Stránka 1 z 1

Textury

Napsal: stř 25. čer 2008 9:51:25
od Stanin
Ahoj,
mám dotaz ohledně formátu textur. Kolik jich můžu na model aplikovat? Je jedno v kolika je souborech, nebo musí být jen jeden a vadí, když jsou v souboru volná místa (není 100% využit a jsou na něm volná místa)? Mám v tom španělskou vesnici. Vím jen, jak mohou být veliké. Díky za reakce.

Re: Textury

Napsal: stř 25. čer 2008 10:22:56
od Ivan.ps
Neviem či existuje nejaká horná hranica v počte textúr na model. My sme robili modely, kde boli aj 3 textúry. Videl som model aj s viacerými textúrami.

Ak myslíš tie nevyužité miesta tak, že na textúre sú časti, ktoré nebudú mapované, tak odpoveď je taká, že model sa síce bude zobrazovať bez problémov, ale pri načítavaní textúry do hry, sa bude musieť načítať aj časť nevyužitej textúry, teda bude to zbytočne zaťažovať PC. Ak je na textúre príliš veľa voľného miesta, tak odporúčam pouvažovať o použití menšej textúry, ktorá bude vyplnená čo najlepšie (ak je to možné), pretože menšia textúra sa skôr načíta a nezaťaží tak PC.

Otázka by skôr bola čo je efektívnejšie z pohľadu zaťaženia PC. Použiť na model jednu veľkú textúru, alebo to rozkúskovať na viac malých textúr???

Re: Textury

Napsal: pát 10. dub 2009 11:50:33
od Oskar
Vážení modeláři,
v rámci výuky modelování a zároveň testování možností RS jsem si vymodeloval kolejnice. Po namapování v v modelovacím programu vypadají - vi první obrázek, a ve hře - viz druhý obrázek:
http://oskartrut.rajce.idnes.cz/Obrazky_rajce/

Shadery jsem použil dle návodu - LoftTexDiff a v rámci výuky 3D modelování bych rád věděl kde dělám chybu.

Děkuji za odpovědi

Re: Textury

Napsal: úte 01. led 2013 11:31:40
od Hekl338
Zdravim, pokusam sa cez RW_tools otvorit a upravit jednu texturu, zial, sa mi nedari. Pri zobrazeni obrazku mi vyskoci toto:
Obrázek Pri pokuse o prevedenie na dds format toto: Obrázek
Jedna sa o subor clouds_band_01 z trate Munich_Augsburg, nachadza sa v zlozke F:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\railworks\Assets\RSC\MunichAugsburg\Environment\Sky. Vdaka za nejaky napad, ci radu.

Re: Textury

Napsal: sob 05. říj 2013 14:27:12
od Vlastik
Zajímalo by mě jestli když studio max nepodporuje textury s koncovkou .ace je chyba ve studiu nebo v pluginech do něj,díky za odpověd.

Re: Textury

Napsal: sob 05. říj 2013 15:31:27
od Josef72
Jakou veri 3d máš ?

Re: Textury

Napsal: sob 05. říj 2013 15:54:45
od Vlastik
Jakou veri 3d máš ?
Používám verzi 2014 x64,ale nejde ani ve verzi 2013 x64 příjdou mě ty pluginy velikostně stejné,pro verzi 2012 tam bohužel pluginy chybí,a verze 2011 ve win 8 nefunguje korektně.

Re: Textury

Napsal: sob 05. říj 2013 16:06:06
od Josef72
Na německém fóru jsem četl něco ve smyslu, že není třeba formátu "ace".
Objekterstellung mit 3ds Max (Texturierung):

Mit den neuen 3ds Max Plugins und dem Blueprint Editor 2 ist die Verwendung des alten .ace Grafik Formates nicht mehr notwendig! Man kann in Max direkt seine erstellte .dds Texture mappen und der Blueprint Editor 2 wandelt diese dann ohne den bisherigen ".ace Umweg" direkt in eine .TgPcDx Datein um.

Re: Textury

Napsal: stř 13. dub 2016 16:43:56
od Roman
Potřebuji něco osvětlit ohledně Mip-ů. Abych předeš nějakým nedorozuměním... Vím co je MIP, vím proč jsou a jak fungují.
Co ale nevím, je to, jak ovlivní zobrazení textury nastavení parametru Mip LOD Bias. Je mi jasné , že se oddálí přechod do dalšího Mipu. Ale jak to funguje ? Když zadám -1, zobrazí se další Mip až teprve když už při defaultní nule má být zobrazen třetí. Tedy se odloží o jednu úroveň zobrazení dalšího Mipu? Nebo se to nějak násobí?
Oč mi jde. Mám texturu, kde je nadpoloviční část textury fitrovaná alfou. No a jak se textura zmenšuje, dochází k pohlcení viditelné části alfou a ve výsledku je úplně jedno, jakou mám nastavenu zobrazovací vzdálenost polygonu , když je stejně textura skrytá za alfu. Ale při použití záporné hodnoty nastavené u parametru Mip LOD Bias v materiál editoru je to OK.
Jde mi o to, abych zbytečně nezatěžoval hru nastavením příliš vysoké záporné hodnoty zobrazování textury.
Řešil to vůbec někdy někdo? V manuálech se nedoporučuje hodnota vyšší než -2, ale je to z původního RS a je brán ohled na výkon tehdejšího HW. Když by se jednalo například o model lokomotivy, tak to neřeším, ale jde o model, který může být v blízkosti kamery načten v řádu stovek objektů....

Re: Textury

Napsal: čtv 14. dub 2016 8:35:30
od Hekl338
Cize ak nedas zapornu hodnotu MIP, co sa stane s tou texturou v hre? Alfa sa "zeleje" tak, ze textura zmizne, ale naopak, textura je bez alfy? O co mi ide... Nieco podobne som riesil u pletiva. Podrobnosti z hlavy uz teraz neviem, ale dajme tomu textura ma po ulozeni 8 MIPmaps. Pletivo sa v hre chovalo dobre, ale po par metroch zacalo klasicke blikanie az sa plot stratil, coz je vlastne v TS bezne. Tak som otvoril texturu s MIPmi a od nejakeho tretieho MIPu som alfu upravil systemom, ak 0 ty MIP mal 10 ociek, tretiemu som dal ociek 7 atd. Tym som dosiahol, ze plot nemizne prilis skoro a v editore nie je nutne menit uroven MIPLOD bias. Je to odst opruz, kedze sa musi skusat, aby sa zase plot naopak evidentne nezvyraznoval. Lenze to je plot na "opakovacku" mapovania, predpokladam, ze u teba ide o nejaky strom, takze to nebude tak jednoduche :) Co sa stane, ked das zaporne MIP v maxe na -3? Sprav test, hod tie objekty do asset blockov hustejsie a porovnaj FPS, idealne aj vyuzitie pamati grafiky.

Re: Textury

Napsal: pát 15. dub 2016 12:55:19
od Roman
Tak tomu testování jsem se právě chtěl vyhnout, jinak bych se neptal :).
Tady https://youtu.be/4kuXV4oRK6k je video, kde je vidět rozdíl mezi jednotlivými nastaveními. Nějaký rozdíl v poklesu fps ve hře jsem nepozoroval. Ale t může být závislé na výkonu GK u jednotlivých uživatelů.
Třeba to někomu pomůže, i když myslím, že kromě mně a Hekla to nikoho nezajímá :)

Re: Textury

Napsal: pát 15. dub 2016 15:43:20
od Hekl338
Pokles FPS by nastat nemal, hoci u TS nikdy clovek nevie :D Posunutim MIPs sa zaplni viac pamat GK, preto ten test s vyuzitim pamati. Teoreticky po zaplneni zacne TS ukladat textury na RAM a nastane skor "sekanie" hry samotnej, ale FPS by sa zmenit nemalo. Problem budu mat skor uzivatelia s grafikou co maju 1GB a menej, pri dlhsej jazde zrejme aj majitelia 2GB. Skusal som TS spustit v nastaveni GK s MIPs na -3 pri 2K rozsliseni a 2x2 SSAA na vsetko a problem som nevidel, ovsem GK mam 4GB. A to mi uz prislo, ze to -3 je zbytocne moc, na -1 to bolo akurat, ale z mojho pohladu aj to je zbytocne. Ovsem to sa dostavame prave k tomu, ze MIPs sa chovaju na notasoch inak, nez PC grafikach. Obecne by som povedal, ze notasove GK prepinaju MIPs omnoho skor, nez PC grafika. Mozno najlepsie spravit balik a pustit do eteru na testing na roznych zostavach.

Re: Textury

Napsal: pát 15. dub 2016 21:25:20
od Roman
Na to nemám náladu :). Už jsem to poslat autorům tratí 221 a 321. Každému jsem to přesunul do samostatné složky. Nějaké zveřejnění nemám v plánu. Pokud bude mít nějaký seriózní stavitel zájem, připravím to i jemu ;). Ale musím vidět kus práce. Nějaké slibné projekty tu prezentované jsou :).