Kolejivo a vše kolem něj
Re: Kolejivo a vše kolem něj
No netřeba komentářů,máš to pěkné a je dobře že se někdo jako ty našel,pokud takto budeš pokračovat tak budu moci odejít asi do důchodu s mými modely je fakt že přežili RS1,RW 1 a RW2 což považuji za úspěch.
-
- Moderátor a modelář
- Příspěvky: 806
- Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
- Bydliště: Proboštov / Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolejivo a vše kolem něj
Mám v plánu ( mám rozděláno ) udělat českou verzi textur povrchu, které by navazovali na ty původní plus něco navíc. Takže by se textury povrchu mohli přizpůsobit kolejím a ne naopak.Pěkné Vlastíku. taky jsem nad tím uvažoval, ale na to je čas.....
Re: Kolejivo a vše kolem něj
Tak jsem trochu experimentoval s převýšením a výsledek není vůbec špatný..... Jen to chce doladit tak, aby převýšení odpovídalo poloměru olouku a traťové rychlosti ( tzv . teoretické převýšení ).
Dle mých závěru převýšení vnější kolejnice nebude možno použít u kolejiva s 3D pražci využívající k umístění populační frekvenci loft objektu. Má to svojí logiku, pokud by se převýšení aplikovalo i na tyto objekty, tak by po umístění to tratě byly nakloněné dle parametrů oblouku koleje a například u nástupišť nebo sloupů TV by to byl velký problém.
Kolej v pravo je s převýšením, vlevo bez.....
Dle mých závěru převýšení vnější kolejnice nebude možno použít u kolejiva s 3D pražci využívající k umístění populační frekvenci loft objektu. Má to svojí logiku, pokud by se převýšení aplikovalo i na tyto objekty, tak by po umístění to tratě byly nakloněné dle parametrů oblouku koleje a například u nástupišť nebo sloupů TV by to byl velký problém.
Kolej v pravo je s převýšením, vlevo bez.....
Re: Kolejivo a vše kolem něj
Ještě krátké video z testování převýšení..... http://www.youtube.com/watch?v=5ATKZIWa1vE
Re: Kolejivo a vše kolem něj
Ještě to není ono, chce to doladit přechodnici/vzestupnici . Také bude třeba ještě promyslet a doladit hodnotu převýšení vzhledem k poloměru oblouku a traťové rychlosti. Asi budu muset napsat traťové pravidlo pro každou rychlost ( po desítkách km/h ).
Ale potřeboval bych poradit od někoho, kdo se vyzná v návěstidlech. Přestavníky výhybek bych rád udělal jako návěstidla ( podobně jako v MSTS ), protože do traťových pravidel se dá přiřadit jen jedna varianta přestavníku. No a ten se potom načte podle směru jakým je vyhýbka vytvořena , to znamená v jednom případě obráceně ( na videu to je vidět ). Pokud by mělo být vytvořeno pravidlo pro každý přestavník tak by jich bylo nepočítaně...
Ale potřeboval bych poradit od někoho, kdo se vyzná v návěstidlech. Přestavníky výhybek bych rád udělal jako návěstidla ( podobně jako v MSTS ), protože do traťových pravidel se dá přiřadit jen jedna varianta přestavníku. No a ten se potom načte podle směru jakým je vyhýbka vytvořena , to znamená v jednom případě obráceně ( na videu to je vidět ). Pokud by mělo být vytvořeno pravidlo pro každý přestavník tak by jich bylo nepočítaně...
Re: Kolejivo a vše kolem něj
Jen aby Jste si nemysleli, že práce na kolejivu stojí. Takto vypadají moje koleje v jedné velmi populární trati .
V konkrétním úseku fps vzrostlo sice jen mírně, ale celý úsek je průjezdný daleko plynuleji oproti kolejivu s 3D pražci.
Přestavníky berte s rezervou.....
Ještě je třeba dodělat tunelové verze kolejiva a tunelový tubus . Tubus alespoň kamenný a betonový.
Jen toho času není moc
V konkrétním úseku fps vzrostlo sice jen mírně, ale celý úsek je průjezdný daleko plynuleji oproti kolejivu s 3D pražci.
Přestavníky berte s rezervou.....
Ještě je třeba dodělat tunelové verze kolejiva a tunelový tubus . Tubus alespoň kamenný a betonový.
Jen toho času není moc
Re: Kolejivo a vše kolem něj
Rád bych napsal několik poznámek ohledně mého kolejiva,neboť co jsem měl možnost a komunikoval se začínajícími stavbaři tratí tak se shodovali na tom že počkají na Romanovi koleje,myslím si že toto je správně neboť ač propagovali 3D kolejivo a mělo být jednim z tahákem,bohužel tím že u tohoto kolejiva není možnost adekvátního naklopení ,toto kolejivo uvrhli zatím do stavu "stop",nevím jestli se někdy v nějáké aktualizaci bude na tuto úpravu pamatovat.Zase na druhou stranu vývoj pc jde dopředu a výkony pc také,tak aby pak 2d kolejivo nepůsobilo v Rw divně.
Já tedy rozhodně i kdyby bylo jakékoliv kolejivo 100x kvalitnější tak svoji trať předělávat nebudu,neboť předělávat celý pražský uzel s cca 8Mb databáze (jenom pro srovnání komerční addon WCML má 130mil a databízi okolo 6Mb),možná že se svým kolejivem zůstanu osamocen a budu něco jako v msts Zbyněk s globálem ,ale to se prostě nedá nic dělat.Samozřejmně moje kolejivo je stále ke stažení se všemi náležitostmi jako jsou např.násypy,tratová pravidla a pod.a podle zájmu bude i aktuálizováno,ale je třeba zvážit tu možnost že v případě stavby trati kde se ve velké míře používá naklopení kolejí, toto kolejivo to neumožnuje a nebo za určitých podmínek.
Velice a vím o čem mluvím toto zvažte neboť více kombinací je "cesta do pekel" a rozhodnutí je na staviteli tratě,já tedy preferuji detailnější provedení ale záhul na PC,ovšem 2D kolejivo je objektivně tam jako je to ted v msts ale zase nenáročné na výkon.
Já tedy rozhodně i kdyby bylo jakékoliv kolejivo 100x kvalitnější tak svoji trať předělávat nebudu,neboť předělávat celý pražský uzel s cca 8Mb databáze (jenom pro srovnání komerční addon WCML má 130mil a databízi okolo 6Mb),možná že se svým kolejivem zůstanu osamocen a budu něco jako v msts Zbyněk s globálem ,ale to se prostě nedá nic dělat.Samozřejmně moje kolejivo je stále ke stažení se všemi náležitostmi jako jsou např.násypy,tratová pravidla a pod.a podle zájmu bude i aktuálizováno,ale je třeba zvážit tu možnost že v případě stavby trati kde se ve velké míře používá naklopení kolejí, toto kolejivo to neumožnuje a nebo za určitých podmínek.
Velice a vím o čem mluvím toto zvažte neboť více kombinací je "cesta do pekel" a rozhodnutí je na staviteli tratě,já tedy preferuji detailnější provedení ale záhul na PC,ovšem 2D kolejivo je objektivně tam jako je to ted v msts ale zase nenáročné na výkon.
-
- Moderátor a modelář
- Příspěvky: 806
- Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
- Bydliště: Proboštov / Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolejivo a vše kolem něj
Já mám dojem, že kolejivo se dá v mapě vyměnit jednorázově přes RW_Tool. Už jsem to na anglickém fóru zažil ( viděl). Naposledy u aktualizované trati "WCML". Kupodivu tam vyměnil 2d za 3d.
Jestli to má nějaké vedlejší účinky nevím. Řekl bych ale, že ne.
Jestli to má nějaké vedlejší účinky nevím. Řekl bych ale, že ne.
Re: Kolejivo a vše kolem něj
No co jsem koukal tak on použil stejný název kolejiva což samozřejmně jde,tady by byla taky cesta že by se pod stejným názvem kolejiva byl model jiný,ale furt to přemodelovávat to taky není řešení.Kupodivu tam vyměnil 2d za 3d.
Re: Kolejivo a vše kolem něj
To se mi také stalo, na rozestavěném úseku jsem měl na části použito 3d kolejivo od SAD, po nainstalovani rw3 se mi samo zmenilo na 2d, s tim ze po stažení nové verze trati od SAD se to vrátilo zpět, ale pražce byli šedé jako šterk.
Re: Kolejivo a vše kolem něj
páni, kde by som mohol stiahnuť tieto kolaje - http://www.edisk.cz/stahnout-soubor/949 ... .43MB.html , z edisku to už nejde
-
- Moderátor a modelář
- Příspěvky: 806
- Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
- Bydliště: Proboštov / Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolejivo a vše kolem něj
Odkud máš ten link ? Takhle lze těžko poznat, co to je za kolejivo.
Re: Kolejivo a vše kolem něj
o pár príspevkov viššie
-
- Moderátor a modelář
- Příspěvky: 806
- Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
- Bydliště: Proboštov / Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolejivo a vše kolem něj
Co jsou o pár příspěvku výše nebyli nikdy na "edisku". Tam bývali vlastikovo 3d koleje
http://www.railworks.cz/kolejivo/
http://www.railworks.cz/kolejivo/
Re: Kolejivo a vše kolem něj
aha ok dik