Stránka 1 z 4

Zvuky

Napsal: sob 01. led 2011 9:57:45
od Klukso
Jsem schopen dělat zvuky, kdyby mi někdo poslal návod, klidně i v angličtině.
Pár nahrávek lokomotiv mám, tak proč je nepoužít, jen stačí stručně říc co a jak, případně mužete přes SZ.

Re: Zvuky

Napsal: sob 01. led 2011 18:23:46
od donsaliery
Klukso píše:Jsem schopen dělat zvuky, kdyby mi někdo poslal návod, klidně i v angličtině.
Pár nahrávek lokomotiv mám, tak proč je nepoužít, jen stačí stručně říc co a jak, případně mužete přes SZ.
Ahoj, bylo by to super zkus si prostudovat tento manual "8.01 Návrhy a ovladače zvuků" vic bohuzel v ruce nemam, nebo patrej na anglickych forech, protoze problem je ze zatim nikdo tady nevi jak udelat kompletni sound blueprint pro lokomotivu pokud si stim chces hrat klidne ti dodam model nejake loko aby jsi mohl zkouset
Don

Re: Zvuky

Napsal: ned 02. led 2011 0:23:18
od Vlastik
Jsem schopen dělat zvuky, kdyby mi někdo poslal návod, klidně i v angličtině.
Pár nahrávek lokomotiv mám, tak proč je nepoužít, jen stačí stručně říc co a jak, případně mužete přes SZ.
Ahoj,ohledně zvuků,jak už ti psal Don,stáhni si manuál který se zvuky zaobírá Michal ho přeložil z angličtiny,sice manuál nic moc je to tam všechno tak zhruba a pořádně se z toho člověk moc nedoví.
Doporučuji ti třeba si otevřít blueprinty zvukové z defaultních lokomotiv a ten študovat s manuálem,takto jsem to také zkoušel,ale ohledně zvuků kolejí a nakonec jsem to vzdal.
Pokud by jsi chtěl tak ti mohu propůjčit jeden nevyexportovaný blueprint kde by jsi si mohl případný export i s modelem do RW dělat sám,nevím co máš za nahrávky,napiš kdyžtak SZ co máš za zvuky a nějákou představu a třeba se to povede.

Re: Zvuky

Napsal: čtv 22. zář 2011 19:48:22
od Josef72
Na anglickém fóru jsem našel toto video. Jedná se o zatím soukromou aktivitu jednoho člena. Upravil tzv. Tracksound a rozdíl oproti té původní šílenosti co je ve hře je značný. Snad se někdy pochlapí a dá k dispozici více informací jak toho dosáhl.

http://www.youtube.com/watch?v=CqgEsiEG ... r_embedded

Re: Zvuky

Napsal: čtv 22. zář 2011 22:23:46
od Jacek
Jsem schopen dělat zvuky, kdyby mi někdo poslal návod, klidně i v angličtině.
Pár nahrávek lokomotiv mám, tak proč je nepoužít, jen stačí stručně říc co a jak, případně mužete přes SZ.
Vytvořit nějaké zvuky jsem nedávno zkusil, moji tvorbu znáte z MSTS. Tvorba v RW je poněkud komplikovanější, i když hodně prvků je v principu podobných.
ALE narazil jsem na jednu "maličkost", která mě zastavila. Nové zvuky nejsou slyšet. Chyba však není ve zvucích, ale v tom, že nejde upravit odkaz na nové zvuky v xml chování lokomotivy. Lépe řečeno, jde, ale nefunguje to. Přestal jsem zkoušet vytvářet nové zvuky a rovnou jsem zkusil měnit odkazy u defaultních lokomotiv, tzn. u funkčních lokomotiv měnit odkazy na jiné funkční zvuky. Ani u jedné se mi to však nepodařilo, vždy ticho. Toto je potřeba vyřešit, zjistit, proč to nejde. Až pak se zabývat tvorbou vlastních zvuků :(

Re: Zvuky

Napsal: čtv 22. zář 2011 23:19:24
od Hekl338
Pri mojich pokusoch s Es sa mi pri exporte podarilo urobit zvuk sroubovky . Taktiez bolo zo zaciatku ticho, len uz neviem, co som urobil aby nebolo. Nakoniec som vsak taktiez linkol vsetko default, uz kvoli klapotu kolies.

Re: Zvuky

Napsal: pát 23. zář 2011 20:59:23
od Roman
A měl jsi nastavéné také směrování provider/product ?

Re: Zvuky

Napsal: pát 23. zář 2011 21:52:14
od Jacek
Roman píše:A měl jsi nastavéné také směrování provider/product ?
Ano, všechno. Při těch pokusech se směrováním defaultních zvuků jsem to upravoval systémem Ctrl+C, Ctrl+V, přesto pokaždé ticho. Však to někdo zkuste, např. u BR 243 dát zvuky z BR 101, nebo cokoliv jiného.

Re: Zvuky

Napsal: čtv 08. bře 2012 1:59:04
od Roman
Ono to půjde ......
http://youtu.be/STDLUQEgSoQ
Je to opravdu test. Nejsem zvukař a ani nechci být ;) . V ukázce jsou použity Jackovi zvukové nahrávky.
Problém je , že zvuky jsou pevně svýzány s engine a sim blueprintem. V praxi to znamená, že tak jak pojmenuji ovladač nebo ukazatel a nadefinuji jeho parametry v engine blueprintu, tak fungují zvuky které jsou těmito ovladači řízené..... Vlastně nejde vytvořit balík zvuků jako třeba v MSTS a aplikovat je na různá vozidla (krom těch,co budou mít naklonované blueprinty). Už když mi Jacek poslal své zvuky, řešil jsem problém, proč nefungují ani základní ( píšťala,houkačka). Až když jsem je dal do stejné složky s vozidlem a exportoval kompletně dostavil se částečný úspěch.
Ale zatím mi třeba nefunguje útlum. Zvuky jsou slyšet do maximální vzdálenosti na max. hlasitost.

Re: Zvuky

Napsal: čtv 08. bře 2012 15:52:56
od Hekl338
No vida, prve lastovicky a hned to zase cele posobi uplne inak...

Re: Zvuky

Napsal: čtv 08. bře 2012 17:25:24
od ilidianos
Zni to velmi pekne, ten zvuk te pistaly je nadefinovan zvlast nebo je to misto klaksonu ?

Re: Zvuky

Napsal: čtv 08. bře 2012 19:44:35
od philipes1471
No, na to že to je prvý zvuk tak je to dobré... 8-) ;)

Re: Zvuky

Napsal: pon 02. dub 2012 20:15:04
od kropi213
CHtel bych se zeptat mam stazenou tu 151 023 a k tomu zvlast od jacka zvuky nainstalovano poradite jak mam ty zvuky k te lokomotive dat?,ve hre se mi ty zvuky nezobrazi.Predem diky

Re: Zvuky

Napsal: úte 03. dub 2012 8:24:32
od Roman
Nevím sice jaké zvuky od Jacka máš, ale v TS 2012 Ti s Heklovou 151 023 fungovat nebudou. Zvuky jsou totiž řízeny specifickými parametry definovanými v engine blueprintu nebo i v lua scriptu.... Tak jako v MSTS to nefunguje.

Re: Zvuky

Napsal: ned 05. srp 2012 20:46:08
od Josef72
Tohle už zní jako skutečný vlak :)

http://www.youtube.com/watch?v=A3sNOcSC ... e=youtu.be

V týdnu zakoupím a dám vědět.

Re: Zvuky

Napsal: úte 07. srp 2012 21:13:46
od Vlastik
Tohle už zní jako skutečný vlak
Ten addon mám a je to opravdu nebe a dudy oproti defaultu,jak co se týče zvuků tak i script pro DB 101 a jízdních vlastností.
Kabinu používá z default hry,avšak některé prvky jsou tam funkční navíc,bohužel třeba AFB tam funkční není což je dáno neanimací default páky.

Re: Zvuky

Napsal: úte 07. srp 2012 21:52:13
od Josef72
Už jsem to taky koupil, neporovnatelný s "tovární" verzí. Jestli někoho ty základní zvuky iritujou, tak vřele doporučuji. Autentické zvuky, u výhybek se mění podle rychlosti soupravy. Asi maximum, co lze aktuálně ze hry vymáčknout. Hodily by se i pro naše (vlastikovo) vagóny. Zajímavé je, že např. zvuky výhybek se vážou na podvozky vagónů a ne na koleje, takže jsou tyto zvuky stejné v jakékoliv mapě ( při použití těchto vagónů samozřejmě ).

Re: Zvuky

Napsal: stř 08. srp 2012 1:34:53
od Hekl338
Cize to nerozlisuje koridor, staru trat atd.? Popravde, je tomu nejak nerozumiem, editor si nikdy neskumal, ci sa to da nastavit tam, ci u modelu.

Re: Zvuky

Napsal: stř 08. srp 2012 15:21:34
od Roman
Josef72 píše:Už jsem to taky koupil, neporovnatelný s "tovární" verzí. Jestli někoho ty základní zvuky iritujou, tak vřele doporučuji. Autentické zvuky, u výhybek se mění podle rychlosti soupravy. Asi maximum, co lze aktuálně ze hry vymáčknout. Hodily by se i pro naše (vlastikovo) vagóny. Zajímavé je, že např. zvuky výhybek se vážou na podvozky vagónů a ne na koleje, takže jsou tyto zvuky stejné v jakékoliv mapě ( při použití těchto vagónů samozřejmě ).
Jelikož jsem se ve zvucích trochu hrabal , tady jsou moje poznatky.
Zvuky jízdy přes výhybky ( doufám, že jde o toto ) , se nedefinují. Definuje se pouze klapání kol. To se nastaví v ovladači zvuku podvozků a je možné přiřadit libovolný počet různých zvuků (klapání) a pomocí definice v Random sample sound nastavit možnosti náhodného přehrávání těchto zvuků. Dále je možné nadefinovat křivku rychlosti přehrání zvuku Pitch curve v závislosti na rychlosti jízdy a také pomocí Volume curve potlačit určité zvuky klapání při nižší rychlosti a naopak. Aktuálně je toto definováno u 151 023 (neveřejná verze). Dále se přiřadí skřípání kol v oblouku, možnost nastavení křivky rychlost vlaku/rychlost přehrání zvuku a poloměr oblouku/hlasitost skřípání eventuelně ruzné varianty zvuku dle poloměru.
Toto vše se přehrává na základě definicí nastavených parametrů ve zvucích tratě. Tam se definuje frekvence kapání kol na trati a na výhybce a také zvuk chvění. Vlastně se jedná o zvuk který vydává kolo odvalující se po kolejnici (tady půjde odlišit stará trať od nové) a další specifika jako je odraz zvuku v tunelu a pod mostem, zvuk jízdy po mostě atd.
Nějak do hloubky jsem se zvuky tratě nezabýval ale chtěl bych k vlastním kolejím nějaké zvuky spáchat.
U vozidel je problém, že se zvuky řídí spoustou parametrů které je složité zjistit, neboť v manuálech se o nich nepíše.

Re: Zvuky

Napsal: stř 08. srp 2012 17:55:45
od Josef72
To s těmi výhybkami není úplné. Kromě toho, co popisuješ je tam i zvuk pro výbyky. Něco jako počátek, střed a konec. Tři zvukové stopy a k tomu je možné přidávat i počet " spojů" ( zvuk co slyšíte u starších kolejí při přejíždění v místech, kde jsou kolejnice spojené ). Tady jsou ale různé zvukové smyčky pro různé stupně rychlosti a to jsem nikde v manuálu nenašel, i když jsem věděl, že to jde.

Základní myšlenka ozvučení je dobrá, protože umožňuje rozlišovat moderní tratě od starších. U moderních ( koridory ) už dneska prakticky neslyšíte zvuk při přejíždění spojů, dokonale svařené. U starších ano, dokonce často dost bohatě a ne jen v pravidelných intervalech. V praxi to znamená, jsou základní dva zvuky. Ono tření kol o kolejnice jak popisuje Roman a potom charakteristické "bouchání" na spojích kolejí. První zvuk je součástí podvozku, ten druhý bývá propojen s kolejemi ( alespoň myslím ). V návrhu určíte vzdálenost těchto spojů a zároveň můžete definovat, kolikrát se u výhybek bude tento zvuk ( ono "ťukání" ) opakovat. Celej problém je v tom, že to ve finále nemá se skutečnými zvuky nic společného. Ve hře je slyšet je monotónní "tuk" "ťuk", při přejíždění výhybky se ozve větší sprška stejného zvuku a to je vše. Pokud je člověk "hudebně" hluchej, asi mu to bude jedno, já u toho trpím.

Takže vidím jen dvě možnosti. Udělat to zatím tak, jak bylo původně zamýšleno. Tak lze dosáhnout velmi kvalitního ozvučení pro koridorové úseky, ale pro jakoukoliv starší trať ( starší koleje ) to bude jenom to "ťuk ťuk", nebo "buch buch", ale s realitou to nebude mít nic společného. Nebo zvolit kompromis a udělat to stejně nebo podobně jako u tohoto německého addonu. Potom bude zvuk téměř reálný, ale nebude rozlišovat nové a starší koleje.

Pokud jde o tento addnon, není to taky dokonalé. U vyšší rychlosti je to takový jedem "chumel hluku", dost hlasitý. Ale to lze měnit v parametrech. Každopádně je to to zatím nejkomplexnější práce s tímto typem ozvučení, na jakou jsem narazil.