Stránka 1 z 1

Tvorba krainy

Napsal: pon 23. kvě 2016 15:35:48
od Roman
Nedalo mi to a sepsal jsem pár postřehů a rad z tvorby krajiny, hlavně lesů. Důvodem je nešvar (za který můžu z části já) nadměrného používání 3D vegetace při stavbě tratí a tím neúměrné zvýšení zátěže HW počítače a rapidnímu poklesu fps.
Za prvé, nemůžete porovnávat TS s jinými hrami. Engine hry už má svá léta a tak zapomeňte na to, co znáte ze Zaklínačů a různých stříleček. Ta hra má svoje limity a přesto prostě "vlak nejede" :).
Pro srovnání jsem si vypral aktuální trať Praha - Tábor. Doufám, že mi to autor nebude mít za zlé. Jedním z hlavních důvodů je to , že se jedná o reálnou trať. Když bych použil demonstrativně svoje fikce, psali by Jste něco v tom smyslu "Ten je chytrej blbec, má to smyšlený a může si to naplácat, jak potřebuje".
A než si ukážeme nějaké konkrétní případy, něco obecně pro neznalé.
3D vegetace slouží pouze pro dokreslení atmosféry krajiny a dodá jí hloubku. Určitě není vhodná k tvorbě celých lesů a jejich částí. Uvědomte si, že 2D strom má 2 polygony a jednu texturu 512x512, ale 3D strom (ty moje) mají všechny na nultém LODu okolo 3 000 polygonů (většinou do 32m) a minimálně dvě textury různých velikostí (256x256, 512x256....) . Oboje textury jsou s alfa kanálem a tak v tomto ohledu žádný propastný rozdíl nebude. Když to shrnu, 3D strom zatěžuje HW počítače několika násobně více než 2D strom.
No a ještě jedna věc. 3D stromy mají kvůli snížení zátěže HW nastaveno postupné zjednodušení modelu, LODy. Tím se degraduje i jeho vzhled při prohlížení z větší vzdálenosti.

A teď pár příkladů, jak si to představuji já. Je to jen můj subjektivní názor a klidně mně pošlete do háje (nebo na Háje, to nemám daleko) :D

První příklad je skupina stromů u trati. V originále je tvořena velkým množstvím 3D vegetace. Dle mně je to zbytečné, jelikož od vlaku je vidět zase jen první řada modelů a to co je dál, není pro hráče viditelné.

Obrázek

Po přestavbě za použití 2D vegetace vhodně od kolejí doplněné 3D stromy je dle mého názoru výsledek při stejném počtu objektů vizuálně lepší a fps v tom konkrétním místě se zlepšilo. Samozřejmě jen mírně, protože není upraveno vše v okolí. Přesto je to znát. Dnes umožní editor sledovat stav fps i při tvorbě krajiny. Neodpovídá to sice fps při průjezdu vlaku, ale jako orientační pomůcka to postačí.
Přestavěná část krajiny při leteckém pohledu ... Ty stromy se dají "vysadit" i lépe, ale tady jde o princip :)

Obrázek
Obrázek

a z toho nejdůležitějšího pohledu, od kolejí....

Obrázek
Obrázek

Dalším příkladem je dle mého názoru zbytečná skupina 3D stromů velmi daleko od trati která je z vlaku vidět jen letmo.
Obrázek

Tady stačí 2D vegetaci eventuálně vhodně doplnit 3D stromy a výsledek je podobný, zde dokonce při výrazném procentuálním snížení počtu objektů v dané oblasti. Já osobně bych tam ale 3D stromy nepoužil vůbec :)

Obrázek
Obrázek

Další je použití 3D stromů hodně daleko od kolejí a ještě skrytých za další vegetací (první screen). Viditelné jsou vlastně jen v případě, že si budete prohlížet krajinu a ne řídit vlak :D.

Obrázek
Obrázek

Na druhém screenu je i patrné, jak debilně RW pracuje se stíny. Ty 3D stromy zde nemají žádný význam... A to mám nastavení na max. Kdo má nižší detaily, musí to být ještě horší.

Asi to lépe vypadá takto, že? Assets block zakončený skupinou 2D stromů.

Obrázek

A poslední je nahrazení stovek 3D stromů okolo jednoho úseku tratě ..... Opět je tam markantní to debilní vykreslování stínu v TS.

Obrázek

A výsledek při použití 2D vegetace. Opět zde došlo k rapidním snížení počtu objektů v oblasti, dle mého odhadu minimálně na polovinu. O počtu polygonů v oblasti ani nemluvím :D
Zas je to nasekaný rychle, jen pro ilustraci. Pokud bych tvořil krajinu finálně, nebude to takový uniformní... :D

Obrázek

I z toho nejdůležitějšího pohledu, od kolejí, to vypadá dle mně velmi dobře.

Obrázek
Obrázek

Re: Tvorba krainy

Napsal: úte 24. kvě 2016 9:01:40
od Míla
Tyto postřehy a rady jsou neocenitelné, alespoň pro mne. Také mám kolem trati lesy z 3D smrků a FPS žádná sláva. Takže jsem vyměnil tyto za 2D a FPS se zvýšil z 20 na 45-50. Udělám to všude, kde jen bude možné. Opět jsem chytřejší.

Re: Tvorba krainy

Napsal: čtv 21. črc 2016 15:35:09
od kiski
Neviem, či to mám napísať sem, ale kedysi tu bolo jedno video od Romana, kde ukazoval ako "napúšťa" rieku. Vtedy som si všimol, že používa ako rieku nejaký loft s názvom čo začína 210_xxx. Roman, mohol by si tie lofty zdieľať, ak si teda tvorca ty sám? Alebo ak nie, odkiaľ ich máš? Ďakujem.

Re: Tvorba krainy

Napsal: čtv 21. črc 2016 15:49:28
od Kal000px
Ty lofty posílal mně a já to použil u sebe, mělo by to být v assetech u mojí trati. ;) pokud není, tak mi napiš a pošlu ti to. :)

Re: Tvorba krainy

Napsal: čtv 21. črc 2016 17:30:24
od Roman
kiski píše:Neviem, či to mám napísať sem, ale kedysi tu bolo jedno video od Romana, kde ukazoval ako "napúšťa" rieku. Vtedy som si všimol, že používa ako rieku nejaký loft s názvom čo začína 210_xxx. Roman, mohol by si tie lofty zdieľať, ak si teda tvorca ty sám? Alebo ak nie, odkiaľ ich máš? Ďakujem.
Napiš Bobovi, ten umí a zná vše . Zajisté Ti to vytvoří. Stejně je to blbě jako vše, co jsem kdy udělal.

Re: Tvorba krainy

Napsal: čtv 21. črc 2016 18:43:00
od kiski
Postrádam zmysel tvojho príspevku. Radšej si nemusel napísať nič.

To Kal000px - ďakujem za zaslanie.

Re: Tvorba krainy

Napsal: čtv 21. črc 2016 19:13:22
od Roman
Postrádam zmysel tvojho príspevku. Radšej si nemusel napísať nič.
Však je to jednoduché. Jsem autor. A co udělám já, je blbě. Tak nechápu, k čemu Ti to bude, když to je nepoužitelné a nereálné. Jeden neomylný uživatel Ti zajisté vytvoří něco daleko lepšího a hlavně absolutně reálného.

Re: Tvorba krainy

Napsal: čtv 21. črc 2016 19:45:50
od kiski
Ja rozumiem, ale zmysel príspevku aj tak postrádam. Ale je to vlastne tvoja vec, písať môžeš, čo sa ti zapáči.