Dílna Sašule

Připravované nebo vydané modely a skiny do RW
Odpovědět
Uživatelský avatar
sasule
Příspěvky: 381
Registrován: pon 16. zář 2013 10:07:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Sašule

Příspěvek od sasule »

Asi by to nebyl problém, ale v 854ce jsem tuto barevnou kombinaci neviděl (podklady jsou z roku 2009), v 954 už to bílé na černém bylo.
Osobně té barevné kombinaci neuvěřím, dokud ji neuvidím :-), čímž netvrdím, že neexistuje.
Uživatelský avatar
Daniel Marek
Příspěvky: 78
Registrován: ned 13. dub 2014 17:42:04
Bydliště: Úpice

Re: Dílna Sašule

Příspěvek od Daniel Marek »

jiri56
Příspěvky: 61
Registrován: sob 17. kvě 2014 23:53:26

Re: Dílna Sašule

Příspěvek od jiri56 »

sasule píše:Asi by to nebyl problém, ale v 854ce jsem tuto barevnou kombinaci neviděl (podklady jsou z roku 2009), v 954 už to bílé na černém bylo.
Osobně té barevné kombinaci neuvěřím, dokud ji neuvidím :-), čímž netvrdím, že neexistuje.
Tady posílám ten obrázek tý obrazovky (černý na žlutém). byl jsem osobně na stanovišti 854 a tuto obrazovku jsem viděl hodně často. Jestli nevěříš, vyhledej na googlu. :)
https://www.google.cz/search?q=854+stan ... ssbW3CM%3A
Uživatelský avatar
sasule
Příspěvky: 381
Registrován: pon 16. zář 2013 10:07:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Sašule

Příspěvek od sasule »

@jiri56: Děkuji za "důkazní materiál". To je řekl bych uniOp z první série mašin. Můj model už je vyšší série, kde ten Lokel je trochu jiný. Takže zbývá dohledat, zda to mašinky ještě takto mají, nebo prošly nějakých sjednocením.

@Michal: Děkuji za postřeh, píšu si a upravím animaci.

@Daniel Marek: To, co jsi poslal, je z 954.

Mimochodem - to je na Pány modeláře: Přemýšlím nad tím, zda by šlo kolo ruční brzdy namodelovat v 3dMaxu a vložit do kabiny? Jde totiž o to, že Blenderovský exportér má (známou) chybu, a to, že v 99% případů nějak pokazí animaci, která jde přes 180stupňů (nebo 360). U kola ruční brzdy je to přesně tento problém. A modely x54 jsou v Blenderu (a opravdu to transformovat do Maxe nehodlám, je to peklo)
jiri56
Příspěvky: 61
Registrován: sob 17. kvě 2014 23:53:26

Re: Dílna Sašule

Příspěvek od jiri56 »

sasule píše:@jiri56: Děkuji za "důkazní materiál". To je řekl bych uniOp z první série mašin. Můj model už je vyšší série, kde ten Lokel je trochu jiný. Takže zbývá dohledat, zda to mašinky ještě takto mají, nebo prošly nějakých sjednocením.
OK to nevadí, pokud je to vyšší verze, pak jedině dobře, TS půjde trochu s dobou :). Přiznám se toto rozhraní jsem už taky viděl ale ve většině případú ten UniOp, ale to už je delší dobu zpátky.
Mě šlo spíš o to aby to bylo dobře vidět i při vzdálenějším pohledu, abys nemusel rolovat kamerou, když chceš přečíst údaje (podobně je to u RWA Railjetu).
kiski
Příspěvky: 912
Registrován: pon 12. srp 2013 22:30:35

Re: Dílna Sašule

Příspěvek od kiski »

Nakoľko zložitý je ten prevod z Blenderu do Maxka? Nenapadá ma totiž nijaký spôsob, ako by sa tá ručná brzda dala pridať do kabu... Aký konkrétny problém je pri tom prevode? Rozbije sa mapovanie? Alebo sa rozviažu vertexy? Ak totiž Blender dokáže vyexportovať 3d model do nejakého známeho formátu, a spätne sa to načíta do Maxka, tak by ten prevod nejak urobiť šiel...
lukmat
Příspěvky: 2
Registrován: pon 01. zář 2014 16:23:47

Re: Dílna Sašule

Příspěvek od lukmat »

Co se týče obrazovek, vyskytují se obě varianty, dle série každé 854. Konkrétně ta 013 má tu s žlutým textem a na černém pozadí. ;)
Uživatelský avatar
sasule
Příspěvky: 381
Registrován: pon 16. zář 2013 10:07:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Sašule

Příspěvek od sasule »

@kiski:
Blender to umí dostat do formátu fbx, který je importovatelný Maxem. Lze to udělat i s animacemi a mapování se také převede. Případně lze uložit UV koordináty.

Nicméně, co se týká kabiny, kde je as 60 animací, tak export sice proběhl (čert ví, zda dobře, nemám to jak ověřit), ale import do Maxe padl, a to tak, že se Max vypnul. Ještě jsem přetahoval i jednoduchou staniční budovu, tam i po aplikaci snad všech existujících pouček padal samotný export do igs, a to tak, že to shodilo Maxe. Takže jsem si řekl, že už nikdy. Prostě 854 se i za cenu těchto problémů dodělá v Blenderu.

Cesta převodu, která je jistá, funkční a prověřená, je export modelu do stl formátu (nevýhoda - obsahuje pouze a jen trojúhelníky, žádné další info o normálách, uv koordinátech apod.) Pak po importu je nutné zkontrolovat normály, nově namapovat (teoreticky by šly přetáhnout UV koordináty - nezkoušel jsem). Pochopitelně při jakémkoli převode je potřeba nově vyrobit materiály, protože v tomto směru je Max a Blender nekompatibilní.

Čili z výše uvedených důvodů se převodem hotového 3d modelu nechci zabývat ani vteřinu - přijde mi to jako plýtvání časem pro nejistý výsledek. Ta ruční brzda mě sice mrzí/štve, ale menší zlo je napsat do manuálu, že jde o známou chybu exportu.

Mimochodem v exportním pluginu pro Blender jsem již opravoval u jednoho shaderu počet obrázků pro export.
Uživatelský avatar
sasule
Příspěvky: 381
Registrován: pon 16. zář 2013 10:07:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Sašule

Příspěvek od sasule »

Ahoj všem,
tento příspěvek se netýká úplně modelování, ale snad mě moderátoři moc neklepnou za uši.

Na svých stránkách jsem si implementoval databázi souborů v rwp.
Viz obrázek.
Obrázek

Zatím to není dostupné veřejně (a ani nevím, zda bude). Jde o to, že občas chybí nějaký soubor (výstup z RWTools) a je dost problém to najít. Proto jsem si říkal, že rwp/zipy/rary, resp. pouze názvy souborů z nich bych si ukládal pro snadnější hledání.

Shrnu-li to: Do souborů nezasahuju, neměním strukturu, nekopíruji, pouze si přečtu obsah a ten si poznačím (de facto totéž jako instalace souborů do hry).

Bude to k užitku vám ostatním? Má smysl udělat veřejné vyhledávání (asi aspon po loginu, ať na to neútočí boti).
Uživatelský avatar
sasule
Příspěvky: 381
Registrován: pon 16. zář 2013 10:07:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Sašule

Příspěvek od sasule »

Ahoj,
máte-li zájem, stahujte první verzi vozu ČD Bdmtee odtud.

Píšu to úplně všude - tedy i sem:
Model vznikl díky tomu, že Jendaenglisu dal k užívání svou tvorbu. Vzhledem k tomu, že v TS zatím bymáč nebyl, pokusil jsem se od Jendy jsem získat svolení k využití jeho modelů + textur. Svolení jsem dostal a Jendovi tak patří velké DÍKY.

Jde tedy o export původně modelu pro Trainz do TS. Tomu odpovídají i použité textury, doplňoval, měnil a upravoval jsem jen to nejnutnější.

Přidal jsem koncová světla, podporu cestujících a jsou vyřezána okna - původní řešení alfatexturou se mi nelíbilo. Interiér je (prozatím) původní. Dále jsem doplnil skript, který, v případě, že jsou zapnuta "Headlights" rozsvěcí/zhasíná koncová světla.

Snad se bude aspoň trochu líbit. (Jak jsem již kdysi psal, nehodlám konkurovat nikomu a ničemu a model mi i v tomto stavu k mé radosti stačí). Pokud by se vyskytla nějaká chyba, prosím hlaste sem.
juro
Příspěvky: 36
Registrován: ned 27. pro 2015 21:25:16

Re: Dílna Sašule

Příspěvek od juro »

musím napísať že tie vozne aj keď majú textúry z TRS, sú dobré, a poslúžia pekne, podobne ako slúžia traffic modely pri scénaroch :D
Vlastik
Příspěvky: 389
Registrován: pon 22. srp 2016 14:52:25
Bydliště: Allentown, Pensylvánie, Spojené státy americké

Re: Dílna Sašule

Příspěvek od Vlastik »

sasule píše:Ahoj,
máte-li zájem, stahujte první verzi vozu ČD Bdmtee odtud.

Píšu to úplně všude - tedy i sem:
Model vznikl díky tomu, že Jendaenglisu dal k užívání svou tvorbu. Vzhledem k tomu, že v TS zatím bymáč nebyl, pokusil jsem se od Jendy jsem získat svolení k využití jeho modelů + textur. Svolení jsem dostal a Jendovi tak patří velké DÍKY.

Jde tedy o export původně modelu pro Trainz do TS. Tomu odpovídají i použité textury, doplňoval, měnil a upravoval jsem jen to nejnutnější.

Přidal jsem koncová světla, podporu cestujících a jsou vyřezána okna - původní řešení alfatexturou se mi nelíbilo. Interiér je (prozatím) původní. Dále jsem doplnil skript, který, v případě, že jsou zapnuta "Headlights" rozsvěcí/zhasíná koncová světla.

Snad se bude aspoň trochu líbit. (Jak jsem již kdysi psal, nehodlám konkurovat nikomu a ničemu a model mi i v tomto stavu k mé radosti stačí). Pokud by se vyskytla nějaká chyba, prosím hlaste sem.
Mozna jsi mel pred vydanim trochu upravit textury,stacili by stmavit a zvyraznit ruzne popisy,takhle kdyz na to sviti slunce i celkove je to vybledle az moc.
Ale do traffic dobre,jen skoda ze neni defakto zadna realna trat funkcni kde by se dali pouzit,a fikci mohu provozovat co chci.
Je to muj nazor.
Uživatelský avatar
sasule
Příspěvky: 381
Registrován: pon 16. zář 2013 10:07:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Sašule

Příspěvek od sasule »

Verze, co šla ven byl v tuto chvíli asi nejlepší kompromis.
Nápisy zvýraznit (snad s výjimkou loga ČD) je trochu sisyfofská práce - na 1024x1024 se toho moc vykouzlit nedá (a zvětšovat malou texturu je pitomost).
Minimálně do prosince ale pravděpodobně lepší textura nebude, Třebíčí momentálně neprojede ani drezína...

A co se týká reálné tratě, Vlára se pomalu blíží ke zveřejnění - takže využití bude (a hlavně kvůli Vláře to celé vzniklo).
KaMat
Příspěvky: 1366
Registrován: stř 23. pro 2009 22:04:51

Re: Dílna Sašule

Příspěvek od KaMat »

Vlasťo už jen ten název ;) : Detail souboru ČD Bdmtee (verze 0.0.1)
Uživatelský avatar
750225lentilka
Příspěvky: 285
Registrován: čtv 17. dub 2014 11:10:49
Bydliště: Perníkov

Re: Dílna Sašule

Příspěvek od 750225lentilka »

"Do traffic dobrá" - Vy taky umíte potěšit :D :D :D :D Za mně jinak díky, konečně je co tahat na osobácích. ;)
Uživatelský avatar
sasule
Příspěvky: 381
Registrován: pon 16. zář 2013 10:07:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Sašule

Příspěvek od sasule »

Tož, to víte, ono je třeba trochu srazit hřebínek a zkazit radost z toho, že to jezdí, vozí lidi a svítí. :lol: :lol: :lol:
Tohle už mě nemůže rozhodit, leč demotivující to je.

Jen dostat ten Bymáč na koleje trvalo týden. Už jsem myslel, že to hodím do koše a navždy zapomenu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Vlastik
Příspěvky: 389
Registrován: pon 22. srp 2016 14:52:25
Bydliště: Allentown, Pensylvánie, Spojené státy americké

Re: Dílna Sašule

Příspěvek od Vlastik »

sasule píše:Tož, to víte, ono je třeba trochu srazit hřebínek a zkazit radost z toho, že to jezdí, vozí lidi a svítí. :lol: :lol: :lol:
Tohle už mě nemůže rozhodit, leč demotivující to je.

Jen dostat ten Bymáč na koleje trvalo týden. Už jsem myslel, že to hodím do koše a navždy zapomenu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
No jenom ze tento model se zde prezentoval uz v roce 2009,presne toto tema,je uctihodne ze po 7 letech je v TS :D ,takze tolik moje reakce.
http://www.railsimulator.simtrains.eu/v ... f=14&t=138
Myslim ze tenkrat to Jenda poslal vic lidem i me,ale chybeli tomu dvere a model zcela neodpovidal rozmerum proto jsem od vydani ustoupil pred x.lety.
To KaMat:
mas pravdu ale manualy zasadne nectu ,vse kopiruji primo z baliku.
Kohlik
Příspěvky: 119
Registrován: čtv 16. zář 2010 7:51:28
Bydliště: Praha

Re: Dílna Sašule

Příspěvek od Kohlik »

Protože jsem vděčný všem autorům bez rozdílu (vzhledem k tomu, že vytvářet modely vůbec neumím), tak za mne velký dík a 1*.
Zdeněk
KaMat
Příspěvky: 1366
Registrován: stř 23. pro 2009 22:04:51

Re: Dílna Sašule

Příspěvek od KaMat »

sasule píše:Tož, to víte, ono je třeba trochu srazit hřebínek a zkazit radost z toho, že to jezdí, vozí lidi a svítí. :lol: :lol: :lol:
Tohle už mě nemůže rozhodit, leč demotivující to je.

Jen dostat ten Bymáč na koleje trvalo týden. Už jsem myslel, že to hodím do koše a navždy zapomenu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Jsi blázen ? Hodit do koše ? :D
Mě se bude hodit na 100%, je super ;)
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Sašule

Příspěvek od Roman »

sasule píše:... leč demotivující to je.
Vítej v klubu.

Jinak jako prvotina dobrý. U jakéhokoli převodu z jiného simulátoru bude vždy bez zásadních úprav kvalita malinko pokulhávat.
Dostat na koleje vozidlo je na poprvé opravdu poměrně složité. O 151 bych mohl vyprávět legendy :). Když už se to po mnoha pokusech zdálo OK , vybral jsem ve volné jízdě lokomotivu a ta začala dělat takové kotrmelce, že jsem to chtěl vzdát :)
Tak hlavně Ti přeji, ať jsou na trať po vydání pozitivnější reakce než na vozidlo.
Odpovědět