Dílna Roman

Připravované nebo vydané modely a skiny do RW
Odpovědět
Uživatelský avatar
M@ster
Příspěvky: 164
Registrován: pát 18. lis 2011 16:36:21
Bydliště: Berlin
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Roman

Příspěvek od M@ster »

Ty ale jedes ...

Pekny
Vlastik

Re: Dílna Roman

Příspěvek od Vlastik »

Balík náspů a zářezů bude zatím obsahovat tyto varianty :
Nechci ti radit,ale to zakončení je zbytečně složité,nehledě nato že každý loft se ti půlí při změně databáze (červený trojúhelník) a jestli to pak nebude zbytečně moc poly a bude se to tlouci,možná bych nechal jenom rovnou stěnu na konci.
Jinak pro jaké osové vzdálenosti to počítáš?
A pivot pro 1 kolej máš posunutý kvůli případné výměně aby nebyl stejný jako kolej?
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Roman

Příspěvek od Roman »

Vlastik píše:
Balík náspů a zářezů bude zatím obsahovat tyto varianty :
Nechci ti radit,ale to zakončení je zbytečně složité,nehledě nato že každý loft se ti půlí při změně databáze (červený trojúhelník) a jestli to pak nebude zbytečně moc poly a bude se to tlouci,možná bych nechal jenom rovnou stěnu na konci.
Jinak pro jaké osové vzdálenosti to počítáš?
A pivot pro 1 kolej máš posunutý kvůli případné výměně aby nebyl stejný jako kolej?
Radit můžeš , naopak je to potřeba.
Zakončení je možno osazovat manuálně - zálaží jak to budete chtít. Rovná stěna na konci je uplná zbytečnost ,to už tam nemusí být nic. Stejně by jsi konec musel zapustit do terénu....
Osová vzdálenost : zatím jsou pouze pro osovou vzdálenost 4 - 4,2.m. Pětimetrová osová vzdálenost se dá v připadě zájmu samo dodělat.
A pivot posunutý nemám- dík za připomínku, je vidět že stavíš :lol: .

Tady máš pár screenů, proč jsem udělal konce náspů tak jak jsou. Předpokládám kompatibilitu i s dalšími mosty, které udělám....


Obrázek
Obrázek
Obrázek
KaMat
Příspěvky: 1366
Registrován: stř 23. pro 2009 22:04:51

Re: Dílna Roman

Příspěvek od KaMat »

K tem mostum se to zakonceni hodi ale bylo by to lepsi jen zatravnene podle me at se tam ten sterk dolu nesype :D
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Roman

Příspěvek od Roman »

KaMat píše:K tem mostum se to zakonceni hodi ale bylo by to lepsi jen zatravnene podle me at se tam ten sterk dolu nesype :D
To máš pravdu, ale tráva tam taky moc neroste
:lol:
Mně je to jedno, když tráva, tak tráva. Nebo spíchnu texturu s nějakým pískem....
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Roman

Příspěvek od Josef72 »

Jsem spíše pro zaoblené konce náspů.
mube
Příspěvky: 86
Registrován: ned 16. lis 2008 17:06:31
Bydliště: Česká Třebová

Re: Dílna Roman

Příspěvek od mube »

Čau, vypadá to skvěle.U těch násypů bych uvítal i zatravněný zaoblený konec.Když mám konec kusé koleje ve vzduchu,potřebuji ho nějak ukončit. A pokud není místo na modelování terénu, takový konec by se hodil. Osobně bych dělal dvě varianty s koncem a bez.Jsou místa kde potřebuju konec a kde ne. Jsou to jenom moje zkušenosti ze stavby, neradím. Pak odpadne vzrůstající počet polygonů.
Skvělá práce
Oskar
Příspěvky: 111
Registrován: pát 06. čer 2008 19:57:50

Re: Dílna Roman

Příspěvek od Oskar »

Modely náspů a zářezů jsou pěkné.

U náspů se přikláním k názoru Mubeho. Všechny ty varianty stavitel upotřebí.

U zářezů vidím použitelnost daleko menší oproti náspům. A to pouze tam kde bude delší zářez. Oboustranný zářez mi přijde zbytečný. Spíše by se hodilo mít pravou a levou variantu. Pro bezproblémové použití zářezů mi však v RW chybí možnost povolit v Blueprintu loft objektu pohyb s body (šipky směřující kolmo vzhůru) i do stran. To proto, aby se dal zářez plynule snižovat či zvyšovat a pata zářezu byla stále stejně daleko od osy koleje.

Celkově se mi v RW nelíbí standardní textura trávy, přijde mi taková divně vybledlá. Letní tráva má daleko sytější jasnější barvu. Pokud se nenajde způsob, jak dodatečně změnit texturu povrchu na náspu dle standardní textury použité stavitelem, bude v jeho trati vypadat objekt s jinou texturou nepřirozeně.
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Roman

Příspěvek od Roman »

Oskar píše: Celkově se mi v RW nelíbí standardní textura trávy, přijde mi taková divně vybledlá. Letní tráva má daleko sytější jasnější barvu. Pokud se nenajde způsob, jak dodatečně změnit texturu povrchu na náspu dle standardní textury použité stavitelem, bude v jeho trati vypadat objekt s jinou texturou nepřirozeně.
Tak to se asi nikdy nepovede, jelikož textura terénu je generována náhodně ( čtverce wang ) . Nikdy, i když se použije stejná textura nebude při mapovaní na 3d model vypadat tak jako když je generovaná na terén....... Je možné vytvořit x variant s různými texturami, ale výsledek bude vždy stejný. Na screenech je u náspu použita identická textura jako u terénu :( .

Možná zkusit experimentovat s různými materiály. .Josef72 by snad mohl mít nějaké zkušenosti s náspy u svých modelů mostů.

Zářezy jsem vlastně dělal jen z toho důvodu, že jsem chtěl usnadnit zapuštění nadjezdu do terénu.
Varianta náspu bez konce je to nejmenší co pro vás můžu udělat 8-) . Na konec názvu přidám "_BK"
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Roman

Příspěvek od Roman »

Tak sada nástupišť je připravena.
Jen dotaz ohledně popisů. Jsou v této formě :
SZDC nast. panel koridor 5m 01
SZDC nast. sypane 2m 01
atd...

Bude to vyhovovat nebo už existují nějaké standarty ?
KaMat
Příspěvky: 1366
Registrován: stř 23. pro 2009 22:04:51

Re: Dílna Roman

Příspěvek od KaMat »

pokud vim tak se asi zadne nase nastupuste jeste nevydalo takze je to jedno jak to udelas :)
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Roman

Příspěvek od Josef72 »

Jediné, co bych doporučil je, aby si každý autor vytvořil standart popisu, který bude i nadále dodržovat. Mně to na počátku uteklo a teď mám problém třeba najít drážní objekty z "Buštěhradky". Tak třeba u tebe abys vždy začínal tím "SZDC".
Vlastik

Re: Dílna Roman

Příspěvek od Vlastik »

Mně to na počátku uteklo a teď mám problém třeba najít drážní objekty z "Buštěhradky".
No od verze RW3,je možnost si ve filtrech objektů vyškrtnout ty objekty které nepotřebuješ mít v seznamu i když v trati je máš nainstalované a najdeš tam co potřebuješ nebo s čím chceš pracovat.
Možná by bylo lepší aby pro přehlednost to bylo třeba RO_xxx_yyy?
Takhle by se prezentovali modely Romana,já taky používám CZ nebo postaru CD_xxx,ale je to zbytečné když si v editoru můžeš všechny objekty vypnout a nechat si ty autorovi co snimi chceš pracovat.
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Roman

Příspěvek od Roman »

No ono je to asi stejně problematické jako cokoli jiného...

SZDC jsem přidal na začátek proto, aby bylo zřejmé, že se jedná o objekty použitelné pro tratě zapadající do současné éry.
Myslím, že dávat na začátek názvu zkratku autora je blabost. Stejně musím povolit zobrazení objektů v editoru.. Jde hlavně o to, že název nemůže býn nekonečně dlouhý jelikož to ztěžuje zobrazení v dialogovém okně ( sice po najetí kurzorem se zobrazí celý název , ale je to zdlouhavé při podobných názvech ).
Dobře , u peronů to nechám být, ale u kolejiva bych poprosil o spolupráci. Myslím, že tam to bude důležíté i z hlediska postupného rozšiřování i od dalších autorů :!:
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Roman

Příspěvek od Roman »

Tak definitivně - definitivní obsah balíku nástupišť. Přidána kombinace panel - dlažba .
Bohužel nemám textury na asfaltovou verzi :roll:


Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Zítra sepíšu krátký manuál a pošlu Josefovi .
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Roman

Příspěvek od Josef72 »

Roman mi poslal nástupiště e-mailem. Zítra odpoledne nebo k večeru je umístím na web. Dám sem info, až to bude.
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Roman

Příspěvek od Roman »

Po instalaci si přečtěte manuál , který se nainstaluje do složky CS-CZ .
Doufám, že jsem na nic nezapomněl :roll:
Uživatelský avatar
M@ster
Příspěvky: 164
Registrován: pát 18. lis 2011 16:36:21
Bydliště: Berlin
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Roman

Příspěvek od M@ster »

Diky moc Romane...mooooc pekny
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Roman

Příspěvek od Roman »

Potřebuji poradit.
Pustil jsem se to tunelového kolejiva a zároveň i tubusů.
Problém je v nasvícení jakéhokoliv loft modelu. Pokud nechám textury světlé, nevypadá to moc reálně ale dají se nasvítit reflektorem lokomotivy jak v noci tak ve dne. Když je udělám tmavé je v tunelu tma jak v pytli a reflektorem se nasvítit nedají ( jako u default tratí ).
Zatím mám takový nějaký kompromis aby v noci bylo v tunelu něco vidět.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Že to jde je vidět tady na screenech z addonu Horseshoe Curve.

Obrázek

Obrázek

Na texturách je zřetelné, že nejsou ztmaveny. V tom případě by nebylo vůbec nutné dělat extra tunelové kolejivo.
Otevřel jsem si trať i v editoru ale na nic jsem nepřišel.....
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Roman

Příspěvek od Josef72 »

A používáš shadery speciálně pro RW3 ?


Tady jsem našel nějaký "výcuc" z doby vydání RW3. Je to speciálně k RW3.

Tunnel ambient shader setup

Setup
These three new shaders are specifically for use on tunnels. They create an ‘ambient occlusion’ effect where the entrance and exit of the tunnel are ‘brighter’ and the middle section of the tunnel darker. The length of the ‘brightened’ section of the entrance and exit is fixed and cannot be modified.

LoftTunnelTexDiff.fx - Used on the rails.
LoftTunnelTexDiffTrans.fx - Used on the ballast if transparent edges are required.
LoftTunnelBumpSpec.fx - Used on the tunnel walls. Allows for normal maps and specular.
Usage
These shaders should be used on tunnel walls, tunnel track rails and tunnel ballast.
Performance Constraints

Kompletní informace zde :
http://forums.uktrainsim.com/viewtopic. ... 85&start=0
Odpovědět