Tvorba modelov začiatky

Otázky, problémy a nejasnosti při tvorbě modelů a skinů
Hekl338
Modelář
Příspěvky: 927
Registrován: pon 09. čer 2008 21:08:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od Hekl338 » pát 11. pro 2015 11:08:29

Mna by skor zaujimal povod tohto modelu, ako sa dotycny dostal k zdrojaku. Zrejme reimport suboru *.s cez konvertor, coz nie je dobry napad. Voci autorovi povodneho modelu je to dost nefer. Ale hlavne, tam je vzdy problem, ze na modely nieco rozbije, jednak smooth skupiny a elementy.No a ako tu kiski naznacil, problem s resetom. Sam o sebe nie je potrebny, ovsem pri converte nutny. Po resete ti vsetky poly flipne, takze ich musis zase flipnut spat, bez neho ti model nepojde. Dalej musis spravne spravit hierarchiu a materialy. A v neposlednej rade su dolezite jednotky a pivoty. Nepozeral som to, ale mam dojem, ze to budu tie hlavne problemy. Ak sa chces nieco naucit, tak hlavne zacat niecim svojim. Naucit sa zaklady, bez toho sa nepohnes.

kiski
Příspěvky: 790
Registrován: pon 12. srp 2013 22:30:35

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od kiski » pát 11. pro 2015 11:13:01

Pridávam sa k Heklovi - spomenul okrem resetu ešte aj všetko ostatné, čo môže byť príčinou. Logicky, ak sú napr flipnuté polygóny a model je uzavretý, tak kvôli collision modelu (čo samozrejme môže byť ten istý) sa "dovnútra" nedostaneš, a tým pádom ho ani neuvidíš :(
Braňo

Uživatelský avatar
Pikku
Příspěvky: 148
Registrován: sob 07. čer 2008 14:57:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od Pikku » pát 11. pro 2015 11:56:24

Hekl338 píše:Mna by skor zaujimal povod tohto modelu, ako sa dotycny dostal k zdrojaku. Zrejme reimport suboru *.s cez konvertor, coz nie je dobry napad. Voci autorovi povodneho modelu je to dost nefer....
S velkou pravděpodobností se jedná o zpětnou konversi MsTS modelu Ondry Janiše z roku 2004 (2006?). Nasvědčovaly by tomu zmiňované textury 512x512 například. Jen hádám, ten RW model jsem neviděl.

JachyHm
Příspěvky: 92
Registrován: stř 08. říj 2014 17:43:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od JachyHm » pát 11. pro 2015 12:17:16

Jj, o konvert se jedná, to jsem psal hned ze začátku... Ten reset xForm jsem dělal, i jsem to pak zase zpátky dodělal... Podle nějakýho slovinskýho videa. Ale každopádně díky za rady, mrknu teda ještě na samotný model ;)

To pikku:
Od Ondry Janiše není, je od Jacka... minimálně myslím, že mu je nedělal O.J.
A mám to pro osobní potřebu, takže mi to zas tak nefér nepřijde...
JH

Hekl338
Modelář
Příspěvky: 927
Registrován: pon 09. čer 2008 21:08:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od Hekl338 » pát 11. pro 2015 12:34:53

Uprimne povedane, zbytocne radit. To je presne tym, ze vacsina si mysli, ako to pojde rychlo. Neriesim teraz fakt, co si myslim o konverte. Pokial nepochopis zaklady, jak modelovania, tak princip fungovania BP a samotneho RW, skonci to nedokoncenim. Konvert samotny je zbytocny problem, preco nezacnes niecim jednoduchym? Obycajny domek, sprav ho plne 3D (zapustene okna, skla, rozne materialy). Ak zvladnes spravit slusne "vytuneny" domek, mozes skusat zlozitejsie. Tym nepisem, ze si neschopny, ale fakt, ze zacinas od zleho konca. ;)

JachyHm
Příspěvky: 92
Registrován: stř 08. říj 2014 17:43:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od JachyHm » pát 11. pro 2015 12:42:49

Hekl338 píše:Tym nepisem, ze si neschopny, ale fakt, ze zacinas od zleho konca. ;)
Oka v pohodě, já to beru. Tak hned zítra můžu začít... Já už jsem v 3DS Maxu dělal spoooustu věcí, ale převážně do jiných simulátorů, a chtěl jsem zkusit ten konvert, protože z toho videa to vypadalo hodně jednoduše... Mě šlo převážně o ten export z 3ds MAXu ;) Ale ještě jednou díky za všechny rady.
JH

kiski
Příspěvky: 790
Registrován: pon 12. srp 2013 22:30:35

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od kiski » pát 11. pro 2015 13:31:19

Začni rovno rušňom, nech nie som sám... :lol: :mrgreen:
Braňo

Uživatelský avatar
Pikku
Příspěvky: 148
Registrován: sob 07. čer 2008 14:57:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od Pikku » pát 11. pro 2015 14:16:09

JachyHm píše:....
To pikku:
Od Ondry Janiše není, je od Jacka... minimálně myslím, že mu je nedělal O.J.
A mám to pro osobní potřebu, takže mi to zas tak nefér nepřijde...
S Jackem i s Ondrou se znám osobně, takže vím, Jacek určitě model 010 nedělal :)
Nepsal jsem že to je nefér, jen jsem si tipoval autora modelu. Pokud to máš pro studijní účely a myslíš si, že ti to pomůže, proč ne. Ale k disposici je hromada 3D free modelů lokomotiv nebo vozů ke stažení a ty nejsou poškozeny konvertovacím programem.

Filip27-Railways
Příspěvky: 77
Registrován: ned 15. lis 2015 10:34:34

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od Filip27-Railways » pát 11. pro 2015 18:38:13

kiski píše:Začni rovno rušňom, nech nie som sám... :lol: :mrgreen:
Neblázni :D Já začínám vozem a to mi jako stačí :D Práce na tom je i tak dost a to jsem se nedostal ani ještě k exportu atd..
Ale hlavní je že mě to baví a nehodlám se na to vykašlat jen protže něco třeba nejde :D

Filip27-Railways
Příspěvky: 77
Registrován: ned 15. lis 2015 10:34:34

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od Filip27-Railways » pát 11. pro 2015 18:45:00

kiski píše: Nefunguje to, ale podľa mňa z jednoduchého dôvodu - buď si zabudol použiť resetXForm na model, alebo si to už od začiatku modeloval v príliš malej mierke.
Tou mřížkou to nebude, kdyby se na těch kolejích ten model objevil i když by byl tak malej že by ani nebyl vidět tak by byl slyšet takovej ten zbuk cvaknutí nebo jak to popsat. Prsotě zvuk kterej je slyšet když ve tvorbě scénáře pokládáš nějaké vozidlo na koleje.

kiski
Příspěvky: 790
Registrován: pon 12. srp 2013 22:30:35

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od kiski » pát 11. pro 2015 20:25:08

Malá oprava - mierka neznamená po česky mřížka. Potom to možno bude dávať iný zmysel.
Braňo

Filip27-Railways
Příspěvky: 77
Registrován: ned 15. lis 2015 10:34:34

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od Filip27-Railways » pát 11. pro 2015 21:30:33

Aha tak to je měřítko tak to jsem to hezky popletl :D

motorak28
Příspěvky: 16
Registrován: stř 02. bře 2016 11:14:00

Program na tvoření skinů

Příspěvek od motorak28 » sob 05. bře 2016 12:30:24

Dobrý den chtěl bych jsem se zeptat v jakém prográmku se dají tvořit nové skiny. Např že si na esu změním nátěr a změním číslo. Takto bych si chtěl vytvořit vice es,bardotek
a dalších lokomotiv. Děkuji za odpověď

Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od Josef72 » sob 05. bře 2016 13:47:53

Gimp, Photoshop apod. Ke hře žádný speciální program neexistuje.

Odpovědět