Josef72 - dílna

Připravované nebo vydané modely a skiny do RW
Odpovědět
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od Josef72 »

Po delším trápení jsem dokončil obsáhlou sadu "Městské domy_1". Vše lze stáhnout zde :
http://www.railworks.cz/verejne-budovy/

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od Josef72 »

Po delší době...
začal jsem pracovat na balíku osvětlení. V tuto chvíli mám základní tři modely železničních lamp hotový (viz obrázek), nyní pouze přidávám textury odpovídající mapování těchto modelů, takže to jde vcelku rychle. Na snímku je jedna sada ( ve třech velikostech ), celkově budou u těchto lamp čtyři typy textur. Plus potom modernější lampy , o kterých vím a ke kterým mám nějaké informace. K tomu bych rád starší typy osvětlení, uvidím co seženu. Nějaké podklady jsem dostal od Vlastika.

Až sem je to v pohodě.

Zjistil jsem ale, že v základní verzi hry není bodové světlo , které by svítilo jenom v noci. Normální difúzní ano ( svítí do všech stran ), ale bodová světla na změnu den/noc nereagují. Nebo jsem hledal blbě ? Co jsem zjistil, tak zda světlo svítí jen v noci nebo celý den se dá nastavit pouze v blueprintu, nikoliv ve hře. Ptám se, abych věděl, zda budu muset do hry nějak dopravit i bodové osvětlení pro tento a podobný typ osvětlení.

Obrázek
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od Roman »

No, já jsem u svých ( Tvé lampy jsem rozsvítil také :roll: ) lamp použil difusní světlo , které mi příjde takové přirozenější.

Obrázek

Světlo spotu je takové ostré i při použití stejného nastavení jako u difusního....
Výhodou je , že není třeba používat noční textury na části modelu, které chci mít osvětlené ( krycí sklo nebo vnitřek stínítka ). Nevýhodou naopak je, že pokud umístím lampu například vedle zdi v dosahu radiusu světelného kužele, vznikne nereálný efekt nasvícení právě z důvodu, že je světlo rozptýlené od středu rovnoměrně do všech stran.
Předejít se tomu dá dost dobře umístěním světla cca 0,5m nad zem...


Obrázek


Obrázek

Určitě je lepší vytvořit pro Tvé modely nový návrh světla , není to nic složitého a časově náročného. Jen jsem musel vymodelovat nějakou žárovku, která se zobrazí v Asset editoru a též v editoru tratě.

Tady je ukázka z mých návrhů ...

Spot :

Obrázek

Rozptýlené světlo ( to používám ) :

Obrázek

A vlastní návrh lampy.....

Obrázek
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od Josef72 »

Dík za info.

U lamp, co jsou na mém screenu je ten problém, že u nich jde světlo výhredně směrem dolů. To rozptýlené se šíří rovnoměrně všemi směry. Vypadá potom dost nepřirozeně, že je osvětlen i výložník.

Na blueprinty jsem včera koukal, tak mám od tebe alespoň mustr. Chci se ještě zeptat. Když na to svoje světlo v ediru poklepeš, objeví se také na pravé straně plovoucí okno s možností měnit parametry světla ?
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od Roman »

Pokud je světlo přiřazeno ke konkrétnímu modelu tak editovat nelze !
Ovšem pokud světlo vybereš standartním způsobem v nabídce editoru, je možnost editace stejná jako u defaultu.....
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od Josef72 »

Jasně, musí být jako samostatný objekt. Ok, díky.
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od Josef72 »

Dokončil jsem novou verzi železničních lamp. Ještě si něco do zítřka ověřím a dám to ke stažení na railworks.cz. Ctěl jsem také udělat "stožárové osvětlení", jaké bývá na dnešních seřazovacích nádraží např., ale chybí mi textury. Až dám něco dohromady, tak to doplním. Zatím takto.

Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od Roman »

Paráda , hned nahradím Tvoje původní modely .....
Uživatelský avatar
M@ster
Příspěvky: 164
Registrován: pát 18. lis 2011 16:36:21
Bydliště: Berlin
Kontaktovat uživatele:

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od M@ster »

Jo moooc pekny
Oskar
Příspěvky: 111
Registrován: pát 06. čer 2008 19:57:50

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od Oskar »

Nádhera ! Díky moc.
Uživatelský avatar
M@ster
Příspěvky: 164
Registrován: pát 18. lis 2011 16:36:21
Bydliště: Berlin
Kontaktovat uživatele:

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od M@ster »

Update:

U me ty novy lampy nesviti pouze u te stare verze jdou.

Screenshot:

Obrázek
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od Josef72 »

Jestli chceš v RW3 skutečné světlo ( dynamické světlo osvětlující okolí ) musíš zkombinovat lampy a objekt samotného světla. Podívej se na Romanovo příspěvek o pár příspěvků výše.
Uživatelský avatar
M@ster
Příspěvky: 164
Registrován: pát 18. lis 2011 16:36:21
Bydliště: Berlin
Kontaktovat uživatele:

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od M@ster »

ok diky...tak budu pouzivat tu verzi 1.0 ty funguji :D

Obrázek
Obrázek
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od Josef72 »

Nefungují. To je jenom noční textura, která má dodat dojem, že to jako svítí.
Uživatelský avatar
M@ster
Příspěvky: 164
Registrován: pát 18. lis 2011 16:36:21
Bydliště: Berlin
Kontaktovat uživatele:

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od M@ster »

No ono to skoro staci...

No neco stim jeste udelam ...diky

(Update)

Pokud myslis navod jak to udelat....chapu a vim....
Naposledy upravil(a) M@ster dne úte 22. lis 2011 23:32:39, celkem upraveno 1 x.
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od Josef72 »

Návod :

1. Vyber si jakýkoliv model lampy
2 V seznamu hned za lampami se nacházejí ještě dva modely - "J72_Svetlo_point"a "J72_Svetlo_spot" . Tyto dva modely ve hře svítí , tedy fungují jako zdroj světla. Jinak to hra neumí.
3. Když vybereš jedno z těch dvou světel a přiblížíš se k němu kamerou, dvojitým kliknutím otevřeš v pravo nabídku na editaci světla. Barvu, dosah, rozptyl apod ( druhý obrázek). Nezatrhávej ale to poslední políčko dole, protože pak bude světlo vykreslovat i stíny a to má hodně špatnej vliv na "fps". Světlo bez stínů naopak vliv na fps nemá.
4 Objekt světla umísti tak, aby odpovídal poloze cylindru lampy. To je trochu kostrbatá práce, ale stačí to udělat většinou jen jednou. Objekt světla můžeš samozřejmě umístit kamkoliv, nemusí to být tam, kde je cylindr lampy.
5. Vyber myší oba oběkty ( lampa + zdroj světla ) a dej "Ctrl+C". Potom už stačí pravým tlačítkem umisťovat oba oběkty v mapě. POZOR, oba oběkty mají jinak pivoty, takže ti polovina sloupu zmizí pod zemí. Musíš je ještě vytáhnout nahoru. Aby ti lampy nelítali ve vzduchu stačí sledovat při vytahování její stín. Ten poslední krok je trochu otravnej, ale na nic jiného jsem nepřišel. Když použijí světla obsažená ve hře, je to stejné.
6. Na posledním screenu je vidět zásadní rozdíl oproti původnímu stavu a nynějšímu. Na levou část domu dopadá světlo, pravá zůstává ve tmě. stejné to bude při projíždění vlaku.





Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od Roman »

Paráda, modely lamp jsou velmi pěkné :!:
Objevil jsem malou chybku, jedná se o lampu 10 - 15m.

Obrázek

Jen bych se přimlouval za export variant s předem přiřazeným světlem. Lamp je ve stanicích několik desítek a ke každe přiřadit extra světlo je trochu zdlouhavé ....
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od Josef72 »

V tom návodu nad tvým příspěvkem jsem ukazoval, jak to udělat rychleji, abys nemusel ke každé lampě štelovat extra světlo. Je to sice kompromis, ale při zkoušce mi to šlo docela rychle.

Na chybku se podívám, jak "svázat" lampu automaticky se světlem ale nevím, i když jsem někde na internetu narazil na návod.
Uživatelský avatar
M@ster
Příspěvky: 164
Registrován: pát 18. lis 2011 16:36:21
Bydliště: Berlin
Kontaktovat uživatele:

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od M@ster »

OK diky mooooc.
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od Roman »

Tady máš na ukázku blueprint lampy s natrvalo přiřazeným světlem ( přípěvek výše ) . Pozici světla nastavíš v asset editoru.
Obrázek
Jen je třeba bavu světla nastavit přímo v návrhu ( Point Light blueprint ).
Pokud budeš mít zájem, pošlu soubor bin Tvé původní verze lampy s vloženým světlem nebo mojí lampu včetně všech příslušných souborů jako vzor.

O té metodě Ctrl+C vím, ale právě to vytahovaní na povrch mi vadí.

Ale jinak opravdu velmi podařené modely !
Odpovědět