Josef72 - dílna

Připravované nebo vydané modely a skiny do RW
Odpovědět
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od Josef72 »

Moc jsem to nepochopil.

Mostky půjdou napojit na oba typy náspů. Jelikož je Roman udělal v zakončení "zaoblené", je napojení daloko snadnější , přesněji řečeno přirozenější. Jelikož si to udělal v zakončení náspu rovné, tak to prostě dobře nevypadá a vypadat nebude, pakliže tvé náspy tak zůstanou.

Takto vypadá zakončení Romanovo náspu
Obrázek

Díky čemuž je přechod náspu a mostku přirozenější, přestože má každý dost odlišný profil. Až srovnám barvy textur, bude to vypadat lépe.
Obrázek
Obrázek

S tvými náspy není něco v pořádku, proto jsem psal, že hrají všemi barvami. U všech náspů je jedna strana vždy světlejší než druhá, která je naopak nepřirozeně tmavá. A stejné barevně nesrovnalosti jsou i na jiných místech. Označil jsem vše červenou barvou.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek


Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

A jak jsem se díval, stejný problém je i u jiných tvých "loft" objektů.

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od Roman »

No, ten problém u Vlastových náspů vznikl nejspíše použitím modifikátoru editable mesh/extrude.
Vliv na to může mít i nesprávné svaření vertexů ( zřejmě až při exportu ). To je optimální provést ještě před exportem.
Já u modelů pro RW používám nejraději seskupení několika objektů ( box,tube,plane,cylinder... ) a v případě přímého spojení ihned svařuji vertexy.
Ono někdy stačí na podobné efekty že dám nějakou čast kopírovat ( čímž se vše zrcadlově převrátí ) a pak následně edituji. V tom případě zase pomohlo převrácení kopírované objektu ( No clone ) a následné spojení s hlavním modelem.
Ale někdy je to začarovaný kruh.....
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od Josef72 »

Největším zabijákem jsou asi modifikátory "Extrude" a "Bevel". Je jedno, jestli v Editable mesch, nebo Editable poly. Blbne obojí a nepřišel jsem na způsob, jak to později opravit.
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od Roman »

Josef72 píše:Největším zabijákem jsou asi modifikátory "Extrude" a "Bevel". Je jedno, jestli v Editable mesch, nebo Editable poly. Blbne obojí a nepřišel jsem na způsob, jak to později opravit.
Přesně tak ;)
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od Roman »

Jen dodám, že spousta těchto nešvarů se projevila až po přepracování engine , t.j. v TS 2012 :roll:
Vlastik

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od Vlastik »

Jen dodám, že spousta těchto nešvarů se projevila až po přepracování engine , t.j. v TS 2012
díky všem (josef,roman) ale toto jsem vůbec v TS 2012 neměl čas vyzkoušet,neboť všechny modely co jsem dělal byly kompatibilní s RW2,mrknu nato jakmile dokončím poslední úpravy návěstidel.
Jinak co se týče loftu,tak ten zásadně dělám z plane,nepoužívám žádná tělesa,tuším že toto bylo i psáno v manuálu.Ono se totiž může lehce stát při použití tělesa např.box že zaměníte výšku třeba s délkou a při reset pivot už na to člověk nepříjde a hned se to v Rw chová jinak.
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od Josef72 »

Ještě dodám, že problém s modifikátory "Bevel", "Extrude", "Insert" jsem měl i ve starších verzích hry. Ale jak píše Roman, některé ty nešvary začaly s TS12. Mně takto třeba najednou ztmavly koleje. Taky loft objekt.


EDIT Když jsem zapnul RW12 bez TSX, tak se náspy "chovají" korektně, akorát dvě textury tam nepřirozeně "září". Ale to ztmavení jedné strany zmizelo.
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od Josef72 »

Tak jsem prožil zase jeden šílený den s RW 12. Ráno jsem si všiml, že se mi špatně vykreslují stíny. Přesněji řečeno se nevykreslují u objektů s nízkým LODem. Podívejte se na první dva obrázky. Zatímco dům, který má LOD asi 1500m se zobrazhuje dobře, tak komíny a lampa stín vůbec nemají. Jestli se nepletu, tak mají LOD kolem 200m. Na druhém snímku je vše v pořádku. V pořádku už ale není fakt, že oba snímky jsou udělány při jednom spuštění mapy. Nejdříve bylo vše jako na snímku 1, pak jsem přešel do editoru a začal dávat do mapy své objekty ( různé ). V jednu chvíli jsem si všiml, že stíny se najednou objevují i u lampy a komínů. Jak a kdy k tomu došlo nevím.

Na snímku 3 je vidět, že se objevuje pouze stín kamenného mostku, který má LOD nastaven na 1000m, zatímco zábradlí ( 110m) a násep u mostku (200m) e neobjevuje. Na snímku 4 je vše zase ok.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Všiml jsem si i dost absurdní situace, kdy se v jednom místě mapy stíny u objektů nezobrazovaly vůbec, ale asi o 700m dál ano. Posouval jsem lampu, která na jednom místě v mapě stín neměla, až jsem dorazil na místo, kde byla vidět asi půlka stínu a pak na místo, kde byl stín vidět celý. Blázinec.

Původně jsem si myslel, že je chyba u mých objektů, ale nakonec jsem našel nějaký jejich barel či sud, který má taky nízké LODy a taky se u něj stín nezobrazuje dobře.

Nenašel jsem u toho žádné pravidlo, uzavřu mapu, stíny jsou ok. Vyexportuju nový objekt ( opravený), který je v mapě již umístěn, otevřu mapu a co myslíte ? Stíny nikde.

Kdybych napsal krátký dopis na jejich helpdesk, byl by někdo ochotný to přelouskat do angličtiny ? Budu stručný.

Jedinou nestandartní věc, kterou jsem v posledních dnech udělal je, že jsem včera spustil hru bez použití TSX.
Vlastik

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od Vlastik »

Jedinou nestandartní věc, kterou jsem v posledních dnech udělal je, že jsem včera spustil hru bez použití TSX.
Jak tu furt říkám,v současné době se nevyplatí nic tvořit do TS 2012,neboť v zásadě se TS chová jinak s Ati kartou nebo s Nvidia,dále nefunguje nastavení v možnostech,vše je zápracováno v nastavení hlavního okna což znamená že pokud mám vše na full,a v možnostech vše na minimum tak výsledek je neutuchající,dále se řeší to proč veškeré nastavení TS 2012 zabírá neuvěřitelných přes 100Mb ,a každé nastavení v TS se ukládá samostatně,stíny fungují správně,ale za předpokladu že je správně nastavené počasí (pohyb slunce),což taky není ideální.
Samo osobě při vyškrtnutí TSx se TS nechová ani jako RW2,ale jako nějáký paskvil mezi.
O dalších novinkách ohledně dalšího testování později,v zásadě budu požadovat aby se TS 2012 vyrovnalo co do kvality RW2.
Vlastik

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od Vlastik »

Moje zkoušení optimálního nastavení :

Obrázek

Bezmála zbytečné 1Gb zabraného místa.
Hekl338
Modelář
Příspěvky: 929
Registrován: pon 09. čer 2008 21:08:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od Hekl338 »

Musim suhlasit s Vlastom. Prave kvoli prapodivnemu chovaniu som veskere prace zastavil. A to nielen kvoli LODom. Syn hrava RW pravidelne, ja len obcas mrknem a nestacim sa dakedy divit. Ten problem s tienmi nastava pri vsetkych objektoch. Niekedy si vsimam, ze uplne zmiznu tiene od stlpov TV, o chvilu uz zase nabehnu. Je to asi tym, jak sa vlak otaca inak k slnku. Napadlo ma, ze slnko moze byt uplne hore, ale o 9tej rano asi nie. Minule som dokonca postrehol, ze miznu niektore male poly na pantografoch nemeckych masin. Stava sa to len pri urcitych uhloch. Toto sa davnejsie stavalo v msts, neskor vysiel opraveny konvertor, ktory to sice po exporte v hre nerobil, ale uz LOD nesmel obsahovat animaciu. Neviem, mne by naozaj nevadilo, ze ma RW nejake chyby, fajn, nic nie je dokonale, ale cloveka nastve, ze po kazdej aktualizacii je zase vsertko inak. Vkladam poslednu nadej do opravy, ktoru slubuju.
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od Josef72 »

Věc názoru, ale nemá smysl na něco čekat. Hra momentálně běží se špatně fungujícími LODy. Pakliže to jednoho dne vyřeší, bude to fungovat lépe. Pořád stačí držet se standartů z původního Rail Simulátoru. V 3ds max se podívám na počet poly a podle toho nastavím LODy. V editoru vše odměřuji podle skutečných metrů a hledám vzdálenost, kdy mohu nechat část objektu zmizet nebo vyměnit za druhý LOD tak, aby to příliš nebilo do očí.

To, že se stíny najednou u mě neobjevují u objektů s menšími LODy je chyba hry, ale nebudu kvůli tomu nastavovat větší LODy. Opravit to musí oni. Kvůli tomu nemusím na nic čekat. Ale je to samozřejmě individuální rothodnutí. Že věci (základní ) nefungují jak by měly je samozřejmě otravný.

Ještě k těm stínům. Mám zkušební mapu (bez kolejí), kde si prohlížím po exportu do hry nové objekty, aktuálně mostky. Když hru spustím, stíny nejsou jak jsem psal u objektů s nižšími LODy ( 1_0110_ Objekt A, 1_0200_ObjektB apod). U základu mostku, který má LOD 1_1000_ObjektC se zobrazuje okamžitě. Následně přepnu do editoru scénářů a změním dobu např. ze 16,00 na 16,30 hod. Vrátím zpět do hry ( ne editoru ) a stíny se chovají pořád stejně. Asi 30 sekund, možná minutu kroužím s kamerou a najednou se objeví všechny stíny.

Tohle nemá nic společného s dráhou slunce, to jednoznačně souvisí s LODy. Je taky zajímavé, že když má třeba u mého mostku násep nastaven jen první LOD 1_0200_ObjektB, tak stín chybí. Pakliže ale má i druhý LOD 2_1000_ObjektB, tak se stín zobrazí rovnou. Jednoznačně je problém v tom, jak jsou nastaveny LODy a ne v pohybu slence.
Vlastik

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od Vlastik »

Věc názoru, ale nemá smysl na něco čekat.
No zase je lepší když to funguje a vím že to tak fungovalo,než něco vytvořit a pak to nemusí fungovat,nicméně určitě se nebudu zdržovat tím že budu ještě v editoru odměřovat vzdálenost,která mnohdy ani s lodem nesouhlasí.Vždy platilo to co jsem udělal tak fungovalo,to že něco nefunguje tak to je skutečně asi ve hře a nebo v neznalosti problematiky,jenom s tím jak provádějí aktualizace se toho můžem dočkat v září u RW 4.
Ohledně stínů tak mě se tedy při high stínech vykresluje vše korektně,nejen trolej ale i návěstidla a vozidla včetně sběračů.
Obrázek Obrázek Obrázek
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od Josef72 »

...nicméně určitě se nebudu zdržovat tím že budu ještě v editoru odměřovat vzdálenost,která mnohdy ani s lodem nesouhlasí.
Mluvíme tady o tom už několik měsíců, LODY a skutečná vzdálenost u RW12 nikdy nesouhlasí a proto ( nejen proto ) si vzdálenosti odměřuju v editoru. Považuju za samozřejmost objekt ve hře "vyzkoušet". Za zbytečné bych spíše považoval přeměřování vzdálenosti při správném fungování LODů.
Vždy platilo to co jsem udělal tak fungovalo,to že něco nefunguje tak to je skutečně asi ve hře a nebo v neznalosti problematiky,jenom s tím jak provádějí aktualizace se toho můžem dočkat v září u RW 4.
To rozhodně neplatilo, třeba stíny blbly ve starších verzích více než nyní. Stejně jako mizely a zase se objevovaly. Pokud jde o frekvenci aktualizací, raději jednu dvě do roka, za předpokladu, že budou řádně prověřeny ( testovány ). Asi jen málokdo si dnes vzpomene na problémy , které se po častých aktualizacích objevovaly a následně musely být řešeny dodatečně.


E D I T 1 : V posledních hodinách se můj problém stabilizoval ( se stíny ) a vše se zobrazuje dobře. Uvidím, zda to vydrží.

E D I T 2 : Tak ne, vše při starém :))). Další zajímavost. Zmiňované problémy se stínem mám u mapy vytvořené podle "Horse Curve". Tedy podle mapy dělané spec. pro RW 12. Vytvořil jsem ještě jednu mapu, která vychází z mapy "TestTrack". V té první mapě některé stíny chybí. Ukončím a otevřu druhou mapu se stejnými objekty. Stíny chybí , ale asi po pěti vteřinách naskočí. Vždy. Mapu zavřu a vrátím se do první mapy. A co myslíte ? Stíny tam jsou. Není to zábavná hra :) ?
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od Josef72 »

Ještě jedna věc. Možná to moc dramatizujeme. V Addonu "Horseshoe Curve" nebo NEC jsou použity scenery objekty, např. tento.
Obrázek

Na tom není nic zvláštního. Tento poměrně dost členitý domek má podle mýho odhadu asi tak 400 až 500 poly. To by taky ještě šlo, ale má nastaven jenom jeden LOD a to až na 1200m. Moc se s tím taky nemažou, nějaké odstupňování na LODy ... A podobných objektů tam mají plno. Jsou tam např. skupiny podobných domků, které mají dohromady třeba desetinásobek polygonů a taky jen s LODem 1200m.

A já se babrám s mostky, které na plné detaily nemají ani 400 poly, aby po něakých 250ti metrech klesly na necelých 100.
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od Roman »

Josef72 píše:Ještě jedna věc. Možná to moc dramatizujeme. V Addonu "Horseshoe Curve" nebo NEC jsou použity scenery objekty, např. tento.
Obrázek

Na tom není nic zvláštního. Tento poměrně dost členitý domek má podle mýho odhadu asi tak 400 až 500 poly. To by taky ještě šlo, ale má nastaven jenom jeden LOD a to až na 1200m. Moc se s tím taky nemažou, nějaké odstupňování na LODy ... A podobných objektů tam mají plno. Jsou tam např. skupiny podobných domků, které mají dohromady třeba desetinásobek polygonů a taky jen s LODem 1200m.

A já se babrám s mostky, které na plné detaily nemají ani 400 poly, aby po něakých 250ti metrech klesly na necelých 100.
Asi tušili proč to dělají...
Já má mám zas problém s nastavením odesků hlavy kolejnice v tunelu... Kdyby to nikdy nešlo, neřeknu ani popel, ale během hraní jednoho scénaře ( udělal jsem si update tunelů defaultních tratí ) se v jednom tunelu hlava kolejnice leskne, ale v zápětí v druhém tunelu je úplně černá..... Možná je chyba opravdu u mně, jenže v asset editoru je vše vždy OK.
Na druhou stranu s LODy problém nemám. Je tedy pravda, že přesnou vzdálenost neodměřuji....
Promiň, že Ti zaplácávám vlákno...
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od Josef72 »

Vlákno jsem si zaplácal sám :). Na odlesk kolejnic je nový shader, používáš ho ? Obsahuje pro efekt "phong" slot na malou "normal texturu".
Vlastik

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od Vlastik »

Na odlesk kolejnic je nový shader, používáš ho ? Obsahuje pro efekt "phong" slot na malou "normal texturu".
Josef ,pokud se v tom vyznáš v těch nových shaderech ,nešlo by třeba založit vlákno o nich a tam to popsat?
Přeci jenom by to zajímalo více lidí si myslím,já se přiznám tak od vydání TS jsem nic nemodeloval ani neupravoval mimo návěstidel a par nedodělků,a spíše jsem testoval nové addony a tratě.
Taky nevím o všem,neměl jsem čas to řešit,ale možná že to má co dočinění ty černé kolejnice moje a pod.,
díky.
ilidianos
Příspěvky: 170
Registrován: čtv 02. pro 2010 14:24:07

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od ilidianos »

Josef72 píše:Ještě jedna věc. Možná to moc dramatizujeme. V Addonu "Horseshoe Curve" nebo NEC jsou použity scenery objekty, např. tento.
Obrázek

Na tom není nic zvláštního. Tento poměrně dost členitý domek má podle mýho odhadu asi tak 400 až 500 poly. To by taky ještě šlo, ale má nastaven jenom jeden LOD a to až na 1200m. Moc se s tím taky nemažou, nějaké odstupňování na LODy ... A podobných objektů tam mají plno. Jsou tam např. skupiny podobných domků, které mají dohromady třeba desetinásobek polygonů a taky jen s LODem 1200m.

A já se babrám s mostky, které na plné detaily nemají ani 400 poly, aby po něakých 250ti metrech klesly na necelých 100.

No bohuzel to podle toho i ta hratelnost vypada jakmile na HS vjedu do obydlene zony ,tzn domky a td tak mi fps razantne klesnou ,to same se mi stava i u NEC bohuzel. Tak snad alespon na ty lody bude nejaka oprava aby nebraly takovy vykon z pocitace.
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od Josef72 »

Jedno nesourodé závěrečné foto. Podobně jako Roman jsem si přidělal dost práce a mapování mostků mi zabralo mnohem více času, než jsem plánoval. Je to pět variant, vždy pro 1 a 2 kolejnou trať. Zítra ještě srovnám barvy u textury trávy a udělám textury pro šedé štěrkové podloží.

Každá verze mostku používá jednu texturu 1024x1024 px. Aby nebylo nutné dělat extra texturu pro násep, který bude spojovat mostek s loft náspem, jsem musel tyto náspy "rozsekat" na polygony. Díky tomu jsou při bližším pohledu vidět švy jednotlivých polygonů, protože na sebe tím pádem textura trávy a štěrku nenavzuje. Rozhodl jsem se pro tento kompromis, jelikož je to při jízdě nepostřehnutelné a ani při vnějším pohledu kamery při jízdě tyto nedostatky nejsou vidět. Prostě jsem nechtěl na objekt, který je zapuštěný do země mrhat dvě velké textury. Ale neděste se, nevypadá to nijak hrozně, jen záměrná kosmetická vada.

Ještě zbývá dotáhnout Romanovo náspy a snad do týdne by to mohlo jít ven. Mostky lze samozřejmě použít i v kombinaci s jinými náspy než Romanovo.


Obrázek
Odpovědět