Stavba tratě

Otázky, problémy a nejasnosti při stavbě tratí
Odpovědět
Tommy
Příspěvky: 1
Registrován: čtv 05. bře 2009 19:00:03

Stavba tratě

Příspěvek od Tommy » čtv 05. bře 2009 19:03:35

Zdravím,
mohl by mi někdo podrobně popsat stavbu vyhýbek a markerů?
Díky

Vlastik

Re: Stavba tratě

Příspěvek od Vlastik » pát 06. bře 2009 17:47:25

Zdravím,
mohl by mi někdo podrobně popsat stavbu vyhýbek a markerů?
Ahoj,bylo by potřeba tu otázku trochu rozvést čemu na čem nebo kom nerozumíš a nebo nevíš kde to hledat atd.
Jinak rádi pomůžem.

Vlastik

Re: Stavba tratě

Příspěvek od Vlastik » ned 08. bře 2009 11:47:09

Co se týče Makerů je dobré si proštudovat příručku s překladem od Michala číslo 1.03 kterou najdeš na stránce o manuálech,jinak kdysy Leonnel vytvořil tento návod který byl o poznání pochopitelnější a snad se nebude zlobit když ho zde opět uvedu:
Takže jak na to krok za krokem.

Příprava informací o autorovi
Zde uživatel leonell vytváří produkt Raspenava-BilyPotok.
Založení adresáře Source\Leonell // jméno autora, nesmí obsahovat mezery
Založení adresáře Source\Leonell\Raspenava-BilyPotok // jméno produktu, nesmí obsahovat mezery
Založení adresáře Source\Leonell\Raspenava-BilyPotok\RouteMarkers // kategorie

Zdrojový soubor formátu CSV pro jmenné body (Named markers)
Soubor definuje pozice staničních budov:
15.206107,50.875914,Bily Potok zst
15.184865,50.879453,Hejnice zst

Musí končit prázdným řádkem tj. za posledním řádkem musí být Enter jinak poslední chybí!
Soubor se uloží do Source\Leonell\Raspenava-BilyPotok\RouteMarkers\rabp-stanice.csv

AssetEditor
Spustíme Tools/AssetEditor
Najet na Leonell, Raspenava-BilyPotok, RouteMarkers RouteMarkers (již obsahuje náš CSV), pravé tlačítko a vybrat NewBlueprint (developer a produkt si změníme)
Zvolit typ „GPS Marker set blueprint“
Přejmenovat: Raspenava-BilyPotok Stanice // jméno bin a pomocných souborů

Vyplnit:
Display name / English = Raspenava - Bily Potok Stanice // jméno ve hře
// následuje odkaz na objekt který bude na dané pozici zobrazen
// použity speciální vlajky z http://www.railsimulator.cz
Blueprintset ID / Provider = CZ_objects
Blueprintset ID / Product = CD_Addon
Blueprintset ID / Blueprint ID = System\Pomucky\cd_vlajka_01.xml
Named GPS Markers file = RouteMarkers\rabp-stanice.csv // odkaz na náš zdrojový CSV soubor

Pokud nejsou k dispozici objekty z „railsimulator.cz“ je možné užít default:
Blueprintset ID / Provider = Kuju
Blueprintset ID / Product = RailSimulator
Blueprintset ID / Blueprint ID = RouteMarkers\Flag.xml


Uložíme přes Save nahoře (nutné před exportem).

Nahoře se zvolí Export a zkontroluje dole zda došlo k úspěšnému vygenerování BIN souboru.
Vygenerováno do Assets\Leonell\Raspenava-BilyPotok:
rabp-stanice.dcsv
rabp-stanice.dcsv.tgt
Raspenava-BilyPotok Stanice.bin
Raspenava-BilyPotok Stanice.bin.tgt
Raspenava-BilyPotok Stanice.xml
Raspenava-BilyPotok Stanice.xml.tgt

Takto jde vytvořit další „blueprinty“ pro přejezdy, mosty, umístění význačných bodů, atd.

Obdobně se postupuje při zadávání linií:

Zdrojový soubor formátu CSV pro linie (Series markers)
Soubor definuje význačné body, kde se trať lomí, přechází do oblouku, mění tvar:
15.207989,50.875561
15.200635,50.877466
15.196642,50.877734
15.193521,50.877424
15.191723,50.877508
15.188762,50.878138
15.187860,50.878423
15.181105,50.881082

Musí končit prázdným řádkem tj. za posledním řádkem musí být Enter jinak poslední chybí!
Soubor se uloží do Source\Leonell\Raspenava-BilyPotok\RouteMarkers\rabp-trat.csv

AssetEditor
Spustíme Tools/AssetEditor
Najet na Leonell, Raspenava-BilyPotok, RouteMarkers (již obsahuje náš CSV), pravé tlačítko a vybrat NewBlueprint (developer a produkt si změníme)
Zvolit typ „GPS Marker set blueprint“
Přejmenovat: Raspenava-BilyPotok Trat // jméno bin a pomocných souborů

Vyplnit:
Display name / English = Raspenava - Bily Potok Trat // jméno ve hře
Series colour nastavíme R (red, červená) na maximum, ostatní necháme na nule
Series Markers file = RouteMarkers\rabp-trat.csv // odkaz na náš zdrojový CSV soubor

Uložíme přes Save nahoře (nutné před exportem).

Nahoře se zvolí Export a zkontroluje dole zda došlo k úspěšnému vygenerování BIN souboru.

Obdobně jde vytvořit další „blueprinty“ pro řeky, silnice, atd.

RailSimulator
Spustíme RailSimulator, odpovídající trať, Free, WorldEditor
Vlevo střední okno, ObjectSetFilter(ModráKostkaSeŠipkou), Leonell, vybrat produkt (Raspenava-BilyPotok) a zaškrtnout (dělá se jednorázově, od této doby si to editor pamatuje).
Znovu nahrát trať.
Nyní, pokud se klikne na horním panelu na bílý kruh RouteMarkers tak se objeví pravý boční panel.
V něm je vidět kategorie a pod ním body:
Raspenava - Bily Potok Stanice
Bily Potok zst
Hejnice zst
Kliknutím na bod se předvyplní souřadnice a po stisku na šipku se změní i pozice .
Pokud se v dolním levém okně klikne na Route Marker, objeví se na místech jmenných odkazů vlaječka a nad ní bublina s názvem pozice (např Bily Potok zst).
Na místě linií se objeví červená čára. Tato čára ale bohužel místy mizí pod terénem, pokud je terén členitý a linie delší. Řešením je dělat kratší úseky nebo paralelně definovat očíslované jmenné body kde budou vidět jejich popisky.

Funguje to dobře a je to užitečné zejména pro přesnost tratí.
Alps v 2.11
stazione a valle: lat. 45.90 long. 9.92
stazione a monte: lat. 45.95 long 9.85

Poslední ty pražce to se stává když je více vrstev než je zapotřebí v tomto případě máš dva angličani na sobě,kolikrát se mi toho také stane a RS si v tomto ohledu při jednom kliknutí uděla dvě věci.

Uživatelský avatar
Milik
Příspěvky: 7
Registrován: pát 06. bře 2009 17:33:36
Bydliště: Topolcany SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba tratě

Příspěvek od Milik » pát 27. bře 2009 21:58:34

mám dva problémy:
1-ako prepočítam gps súradnice z tohto tvaru 48°33'36.767"N do tvaru ktorý používa RS 48.XXXXXX pretože ma to hodilo niekolko km vedľa kde je namiesto roviny 500m.n.m. kopec
2-ToAce mi nefuguje a píše Run-Time error '339': Component comdlg32.ocx or one of its dependencies not correctly registered: a file is missing or invalid. Ten subor tam však nainštalovaný je, a OS je vista.
Trať 140

Vlastik

Re: Stavba tratě

Příspěvek od Vlastik » sob 28. bře 2009 0:21:29

1-ako prepočítam gps súradnice z tohto tvaru 48°33'36.767"N do tvaru ktorý používa RS 48.XXXXXX pretože ma to hodilo niekolko km vedľa kde je namiesto roviny 500m.n.m. kopec
Na tyto převody existuje buď kalkulačka stolní nebo udělat si jednoduchý program v excelu a nebo pokud používáš google earth si v nastavení jednotek změnit zeměpisné za desítkové a nebo třeba tyto stránky s převodem http://www.fcc.gov/mb/audio/bickel/DDDMMSS-decimal.html.
2-ToAce mi nefuguje a píše Run-Time error '339': Component comdlg32.ocx or one of its dependencies not correctly registered: a file is missing or invalid. Ten subor tam však nainštalovaný je, a OS je vista.
Ano toto je známý problém že program na převod z bmp do ace ve vistách nefunguje ani s kompatibilitou,jediné zatím možné řešení je program photoshop a do něj si stáhnout pluginy na převod z bmp do ace a nebo si převádět to pomocí programu na pc s os win xp.
Pluginy do ps lze stáhnout na oficiálních stránkách o RS.

Uživatelský avatar
Milik
Příspěvky: 7
Registrován: pát 06. bře 2009 17:33:36
Bydliště: Topolcany SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba tratě

Příspěvek od Milik » sob 28. bře 2009 22:14:41

vďaka GPS aj ACE som už vyriešil
a zaujímalo by ma či by sa nedali družicové zábery použiť ako textúra do štvorcov (tak ako v MSTS) pre lakšie umiestňovanie objektov
Trať 140

Oskar
Příspěvky: 107
Registrován: pát 06. čer 2008 19:57:50

Re: Stavba tratě

Příspěvek od Oskar » sob 28. bře 2009 23:04:15

Až si jednou budeme moci v editoru zapnout foto texturu - viz obrázek z Google Earthu, tak do bude pro stavitele tratí opravdu velká pomoc.

Obrázek

Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 805
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba tratě

Příspěvek od Josef72 » ned 29. bře 2009 19:47:26


Uživatelský avatar
Milik
Příspěvky: 7
Registrován: pát 06. bře 2009 17:33:36
Bydliště: Topolcany SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba tratě

Příspěvek od Milik » pát 22. kvě 2009 23:27:59

ako sa dá postupne zálohovať rozostavaná trať ? mám RS na disku C: takže by som nerád v prípade pádu win prišiel o vykonanú prácu :|
Trať 140

Vlastik

Re: Stavba tratě

Příspěvek od Vlastik » ned 24. kvě 2009 1:14:46

ako sa dá postupne zálohovať rozostavaná trať
No v zásadě platí že při tvorbě tratě je docela dobré si průběžně ukládat stavbu pomocí F2 a po uložení pokračovat v práci dále,z vlastní zkušenosti vím že i pád do windows mě niják zvlášt stavbu nenarušil a po spuštění editoru se ukázal automaticky stav po posledním uložení F2.
Je dobré si ale udělat zálohu když už mám docela dost postaveno a budu pokračovat,v takovém případě doporučuji celou trat zapakovat do .rpk a v případě jakých koliv nesnází ,potíží tuto zálohu jakoby nainstalovat a pracovat na této verzi.
To samé platí pokud trať stavím na více pc třeba doma a v práci ,zapakuji a hodím na flash disk a po rozbalení pracuji jinde a obráceně.

Uživatelský avatar
Milik
Příspěvky: 7
Registrován: pát 06. bře 2009 17:33:36
Bydliště: Topolcany SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba tratě

Příspěvek od Milik » sob 20. čer 2009 22:17:58

skúšal som podla tohto návodu :arrow: http://forums.uktrainsim.com/viewtopic. ... 18&t=77230
vytvoriť podkladovú mapu ale neviem kde to mohlo zlyhať ? že by photoshop vytvoril zlý ace súbor ?
Obrázek
Trať 140

Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 805
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba tratě

Příspěvek od Josef72 » sob 20. čer 2009 23:31:21

Moc jsem nepochopil, co a jak si měl namysli. Texturu povrchu ?

Uživatelský avatar
Milik
Příspěvky: 7
Registrován: pát 06. bře 2009 17:33:36
Bydliště: Topolcany SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba tratě

Příspěvek od Milik » ned 21. čer 2009 15:20:32

Josef72 píše:Moc jsem nepochopil, co a jak si měl namysli. Texturu povrchu ?
jj použiť google mapy ako texturu podkladu tak ako je na obrazkoch v horných príspevkoch

pridám skrátený vlasný preklad článku:

-v google earthe zozoomujte požadovanú plochu na výšku medzi 400 až 500 metrov
-kliknite na "N" aby sa vrch mapy nastavil na sever
-použite nástroj pravítko a zmerajte mapu od vrchu po spodok a dozoomujte tak aby táto vzdialenosť bola cca 400m (dobrý kompromis rozlíšenia) a zapíšte si presný rozmer
-uložte ako jpeg obrázok, ak je trať krivá znamená to že sa nachádza v hornatom teréne a preto prepnite do 2D režimu odkliknutím "terrain" políčka ...(to som nevedel najsť)
-bez zmeny zoomu spravte viac obrázkov celku napr stanice
- pre presnosť uloženia si spravte niekolko značiek na každom obrázku a uložte ich ako KML súbor ktorý bude neskor prerobený na markery
-otvorte prvý obrázok v grafickom programe (photoshop z add onom RS) a zmente velkosť na 1024x1024 alebo 512x512
-vytvorte alfa kanál, menu "okno" - "zobrazit kanály" a pravo sa zobrazí okno kanálov, naspodu okna kliknite na tretiu ikonu zlava (vedla ikony koš), vytvorí sa alfa kanál a odklinite ikony oka na RGB, red ,green a blue. Alfa bude čierna. Nakreslite 1 alebo 2 pixely hrubú čiaru od okraju ab ste predišli "smearing". Uložte ako ace súbor pričom zaklinite okno "ulož alfa"
-otvorte asset editor, preklikajte sa do developer\Environment\terrain\decals, kliknutím pravým tlačidlom na váš ace súbor zvolte "new blueprint" a zo zoznamu vyberte "decal blueprint"
napravo vyplnte názov, zvolte kategóriu napr "people and animals" a do ID textury napíšte Environment\Terrain\Decals\’váš názov’.ace
-kliknite na save a potom exporta zavrite asset editor
- vo windowse sa preklikajte do decals složky a otvorte .BIN subor na editaciu, v dvoch tretinách dokomentu sa nachádzajú údaje o rozmere <Width d:type="sFloat32">20.000000</Width> a <Length d:type="sFloat32">20.000000</Length> tie prepíšte na vlastné hodnoty
Trať 140

Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 805
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba tratě

Příspěvek od Josef72 » čtv 12. lis 2009 13:03:19

Zdravím,
potřebuji poradit s jedním problémem. Zkusil jsem si vytvořit šablonu pro vlastní trať s generováním terénu (SRTM data). Potřebné data jsem našel, to je ok. Potřebný bluepront jsem taky našel a vytvořil svou "Template Route". Vše jsem vyplnil podle Leonellova postupu. Spustil hru, vše je jak má být až ne jedno. Nezobrazují se mi textury povrchu.

Sice se píše, že je to známá chyba, že stačí přidat ve filtru objektů "Kuju/RailSimulator" a pak znovu spustit mapu. Ale i když jsem toto udělal, terén se nevykreslí. Nevím proč, ale chybí. Vše z Kuju tam je, stromy, domy,koleje, ale když dám textury povrchu, je slot s texturama prázdný. Vše ostatní je, návrhy počasí, obloha, roční doby, vše se zobrazuje.

V samotném blueprintu jsem jsem u "Blueprint set ID" zadal vše podle manuálu.

Provider : Kuju
Produkt: RailSimulator
Blueprint ID : Environment\Terrain\Texturing.xml


EDIT : Asi po třetím pokusu o restart a opětovné nahrání mapy se mi úspěšně načetly textury.

Napadá někoho něco ? Díky.

mube
Příspěvky: 86
Registrován: ned 16. lis 2008 17:06:31
Bydliště: Česká Třebová

Re: Stavba tratě

Příspěvek od mube » pon 16. lis 2009 13:41:56

Ahoj, nějak se tady nic neděje, tak zkusím odpovědět.

Předpokládám že jsi vytvářel trať pro RW.
Nedávno jsem dělal to samé.Podle postupu od Leonella jsem vše vytvořil a exportoval.
Terén samozřejmě zůstávál černý.

Potom jsem na netu našel inforamci, že se má změnit blueprint u ročních období místo defaul.xml na např. core_spring.xml.Když sem to takhle udělal, tak to fungovalo na poprvé.
Ještě další věc je, že jsem musel napírovat do RW do složky Source Složku Rail Simulator Core.Bohužel si teď nemůžu vzpomenout kde sem na to přišel.Zkusím se podívat doma, kdyžtak ti to pošlu emailem.

Tomáš

Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 805
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba tratě

Příspěvek od Josef72 » pon 16. lis 2009 16:08:12

Já jsem už a to přišel. Stačilo pár restartů a byl klid. Akorát že nestačilo jenom vypnout a znovu zapnout hru.
Jinak když si mapu založím na vlastních texturách a ne na těch jejich, tak se hra (povrch) načte okamžitě. Ale každopádně díky.

Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 805
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba tratě

Příspěvek od Josef72 » čtv 19. lis 2009 18:06:24

Až si jednou budeme moci v editoru zapnout foto texturu - viz obrázek z Google Earthu, tak do bude pro stavitele tratí opravdu velká pomoc.
Možná to víš, možná ne. Existuje už funkční prográmek. Stránky jsou tady: http://www.rwdecal.co.uk/

mube
Příspěvky: 86
Registrován: ned 16. lis 2008 17:06:31
Bydliště: Česká Třebová

Re: Stavba tratě

Příspěvek od mube » čtv 19. lis 2009 18:42:01

Ano, už ho mám staženej ,ale zatím se mi nepovedlo žádné snímky udělat.

Oskar
Příspěvky: 107
Registrován: pát 06. čer 2008 19:57:50

Re: Stavba tratě

Příspěvek od Oskar » sob 21. lis 2009 12:10:38

Josef72 píše:
Až si jednou budeme moci v editoru zapnout foto texturu - viz obrázek z Google Earthu, tak do bude pro stavitele tratí opravdu velká pomoc.
Možná to víš, možná ne. Existuje už funkční prográmek. Stránky jsou tady: http://www.rwdecal.co.uk/
Dík, nevěděl jsem.

Po vyzkoušení musím konstatovat, že je to opravdu povedený prográmek :idea: a funguje ještě lépe než jsem si představoval :shock: :!:

Škoda, že mám na RW nyní tak málo času :cry:

Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 805
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba tratě

Příspěvek od Josef72 » sob 21. lis 2009 14:27:29

Škoda, že mám na RW nyní tak málo času
Nejsi sám.

Odpovědět