Dílna Hekl

Připravované nebo vydané modely a skiny do RW
Odpovědět
Vlastik
Příspěvky: 389
Registrován: pon 22. srp 2016 14:52:25
Bydliště: Allentown, Pensylvánie, Spojené státy americké

Re: Dílna Hekl

Příspěvek od Vlastik »

jstange píše: Jinak bych se asi primlouval za zmenu toho mapovani klaves, jak navrhuje Michal, ale uprimne me to take nijak netrapi...pripadne neni zase tak komplikovane, aby si to kazdy nastavil, jak potrebuje...
To by nemelo trapit nikoho,protoze kdyz mam 3D kabinu tak mam prvky ovladat mysi ne klavesami,to umi kazdej pablb,ale ovladat primo prvky v kabine mysi tak to jsem moc na videu nevidel. Takze me to taky netrapi. Snazim se ovladat mysi pokud to situace dovoluje.
Kohlik
Příspěvky: 119
Registrován: čtv 16. zář 2010 7:51:28
Bydliště: Praha

Re: Dílna Hekl

Příspěvek od Kohlik »

Michal píše:Dotaz do pléna. Mám předefinovat u esa klávesové ovládání tlačítek ARR+ a ARR-? Místo stávající kombinace Shift + ty klávesy vlevo od backspace bych to mohl dát na Shift + (Num+) a Shift + (Num-). Čisté Num +,-,Enter bych chtěl nechat pro případný Mirel.
Mně osobně stávající nastavení vyhovuje.
Chtěl jsem se zeptat k ovládání 350 (pokud se bude upravovat), zda se neuvažuje o změně údajů v TM ohledně polohy brzdiče průběžné brzdy.
Současné nastavení : Z=25 %, O=38 %, J=52 % a B=68 %.
Není lepší nastavení jako u 363, kde se objevují rovnou příslušná písmena ?

Jinak pro mne jsou obě řady zdaleka nejoblíbenější vozidla a chtěl bych všem autorům poděkovat.
TS 2021 - v71.5a - STEAM
AMD Ryzen 5 3600 6-Core Processor, MEM = 64,0 GB, NVIDIA GeForce GTX 1660 SUPER, NVIDIA High Definition Audio
C: NTFS, 1862,4 GB, SSD
Win 10 Education 64bitový

Děkuji za každou odpověď !
Zdraví Zdeněk
Uživatelský avatar
Michal
Administrátor
Příspěvky: 555
Registrován: pát 06. čer 2008 8:44:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Hekl

Příspěvek od Michal »

Pro mě je x5x už uzavřená kapitola. Já se k nim vracet nebudu, takže ani žádné změny z mé strany nejsou v plánu. To samé se bude týkat stávajících 363/362 po následující aktualizaci. Takže máte poslední šanci sem napsat připomínky a případné návrhy řešení. ;)
Vlastik
Příspěvky: 389
Registrován: pon 22. srp 2016 14:52:25
Bydliště: Allentown, Pensylvánie, Spojené státy americké

Re: Dílna Hekl

Příspěvek od Vlastik »

Michal píše:Pro mě je x5x už uzavřená kapitola. Já se k nim vracet nebudu, takže ani žádné změny z mé strany nejsou v plánu. To samé se bude týkat stávajících 363/362 po následující aktualizaci. Takže máte poslední šanci sem napsat připomínky a případné návrhy řešení. ;)
Ano je potreba jit dal,ne se stourat v minuosti.
Takze jsem to psal a je videt ze stale jsou hraci co si pro pohodlnost zapnou F4 monitor a funguji pres klavesy,osobne pak z toho nemohou mit zadny pocit nebo vziti se do role strojvedouciho. Taky jezdim na monitor F3 ,ale jen pro seznani trati nebo kdyz tocim z venkovniho pohledu.Jinak si rad hraji s prvky.
No jednodusi by bylo Michale napsat co se zmeni v aktualizaci nebo je v planu 36x,aby byl clovek v obraze a mohl k tomu neco pripadne napsat. A do kdy,datum.
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Hekl

Příspěvek od Roman »

Vlastik píše: .
Takze jsem to psal a je videt ze stale jsou hraci co si pro pohodlnost zapnou F4 monitor a funguji pres klavesy,osobne pak z toho nemohou mit zadny pocit nebo vziti se do role strojvedouciho...
To mi řekni, co je reálného na tom, že musím ovladač při použití myši nejprve "najít" kamerou a pak se jej složitě při pohybu kabiny (kamery) na nerovné trati snažit "uchopit" a pak ještě otočit či stisknou. kolikrát v nereálném směru pohybu? V reále 99% činností provádím automaticky jako stisk požadované klávesy (či kombinace) , maximálně mrknout očkem a sledovat trať. Musím se tedy přiznat, že za jízdy jsem neschopnej blbec, jelikož ovládání brzdiče mi trvá myší o mnoho déle než klávesou. Už vidím, jak se v reále snažím pět vteřin chytit a seknout brzdič do rychlobrzdy když vidím překážku na trati :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .To platí i při brždění, kde místo sledování trati místa předpokládaného zastavení budu při manipulaci čumět na brzdič :D: Jednoznačně je ovládání klávesnici bližší reálu než to myší. Klávesy nahrazují ovládací prvek.
Pokud si tedy někdo pořídí ovládací pult odpovídající kabině (myslím, že Malard něco prezentoval), je jeho ovládání také nereálné, když to nedělá myší???
Je mi jasné, že jsem zde považován elitou za blba a mé názory nemají žádnou váhu, ale minimálně proto bych rád požádal o vysvětlení ;).

Edit: ještě omluva za plevelení vlákna, klidně to dejte do odpadu až dostanu odpověď :).
jstange
Příspěvky: 83
Registrován: pon 05. srp 2013 19:32:09

Re: Dílna Hekl

Příspěvek od jstange »

Roman uz odpovedel za me, muj komentar by byl stejny (predpokladam, ze ta poznamka s F4 HUDem byla na me).

Jen bych doplnil: co ma proboha spolecneho HUD a ovladani klavesnici?? Jezdim zasadne bez jakehokoliv HUDu a vse ovladam pomoci klavesnice a take sady joysticku, na ktere mam namapovane klavesy - neni to ono, protoze to neumi absolutni polohu (je to vlastne "center-sprung" ovladani), ale je to levne a jednoduche reseni. A verte, ze ty joysticky tomu opravdu pridaji. Dokonce pouzivam volant pro lokomotivy, ktere ho maji (vR BR 151, 140 a dalsi...)
Uživatelský avatar
Michal
Administrátor
Příspěvky: 555
Registrován: pát 06. čer 2008 8:44:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Hekl

Příspěvek od Michal »

Souhlas s Romanem. Nevidím na ovládání pomocí klávesnice nic špatného. Já to kombinuji. Na začátku si většinu nahodím myší a pak za jízdy ovládám klávesnicí. Totiž ovládání myší nemá s realitou taky nic společného. Přirovnal bych to k tomu, že bych se snažil v reálu ovládat ovladače a měl při tom v ruce hrábě. :)
K té aktualizaci. Vlastiku, já od tebe očekával seznam těch much, jak jsi se o nich zmiňoval. No evidentně nic takového nemáš. Takže bude nová trakční charakteristika, upravil jsem přepínač PVJS, aby šel i pomocí klávesnice přidržet v poloze "S" (díky tipu od Jáchyma) a jestli bude zájem, tak upravím to mapování ARR+ a ARR-. Zatím ten zájem není. Hekl by měl trochu vyčistit skla v kabině a opravit její stín. Nic dalšího mě nenapadá. Datum vydání nestanoveno. Až to bude, tak to bude.
Uživatelský avatar
adamec475101
Příspěvky: 57
Registrován: úte 12. dub 2016 17:48:11
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Hekl

Příspěvek od adamec475101 »

Brej den přeju, chtěl bych tady projevit zájem o to přemapování kláves pro ARR+ a ARR-, bylo by to podle mě hezčí a lepší, kdyby byly všechny ty klávesy u sebe jak v reálu.
Uživatelský avatar
Michal
Administrátor
Příspěvky: 555
Registrován: pát 06. čer 2008 8:44:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Hekl

Příspěvek od Michal »

Pozor, u sebe jsou teď. Čísla pro ARR fungují ta nad písmennou částí klávesnice. Ne ta v numerické části. A ve stávajícím stavu jsou tlačítka ARR+ a ARR- hned vedle nuly. Takže teď jsou všechna u sebe. Naopak by došlo k jejich rozdělení. ;)
Vlastik
Příspěvky: 389
Registrován: pon 22. srp 2016 14:52:25
Bydliště: Allentown, Pensylvánie, Spojené státy americké

Re: Dílna Hekl

Příspěvek od Vlastik »

Jasne co clovek to jiny nazor,ale ja mam mys jako ruce takze co uchopim tak to se taky stane v kabine,je fakt ze pokud nekdo bude mit pult tak ho bude taky ridit rukama a to same klavesnice,takze tady je to vec kazdeho. To ze je nastavena spatne kamera (v tomto pripade by mela zobrazovat hlavu strojvedouciho)v kabine u vetsiny modelu kde se musi tocit nebo naklanet je vec druha.
Jen ten fakt ze co je na tom realneho ze sedim primo u pultu a pohodlne si zapinam baterie,nebo zdroj a podobne?
Takhle si natocim kameru jako moji hlavu a vlastne si tam dojdu a mysi jako rukama si to pozapinam,nebo v pripade 1116 kdy musim zase zaklonit kameru jako hlavu za kreslo a nahodit zase mysi jako ruce prepinace?
Chapu ze pro nekoho je nepohodlne cochtat do strojovny nebo kroutit kamerou,ale v tomto pripade by si mel uvedomit ze kamera je hlava defakto v realu taky kroutim hlavou na jednu stranu pultu nebo druhou nebo dozadu a pod.,a mys je jako ruce,pokud nekomu nevyhovuje anglicky system tak v nastaveni se da prehodit osa,coz me nevyhovuje.
Dalsi je ten fakt ze jsem v kabine ne v pokoji s klavesnici,to bych si mel taky uvedomit,co clovek to jiny nazor,nektere zahranicni modely maji udelano to ze hlavni prvky se ovladaji mysi a jen par veci je mapovanych na klavesy.
Tolik muj nazor.
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Hekl

Příspěvek od Roman »

Vlastik píše:To ze je nastavena spatne kamera (v tomto pripade by mela zobrazovat hlavu strojvedouciho)v kabine u vetsiny modelu kde se musi tocit nebo naklanet je vec druha.
.
Ty evidentně nevíš, o čem píšeš. Nastavoval Jsi někdy kameru v prostředí simulátoru RW?
Uživatelský avatar
adamec475101
Příspěvky: 57
Registrován: úte 12. dub 2016 17:48:11
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Hekl

Příspěvek od adamec475101 »

Michal píše:Pozor, u sebe jsou teď. Čísla pro ARR fungují ta nad písmennou částí klávesnice. Ne ta v numerické části. A ve stávajícím stavu jsou tlačítka ARR+ a ARR- hned vedle nuly. Takže teď jsou všechna u sebe. Naopak by došlo k jejich rozdělení. ;)
Aha, mě to právě nefunguje, fungují mi jenom čísla na numerické klávesnici a ty nad písmeny ne, možná to bude mojí klávesnicí nebo něčím jiným u mě, takže se omlouvám.
Vlastik
Příspěvky: 389
Registrován: pon 22. srp 2016 14:52:25
Bydliště: Allentown, Pensylvánie, Spojené státy americké

Re: Dílna Hekl

Příspěvek od Vlastik »

Roman píše:
Vlastik píše:To ze je nastavena spatne kamera (v tomto pripade by mela zobrazovat hlavu strojvedouciho)v kabine u vetsiny modelu kde se musi tocit nebo naklanet je vec druha.
.
Ty evidentně nevíš, o čem píšeš. Nastavoval Jsi někdy kameru v prostředí simulátoru RW?
Budes se divit,ale prenastavuji si vetsinu kamer hlavne z addonu DTG nebo vR,tak abych mel v zornem poli co nejvic prvku a bylo to citelne. A nemusel moc sachovat pod stolem jako v pripade DTG.
Takze vim o cem pisu,ale chapu ze nekdo kdyz budu resit kameru primo do okna tak sleduje jen trat.
Takze jak jsem psal nekdo je jak robot staci sledovat okno a mackat klavesnice,nekdo je jak clovek a pouziva kameru jako hlavu.
Kazdeho vec.
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Hekl

Příspěvek od Roman »

Vlastik píše: Budes se divit,ale prenastavuji si vetsinu kamer hlavne z addonu DTG nebo vR,tak abych mel v zornem poli co nejvic prvku a bylo to citelne. A nemusel moc sachovat pod stolem jako v pripade DTG.
Takze vim o cem pisu,ale chapu ze nekdo kdyz budu resit kameru primo do okna tak sleduje jen trat.
Takze jak jsem psal nekdo je jak robot staci sledovat okno a mackat klavesnice,nekdo je jak clovek a pouziva kameru jako hlavu.
Kazdeho vec.
Tak to by mě zajímalo. Můžeš udělat nějaký návod? Nejlépe video, na to Jsi expert :mrgreen: .
Moje zkušenosti jsou takové, že pokud chci mít v zorném poli kamery co nejvíce prvků, přestávají být popisky čitelné a pozice neodpovídá reálně pozici hlavy člověka sedícího na sedačce. Většinou je nutno "namáčknout" kameru až k zadní stěně stanoviště bez ohledu na polohu sedačky. Také nejsem většinou schopen, hlavně u německých loko, dostat do zorného pole všechny důležité ovladače. Buď tam jsou brzdiče nebo regulátor a směr.
Jinak jsem docela fanoušek sci-fi a tam většinou používají kameru "jako hlavu" roboti či jiné objekty AI :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Uživatelský avatar
Michal
Administrátor
Příspěvky: 555
Registrován: pát 06. čer 2008 8:44:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Hekl

Příspěvek od Michal »

Přesně tak. U esa jsem ji nacpal k zadní stěně, aby se tam vešlo co nejvíc věcí do záběru a ještě to jakž takž vypadalo. Dá se udělat i širší záběr, ale to už je vyloženě rybí oko. :mrgreen:
hynek
Příspěvky: 4
Registrován: ned 06. dub 2014 10:33:35

Re: Dílna Hekl

Příspěvek od hynek »

Já bych se teda za změnu mapování kláves moc přimlouval, furt lezu na druhý stanoviště a nestíhám jízdní doby :D
Nebo by stačilo změnit ARR 10,20,30 atd. na Shift + 1,2,3 atd.
S tím jak je tam u něčeho Ctrl a u něčeho Shift se to dost plete.
Uživatelský avatar
Michal
Administrátor
Příspěvky: 555
Registrován: pát 06. čer 2008 8:44:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Hekl

Příspěvek od Michal »

Jenže Shift+2 koliduje s externím pohledem z okénka. Proto to nešlo použít. Aby to bylo nějak ucelené, tak jsem musel použít Ctrl. Kláves je málo a ovladačů v kabině hodně. Bohužel je to boj. :)
Vlastik
Příspěvky: 389
Registrován: pon 22. srp 2016 14:52:25
Bydliště: Allentown, Pensylvánie, Spojené státy americké

Re: Dílna Hekl

Příspěvek od Vlastik »

Jinak jsem docela fanoušek sci-fi a tam většinou používají kameru "jako hlavu" roboti či jiné objekty AI
Jo tak mame neco spolecneho mimo TS,to je scifi,rad jsem cetl knihy od Erich von Daniken,mam snad doma od nej vsechny knihy co napsal.
Jinak ty jsi postavil hodne stanovist tak by jsi mel byt v obraze a vedet jak jsou rozdelene souradnice,jinak existuje program kterym si sam nastavujes hodnoty,zadas odkaz na kabinu a pak uz jen stelujes,vysledek si ulozis a samozrejmne se ty nove hodnoty projevi do blueprintu,bohuzel ale neni zdarma.
A funguje i na externi pohledy.
erikmir
Příspěvky: 32
Registrován: sob 29. zář 2012 13:24:04

Re: Dílna Hekl

Příspěvek od erikmir »

Čaute, mám otázku k technológii jazdy na x6x(ako správne postupovať): keď brzdím napr. do stanice pred ktorou je sťahovačka a mám nabudenú EDB, môžem bez iných úkonov stiahnuť zberač? A potom keď vypínačku prejdem a zodvihnem zberač EDB sa už nenabudí, je možné ju bez odbrzdenia o a opätovného zabrzdenia znovu nabudiť? V reále to vraj ide, otázka je či aj v simulátore a ako.
Uživatelský avatar
Michal
Administrátor
Příspěvky: 555
Registrován: pát 06. čer 2008 8:44:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Hekl

Příspěvek od Michal »

Čistě teoreticky stáhnout sběrač při nabuzené EDB můžeš, ale je to prasárna. Téměř ihned přestane brzdit (jakmile vycucne filtr) a dojde k velkému rázu v soupravě. Nevím o tom, že by při opětovném zdvižení sběrače měla zase naběhnout. Totiž tím stažením sběračů při nabuzené EDB dojde k zablokování pulzů, které se neodblokují, dokud se nevynulují registry/čítače. A k tomu nedojde, dokud je tlak v převodníku. Možná, že nějaké rekonstruované mašiny to už mají jinak. Ale tady v simulátoru je klasika.
Odpovědět