Josef72 - dílna

Připravované nebo vydané modely a skiny do RW
Odpovědět
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od Roman »

Josef72 píše:Podobně jako Roman jsem si přidělal dost práce a mapování mostků mi zabralo mnohem více času, než jsem plánoval....
Ale zase by jsme se nic nenaučili :lol: .

Jinak to vypadá dobře. Ty náspy jak jsem Ti je poslal jsou snad final. Můžeš je vydat.
Snad jen tu byl požadavek na varianty bez zakončení tak Ti pošlu blueprinty s koncovkou "_bk" a bude to vše....
KaMat
Příspěvky: 1366
Registrován: stř 23. pro 2009 22:04:51

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od KaMat »

Vypada to dobre uz se na ty mosty tesim. Chci se zeptat jestli by jeste nebylo mozne rozsirit je na trat se 3 kolejemi :)
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od Josef72 »

Chci se zeptat jestli by jeste nebylo mozne rozsirit je na trat se 3 kolejemi
Doufal jsem, že mi tuto otázku nikdo nepoloží. Tak ještě týden, já to rozšířím na tři.
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od Roman »

Josef72 píše:
Chci se zeptat jestli by jeste nebylo mozne rozsirit je na trat se 3 kolejemi
Doufal jsem, že mi tuto otázku nikdo nepoloží. Tak ještě týden, já to rozšířím na tři.
A tím to nekončí. Až někdo bude stavět stanici na náspu ( na Vysočině jich je třeba dost ) , bude třeba požadavek na šest kolejí :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
KaMat
Příspěvky: 1366
Registrován: stř 23. pro 2009 22:04:51

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od KaMat »

Josef72 píše:
Chci se zeptat jestli by jeste nebylo mozne rozsirit je na trat se 3 kolejemi
Doufal jsem, že mi tuto otázku nikdo nepoloží. Tak ještě týden, já to rozšířím na tři.
Jupííí :))
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od Josef72 »

Jednou se asi smíchy potrhám.

Upravoval jsem textury pro ukončení Romanovo náspů. Pouze zimní textury, nic jiného. A najednou nemůžu otevřít mapu, ve které jsem tyto objekty zkoušel ( vizuálně kontroloval ). Třikrát to šlo a najednou konec.

Tak jsem vlezl do jiné mapy vytvořené za tímto účelem, dělané podle šablony "TestTrack". Ta spustit šla. Akorát mi natahování loft objektů směřuje pěkně do nebe.

Obrázek
ilidianos
Příspěvky: 170
Registrován: čtv 02. pro 2010 14:24:07

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od ilidianos »

No myslim ze takovychto chyb je tam spousta, nad tim se ani nema cenu pozastavovat :D
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od Roman »

Josef72 píše:Jednou se asi smíchy potrhám.

Upravoval jsem textury pro ukončení Romanovo náspů. Pouze zimní textury, nic jiného. A najednou nemůžu otevřít mapu, ve které jsem tyto objekty zkoušel ( vizuálně kontroloval ). Třikrát to šlo a najednou konec.

Tak jsem vlezl do jiné mapy vytvořené za tímto účelem, dělané podle šablony "TestTrack". Ta spustit šla. Akorát mi natahování loft objektů směřuje pěkně do nebe.

Obrázek
Nemáš nastavený nějaký sklon při pokládce kolejí ? Toto se vztahuje na všechny loft objekty....
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od Josef72 »

Nemáš nastavený nějaký sklon při pokládce kolejí ? Toto se vztahuje na všechny loft objekty....
Ano, bylo to tím. Akorát , že je to tak nastavený jako výchozí stoupání. Když si vytvořím novou mapu podle šablony "TestTrack", tak je nastavené jako výchozí stoupání kolejí přímo do nebe. Už mě nic nepřekvapuje.

Obrázek

Když jsem dnes dolaďoval zimní textury mostků, zjistil jsem, že při pohledu v ose kolejí vznikají i při krátké vzdálenosti od mostku tyhle ohyzdné pruhy napříč mostkem. To co vidíte jsou ve skutečnosti hrany polygonů. Tak jsem to stopnul, protože tohle je hnus. Moje měsíční práce letí komínem, snaha ušetřit jednu texturu navíc byla zbytečná.

Takže se můžu vrátit skoro na začátek, mostky budou mít dvě textury 1024x1024 px s tím, že dám k dispozici i stejné objekty s polovičními texturami. Ať si každý vybere. Takže vydání odsunuté na neurčito.

Zajímalo by mě, jestli je to způsobeno špatným "antialiasingem". Není normální, aby se jeden objekt rozdělený na polygony takhle vykresloval.
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od Roman »

A z jakého důvodu máš tu část modelu tak rozdělenou ? Kvůli mapování textury ? Já vždy horní část mostu složenou z několika poly smáznul a nahradil plane....
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od Josef72 »

Jak jsem psal, kvůli textuře. To nesouvisí s tím, jestli je to plane nebo box, já to tak rozsekal na poly, abych to mohl namapovat ze stejné textury, jako je kamenný mostek. Je lepší mýt o 40 poly víc na objetu, pakliže tím ušetřím jednu celou texturu 1024 x 1024 px.

Měl jsem si to vyzkoušet předem, na ten násep u mostku stačí v pohodě textura 512 x 512 px, což je ok. Sice jeden materiál navíc, ale to nevadí. Blbě plánuju.
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od Josef72 »

Aktuálně pracuji na nových drážních budovách, přesněji řečeno na železničních skladech. Jelikož jsou tyto objekty ve skutečnosti často již v havarijním stavu, případně je jejich vzhled zhyzděný reklamou či "sprejery", rozhodl jsem se vytvořit v rámci svých schopností detailní 3d model a zněj pak vyrendrovat podklady na textury. Pro začátek jsem si vybral ten nejsložitější sklad v mém okolí, totiž teplický. Je tak zdevastovaný, že se nedá z větší části použít fototextura ( pakliže nechcete stavět zříceninu), takže kromě několika vyjímek si musím nějak vytvořit i textury. Je to zdlouhavější, ale dobrý způsob, jak se něco naučit. To co vidíte je tři týdny starý render, momentálně pracuji na jiných místech. Děláno s materiály mental-ray s osvětlením "Daylight" Tento render je cvičný, pro finální texturu bude vytvořen jiný.

Obrázek
Oskar
Příspěvky: 111
Registrován: pát 06. čer 2008 19:57:50

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od Oskar »

Jsi machr, je to nádherné !
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od Josef72 »

Snad příští víkend. Finální objekt nebude tak tmavý.

Obrázek
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od Josef72 »

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od Josef72 »

Zbývá dořešit vše co souvisí se světly a zimní texturu.


Obrázek

Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od Roman »

Dobrá práce ;)
KaMat
Příspěvky: 1366
Registrován: stř 23. pro 2009 22:04:51

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od KaMat »

Narazil jsem na problem po instalaci lamp v1.1a
Kdyz je v editoru povolim tak mi naskoci hlaska :

ERROR: Not a serialized binary file
FILE: D:\build\CoreRelease\Code\Libs\Foundation\API\core/cFxException.h
LINE:113

s lampama ve verzi b zadny problem nemam.
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od Josef72 »

Obávám se, že z toho nic nevyčtu. Nikdo jiný nic nehlásil.
KaMat
Příspěvky: 1366
Registrován: stř 23. pro 2009 22:04:51

Re: Josef72 - dílna

Příspěvek od KaMat »

Josef72 píše:Obávám se, že z toho nic nevyčtu. Nikdo jiný nic nehlásil.
Ja uz jsem si na to zvylk ze u me vetsinou malo co funguje jak ma :D
Verze B mi nepada tak si hold nepohraju se svetlama :)
Odpovědět