Tvorba modelov začiatky

Otázky, problémy a nejasnosti při tvorbě modelů a skinů
EliteWayne
Příspěvky: 30
Registrován: ned 20. zář 2015 0:08:10

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od EliteWayne »

Nemáte prosím někdo railworks Art plugins pro 3ds Max ? Nemůžu to nikde najít..
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od Josef72 »

Art plugins pro 3ds max nemusíš nikde hledat, je v kořenovém adresáři hry, složka "DEV".
Uživatelský avatar
JachyHm
Příspěvky: 128
Registrován: stř 08. říj 2014 17:43:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od JachyHm »

Ahoj, mám takový problém... Pustil jsem se nedávno do konverze modelu MSTS / RW, pro začátek s 010, abych to neměl moc složitý a seknul jsem se u vytváření "*.xml" souborů :?: . Byl by ochoten mi s tím někdo pomoc? Děkuji moc předem...

PS: tady odkaz na složku, kde to všechno je: https://mega.nz/#F!OV8iSLjI!xp0a4iakX8jj_65mgTvEgw

Btw. model jsem i vyexportoval, ale když dám preview, tak hra spadne :?
JH
Filip27-Railways
Příspěvky: 77
Registrován: ned 15. lis 2015 10:34:34

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od Filip27-Railways »

Sice se v modelování orientuju velmi velmi krátce a velmi málo, stále jsem u vytváření v 3DS maxu ale nescházejí ti tam soubory .GeoPcDx a v texturách nemají být náhodou ve formátu .TgPcDx? Ale je dosti možné že použe melu blbosti.
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od Josef72 »

Co znamená "seknul jsem se u vytváření XML souborů" ?
Uživatelský avatar
JachyHm
Příspěvky: 128
Registrován: stř 08. říj 2014 17:43:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od JachyHm »

Vytvořil, ale nefunguje :mrgreen:. A to je dokonce podle návodu... :?
JH
Uživatelský avatar
JachyHm
Příspěvky: 128
Registrován: stř 08. říj 2014 17:43:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od JachyHm »

Filip27-Railways píše:Sice se v modelování orientuju velmi velmi krátce a velmi málo, stále jsem u vytváření v 3DS maxu ale nescházejí ti tam soubory .GeoPcDx a v texturách nemají být náhodou ve formátu .TgPcDx? Ale je dosti možné že použe melu blbosti.
Jo, sry., nevěděl jsem, že jsou potřeba i exporty, myslel jsem, že zdroják naopak napoví víc, kde je chyba ;)

Takže taky export: https://mega.nz/#F!DVV32T4I!8aNJn4obvA06-zateEuQxw
JH
Filip27-Railways
Příspěvky: 77
Registrován: ned 15. lis 2015 10:34:34

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od Filip27-Railways »

[/quote]Jo, sry., nevěděl jsem, že jsou potřeba i exporty, myslel jsem, že zdroják naopak napoví víc, kde je chyba ;)

Takže taky export: https://mega.nz/#F!DVV32T4I!8aNJn4obvA06-zateEuQxw[/quote]
Nevím proč ale nepomohlo to :D Když to chci dát na koleje při tvorbě scénáře tak se na kolejích nic neobjeví.
kiski
Příspěvky: 912
Registrován: pon 12. srp 2013 22:30:35

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od kiski »

Export do RW formátu si nemusel. Práveže iba vyexportované .IGS z 3dsMax s priloženými textúrami .ace (z ktorých sa po exporte stanú GeoPcDx a TgPcDx) je oveľa lepšie, pretože niekto ti v takomto prípade môže pomôcť s blueprintom a rovno si to u seba na skúšku vyexportovať a overiť, či to funguje. Model po exporte je práve v tvojom prípade na dve veci - akurát zistím že mi to nejde tak ako tebe a toť vsjo :)
Naposledy upravil(a) kiski dne úte 08. pro 2015 19:40:19, celkem upraveno 1 x.
Braňo
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od Josef72 »

A zkoušel jsi exporotvat model do hry jako jednoduchý scenery objekt ? V blueprintu není co zkazit a alespoň zjistíš, jesli je problém tam nebo v modelu.
Uživatelský avatar
JachyHm
Příspěvky: 128
Registrován: stř 08. říj 2014 17:43:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od JachyHm »

A zkoušel jsi exporotvat model do hry jako jednoduchý scenery objekt ?...
Tak každopádně RW nevyhodí chybu, ale ani nic nenačte :?
Říkám, dělám to poprvé, a krom pár návodů, vč. toho zde výše k tomu nemám žádné učební materiály :(
Naposledy upravil(a) JachyHm dne úte 08. pro 2015 21:25:45, celkem upraveno 1 x.
JH
Uživatelský avatar
JachyHm
Příspěvky: 128
Registrován: stř 08. říj 2014 17:43:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od JachyHm »

Ale vím, že tam nemám přiřazenou texturu, páč když mu podstrčím jak to *.tga, tak *.ace, tak píše, že to není valid xml file :?
JH
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od Josef72 »

Budeš asi muset přiložit nějaké screeny, takhle ti těžko někdo poradí.
Uživatelský avatar
JachyHm
Příspěvky: 128
Registrován: stř 08. říj 2014 17:43:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od JachyHm »

Tadá, ani první, ani druhá možnost nefunguje...
Obrázek
Obrázek
PS: todle dělám jako jednoduchý Sceneryobject ;)
JH
Hekl338
Modelář
Příspěvky: 929
Registrován: pon 09. čer 2008 21:08:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od Hekl338 »

http://krs.web2001.cz/navody.htm tu je malo navodov? To chce nastudovat zaklady, lebo uz podla screenov ti robi problem hlavne pochopit BP.
Uživatelský avatar
JachyHm
Příspěvky: 128
Registrován: stř 08. říj 2014 17:43:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od JachyHm »

To zrovna jsem četl, i pár anglických návodů... Dokonce jsem to dělal i podle jednoho videa, úplně stejně a taky to nešlo :?

Btw. co je BP?
JH
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od Josef72 »

BP je to, co máš na těch obrázcích (Blueprint). Dneska už nestíhám, ale zítra sem můžu večer dát ukázku svého blueprint z nějakého jednoduchého objektu. Jak píše Hekl, máš to špatně vyplněné.
Uživatelský avatar
JachyHm
Příspěvky: 128
Registrován: stř 08. říj 2014 17:43:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od JachyHm »

Jasný... to mě nenapadlo že BP je Blueprint :D
A třeba stačí říct které položky jsou špatně... já už se s tím nějak poperu, ale takhle nevím vůbec nic... Mimochodem jsem si právě projel ten návod a mám to přesně podle něj :?
JH
Uživatelský avatar
JachyHm
Příspěvky: 128
Registrován: stř 08. říj 2014 17:43:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od JachyHm »

To je varianta 1. To taky nefunguje.
JH
kiski
Příspěvky: 912
Registrován: pon 12. srp 2013 22:30:35

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od kiski »

Ahoj. Tak som sa ti nato pozrel, prečo to asi nefunguje. Použil som len .IGS súbor a textúru .ace, a vytvoril som si jednoduchý scenery blueprint. Nefunguje to, ale podľa mňa z jednoduchého dôvodu - buď si zabudol použiť resetXForm na model, alebo si to už od začiatku modeloval v príliš malej mierke. Ide totiž o to, že ten model možno aj funguje, ale je tak malý, že ho nie je vidieť!!! Jednoducho úplne prťavý. A zbežne som sa ti pozrel na textúru - podľa môjho názoru na koľajové vozidlo je textúra 512x512 málo, bolo by to na pomery RW málo detailné a rozmazané. Ale zas toto je na tebe, keď si s tým spokojný, tak ok.

Bol by som si to aj upravil, ale Max súbor je zrejme z novšej verzie a ja to na mojej 2013 neotvorim. Ak chceš ďalšiu pomoc, tak mi buď pošli Max súbor vo verzii, ktorú ja otvorím u seba (2013, toto sa dá vybrať pri ukladaní), alebo to uprav u seba ty, a vyexportuj z MAxka nový IGS súbor po resete.
Braňo
Odpovědět