Josef72 - dílna
-
- Moderátor a modelář
- Příspěvky: 806
- Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
- Bydliště: Proboštov / Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Josef72 - dílna
Po delším trápení jsem dokončil obsáhlou sadu "Městské domy_1". Vše lze stáhnout zde :
http://www.railworks.cz/verejne-budovy/
http://www.railworks.cz/verejne-budovy/
-
- Moderátor a modelář
- Příspěvky: 806
- Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
- Bydliště: Proboštov / Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Josef72 - dílna
Po delší době...
začal jsem pracovat na balíku osvětlení. V tuto chvíli mám základní tři modely železničních lamp hotový (viz obrázek), nyní pouze přidávám textury odpovídající mapování těchto modelů, takže to jde vcelku rychle. Na snímku je jedna sada ( ve třech velikostech ), celkově budou u těchto lamp čtyři typy textur. Plus potom modernější lampy , o kterých vím a ke kterým mám nějaké informace. K tomu bych rád starší typy osvětlení, uvidím co seženu. Nějaké podklady jsem dostal od Vlastika.
Až sem je to v pohodě.
Zjistil jsem ale, že v základní verzi hry není bodové světlo , které by svítilo jenom v noci. Normální difúzní ano ( svítí do všech stran ), ale bodová světla na změnu den/noc nereagují. Nebo jsem hledal blbě ? Co jsem zjistil, tak zda světlo svítí jen v noci nebo celý den se dá nastavit pouze v blueprintu, nikoliv ve hře. Ptám se, abych věděl, zda budu muset do hry nějak dopravit i bodové osvětlení pro tento a podobný typ osvětlení.
začal jsem pracovat na balíku osvětlení. V tuto chvíli mám základní tři modely železničních lamp hotový (viz obrázek), nyní pouze přidávám textury odpovídající mapování těchto modelů, takže to jde vcelku rychle. Na snímku je jedna sada ( ve třech velikostech ), celkově budou u těchto lamp čtyři typy textur. Plus potom modernější lampy , o kterých vím a ke kterým mám nějaké informace. K tomu bych rád starší typy osvětlení, uvidím co seženu. Nějaké podklady jsem dostal od Vlastika.
Až sem je to v pohodě.
Zjistil jsem ale, že v základní verzi hry není bodové světlo , které by svítilo jenom v noci. Normální difúzní ano ( svítí do všech stran ), ale bodová světla na změnu den/noc nereagují. Nebo jsem hledal blbě ? Co jsem zjistil, tak zda světlo svítí jen v noci nebo celý den se dá nastavit pouze v blueprintu, nikoliv ve hře. Ptám se, abych věděl, zda budu muset do hry nějak dopravit i bodové osvětlení pro tento a podobný typ osvětlení.
Re: Josef72 - dílna
No, já jsem u svých ( Tvé lampy jsem rozsvítil také ) lamp použil difusní světlo , které mi příjde takové přirozenější.
Světlo spotu je takové ostré i při použití stejného nastavení jako u difusního....
Výhodou je , že není třeba používat noční textury na části modelu, které chci mít osvětlené ( krycí sklo nebo vnitřek stínítka ). Nevýhodou naopak je, že pokud umístím lampu například vedle zdi v dosahu radiusu světelného kužele, vznikne nereálný efekt nasvícení právě z důvodu, že je světlo rozptýlené od středu rovnoměrně do všech stran.
Předejít se tomu dá dost dobře umístěním světla cca 0,5m nad zem...
Určitě je lepší vytvořit pro Tvé modely nový návrh světla , není to nic složitého a časově náročného. Jen jsem musel vymodelovat nějakou žárovku, která se zobrazí v Asset editoru a též v editoru tratě.
Tady je ukázka z mých návrhů ...
Spot :
Rozptýlené světlo ( to používám ) :
A vlastní návrh lampy.....
Světlo spotu je takové ostré i při použití stejného nastavení jako u difusního....
Výhodou je , že není třeba používat noční textury na části modelu, které chci mít osvětlené ( krycí sklo nebo vnitřek stínítka ). Nevýhodou naopak je, že pokud umístím lampu například vedle zdi v dosahu radiusu světelného kužele, vznikne nereálný efekt nasvícení právě z důvodu, že je světlo rozptýlené od středu rovnoměrně do všech stran.
Předejít se tomu dá dost dobře umístěním světla cca 0,5m nad zem...
Určitě je lepší vytvořit pro Tvé modely nový návrh světla , není to nic složitého a časově náročného. Jen jsem musel vymodelovat nějakou žárovku, která se zobrazí v Asset editoru a též v editoru tratě.
Tady je ukázka z mých návrhů ...
Spot :
Rozptýlené světlo ( to používám ) :
A vlastní návrh lampy.....
-
- Moderátor a modelář
- Příspěvky: 806
- Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
- Bydliště: Proboštov / Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Josef72 - dílna
Dík za info.
U lamp, co jsou na mém screenu je ten problém, že u nich jde světlo výhredně směrem dolů. To rozptýlené se šíří rovnoměrně všemi směry. Vypadá potom dost nepřirozeně, že je osvětlen i výložník.
Na blueprinty jsem včera koukal, tak mám od tebe alespoň mustr. Chci se ještě zeptat. Když na to svoje světlo v ediru poklepeš, objeví se také na pravé straně plovoucí okno s možností měnit parametry světla ?
U lamp, co jsou na mém screenu je ten problém, že u nich jde světlo výhredně směrem dolů. To rozptýlené se šíří rovnoměrně všemi směry. Vypadá potom dost nepřirozeně, že je osvětlen i výložník.
Na blueprinty jsem včera koukal, tak mám od tebe alespoň mustr. Chci se ještě zeptat. Když na to svoje světlo v ediru poklepeš, objeví se také na pravé straně plovoucí okno s možností měnit parametry světla ?
Re: Josef72 - dílna
Pokud je světlo přiřazeno ke konkrétnímu modelu tak editovat nelze !
Ovšem pokud světlo vybereš standartním způsobem v nabídce editoru, je možnost editace stejná jako u defaultu.....
Ovšem pokud světlo vybereš standartním způsobem v nabídce editoru, je možnost editace stejná jako u defaultu.....
-
- Moderátor a modelář
- Příspěvky: 806
- Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
- Bydliště: Proboštov / Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Josef72 - dílna
Jasně, musí být jako samostatný objekt. Ok, díky.
Re: Josef72 - dílna
Paráda , hned nahradím Tvoje původní modely .....
Re: Josef72 - dílna
Nádhera ! Díky moc.
-
- Moderátor a modelář
- Příspěvky: 806
- Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
- Bydliště: Proboštov / Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Josef72 - dílna
Jestli chceš v RW3 skutečné světlo ( dynamické světlo osvětlující okolí ) musíš zkombinovat lampy a objekt samotného světla. Podívej se na Romanovo příspěvek o pár příspěvků výše.
-
- Moderátor a modelář
- Příspěvky: 806
- Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
- Bydliště: Proboštov / Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Josef72 - dílna
Nefungují. To je jenom noční textura, která má dodat dojem, že to jako svítí.
- M@ster
- Příspěvky: 164
- Registrován: pát 18. lis 2011 16:36:21
- Bydliště: Berlin
- Kontaktovat uživatele:
Re: Josef72 - dílna
No ono to skoro staci...
No neco stim jeste udelam ...diky
(Update)
Pokud myslis navod jak to udelat....chapu a vim....
No neco stim jeste udelam ...diky
(Update)
Pokud myslis navod jak to udelat....chapu a vim....
Naposledy upravil(a) M@ster dne úte 22. lis 2011 23:32:39, celkem upraveno 1 x.
-
- Moderátor a modelář
- Příspěvky: 806
- Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
- Bydliště: Proboštov / Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Josef72 - dílna
Návod :
1. Vyber si jakýkoliv model lampy
2 V seznamu hned za lampami se nacházejí ještě dva modely - "J72_Svetlo_point"a "J72_Svetlo_spot" . Tyto dva modely ve hře svítí , tedy fungují jako zdroj světla. Jinak to hra neumí.
3. Když vybereš jedno z těch dvou světel a přiblížíš se k němu kamerou, dvojitým kliknutím otevřeš v pravo nabídku na editaci světla. Barvu, dosah, rozptyl apod ( druhý obrázek). Nezatrhávej ale to poslední políčko dole, protože pak bude světlo vykreslovat i stíny a to má hodně špatnej vliv na "fps". Světlo bez stínů naopak vliv na fps nemá.
4 Objekt světla umísti tak, aby odpovídal poloze cylindru lampy. To je trochu kostrbatá práce, ale stačí to udělat většinou jen jednou. Objekt světla můžeš samozřejmě umístit kamkoliv, nemusí to být tam, kde je cylindr lampy.
5. Vyber myší oba oběkty ( lampa + zdroj světla ) a dej "Ctrl+C". Potom už stačí pravým tlačítkem umisťovat oba oběkty v mapě. POZOR, oba oběkty mají jinak pivoty, takže ti polovina sloupu zmizí pod zemí. Musíš je ještě vytáhnout nahoru. Aby ti lampy nelítali ve vzduchu stačí sledovat při vytahování její stín. Ten poslední krok je trochu otravnej, ale na nic jiného jsem nepřišel. Když použijí světla obsažená ve hře, je to stejné.
6. Na posledním screenu je vidět zásadní rozdíl oproti původnímu stavu a nynějšímu. Na levou část domu dopadá světlo, pravá zůstává ve tmě. stejné to bude při projíždění vlaku.
1. Vyber si jakýkoliv model lampy
2 V seznamu hned za lampami se nacházejí ještě dva modely - "J72_Svetlo_point"a "J72_Svetlo_spot" . Tyto dva modely ve hře svítí , tedy fungují jako zdroj světla. Jinak to hra neumí.
3. Když vybereš jedno z těch dvou světel a přiblížíš se k němu kamerou, dvojitým kliknutím otevřeš v pravo nabídku na editaci světla. Barvu, dosah, rozptyl apod ( druhý obrázek). Nezatrhávej ale to poslední políčko dole, protože pak bude světlo vykreslovat i stíny a to má hodně špatnej vliv na "fps". Světlo bez stínů naopak vliv na fps nemá.
4 Objekt světla umísti tak, aby odpovídal poloze cylindru lampy. To je trochu kostrbatá práce, ale stačí to udělat většinou jen jednou. Objekt světla můžeš samozřejmě umístit kamkoliv, nemusí to být tam, kde je cylindr lampy.
5. Vyber myší oba oběkty ( lampa + zdroj světla ) a dej "Ctrl+C". Potom už stačí pravým tlačítkem umisťovat oba oběkty v mapě. POZOR, oba oběkty mají jinak pivoty, takže ti polovina sloupu zmizí pod zemí. Musíš je ještě vytáhnout nahoru. Aby ti lampy nelítali ve vzduchu stačí sledovat při vytahování její stín. Ten poslední krok je trochu otravnej, ale na nic jiného jsem nepřišel. Když použijí světla obsažená ve hře, je to stejné.
6. Na posledním screenu je vidět zásadní rozdíl oproti původnímu stavu a nynějšímu. Na levou část domu dopadá světlo, pravá zůstává ve tmě. stejné to bude při projíždění vlaku.
-
- Moderátor a modelář
- Příspěvky: 806
- Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
- Bydliště: Proboštov / Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Josef72 - dílna
V tom návodu nad tvým příspěvkem jsem ukazoval, jak to udělat rychleji, abys nemusel ke každé lampě štelovat extra světlo. Je to sice kompromis, ale při zkoušce mi to šlo docela rychle.
Na chybku se podívám, jak "svázat" lampu automaticky se světlem ale nevím, i když jsem někde na internetu narazil na návod.
Na chybku se podívám, jak "svázat" lampu automaticky se světlem ale nevím, i když jsem někde na internetu narazil na návod.
Re: Josef72 - dílna
Tady máš na ukázku blueprint lampy s natrvalo přiřazeným světlem ( přípěvek výše ) . Pozici světla nastavíš v asset editoru.
Jen je třeba bavu světla nastavit přímo v návrhu ( Point Light blueprint ).
Pokud budeš mít zájem, pošlu soubor bin Tvé původní verze lampy s vloženým světlem nebo mojí lampu včetně všech příslušných souborů jako vzor.
O té metodě Ctrl+C vím, ale právě to vytahovaní na povrch mi vadí.
Ale jinak opravdu velmi podařené modely !
Jen je třeba bavu světla nastavit přímo v návrhu ( Point Light blueprint ).
Pokud budeš mít zájem, pošlu soubor bin Tvé původní verze lampy s vloženým světlem nebo mojí lampu včetně všech příslušných souborů jako vzor.
O té metodě Ctrl+C vím, ale právě to vytahovaní na povrch mi vadí.
Ale jinak opravdu velmi podařené modely !