Stránka 14 z 20

Re: Modely Kiski

Napsal: úte 27. čer 2017 22:41:12
od Howky
co třeba slabé pc ?

Re: Modely Kiski

Napsal: úte 27. čer 2017 23:34:26
od sasule
Prosím nekamenovat - co zatažená ruční brzda? Sám jsem na ní kolikrát zapomněl.
Jinak totiž 15X nemá problém i s 30 vozy uhlí.

Re: Modely Kiski

Napsal: stř 28. čer 2017 7:06:00
od kiski
Ak by bola zatiahnutá ručná brzda, RS rušňa by nedovolil krokovať hore, takže toto asi nebude ono. Rušeň má nastavenú TCH presne podľa reálu na každom stupni, plus-mínus pár kN. Osobne som vždy testoval rušeň s 15-vozovou súpravou, a bez problémov som sa rozbehol na maximálku rušňa (samozrejme nie do kopca, to už by bolo nereálne). Neviem, čo robíš zle. A ak sa ti zdá, že výkon stúpa pomaly - no ono to tak proste je. Stúpa tak, ako mu dovolia všetky obmedzenia.

Nadprúdy sú 1250A na sérií a 1150A na paraleli.

Re: Modely Kiski

Napsal: stř 28. čer 2017 21:50:10
od anry
Howky píše:co třeba slabé pc ?
To asi neee, pod 40fps nejdu.

Re: Modely Kiski

Napsal: čtv 29. čer 2017 6:49:45
od kiski
Pozri, viac ti poradiť neviem. Jednoducho tie rušne sú nastavené tak ako v reále, čo sa týka trakčnej charakteristiky.

Re: Modely Kiski

Napsal: čtv 29. čer 2017 8:48:20
od CRR144
U 350 a teda asi aj na 150 je mašina na sérii fakt taká lenivejšia. Ono tieto mašiny sa prebúdzajú k životu na serio-paraleli asi pri 90 km/ h. Takže ono problem treba hľadať asi v rukách......Aj v reále niektorí majstri na 350 nedokážu držať jazdné doby na dlhších rychlikoch na Žilinu napríklad....

Ono sa traduje že na týchto rušňoch sa ukáže kto je aký majster. Tu to za teba automatika nespraví.

Re: Modely Kiski

Napsal: sob 01. črc 2017 20:47:27
od kiski
Chcel by som sa opýtať znalých problematiky - ako sa odomyká pult 242? Viem, že u Laminátiek je tam klasická FAB-ka, ale u 242 som videl na pulte medzi prepínačmi len takú zdierku, do ktorej má zrejme zapadať nejaký bakelitový "prepínač" alebo niečo podobné. To je vyberateľný prepínač? Alebo ako to vlastne je? A zároveň s odomknutím pultu sa prestaví aj ten posuvný jazýček vedľa z polohy Z do O?

Re: Modely Kiski

Napsal: ned 02. črc 2017 2:22:15
od CRR144
Ano.

Re: Modely Kiski

Napsal: ned 02. črc 2017 7:26:05
od kiski
A tvar toho prepínača? Treba vymodelovať nový alebo stačí použiť klasický hranatý?

Re: Modely Kiski

Napsal: ned 02. črc 2017 7:47:04
od CRR144
To máš skoro na každej mašine iné.....Môžeš aj klasický použiť. Videl som aj také. Potom pulty 242 majú aj fabku..

Re: Modely Kiski

Napsal: ned 02. črc 2017 12:37:55
od kiski
Aha, takže aj FABku mávajú? Ja som ju na žiadnom obrázku nevidel, tak som si myslel, že 242-ky mali už len ten bakelitový kľúč. Nad FABkou som totiž rozmýšľal ako nad prvou, strašne sa mi to totiž páči na tých pultoch. Ale ak je to ako píšeš, tak tam prasknem FABku :) Ďakujem.

Re: Modely Kiski

Napsal: ned 02. črc 2017 13:17:10
od CRR144
Na reko plecháčoch čo má PSŽ a Express sú fabky. Na ČD plecháčoch ten mechanizmus.....Je na tebe čo tam dáš. Je to jedno.

Re: Modely Kiski

Napsal: ned 02. črc 2017 16:12:23
od mvedo
Ja osobne som na laminátkach väčšinou zažil bakelitový prepínač.Ale je to Tvoje rozhodnutie.

Re: Modely Kiski

Napsal: ned 02. črc 2017 18:50:03
od kiski
Najradšej by som dal FABku, ale bude to ČD plecháč, takže kombinácia :)

Re: Modely Kiski

Napsal: stř 02. srp 2017 21:23:13
od kiski
Zdravím, vedel by mi niekto povedať, resp. zmerať veľkosť štvrťvolantu na Laminách/Plecháčoch? Stačí akýkoľvek jeden reálny rozmer, najlepšie by boli ale rozmery šírkaxdĺžka. Nepotrebujem jednotlivé rozmery. Ďakujem.

Re: Modely Kiski

Napsal: stř 16. srp 2017 2:23:55
od CRR144
Tak som sa dnes konečne prešiel na 151 a novej kabíne. Takže naladené to je podľa mňa celkom dobre. Na 160km/h zo 7 vozmi som to rozbehol celkom svižne. Lenivé to určite nie je ako tu niekto písal. Čo ma prekvapilo a musím sa teda spýtať pretože neviem ako je to na 150/151. Na 350-ke pokiaľ dám na sério paralelnom radení kontroler do nuly, tak počítač zabezpečí skrokovanie na sériu a aj na sérii bude krokovať dole pod 300A na kotvu a potom skokom odpadne výkon do nuli. Tu keď som dal páku do nuli na 56/5 tak okamžite zletel výkon do nuli. Je to tak naozaj správne? Takto to je na 150/151 v reále? Nekritizujem len sa pýtam, lebo toto fakt neviem. A automatiku rozjazdu som nejak nedokázal sprevádzkovať, zase asi preto, lebo 150/151 nepoznám......Alebo žeby nebola naskriptovaná ?

Inak super kabína , musel som hladať kde čo je, lebo je to trochu inak ako na 350-ke. K zvukom , tam len toľko , že netuším či znejú tak ako to chcel autor, ale na 150/151 sa to u mňa veľmi nepodobá. Ovšem nemusí to byť problém zvukov.Možno som pošahal niečo ja. Inštaláciu som previedol na čisto. Všetko staré som koplet dal dole a všetko som odmazal a potom som všetko zase nainštaloval nové. Takže tu si neviem dať rady....Suma sumárum, je to podľa mňa veľmi fajn robota a jazdiť sa s tým jazdí celkom pohodlne.

Re: Modely Kiski

Napsal: stř 16. srp 2017 15:53:55
od kiski
Ahoj. Dikes za krátky test. Naladené je to podľa reálnych TCH, tak ako sa len najviac dalo, každý stupeň má svoju krivku. O prúdoch sa už to isté povedať nedá, tie určite celkom 100%-tne nesedia, holt, v reále do toho zasahuje podstatne viacej vecí ako tu. Snaha bola.

Funkcia ohľadne skoku do 0 až pod 300A je zapracovaná aj tu. Nesťažoval sa nato zatiaľ nik, ty si prvý, kto píše, že mu to nefunguje. U mňa všetko ide, pokiaľ je prúd TM vyšší, krokuje po jednom stupni dole, skočí až pod 300A. Takže neviem, čo môžeš mať zle, hlavne teda keď píšeš, že si vykonal čistú inštaláciu. Jedine že by si mal takú malú zátaž, že aj na 56/5 si mal len tesne nad 300A (o čom ale pochybujem) a tým pádom RS rovno skočil, lebo boli splnené podmienky... Iné ma nenapadá. Každopádne ale zo šuntov tak či tak nikdy neskočí rovno do nuly, najskôr na 51.stupni.

Automatika rozjazdu naskriptovná je. Všetko je v návode :)

Ohľadne zvukov - to netuším ani ja, či znejú, ako chcel autor :) Ja totiž autor nie som :) Sú z väčšej miery použité pôvodné, pretože vytvoriť nové zvuky nebola moja úloha a robota. Niektoré nové sa síce pridali, ale len kvôli doplnenej funkčnosti oproti pôvodným modelom, nič viac, nič menej... Žiadna sláva to ale nie je, to je fakt. Toho sa musí chytiť niekto iný, ja tomu až tak nevládnem. K tomu nemám viac čo napísať.

EDIT: práve som otestoval ten skok do 0, ktorý popisuješ. Loko + 7 vozov, rýchlosť okolo 115-120km/h, zaradený posledný šunt. Prúd okolo 650-700A odhadom, plus-mínus. Presunutá páka kontroleru do 0, loko krokuje po jednom dole až na 51.stupeň, a tam už má prúd pod 300A a skočí do 1 a následne do 0. Takže u mňa všetko ok. Tým pádom netuším, čo môžeš mať u seba zle.

Re: Modely Kiski

Napsal: pát 18. srp 2017 9:18:10
od CRR144
Ten skok, do nuli ešte testnem. Možno bola práve nejaká divná konštalácia marsu a jupitera. Inak je zaujímavé, že na Bananas RS dovolí skok zo sério-paralel rovno do nuli bez prechodu na sériu. U 350 je toto možné len cez režim B. Cez nulu nie a aj to riskuje obsluha likvidáciu stykačov a neschopnosť.Toto ma trošku prekvapilo...

Re: Modely Kiski

Napsal: pát 18. srp 2017 15:32:28
od kiski
Holt, ja som to nevymyslel :)... Ovšem priamo do 0 to nikdy ani neskočí - chodí to tuším cez nejaké sériové stupne (napr. 3, potom 1 a nakoniec 0), algoritmus je stanovený naprogramovaným RS... Ja som to u seba naskriptoval cez 1 a potom do 0. Dalo by sa to aj náhodnejšie urobiť, a skočiť predtým, ešte než to skočí na 1, napr. na nejaké nižšie sériové stupne, ale s tým už som sa nechcel babrať :)

Re: Modely Kiski

Napsal: pát 18. srp 2017 18:35:01
od Ja som ja
Ahoj Kiski. Chcel by som sa opýtať ako to zatiaľ vyzerá s lokomotívou 242? Vopred ďakujem.