Stránka 1 z 8

Re: Josef72 - dílna

Napsal: sob 23. kvě 2009 23:19:27
od Josef72
Jak jsem napsal, měl jsem dneska konečně možnost modelovat, tak jsem se rozhodl vyzkoušet si nějaký loft objekt s exportem do hry. V týdnu jsem si dal práci s přípravou textury z toho co jsem nafotil a dnes tedy zkoušel. Důvody, že jenom 2D model a nikoliv zatím 3D byly dva. Jednak si pořád nedovedu představit nádraží typu Česká Třebová nebo i menší vytvořená s použitím pouze 3D kolejí, jednak jsem taky dopředu předpokládal potíže s tvorbou a exportem do hry, což se potvrdilo. Na prvním screenu je vidět kolej s pokusem o profilovou kolejnici (render) a dole je screen exportované koleje, ale bohužel s jednoduchým (primitivním) tvarem kolejnice.
Jsou tam vidět nějaké nedostatky s namapováním textury, ale jinak se mi ta kolej graficky docela líbí.

Důvod proč to zde ukazuji v samotném začátku je ten, že se mi při exportu z maxu nějak vzájemně propojili vertexi a ve výsledku to "zničilo" obě kolejnice. Dokonce se mi to stalo i v případě, že jsem kolejnice vytvořil jako jednoduchý box. Teprve když jsem "vymlátil" obě čelní plochy a spodní (tedy dno), tak se koleje zobrazily korektně. Evidentně bych měl při modelování dělat něco, co nedělám. Může někdo poradit ? Díky.

PS: Ty drážní lampy začnu zítra dokončovat, ať tady nevypadám jak hňup, co toho nakecá ale nic nedokončí. Poslední dva měsíce jsem měl ale docela "fofr".

Obrázek
Obrázek

Edit: Ehm, zvětšené náhledy zde:
http://img36.imageshack.us/img36/8936/koleje02.jpg
http://img36.imageshack.us/img36/9596/koleje01.jpg

Re: Josef72 - dílna

Napsal: ned 24. kvě 2009 1:04:18
od Vlastik
Evidentně bych měl při modelování dělat něco, co nedělám. Může někdo poradit ? Díky.
No problém je v tom že objekty typu loft(tažené )se skládají jenom z plane,pokud použiji těleso je potřeba nechat jenom ty strany podél osy Y a ostatní odstranit.Taktéž není možné použít loft objekt rozdělený po ose X na několik dílů.
Ovšem toto všechno je popsáno v manuálech od Michala které je dobré si přečíst a vybrat si tu pasáž co budu dělat než se pustím do tvorby do RS.

Každopádně ,díky za každého modeláře do RS.

Re: Josef72 - dílna

Napsal: ned 24. kvě 2009 12:14:24
od Josef72
V manuálu o tom, jak stavět kolej pro RS není o modelování z plane ani zmíňka a není ani v manuálu o loft objektech. Oba mám vytisknuté a před sebou. Koleje jsou dělány z křivek a následně použitý modifikátor extrude, o plane ani "ň". Nicméně tvá poznámka o ose X mi pomohla, už asi chápu rozdíl mezi loft objekty z RS a klasickými spline jak je znám z Trainz.

Re: Josef72 - dílna

Napsal: ned 24. kvě 2009 15:27:21
od Vlastik
V manuálu o tom, jak stavět kolej pro RS není o modelování z plane ani zmíňka a není ani v manuálu o loft objektech
Tak to se omlouvám ,ale taky jsme tenkrát začínali tělesem až jsem někde četl že se to má dělat z plane,myslel jsem že to bylo někde v uvedených manuálech.Bohužel přes rok je douhá doba.

Re: Josef72 - dílna

Napsal: ned 31. kvě 2009 17:16:41
od Josef72
Dokončil jsem stavbu železničních lamp. Patrně nebudou do detailu odpovídat skutečnosti, ale myslím že se dají používat v mapách. Jsou vytvořeny se šedou texturou a s jakousi těžko identifikovatelnou barvou, zkrátka kovovou. Lampy mají noční texturu.
LOD je nastaven nejdále myslím 350m, nejméně u malého detailu 150m.
Nejen LODy, ale i další detaily mohu v budoucnu upravit, ale momentálně se se svými "3D" schopnostmi a znalostmi shaderů dál nedostanu.
Lampy mají stíny, včetně stínu lucerny. Ten se zobrazuje většinou korektně, pouze v určitou dobu, kdy už je noční čas a tudíž jsou vidět noční textury, se stín na zemi "láme" o polygon, který vytváří dojem světelného oválu na zemi. S tím ale nelze nic dělat.
Dávám sem screeny a večer prostuduji, jak objekty zabalit a dám je někam ke stažení.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: Josef72 - dílna

Napsal: ned 31. kvě 2009 17:44:42
od Vlastik
Pěkná práce,jsem rád že netvořím konečně sám a tak by to mohlo vypadat slibně,taky nezůstanu pozadu a to co hodlám předvést si myslím jen těžko někdo rozdýchá,bližší info už brzy.

Re: Josef72 - dílna

Napsal: ned 31. kvě 2009 19:40:30
od Josef72
Odkaz na stažení lamp jsem přesunul do příslušného vlákna:

http://www.railsimulator.simtrains.eu/viewforum.php?f=6

Re: Josef72 - dílna

Napsal: stř 10. čer 2009 22:54:41
od Josef72
Dnes jenom drobnost. Jednak čekám co přinese pokračování RS, jednak jsem byl v posledních 10 dnech pracovně dost vytížený. Takže jsem stihl pouze dokončit, resp opravit texturu 2d kolejí včetně nějakých dalších drobností. Osobně nepatřím k nadšencům 3d kolejí, takže asi postupně udělám nějakou jednoduchou sadu 2d kolejí s betonovými i dřevěnými pražci plus rez. S přípravou textury je ale taková "piplačka", že to bude tak nějak za pochodu podle chuti.

V týdnu jsem nafotil nějaké nádražní budovy, tak momentálně váhám jestli se věnovat jim nebo udělat sadu telegrafních sloupů, kterou už nějakou dobu plánuji. No nejsem moc na ty koridory.

Obrázek

Re: Josef72 - dílna

Napsal: sob 04. črc 2009 13:56:30
od Josef72
Edit: autocenzura, problém již vyřešen.

Re: Josef72 - dílna

Napsal: stř 29. črc 2009 19:42:17
od Josef72
Po delší době jsem v souvislosti s českou komunitou a RW zažil přeci jenom trochu naděje a optimismu. Jelikož je prakticky nemožné (pro mne) nějak zásadně přispět s objekty z vlastních zdrojů ( především výroba textur od samého základu) jsem se rozhodl oslovit některé autory z komunity Trainz/Cz , zda by byli ochotni poskytnout textury svých objektů pro RW. Oslovil jsem zatím dva, od jednoho (Karotka) jsem dostal kladnou odpověď. Těch objektů je hromada a díky již hotovým texturám mi to podstatně urychlí práci.

Jelikož jsem v koutku duše doufal, že odpověď bude kladná, v uplynulém týdnu jsem zkusil jeden takový objekt udělat. Momentálně mu chybí stín , noční textury a zimní textury , tedy ještě relativně dost, zároveń nějaký ten komín a lávka na střeše. Ale je to tuším první, typicky česká drážní stavba, tak sem dávám screen. dnes udělám stín + komíny apod. , pak během týdne zmiňované úpravy textur. Sada obsahuje myslím čtyři typy budov tzv. "Buštěhradské dráhy". Ale v historii železnice nejsem příliš zdatný.

Objekty Karotky mají vysokou kvalitu fotorealistických textur, nejsou sice v maximálním rozlišení, ale je znát, že autor rozhodně má grafické cítění.

A tady zmiňovaný screen:

Edit:
Obrázek

Stíny, komíny plus lávky jsem dokončil, zítra udělám noční verzi a zimní texturu. Tím bude první z řady objektů s texturami od Karotky dokončen.

Re: Josef72 - dílna

Napsal: pát 31. črc 2009 20:51:20
od Josef72
Dnes jsem skončil s prací na budově 4.třídy "Buštěhradské dráhy". Jediné, co zatím není je noční textury, resp. noční verze. Udělat čtyři obdélníky s noční texturou oken není takový problém, ale u takovéto budovy už to chce i osvětlení celé budovy a to je docela problém. Co jsem zamýšlel nefunguje resp. nevypadá dobře a dělat nějaké provizórium se mi nechce. Podívám se jak vypadají nádražní budovy v základu hry, případně počkám s čím přijde třeba SAD, který sliboval na druhou polovinu roku mapu s řadou svých objektů.

Obrázek


Obrázek

Jak jsem již psal, autorem textur je "Karotka", který tyto objekty vytvořil v minulosti pro Trainz a dal mi svolení k jejich použití pro Rail Simulator resp. RailWorks.

Edit :
Budovy 3.třídy. Fungují jako dvě samostatné budovy, nebo se dají sestavit (viz oba screeny)

Obrázek
Obrázek

Re: Josef72 - dílna

Napsal: sob 01. srp 2009 21:35:18
od Josef72
Budovy 2.třídy. Dvě samostatné budovy plus přístavek.

Obrázek

Zbývá několik detailů u menší budovy a potom poslední dvě budovy 1.třídy.

Re: Josef72 - dílna

Napsal: pát 07. srp 2009 22:59:52
od Josef72
Můj nekonečný seriál se přiblížil svému konci. Dokončil jsem poslední budovy 1.třídy, čímž jsou samotné budovy definitivně dostavěné. Zbývá jedna zimní textura, což je asi 20minut práce a noční textury, resp. jejich namapování, samotné textury jsou již připravené od karotky. Poslední screen a po dokončení nočních módů dám vše ke stažení.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: Josef72 - dílna

Napsal: sob 08. srp 2009 0:06:37
od Vlastik
Velice pěkné,jsem rád za každý nový objekt do RW a toto obzvláště,plánoval jsem také nějáké jednodušší budovy (např.Poděbrady,Kolín),nicméně rád se budu věnovat něčemu jinému,jen tak dále.

Re: Josef72 - dílna

Napsal: čtv 13. srp 2009 13:00:18
od Boldri
Napadlo mě, nešlo by u těch zimních verzí přidat trochu sněhu na parapety oken v přízemí? Nemyslim žádný závěje ve stylu ruských filmů..:-), ale jen decentně "poprášit".

Jinak pěkná práce...

Re: Josef72 - dílna

Napsal: ned 16. srp 2009 7:48:25
od Josef72
Objekty dokončeny a přesunuty do sekce "Download".

http://www.railsimulator.simtrains.eu/v ... p=917#p917

Re: Josef72 - dílna

Napsal: ned 16. srp 2009 23:34:36
od Josef72
Něco jednoduchého.
Hláska č.57 vyhotovená ve dvou variantách stará / nová. Vzor se nachází na trati č.80 mez žst Okna a Bezděz.

K downloadu v pondělí.

Obrázek

Obrázek

Re: Josef72 - dílna

Napsal: úte 18. srp 2009 23:00:06
od Josef72
Vodárna Praha Bubny

Obrázek

Obrázek

Edit : Dva dnešní přírůstky. Ještě udělám dva menší sklady a dám to jako balík ke stažení.

Obrázek

Re: Josef72 - dílna

Napsal: sob 22. srp 2009 10:31:12
od Pikku
Moc pěkné, neplánuješ i nějaké domky pro bývalou ATE ? Taková trať přes Kryštofovo údolí s viaduktem u Noviny ...

Re: Josef72 - dílna

Napsal: sob 22. srp 2009 11:51:13
od Josef72
Pikku píše:Moc pěkné, neplánuješ i nějaké domky pro bývalou ATE ? Taková trať přes Kryštofovo údolí s viaduktem u Noviny ...
Plánů spousta. Dnes chci jet do Ústí, plánuji stavby z úseku Děčín - Praha. Co přesně znamená ATE ? Jsem jen teoretik, takovej krajinář nástěnkář. Viadukt u Noviny znám, bydlel jsem dva roky v Liberci. Je to jedna ze tří oblastí, které mě z pohledu RW zajímají. Pak ještě směr Ústí - Cheb.