Tvorba modelov začiatky

Otázky, problémy a nejasnosti při tvorbě modelů a skinů
Hekl338
Modelář
Příspěvky: 929
Registrován: pon 09. čer 2008 21:08:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od Hekl338 »

Mna by skor zaujimal povod tohto modelu, ako sa dotycny dostal k zdrojaku. Zrejme reimport suboru *.s cez konvertor, coz nie je dobry napad. Voci autorovi povodneho modelu je to dost nefer. Ale hlavne, tam je vzdy problem, ze na modely nieco rozbije, jednak smooth skupiny a elementy.No a ako tu kiski naznacil, problem s resetom. Sam o sebe nie je potrebny, ovsem pri converte nutny. Po resete ti vsetky poly flipne, takze ich musis zase flipnut spat, bez neho ti model nepojde. Dalej musis spravne spravit hierarchiu a materialy. A v neposlednej rade su dolezite jednotky a pivoty. Nepozeral som to, ale mam dojem, ze to budu tie hlavne problemy. Ak sa chces nieco naucit, tak hlavne zacat niecim svojim. Naucit sa zaklady, bez toho sa nepohnes.
kiski
Příspěvky: 912
Registrován: pon 12. srp 2013 22:30:35

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od kiski »

Pridávam sa k Heklovi - spomenul okrem resetu ešte aj všetko ostatné, čo môže byť príčinou. Logicky, ak sú napr flipnuté polygóny a model je uzavretý, tak kvôli collision modelu (čo samozrejme môže byť ten istý) sa "dovnútra" nedostaneš, a tým pádom ho ani neuvidíš :(
Braňo
Uživatelský avatar
Pikku
Příspěvky: 149
Registrován: sob 07. čer 2008 14:57:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od Pikku »

Hekl338 píše:Mna by skor zaujimal povod tohto modelu, ako sa dotycny dostal k zdrojaku. Zrejme reimport suboru *.s cez konvertor, coz nie je dobry napad. Voci autorovi povodneho modelu je to dost nefer....
S velkou pravděpodobností se jedná o zpětnou konversi MsTS modelu Ondry Janiše z roku 2004 (2006?). Nasvědčovaly by tomu zmiňované textury 512x512 například. Jen hádám, ten RW model jsem neviděl.
Uživatelský avatar
JachyHm
Příspěvky: 128
Registrován: stř 08. říj 2014 17:43:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od JachyHm »

Jj, o konvert se jedná, to jsem psal hned ze začátku... Ten reset xForm jsem dělal, i jsem to pak zase zpátky dodělal... Podle nějakýho slovinskýho videa. Ale každopádně díky za rady, mrknu teda ještě na samotný model ;)

To pikku:
Od Ondry Janiše není, je od Jacka... minimálně myslím, že mu je nedělal O.J.
A mám to pro osobní potřebu, takže mi to zas tak nefér nepřijde...
JH
Hekl338
Modelář
Příspěvky: 929
Registrován: pon 09. čer 2008 21:08:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od Hekl338 »

Uprimne povedane, zbytocne radit. To je presne tym, ze vacsina si mysli, ako to pojde rychlo. Neriesim teraz fakt, co si myslim o konverte. Pokial nepochopis zaklady, jak modelovania, tak princip fungovania BP a samotneho RW, skonci to nedokoncenim. Konvert samotny je zbytocny problem, preco nezacnes niecim jednoduchym? Obycajny domek, sprav ho plne 3D (zapustene okna, skla, rozne materialy). Ak zvladnes spravit slusne "vytuneny" domek, mozes skusat zlozitejsie. Tym nepisem, ze si neschopny, ale fakt, ze zacinas od zleho konca. ;)
Uživatelský avatar
JachyHm
Příspěvky: 128
Registrován: stř 08. říj 2014 17:43:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od JachyHm »

Hekl338 píše:Tym nepisem, ze si neschopny, ale fakt, ze zacinas od zleho konca. ;)
Oka v pohodě, já to beru. Tak hned zítra můžu začít... Já už jsem v 3DS Maxu dělal spoooustu věcí, ale převážně do jiných simulátorů, a chtěl jsem zkusit ten konvert, protože z toho videa to vypadalo hodně jednoduše... Mě šlo převážně o ten export z 3ds MAXu ;) Ale ještě jednou díky za všechny rady.
JH
kiski
Příspěvky: 912
Registrován: pon 12. srp 2013 22:30:35

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od kiski »

Začni rovno rušňom, nech nie som sám... :lol: :mrgreen:
Braňo
Uživatelský avatar
Pikku
Příspěvky: 149
Registrován: sob 07. čer 2008 14:57:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od Pikku »

JachyHm píše:....
To pikku:
Od Ondry Janiše není, je od Jacka... minimálně myslím, že mu je nedělal O.J.
A mám to pro osobní potřebu, takže mi to zas tak nefér nepřijde...
S Jackem i s Ondrou se znám osobně, takže vím, Jacek určitě model 010 nedělal :)
Nepsal jsem že to je nefér, jen jsem si tipoval autora modelu. Pokud to máš pro studijní účely a myslíš si, že ti to pomůže, proč ne. Ale k disposici je hromada 3D free modelů lokomotiv nebo vozů ke stažení a ty nejsou poškozeny konvertovacím programem.
Filip27-Railways
Příspěvky: 77
Registrován: ned 15. lis 2015 10:34:34

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od Filip27-Railways »

kiski píše:Začni rovno rušňom, nech nie som sám... :lol: :mrgreen:
Neblázni :D Já začínám vozem a to mi jako stačí :D Práce na tom je i tak dost a to jsem se nedostal ani ještě k exportu atd..
Ale hlavní je že mě to baví a nehodlám se na to vykašlat jen protže něco třeba nejde :D
Filip27-Railways
Příspěvky: 77
Registrován: ned 15. lis 2015 10:34:34

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od Filip27-Railways »

kiski píše: Nefunguje to, ale podľa mňa z jednoduchého dôvodu - buď si zabudol použiť resetXForm na model, alebo si to už od začiatku modeloval v príliš malej mierke.
Tou mřížkou to nebude, kdyby se na těch kolejích ten model objevil i když by byl tak malej že by ani nebyl vidět tak by byl slyšet takovej ten zbuk cvaknutí nebo jak to popsat. Prsotě zvuk kterej je slyšet když ve tvorbě scénáře pokládáš nějaké vozidlo na koleje.
kiski
Příspěvky: 912
Registrován: pon 12. srp 2013 22:30:35

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od kiski »

Malá oprava - mierka neznamená po česky mřížka. Potom to možno bude dávať iný zmysel.
Braňo
Filip27-Railways
Příspěvky: 77
Registrován: ned 15. lis 2015 10:34:34

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od Filip27-Railways »

Aha tak to je měřítko tak to jsem to hezky popletl :D
motorak28
Příspěvky: 59
Registrován: stř 02. bře 2016 11:14:00

Program na tvoření skinů

Příspěvek od motorak28 »

Dobrý den chtěl bych jsem se zeptat v jakém prográmku se dají tvořit nové skiny. Např že si na esu změním nátěr a změním číslo. Takto bych si chtěl vytvořit vice es,bardotek
a dalších lokomotiv. Děkuji za odpověď
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od Josef72 »

Gimp, Photoshop apod. Ke hře žádný speciální program neexistuje.
MartinT478.3
Příspěvky: 1
Registrován: pát 25. led 2019 23:52:38

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od MartinT478.3 »

Chcel by som sa opýtať alebo skôr požiadať o spoluprácu na modele loko 757 ZSSK, pracujem v programe 3dsmax . Mám sním skúseností zo školy kde sa v ňom učíme modelovať . Problém je z importom do trs ,zvukoch ,funkciách atď.... Ak tak môžem poslať foto ako som na tom. Je sa iba pýtam keď že modelovať ako tak viem ale problém je ohľadom vecí ohľadom importu do railworksu ktorému nerozumiem. :D
CRR144
Příspěvky: 321
Registrován: pon 24. dub 2017 19:26:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od CRR144 »

Keď si pletieš import a export, tak neviem ako si teda na tom s modelovaním. Aby to zase nebol reimport.
kiski
Příspěvky: 912
Registrován: pon 12. srp 2013 22:30:35

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od kiski »

@MartinT478.3: Videl som ten model tuším na FB. Nevyzeralo to vôbec zle, na RW možno až príliš detailné, ale budiž. Skôr to bude v plnej kráse použiteľné pre TSW. To je ale jedno.

Pre export do hry potrebuješ plugin, ktorý ti to do hry pri exporte prekonvertuje do správneho formátu. A samozrejme shadery, ktoré hra rozpozná. Klasické materiály z 3dsMax-u hre nič nehovoria. Mrkni sa do tutoriálov, ktoré kedysi dávno prekladal Michal, popr. na YT alebo sa opýtaj Dominika Chaloupku na FB. Ja by som ti poradil, ale jednoducho nemám vôbec čas.
Braňo
Carfing
Příspěvky: 33
Registrován: pon 17. črc 2017 11:44:33

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od Carfing »

Při úpravách Geo souboru jednoho vozu jsem narazil na podivný jev. Hřídel ruční brzdy je vymodelovaný jako tyč čtvercového průřezu. Konec hřídele je tedy pouze čtverec viz obrázek.
Čelo hřídele ruční brzdy.jpg
Čelo hřídele ruční brzdy.jpg (10.86 KiB) Zobrazeno 12504 x
Ale zarážející je, jak má hra tento čtverec vykreslit. Ve vertex bufferu je každý vrchol 2x. 0=A, 1=B, 2=C, 3=D, 4=C, 5=D, 6=B, 7=A. V index bufferu je sekvence 0 0 1 2 3 4 5 6 3 6 1 7 0 7 2 7 4 6 6 6. K vykreslení čtverce stačí obvykle 6 indexů. Čím je toto způsobeno?
Uživatelský avatar
Kal000px
Příspěvky: 691
Registrován: sob 16. srp 2014 15:14:03

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od Kal000px »

Nejspíš je to udělané jako objekt s dvojitými stěnami - jedna skupina polygony má normály otočené ven, druhá dovnitř.
Jede jede mašinka..
kiski
Příspěvky: 912
Registrován: pon 12. srp 2013 22:30:35

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od kiski »

Presne ako píše Kal000px - objekt má tú koncovú časť bez Backface Cull, tzn. že polygóny sú obojstranne - a keďže obojstranný polygón neexistuje, musia byť dva rovnaké s vertexami na rovnakých pozíciách, akurát s opačnými normálami...
Braňo
Odpovědět