Stránka 1 z 1

LOFT objekty

Napsal: úte 15. bře 2016 17:49:16
od David1993
Zdravím. Nech hľadám ako hľadám, tu na fóre, na zahraničných fórach, nemôžem sa dopátrať k odpovedi. Mám problém pri zobrazovaní LOFT objektov v hre. Ak daný objekt exportujem a pridám blueprint pre scereny, je všetko v poriadku, objekt sa korektne zobrazuje. Ale ak chcem z daného objektu urobiť LOFT, t.j. že použijem textúry pre LOFT a tak isto aj blueprint, už sa mi v hre nezobrazí. Fyzicky tam je, lebo ho dokážem naťahovať, presúvať. Ale nevidím ho, hra mi označuje iba jeho "hranice". Vedel by niekto poradiť? Skúšal som už rôzne veci, ale nič mi zatiaľ nepomohlo. Ďakujem za každú radu.

Re: LOFT objekty

Napsal: úte 15. bře 2016 22:54:34
od Hekl338
Chce to screeny, hlavna maxka. Pouzil si spravny shader? Dodrzal podmienky mapovania pre loft objekty? Spravna orientacia pivotu v maxku? To vsetko je popisane v manualoch u Michala, konkretne http://krs.web2001.cz/download/4.06%20T ... bjekty.pdf Tu treba mat istotu, ze tie zasady si dodrzal na 100%.

Re: LOFT objekty

Napsal: úte 15. bře 2016 23:00:15
od David1993
Dúfal som, že sa ozveš ty, dík :)
Práve podľa toho návodu som všetko robil, ako textúry, tak mapovanie, export atď. Keď to exportujem ako scenery, je objekt umiestnený presne tak, ako by mal byť aj pri loft, ale keď exportujem ako loft, už ho nezobrazuje, iba "akože". Idem urobiť nejaké screeny a hodím to sem. Možno som niečo prehliadol.

EDIT: čo je sem zle? textúry sú len náhodné, to si nevšímaj. Plane001 mám premenované na 1_1000_loft
Obrázek

Re: LOFT objekty

Napsal: úte 15. bře 2016 23:45:34
od Hekl338
Manual uvadza toto:
Je důležité poznamenat, ž e všechny body čelní hrany taženého objektu (průřez)
musí být na 0 v rovině Z.
Mozno sa mylim, ale podla mna je tam prvy problem. Aby ti to podlozie zobrazilo, vrchna cast (poly) by mala byt v nule, podla screenu mas v nule len pivot, ovsem nie vrchne poly. Ak pridas kolaje, zase ich najvrchnejsia cast musi byt v nule. Tak som to aspon nastavoval u svojich kolaji ja.
Obrázek

Re: LOFT objekty

Napsal: stř 16. bře 2016 0:00:21
od David1993
Nepomohlo, stále tam objekt nie je. Dal som na 0 aj Pivot aj vrchné poly. Skôr ma napadá problém pri vytváraní blueprintu. Kým som nemal správnu cestu na scenery objekty v Source priečinku, tak sa mi ani ten nepodarilo zobraziť. Nevieš konkrétnu cestu pre loft? V maxe ma nenapadá už nič, kde by mohol byť problém.

Re: LOFT objekty

Napsal: stř 16. bře 2016 0:20:56
od Hekl338
A kde nie je? V hre? V editore? Nemas ho v zemi? Z jedneho screenu sa ti poradit neda :D Si si isty spravnym mapovanim podla manualu? Na to vacsina tiez zabudne. Aku konkretnu cestu pre loft?:D Ja mam dojem, ze si si v tom spravil nejaky gulas. V tomto pripade bude najjednoduchsie to source niekam nahrat a nech to niekto preveri.

Re: LOFT objekty

Napsal: stř 16. bře 2016 0:28:38
od David1993
V editore ho nezobrazuje vôbec, pod zemou nie je. V hre zobrazuje iba hranice toho objektu, ale nie ten objekt. No cestu ako mam pre Scenery napríklad, tam kde dávam súbory keď sa exportujú do hry, čiže priečinok kde mám RW/Source/Developer/Addon/Scenery/Buildings - tam musím dávať súbory aby som ich dokázal exportovať do hry :D mám taky pocit že TS 2016 je v tvorbe objektov trochu iná ako predchádzajúce verzie. Lebo všetko tam mám inak ako na všetkých tutoriáloch :D Musím ešte poriadne pozrieť asi to mapovanie, ja som z toho už magor.

EDIT: super, tak už mi to funguje, ale mám ďalší problém s LOD :D tak môžem zasa skúšať :D

Re: LOFT objekty

Napsal: stř 16. bře 2016 17:10:41
od Josef72
Napiš co si změnil, že to začalo fungovat, kdyby měl někdo stejný problém.

Re: LOFT objekty

Napsal: stř 16. bře 2016 17:35:47
od David1993
Prvá vec, na ktorú som prišiel je, že mi Max nedokáže exportovať 2 objekty do jedného .IGS (napríklad pri tvorení LOD - netuším prečo, ono to síce vyexportuje, ale v hre sa to nezobrazí) Dokáže to exportovať iba jeden objekt, čiže všetko musím dať dokopy (Attach). Okolo tohto budem musieť ešte skúmať, lebo tým pádom nevytvorím LOD. A druhá vec je tá, teda podľa toho čo som skúšal, tak hra pri LOFT ingoruje to, keď je Pivot posunutý na nulové súradnice až napríklad po dokončení objektu. Vždy som musel dať najskôr Pivot na 0 a potom ďalej robiť s objektom. Vtedy mi to to zobrazilo ako v editore, tak aj v hre. Musím ešte konkrétnejšie preskúmať tieto veci, aby som 100% vedel, na čom som. Inak mám Max 2015 a RW 2016, plugin pre Max mám zo zložky dev v RW priečinku.

Re: LOFT objekty

Napsal: stř 16. bře 2016 18:23:26
od kiski
Neviem, kde robíš chybu, ale Max určite dokáže exportovať viacej objektov v jendom IGS-ku. Tak sú robené predsa aj rušne, napríklad objekty znázorňujúce rozsvietené svetlá sú oddelené objekty. Ide však o správne pomenovanie týchto objektov, inak sa nevyexportujú. Nikdy som loft objekty nerobil, ale predpkladám, že tam to bude niečo podobné.

Re: LOFT objekty

Napsal: stř 16. bře 2016 21:58:18
od Roman
Aktuálně Jsem to nezkoušel, ale od do nového engine ( 2012? ) Lody u loft objektů nefungují.

Re: LOFT objekty

Napsal: stř 16. bře 2016 22:53:46
od Hekl338
LODy u loftov funguju, ale neviem presne akym sposobom :D Vzdialenosti nastavujem tak, ze to skusam priamo v asset a ked vyhovuje, necham tak. Tam zrejme neplati obecna zasada-vzdialenost kamery od pivotu. Ostatne skus pozriet moje kolaje v trati, ked max zoomnes, niekedy to prepinanie pekne vidiet a to celkom vyrazne :D

Re: LOFT objekty

Napsal: čtv 17. bře 2016 6:10:12
od David1993
Je mi jasné, že niečo robím zle a musí sa dať exportovať viac objektov. Problém je ale v tom, že pri exporte z Maxu nemám tú klasickú tabuľku ako všetci, ale nejakú inú. Večer hodím screen. A áno, LOD funguje aj v TS 2016, akurát včera som to pozeral na modeloch. Akurát to ja nedokážem tak exportovať, lebo mi to potom ignoruje celý objekt. Skúšal som aj, či nie sú niekde nejaké nastavenia pluginu, ale nič som nenašiel.

Re: LOFT objekty

Napsal: ned 20. bře 2016 15:15:08
od David1993
Prikladám ten obrázok, iba takúto tabuľku mám pri exporte.

Obrázek

Re: LOFT objekty

Napsal: ned 20. bře 2016 15:21:42
od kiski
Na tej "tabulke", ako uvádzaš a je aj v tvojom obrázku, nie je nič čudné a nezvyčajné. Normálny dialóg pri exporte. Mám presne ten istý, akurát ja odškrtávam Rescale units to meters, lebo modelujem rovno v metroch. A po stlačení exportu sa rovno začne exportovací proces.

Chybu zrejme robíš niekde inde...

Re: LOFT objekty

Napsal: ned 20. bře 2016 15:24:17
od David1993
Ale prečo mi to potom nedokáže zobraziť v hre dva objekty, keď nie sú spojené? Tomu nechápem.

Re: LOFT objekty

Napsal: ned 20. bře 2016 15:27:49
od kiski
Ja neviem, do tvojho Maxka nevidím... a loft objekty som nikdy nerobil. Len som sa vyjadril k tomu exportovacie mu dialógu. Či s tým má súvis napr. pomenovanie objektov alebo niečo iné, neviem. Skôr ti poradí napr. Roman alebo Hekl. Chce to ale viacej vstupných info, aby ti poradili...

Re: LOFT objekty

Napsal: ned 20. bře 2016 15:31:49
od David1993
Už to ide. Teraz som skúsil a všetko v pohode. Mňa z toho šľahne :D

Re: LOFT objekty

Napsal: ned 20. bře 2016 17:10:01
od kiski
Napíš, čo si urobil inak, že ti to zrazu ide... aby vedeli aj ostatni...

Re: LOFT objekty

Napsal: ned 20. bře 2016 17:15:08
od David1993
To by som aj ja rád vedel. Raz mi to ide, raz nejde. Niekde musí byť nejaká finta. Keď na to prídem, určite to sem napíšem.