Právě je úte 24. říj 2017 7:37:57

Všechny časy jsou v UTC





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 60 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
  Verze pro tisk Předchozí téma | Následující téma 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Zvuky
PříspěvekNapsal: čtv 20. srp 2015 11:36:33 
Offline

Registrován: pon 12. srp 2013 20:30:35
Příspěvky: 709
Roman, toto sú vynikajúce poznatky. Vyplýva mi z toho jednoduché pravidlo, ktorého by sa mali tvorcovia addonov lokomotív držať:

- všetky zvuky, ktoré sa majú prehrávať len v kabíne, by mali mať v nadriadenom blueprinte definíciu CAB, a v podriadenom blueprinte INSIDE (aj keď v tomto prípade je to asi jedno)...

- pre exteriérové zvuky definícia RAILVEHICLE, typy zvukov BOTH a zaráta sa aj útlm.

Alebo sa mýlim?

_________________
Braňo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zvuky
PříspěvekNapsal: čtv 20. srp 2015 11:51:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 01. črc 2009 10:19:03
Příspěvky: 1848
Ano, tak je to 151/350. A nikdo si na nic nestěžoval.
Problém ale vznikl při Jackově požadavku na ex a in audia které jsou každé jiné (třeba volnoběh) . Pokud to bude tak jak popisuješ, bude se Ti přehrávat v kabině jak IN volnoběh (v BP Cab) tak i Ex volnoběh (BP RailVehicles - BOTH) , jen s tím rozdílem, že budou některé frekvence BOTH utlumeny. Kuju/RSC/DTG toto rozdělení nikdy nepoužívaly. Vždy mají jedno audio (třeba motor) definované jako BOTH a v kabině tlumené Cab Occlusion. Do kabiny se dávají přepínače a další ovladače....
Ošetřit se mi to povedlo skriptem (+ ty okna) ale jak vidíte, prostě to někdy zablbne a ex audio se nepřehraje. Na druhou stranu všichni víte, že občas takto zazlobí i návěstidla a při změně znaku se najednou zobrazí všechny části modelu.
Jen pro zajímavost. U zamračený to mám u sebe provizorně udělané bez IN audia motoru (ex audia jsou jako BOTH) a funguje vše naprosto perfektně včetně útlumu v kabině jak u loko hráče, tak u AI. Ale já nejsem zvukař a nepodchtím ty jemné rozdíly :lol: :lol: :lol: . My hluchý v tom máme výhodu :mrgreen:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zvuky
PříspěvekNapsal: čtv 20. srp 2015 12:23:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 11. led 2014 20:42:24
Příspěvky: 12
Když je nahrávka EX a IN každá jiná, tak tento způsob funguje pouze na smyčku, nesmí tam být náběh ani doběh.
Třeba na 363 jsem to tímto způsobem vyřešil u tyristorů, ale u kompresorů funguje jen BOTH a útlum, protože je tam náběh i doběh, když to udělám jinak, tak hrají oba zvuky zároveň.

Způsob BOTH je dobrý jen v případě, když chcete jednu nahrávku použít na IN a EX s útlumem. Když jsou 2 rozdílné nahrávky tak je potřeba to řešit křivkami nebo instance group.

_________________
UrBi


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zvuky
PříspěvekNapsal: čtv 20. srp 2015 12:34:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 01. črc 2009 10:19:03
Příspěvky: 1848
Jenže to, co tu popisuješ je dobré jen pro loko hráče. Přidej si vedle stejné lokomotivy a uslyšíš ten cirkus :D .
Ty smyčky fungují všechny stejně bez rozdílu. Pokaždé se ti při změně pohledu přehrává od počátku. Jen pokud nemá náběh, tak to málokdo postřehne ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zvuky
PříspěvekNapsal: čtv 20. srp 2015 14:55:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 11. led 2014 20:42:24
Příspěvky: 12
Ten cirkus slyším až oživím všechny loko a naběhne unipuls.
Tam je problém i v tom že diesel se chová nastavením jinak než 363. :)
Třeba u 721 bych neřekl, že by tam byl nějaký zvukový nebo jiný problém. Mně se vše chová tak jak má, ale u 363 musím dělat tolik věcí navíc, protože instance group nefungují zrovna na to co potřebuji.

S tím nastavením je to prostě na draka :lol:

_________________
UrBi


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zvuky
PříspěvekNapsal: pát 21. srp 2015 21:52:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 24. srp 2011 8:25:50
Příspěvky: 22
Roman píše:
...Tady jsem ale v koncích :)... .

No to já dvojnásob:-( Za měsíc to bude rok co jsem stvořil první fungující zvuky, pro TU47. Trvalo to sotva dva týdny, pak už se jen pár měsíců ladily detaily. Vzorek hektora byl už v listopadu jestli si vzpomínám. Tenkrát jsem řekl, že pokud dám dohromady zvuky pro jednu lokomotivu, můžu podle jednoho vzoru sekat další zvuky jako Baťa cvičky. Přesně jak jsem to dělal v MSTS. Po roce je rozpracováno asi patero zvuků a ani jedny nejsou tím vzorem, který by se dal klonovat, u každé mašiny je něco jinak v samotném základu. V podstatě jsem v bodě nula, i po roce je to pořád ve stylu "zkusime co to zrobi, nefacha to, další den pryč" což mi poněkud vzalo elán.
Jen nechápu, že snad všechny addony mají stejný zvuk z kabiny i vně vozidla, jako u MSTS z roku 2001. Výjimkou jsou snad jen zvuky od Armstronga, ty nemám a potom ruská TEM2, jedině zjistit jestli ta jako traffic funguje.
Zkrátka dokud nebudu mít vzorové zvuky, nepohneme se dál...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zvuky
PříspěvekNapsal: sob 22. srp 2015 17:57:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 01. črc 2009 10:19:03
Příspěvky: 1848
Já myslím, že tak, jak je to na Hektorovi by to mohlo být. Dle reakcí to až na tu občasnou chybku, která nesouvisí přímo se zvuky funguje korektně. Jen se musím poprat s tou inicializací skriptu. Vypadá to, že to nejde tak jednou ze sta načtení scénáře :mrgreen: . Docela by bylo dobré , když by se povedlo podchytit v jakém scénáři (QD, free, standard) se to děje, eventuálně jestli je to po načtení scénáře s pohledem 1 nebo 2. Něco do toho musí kecat :(. A teď babo raď.
Mně už tento systém vyhovuje i z toho důvodu, že se tak dá celkem jednoduše simulovat ten zvuk při otevřeném okně. Pokud by se to překopávalo, musel by se asi vymyslet i jiný fígl na ty okna......


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zvuky
PříspěvekNapsal: sob 22. srp 2015 18:03:11 
Offline

Registrován: úte 16. srp 2011 10:04:48
Příspěvky: 78
Bydliště: Hlohovec
Ja teda s tymto nemam ziadne skusenosti, ale neda sa jednoducho, teda ... "jednoducho" zvukove verzie IN/OUT oddelit rovno definiciou Cab a RailVehicle-OUTSIDE? Odpadla by samozrejme celkom efektna moznost tlmenia zvuku otvaranim/zatvaranim okna, ale "z nudze cnost".

Pripadne, druha otazka, je mozne opacne pouzit to tak, ako je na 721 ale s tak malou definovanou vzdialenostou pre INSIDE, ze by jednoducho nebolo pocut dalsie vozidla, iba to vlastne? Ci to nefunguje rovnako ako Occlusion?

Tretia vec ma napada, rozmyslam nahlas ... vo vacsine pripadov (samozrejme napr. pri tyristoroch som sa presvedcil o opaku) by to malo byt tak, ze zvuky na stanovisti su medzistenami a inymi prvkami tlmene hlavne vo vysokych frekvenciach. Zvuk IN/OUT by sa teda vo svojej podstate nemal moc lisit (ako pisem vyssie, presvedcil som sa aj o opaku, ale da sa to kompromisne vytrpiet) a potom prichadza na rad ten napad, ktory uplne nevylieci popisovane problemy s mixom zvukov vsetkych loko, ale mozno zmierni jeho dopady:
-utlmeny zvuk by bol definovany ako Cab
-rovnaky utlmeny zvuk by bol zadefinovany aj ako RV-OUTSIDE
-zvysna horna frekvencia zvuku, ktora by ho doplnala na komplet, by bola RV-BOTH a ta by sa prave tym "oknom" Occlusion menila, resp. tlmila/vypinala

Samozrejme chapem, ze ste neni blbi a skusali ste hocico, len teda, skusam rozmyslat bez akejkolvek znalosti ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zvuky
PříspěvekNapsal: sob 22. srp 2015 18:52:27 
Offline

Registrován: čtv 11. črc 2013 18:45:48
Příspěvky: 68
Roman píše:
Já myslím, že tak, jak je to na Hektorovi by to mohlo být. Dle reakcí to až na tu občasnou chybku, která nesouvisí přímo se zvuky funguje korektně. Jen se musím poprat s tou inicializací skriptu. Vypadá to, že to nejde tak jednou ze sta načtení scénáře :mrgreen: . Docela by bylo dobré , když by se povedlo podchytit v jakém scénáři (QD, free, standard) se to děje, eventuálně jestli je to po načtení scénáře s pohledem 1 nebo 2. Něco do toho musí kecat :(. A teď babo raď.
Mně už tento systém vyhovuje i z toho důvodu, že se tak dá celkem jednoduše simulovat ten zvuk při otevřeném okně. Pokud by se to překopávalo, musel by se asi vymyslet i jiný fígl na ty okna......


Mne občas neprehrávalo zvuky pri vonkajšom pohľade na lokomotívu vo FREE ROAM.
V kabíne ich bolo počuť.
Neskôr však nabehli aj pri vonkajšom pohľade.
Inak maximálan spokojnosť
:)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zvuky
PříspěvekNapsal: pát 16. říj 2015 19:10:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 01. črc 2009 10:19:03
Příspěvky: 1848
Kdysi mi Jacek napsal, že mu v RW nefungují stereo zvuky.
Udělal jsem pokus a ačkoli mám hudební hluch, je to funkční. Ještě poznám, co mi hraje do levého a co do pravého ucha :lol: . Na tom videu je to zase trochu sprasený, ale poznat to je.
https://youtu.be/tjVSjYVhtcw


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zvuky
PříspěvekNapsal: pát 16. říj 2015 20:40:58 
Offline

Registrován: stř 23. pro 2009 21:04:51
Příspěvky: 1102
Zdá se mi to nebo ti fouká do okýnka když je otevřené ?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zvuky
PříspěvekNapsal: pát 16. říj 2015 21:53:09 
Offline

Registrován: sob 02. kvě 2015 9:21:35
Příspěvky: 166
Parádní :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zvuky
PříspěvekNapsal: sob 17. říj 2015 5:39:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 01. črc 2009 10:19:03
Příspěvky: 1848
KaMat píše:
Zdá se mi to nebo ti fouká do okýnka když je otevřené ?

Nezdá ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zvuky
PříspěvekNapsal: úte 01. pro 2015 11:43:58 
Offline

Registrován: stř 04. bře 2015 10:38:00
Příspěvky: 22
Bydliště: Košice, SR
Je normálne , že pri rýchlosti cca 160 km/h a vyššie je hluk v kabíne počuť ako keby "vzlietavalo lietadlo" a tiež vo vozni.
Zaregistroval som to pri jazde na trati Koln - Koblenz v rušni r. 146 ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zvuky
PříspěvekNapsal: stř 02. pro 2015 7:36:32 
Offline

Registrován: stř 04. bře 2015 10:38:00
Příspěvky: 22
Bydliště: Košice, SR
tester píše:
Til858 píše:
Je normálne , že pri rýchlosti cca 160 km/h a vyššie je hluk v kabíne počuť ako keby "vzlietavalo lietadlo" a tiež vo vozni.
Zaregistroval som to pri jazde na trati Koln - Koblenz v rušni r. 146 ...
Hmmm... a jak máme s touto tvojí informací naložit? K čemu nám bude dobrá?



"Sorač" , nedal som tam otáznik , dal som to ako otázku a nie ako nejakú informáciu , a chcel som vedieť či je to v poriadku... Pretože ten zvuk mi ide na nervy ... ( Pozn. nechcem počuť odpoveď , že si mám vypnúť zvuk ... )
Chcem len vedieť , čo je s tým.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zvuky
PříspěvekNapsal: stř 02. pro 2015 11:33:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 16. srp 2014 13:14:03
Příspěvky: 589
Til858 píše:
"Sorač" , nedal som tam otáznik , dal som to ako otázku a nie ako nejakú informáciu , a chcel som vedieť či je to v poriadku... Pretože ten zvuk mi ide na nervy ... ( Pozn. nechcem počuť odpoveď , že si mám vypnúť zvuk ... )
Chcem len vedieť , čo je s tým.

BR 146 by ani 160 jezdit neměla ne? :D :D
Kdyztak to nahraj a hod nekam video at si to poslechem ;)

_________________
Jede jede mašinka..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zvuky
PříspěvekNapsal: stř 02. pro 2015 11:35:07 
Offline

Registrován: pon 12. srp 2013 20:30:35
Příspěvky: 709
Možnože len kričí o pomoc :)

_________________
Braňo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zvuky
PříspěvekNapsal: stř 02. pro 2015 12:52:49 
Offline

Registrován: stř 04. bře 2015 10:38:00
Příspěvky: 22
Bydliště: Košice, SR
Kal000px píše:
Til858 píše:
"Sorač" , nedal som tam otáznik , dal som to ako otázku a nie ako nejakú informáciu , a chcel som vedieť či je to v poriadku... Pretože ten zvuk mi ide na nervy ... ( Pozn. nechcem počuť odpoveď , že si mám vypnúť zvuk ... )
Chcem len vedieť , čo je s tým.

BR 146 by ani 160 jezdit neměla ne? :D :D
Kdyztak to nahraj a hod nekam video at si to poslechem ;)


Pravda , max. rýchlosť 160 km/h .
Som sa sekol. Som to zle upresnil...Nepísal som to hneď , ale až na druhý deň , tak som sa trochu pozabudol a neuvedomil som si , že vlastne som nešiel rýchlosťou 160+ , ale maximalka s týmto rušňom je len 160km/h.

Tak som našiel video kde je ten divný zvuk: https://www.youtube.com/watch?v=0Ba7Ipiawfs
Spustiť od 2:13.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zvuky
PříspěvekNapsal: pon 10. črc 2017 11:34:23 
Offline

Registrován: pon 12. srp 2013 20:30:35
Příspěvky: 709
Zdravím, trošku oživím staršiu tému, ale nikde som to nenašiel, napriek tomu, že som naozaj po internete hľadal...

Tí, čo sú znalí veci, snáď poradia - jedná sa mi o hlasitosť prehrávaného zvuku. Pokiaľ mám vytvorených viacero kriviek, ktoré majú ovplyvňovať hlasitosť zvuku, ako hra počíta výslednú hlasitosť? Povedzme mám krivku závislú na rýchlosti, druhú na hodnote Ammeter, atď, atď... Všetky mám nastavené na ovplyvňovanie Volume. Výsledná hodnota bude priemer aktuálnych hodnôt kriviek, alebo najväčšia/najmenšia aktuálna hodnota z nich alebo ako to vlastne je?

Všimol som si totiž pri študovaní rôznych zvukových proxy blueprintov, že niektoré Modifier Chains používajú aj 2-3 krivky pre upravovanie Volume, preto by som rád vedel, ktorá krivka sa vlastne v danom momente uplatňuje...

Dikes.

_________________
Braňo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zvuky
PříspěvekNapsal: pon 10. črc 2017 14:13:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 16. srp 2014 13:14:03
Příspěvky: 589
Volume křivky by měly hlasitost ovládat všechny, např na esu mám nějaký zvuky z okna a mají tam svůj modifier chain a v něm navíc křivku na ovladači Okno [0;0] až [1;1], takže když jedna křivka je 0, tak výsledná hlasitost je 0. Řekl bych, že je to něco ve stylu průměr všech křivek, ale ve chvíli, kdy je jedna křivka y=0, tak celková hlasitost je 0

_________________
Jede jede mašinka..


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 60 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

Všechny časy jsou v UTC


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz

skymiles v1.1 designed by CodeMiles Team -TemplatesDragon-.