Kolejivo a vše kolem něj
Kolejivo a vše kolem něj
Před více jak rokem jsme s Ivanem vypustili objekty a mezi nima v té době nebylo konkurence na kolejivo a toho jsem dosáhli jako první,protože od té doby uběhlo dost vody připravuji novou verzi kolejiva na které budou nové textury a méně poly a více lodů.
Mezi zásadní novinkou bude to že se jejich počet zeštíhlí na polovinu a dopňky jako třeba zarážedla a pod. budou samostatně,pro dřevo se rozšíří o hlavu rezatých kolejí která jsou k vidění ted dost často ve stanicích,v balíčku bude i konečně tunelové kolejivo s popisem což dlouhou dobu chybí a dva druhy koridoru.
Koleje budou zakončeny pouze červeným terčem ze předu a na konci pro kontrolu kolejovou spojkou,konec zarážedlem a červeným terčem bude zrušen,červený terč bude také jako samostatný objekt.
Jako první samostatný objekt který je ke stažení bude toto zarážedlo:
model má nastaven kolizní box,a výškově odpovídá kolejivu.
Znovu opakuji pokud použiji novější verzi za starší (kolejivo,přestavníky a pod.) vše se automaticky po nainstalování do hry přepíše,přetexturuje a tím odpadá jakékoliv bourání a pokládání znovu.
V praxi to znamená že např. použil jsem staré kolejivo dřevo,po vydání nové verze dřevo se automaticky po nainstalování vše přenastaví ve všech tratích kde toto kolejivo,objekt a pod. je použité,základem je zachovat stejný název!
Mezi zásadní novinkou bude to že se jejich počet zeštíhlí na polovinu a dopňky jako třeba zarážedla a pod. budou samostatně,pro dřevo se rozšíří o hlavu rezatých kolejí která jsou k vidění ted dost často ve stanicích,v balíčku bude i konečně tunelové kolejivo s popisem což dlouhou dobu chybí a dva druhy koridoru.
Koleje budou zakončeny pouze červeným terčem ze předu a na konci pro kontrolu kolejovou spojkou,konec zarážedlem a červeným terčem bude zrušen,červený terč bude také jako samostatný objekt.
Jako první samostatný objekt který je ke stažení bude toto zarážedlo:
model má nastaven kolizní box,a výškově odpovídá kolejivu.
Znovu opakuji pokud použiji novější verzi za starší (kolejivo,přestavníky a pod.) vše se automaticky po nainstalování do hry přepíše,přetexturuje a tím odpadá jakékoliv bourání a pokládání znovu.
V praxi to znamená že např. použil jsem staré kolejivo dřevo,po vydání nové verze dřevo se automaticky po nainstalování vše přenastaví ve všech tratích kde toto kolejivo,objekt a pod. je použité,základem je zachovat stejný název!
Naposledy upravil(a) Vlastik dne pát 03. dub 2009 20:37:49, celkem upraveno 1 x.
Re: Kolejivo a vše kolem něj
Moc pěkná práce.
Ten stín od mašiny v tunelu je předpokládám chybka v enginu RS.
Ten stín od mašiny v tunelu je předpokládám chybka v enginu RS.
Re: Kolejivo a vše kolem něj
Po dohodě a žádost budou do RS zapracovány šablony na tvorbu oblouků v těch poloměrech jako je tomu v msts,
což zase trochu zkrátí čas potřebný pro stavbu kolejiva a případné kopírování z msts tratě jako celku.
Tyto šablony nebudou mít nic společného s vyhybkami ani přestavníky,půjde čitě a jenom o kolejivo,zachovány budou jenom osové vzdálenosti.
V praxi to znamená si postavit nejprve hlavní koleje dle poloměrů a poté si třeba označit našima vlaječkama kde mají být kolejové spojky (vyhybky ) a ty se pak dodělají na konec při změně šablony pro vyhybky,všechny šablony pro poloměry bude možné využít na všechny druhy kolejiva.
Absence menšího poloměru než 150 mě přiměla vytvořit pro lokální a vedlejší (vlečkové koleje) nejmenší poloměr
60 dále bude jako v msts 90,120,150,250,500,750,1000,1500,2000 atd. (pokud to rs dovolí).
U menších poloměrů bude jako loft samostaný objekt možno kopírovat vnitřní kolejnici přídržnicí.
což zase trochu zkrátí čas potřebný pro stavbu kolejiva a případné kopírování z msts tratě jako celku.
Tyto šablony nebudou mít nic společného s vyhybkami ani přestavníky,půjde čitě a jenom o kolejivo,zachovány budou jenom osové vzdálenosti.
V praxi to znamená si postavit nejprve hlavní koleje dle poloměrů a poté si třeba označit našima vlaječkama kde mají být kolejové spojky (vyhybky ) a ty se pak dodělají na konec při změně šablony pro vyhybky,všechny šablony pro poloměry bude možné využít na všechny druhy kolejiva.
Absence menšího poloměru než 150 mě přiměla vytvořit pro lokální a vedlejší (vlečkové koleje) nejmenší poloměr
60 dále bude jako v msts 90,120,150,250,500,750,1000,1500,2000 atd. (pokud to rs dovolí).
U menších poloměrů bude jako loft samostaný objekt možno kopírovat vnitřní kolejnici přídržnicí.
-
- Moderátor a modelář
- Příspěvky: 806
- Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
- Bydliště: Proboštov / Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolejivo a vše kolem něj
Nepochopil jsem, jelikož MSTS nehraji, jestli se jedná o iniciativu tvůrce hry , nebo Tvou či jiného vývojaře. Píšeš, že budou zabudované do hry a to mě mate.
Re: Kolejivo a vše kolem něj
Zásadní rozdíl kolejiva msts x rs je právě ten že v msts je délka,poloměr dána a uživatel stím nic nenadělá pokud nepoužije dynamickou kolej,je tak odkázán stavět poloreálně neboť v úseku Praha-Přerov je asi 10 druhů poloměrů které se shodují s kolejivem x-tracks,ostatní jsou poloměry které v msts nejsou možné nebo hodně komplikované.
Ukázka zde:
Nicméně vzhledem k tomu že ale málo kdo má k dispozici dokumentaci o poloměrech,sklonech a podobně je více než pravděpodobné že použije kolejivo (poloměr) právě třeba z msts.
Proto jsem připravil přednastavené poloměry i s nejčastější rychlostí takže uživatel si vybere ten poloměr který souhlasí,příklad:
poloměr 500 nepůjde ohnout pod tuto hodnotu ale zvětšit ano.
Při této příležitosti jsem poloměry rozšířil o jednu osovou vzdálenost která se zatím hojně využívá do přestavby na koridor ve všech stanicích a to je rozhraní 4.75.
Nové rozhraní budou tedy 3 a) 4.10,b) 4.75, c)5.0 (koridor+nová pokládka),k tomuto příjdou poloměry a trakce,
co se týče vyhybkových přestavníků ty zůstanou kvůli kompatibilitě jako jsou, akorát budou modelově upraveny.
Na screnu žlutě podbarveném je vidět jak to bude vypadat:
Ukázka zde:
Nicméně vzhledem k tomu že ale málo kdo má k dispozici dokumentaci o poloměrech,sklonech a podobně je více než pravděpodobné že použije kolejivo (poloměr) právě třeba z msts.
Proto jsem připravil přednastavené poloměry i s nejčastější rychlostí takže uživatel si vybere ten poloměr který souhlasí,příklad:
poloměr 500 nepůjde ohnout pod tuto hodnotu ale zvětšit ano.
Při této příležitosti jsem poloměry rozšířil o jednu osovou vzdálenost která se zatím hojně využívá do přestavby na koridor ve všech stanicích a to je rozhraní 4.75.
Nové rozhraní budou tedy 3 a) 4.10,b) 4.75, c)5.0 (koridor+nová pokládka),k tomuto příjdou poloměry a trakce,
co se týče vyhybkových přestavníků ty zůstanou kvůli kompatibilitě jako jsou, akorát budou modelově upraveny.
Na screnu žlutě podbarveném je vidět jak to bude vypadat:
-
- Moderátor a modelář
- Příspěvky: 806
- Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
- Bydliště: Proboštov / Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolejivo a vše kolem něj
No já nevim, ale na mém monitoru jsou ty rezavé kolejnice fialové, nebo modré.
-
- Moderátor a modelář
- Příspěvky: 806
- Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
- Bydliště: Proboštov / Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolejivo a vše kolem něj
To je zkreslený, proto každou fotku upravuju v Photoshopu (vyvážení barev např.), abych vyrovnal barevné kanály. Jestli fotíš kompaktním digitálním fotoaparátem, tak ten ti to hodí pokaždé do jiné barvy, podle venkovního světla, denní doby a já nevím proč ještě. Ale je to tvůj objekt, pouze jsem chtěl podotknout, že to podle mne rez nepřipomíná.
Re: Kolejivo a vše kolem něj
Ano v některých věcech souhlasím a pro úpravu používám corel x4,nicméně pokud se kouknu na hromadu šrotu tak časem právě díky klimatických podmínek rez oxiduje a podobně,samozřejmně ty fotky byly také upravené aby byly použitelné na textury právě pro tento případ.To je zkreslený, proto každou fotku upravuju v Photoshopu (vyvážení barev např.), abych vyrovnal barevné kanály. Jestli fotíš kompaktním digitálním fotoaparátem, tak ten ti to hodí pokaždé do jiné barvy, podle venkovního světla, denní doby a já nevím proč ještě. Ale je to tvůj objekt, pouze jsem chtěl podotknout, že to podle mne rez nepřipomíná.
Musíme si uvědomit že ty stávající koleje také nepřipomínali skutečný stav věci(např.hlava )nikde nenajdu takto vyježděnou kolejnici z obou stran protože okolek se dotýká vždy jenom jedné půlky hlavy ale muselo se to tak udělat aby nebyla jedna kolej taková a druhá jiná v tomto je kompromis a jiné věci.
Re: Kolejivo a vše kolem něj
Koleje hezký.
Zkoušel jsem ten první balíček českých kolejí co tu je ke stažení a zarazilo mě, že při použití funkce přilepení terénu na kolej, mi tam vznikala velká mezera a byl vidět ten bílý pásek kolem. Bylo potřebné ručně přizvednout terén. Snad je to srozumitelné.
U těch kolejí co jsou součástí RS to nedělá, terén se pěkně dorovná na úroveň svršku.
Zkoušel jsem ten první balíček českých kolejí co tu je ke stažení a zarazilo mě, že při použití funkce přilepení terénu na kolej, mi tam vznikala velká mezera a byl vidět ten bílý pásek kolem. Bylo potřebné ručně přizvednout terén. Snad je to srozumitelné.
U těch kolejí co jsou součástí RS to nedělá, terén se pěkně dorovná na úroveň svršku.
Re: Kolejivo a vše kolem něj
Tak jsem tedy ještě upravil to takto,myslím že ten hnědý štěrk více padne na ty dřevěné koleje,a ten tmavý na koleje betonové:
V současné době jsou všechny naše objekty( sloupy,lávky,návěstidla,tratové návěsti a vše co je v balíku) takto nastavené pro přesné výškové rozhranní dle českých norem.
V případě zájmu je možné třeba samostatné koleje bez podloží upravit výškově aby se dotýkali terénu a pod.,vše záleží na dohodě a zájmu.
Chápu co tím je myšleno,je to proto že všechny naše objekty a tedy i koleje jsou povytaženy nad úroveň terénu o 75cm,je to uděláno proto aby když náhodou se použije objekt se nemusel hledat pod terénem.Takže při použití této funkce se koleje nedotýkaj terénu.Zkoušel jsem ten první balíček českých kolejí co tu je ke stažení a zarazilo mě, že při použití funkce přilepení terénu na kolej, mi tam vznikala velká mezera a byl vidět ten bílý pásek kolem. Bylo potřebné ručně přizvednout terén. Snad je to srozumitelné.
U těch kolejí co jsou součástí RS to nedělá, terén se pěkně dorovná na úroveň svršku.
V současné době jsou všechny naše objekty( sloupy,lávky,návěstidla,tratové návěsti a vše co je v balíku) takto nastavené pro přesné výškové rozhranní dle českých norem.
V případě zájmu je možné třeba samostatné koleje bez podloží upravit výškově aby se dotýkali terénu a pod.,vše záleží na dohodě a zájmu.
Re: Kolejivo a vše kolem něj
OK, chápu, ale není lepší aby se objekty chovaly podobně jako ty co jsou dodané v základu?
Asi jste se nějak domluvili už dřív. Jen mi přijde docela pracné dorovnávat celou trať ručně s terénem v délce mnoha kilometrů.
Asi jste se nějak domluvili už dřív. Jen mi přijde docela pracné dorovnávat celou trať ručně s terénem v délce mnoha kilometrů.
Re: Kolejivo a vše kolem něj
Co se týče domluvy tak to je možná tak rok,jinak pro tento případ jsou tam ale dodány 4 druhy podloží:OK, chápu, ale není lepší aby se objekty chovaly podobně jako ty co jsou dodané v základu?
Asi jste se nějak domluvili už dřív. Jen mi přijde docela pracné dorovnávat celou trať ručně s terénem v délce mnoha kilometrů
a) kolej s podložím a náspem
b) kolej s podložím
c) kolej s rovným podložím pro stanice
d) samotné koleje bez podloží
je rozohdnutí na staviteli kde který typ pužije,je málo pravděpodobné že by třeba se ve stanicích používala verze koleje s náspem,ale použiji třeba rovné podloží nebo samotné koleje.Zase je nepravděpodobné kde budu chtít mít koleje v zářezu že použiji samotné koleje ,ale použiji třeba podloží s náspem a ten násep si doladím až jemným terénem.
Tyto 4 druhy platí jak pro koleje,vyhybky tak i pro všechny druhy kolejí (dřevo,beton,koridor apod,.)
- Milik
- Příspěvky: 7
- Registrován: pát 06. bře 2009 17:33:36
- Bydliště: Topolcany SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolejivo a vše kolem něj
mám na vás jednu velkú prosbu, potreboval by som na kolajivu CD kolej Beton+nasep CD_SD150_40VyNL,P namiesto tých bielych pásov pokračovať zelenú, tento druh mi postačí na celú trať, ak by sa na to niekto podujal bol by som mu velmi vdačný
Trať 140
Re: Kolejivo a vše kolem něj
Pěkné,Vlastik píše:Do připravovaného balíčku nových kolejí přibude i mostní kolejivo alternatvně s pražcem a nebo jenom s uchyty:
...
Ještě je potřeba dodělat zakončení z obou stran.
ještě bych se přimlouval pro koleje na prohlížecí kanály v depech a provést něco se zimními texturami. Ty co jsou použity jsou zcela mimo realitu - sněhem pocukrovaný štěrk a pražce v letní textuře.
Re: Kolejivo a vše kolem něj
Nevidím v tom problém,ale potřebuji nějákou dokumentaci (foto jak to vypadá),a možná i později foto na texturu.ještě bych se přimlouval pro koleje na prohlížecí kanály v depech a provést něco se zimními texturami
Ty zimní příjdou také upravit,zima byla tuhá
Co mě se týče nevidím v tom problém,ty bíle pásy bylo myšleno jako cesta nicméně jsem schopen to pro tebe poupravit stím že tyto extra soubory budou muset být přiloženy k trati,jinak se bude jezdit po zelené placce.CD kolej Beton nasep Z,ostatní CD_SD150... stím nemá nic společné.O víkendu to upravím.mám na vás jednu velkú prosbu, potreboval by som na kolajivu CD kolej Beton+nasep CD_SD150_40VyNL,P namiesto tých bielych pásov pokračovať zelenú