný, zde dokonce při výrazném procentuálním snížení počtu objektů v dané oblasti. Já osobně bych tam ale 3D stromy nepoužil vůbec
Další je použití 3D stromů hodně daleko od kolejí a ještě skrytých za další vegetací (první screen). Viditelné jsou vlastně jen v případě, že si budete prohlížet krajinu a ne řídit vlak .
Na druhém screenu je i patrné, jak debilně RW pracuje se stíny. Ty 3D stromy zde nemají žádný význam... A to mám nastavení na max. Kdo má nižší detaily, musí to být ještě horší.
Asi to lépe vypadá takto, že? Assets block zakončený skupinou 2D stromů.
A poslední je nahrazení stovek 3D stromů okolo jednoho úseku tratě ..... Opět je tam markantní to debilní vykreslování stínu v TS.
A výsledek při použití 2D vegetace. Opět zde došlo k rapidním snížení počtu objektů v oblasti, dle mého odhadu minimálně na polovinu. O počtu polygonů v oblasti ani nemluvím
Zas je to nasekaný rychle, jen pro ilustraci. Pokud bych tvořil krajinu finálně, nebude to takový uniformní...
I z toho nejdůležitějšího pohledu, od kolejí, to vypadá dle mně velmi dobře.