Míla píše: ↑pát 30. pro 2022 10:35:11
Vážení příznivci této železnice,
nastal čas udělat rekapitulaci mého působení zde v této komunitě.
Po delším přemýšlení jsem se rozhodl ukončit svoji tvorbu map Kladské pomezí.
Pro mnohé z vás to může být překvapení, ale je to realita. Více už stavět nebudu.
Začínal jsem jako nezkušený, učil jsem se postupně vše, co bylo třeba k slušně vytvořené mapě.
První úsek tratě byl z Brna hl.n.do Jihlavy. Tehdy jsem ještě nevěděl, že existují
sklonové poměry či TTP. Nakonec jsem tuto trať smazal. To bylo v roce 2015.
A v roce 2016 jsem začal stavět první úsek tratě a to z Václavic do Meziměstí.
Založil vlákno Kladské pomezí a v listopadu 2016 mapu vydal. Přišlo mnoho ohlasů, většina byla pozitivní,
ale mnohé také negativní, kdy na mně nezůstala niť suchá. Neodradilo mě to a stavěl dál.
Přišly postupně další úseky, mapa se rozšiřovala a ve finále po 7. letech bylo postaveno cca 900!! km tratí.
Dle "Odehraného času" při spouštění hry je to 16400 hodin strávených u TS.
Mé vlákno na RW fóru v počtu návštěv a odpovědí překonalo vše, co dosud platilo. Proto
mohu s klidem napsat, že se nemusím stydět za to, co jsem pro tuto komunitu vytvořil.
Ale bylo by bláhové a sobecké napsat, že jsem vše udělal sám.
Už na začátku mé tvorby byl Vlastík, který mi pomáhal se stavbou, radami a elektrifikoval
některé stanice. Časem však byly mezi námi velké rozpory, proto jsem se s ním, jak si mnozí pamatujete, ve zlém rozešel.
Teprve docela nedávno jsme si vše vysvětlili a nastolili příměří. První rok se také ozval Saša Szöllös,
který mi nabídl spolupráci, která se nedala odmítnout.( zřejmě tušil u mne potenciál)Poskytl pro mé mapy
mnoho objektů ze své tvorby, které stále rozšiřoval a bez kterých by mapy nebyly. Také mnoho objektů vytvořil
přímo pro mě. ( staniční cedule, návěstidla atd.)Několik staničních objektů i konvertoval.
A hlavně poskytoval po celou dobu cenné rady.
Za to vše mu patří velký dík.
Jednoho dne mi zavolal dosud mě neznámý Jaromír Smékal. Abych se přiznal, moc jsem mu nedůvěřoval,
protože těsně před tím jsem měl problém, jak bych to napsal, prostě s hochem, který se nabídl,
že elektrifikuje úseky tratí. Dopadlo to katastrofálně. Tak jsem se Jardy zeptal, proč se nabídl.
Tehdy napsal, že si pro sebe upravuje mapy a že elektrifikovat umí. Slovo dalo slovo, Jarda se
pustil do práce, předělal po Vlastíkovi Jaroměř a Týniště n.O. a začal elektrifikovat celé úseky.
Byl jsem nadšen. A dnes mohu říct, že to byla výborná volba, veškerá elektrifikace a vše
s ní související je v mapách Kladské pomezí od Jardy perfektní.
Za vše, co pro mne udělal mu patří velký dík.
Během stavby jsem začal spolupracovat i s Jirkou Kudrnou alias George vonShark,
který vytvářel do mých map 3D koleje,( vzpomínám, že je musel mnohokráte trpělivě předělávat,
když se našly nové a nové chyby v mapách) pomohl mi s přeinstalací tehdy už nefunkčního simulátoru.
A byl to on, kdo navrhl rozdělit mapu Kladské pomezí. Dohodli jsme se na její podobě a Jirka
mapu Kladské pomezí de facto fyzicky rozdělil na další mapy. Později i zabalil do formátu rwp,
abych je mohl vydat. I tobě Jirko za vše děkuji.
Během stavby přibylo několik objektů z MSTS, kde tímto děkuji původním tvůrcům Pavlu Matouškovi,
Janu Švecovi či Deteriovi, kteří umožnily použití svých objektů zde v mé trati.
Je vás více, kdo jste mi pomáhali jak s radami tak i objekty, namátkově Dominik Chaloupka,
který mi nabídl své objekty do Prahy a okolí, Jirka Mrazík Mrázek, který vytvořil do mých
map několik významných objektů jako např. lávky, mosty výtahy. Michal(Tezemis),
který vytvořil staniční hlášení a Ludvig Karpfinger ještě vylepšil.
A za to vám všem, ale i těm, které jsem nejmenoval,(tvůrcům objektů) velmi děkuji.
Věřím, že je stále dost schopných lidí, kteří budou vydávat každý rok mapy či jejich nové úseky.
Dovolte mi popřát vám všem, co máte rádi tuto železnici, do dalších let hodně nových kilometrů tratí,
nových modelů jak statických, tak i pohyblivých a hlavně radost ze hry.
Hodně zdraví, klid a mír do nového roku 2023.
Milan Vašata