Zvuky

Otázky, problémy a nejasnosti při tvorbě zvuků, připravované a hotové zvuky
kiski
Příspěvky: 736
Registrován: pon 12. srp 2013 22:30:35

Re: Zvuky

Příspěvek od kiski » čtv 20. srp 2015 13:36:33

Roman, toto sú vynikajúce poznatky. Vyplýva mi z toho jednoduché pravidlo, ktorého by sa mali tvorcovia addonov lokomotív držať:

- všetky zvuky, ktoré sa majú prehrávať len v kabíne, by mali mať v nadriadenom blueprinte definíciu CAB, a v podriadenom blueprinte INSIDE (aj keď v tomto prípade je to asi jedno)...

- pre exteriérové zvuky definícia RAILVEHICLE, typy zvukov BOTH a zaráta sa aj útlm.

Alebo sa mýlim?
Braňo

Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1848
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvuky

Příspěvek od Roman » čtv 20. srp 2015 13:51:14

Ano, tak je to 151/350. A nikdo si na nic nestěžoval.
Problém ale vznikl při Jackově požadavku na ex a in audia které jsou každé jiné (třeba volnoběh) . Pokud to bude tak jak popisuješ, bude se Ti přehrávat v kabině jak IN volnoběh (v BP Cab) tak i Ex volnoběh (BP RailVehicles - BOTH) , jen s tím rozdílem, že budou některé frekvence BOTH utlumeny. Kuju/RSC/DTG toto rozdělení nikdy nepoužívaly. Vždy mají jedno audio (třeba motor) definované jako BOTH a v kabině tlumené Cab Occlusion. Do kabiny se dávají přepínače a další ovladače....
Ošetřit se mi to povedlo skriptem (+ ty okna) ale jak vidíte, prostě to někdy zablbne a ex audio se nepřehraje. Na druhou stranu všichni víte, že občas takto zazlobí i návěstidla a při změně znaku se najednou zobrazí všechny části modelu.
Jen pro zajímavost. U zamračený to mám u sebe provizorně udělané bez IN audia motoru (ex audia jsou jako BOTH) a funguje vše naprosto perfektně včetně útlumu v kabině jak u loko hráče, tak u AI. Ale já nejsem zvukař a nepodchtím ty jemné rozdíly :lol: :lol: :lol: . My hluchý v tom máme výhodu :mrgreen:

Uživatelský avatar
tomas12
Příspěvky: 12
Registrován: sob 11. led 2014 21:42:24

Re: Zvuky

Příspěvek od tomas12 » čtv 20. srp 2015 14:23:13

Když je nahrávka EX a IN každá jiná, tak tento způsob funguje pouze na smyčku, nesmí tam být náběh ani doběh.
Třeba na 363 jsem to tímto způsobem vyřešil u tyristorů, ale u kompresorů funguje jen BOTH a útlum, protože je tam náběh i doběh, když to udělám jinak, tak hrají oba zvuky zároveň.

Způsob BOTH je dobrý jen v případě, když chcete jednu nahrávku použít na IN a EX s útlumem. Když jsou 2 rozdílné nahrávky tak je potřeba to řešit křivkami nebo instance group.
UrBi

Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1848
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvuky

Příspěvek od Roman » čtv 20. srp 2015 14:34:01

Jenže to, co tu popisuješ je dobré jen pro loko hráče. Přidej si vedle stejné lokomotivy a uslyšíš ten cirkus :D .
Ty smyčky fungují všechny stejně bez rozdílu. Pokaždé se ti při změně pohledu přehrává od počátku. Jen pokud nemá náběh, tak to málokdo postřehne ;)

Uživatelský avatar
tomas12
Příspěvky: 12
Registrován: sob 11. led 2014 21:42:24

Re: Zvuky

Příspěvek od tomas12 » čtv 20. srp 2015 16:55:11

Ten cirkus slyším až oživím všechny loko a naběhne unipuls.
Tam je problém i v tom že diesel se chová nastavením jinak než 363. :)
Třeba u 721 bych neřekl, že by tam byl nějaký zvukový nebo jiný problém. Mně se vše chová tak jak má, ale u 363 musím dělat tolik věcí navíc, protože instance group nefungují zrovna na to co potřebuji.

S tím nastavením je to prostě na draka :lol:
UrBi

Uživatelský avatar
Jacek
Příspěvky: 22
Registrován: stř 24. srp 2011 10:25:50

Re: Zvuky

Příspěvek od Jacek » pát 21. srp 2015 23:52:41

Roman píše:...Tady jsem ale v koncích :)... .
No to já dvojnásob:-( Za měsíc to bude rok co jsem stvořil první fungující zvuky, pro TU47. Trvalo to sotva dva týdny, pak už se jen pár měsíců ladily detaily. Vzorek hektora byl už v listopadu jestli si vzpomínám. Tenkrát jsem řekl, že pokud dám dohromady zvuky pro jednu lokomotivu, můžu podle jednoho vzoru sekat další zvuky jako Baťa cvičky. Přesně jak jsem to dělal v MSTS. Po roce je rozpracováno asi patero zvuků a ani jedny nejsou tím vzorem, který by se dal klonovat, u každé mašiny je něco jinak v samotném základu. V podstatě jsem v bodě nula, i po roce je to pořád ve stylu "zkusime co to zrobi, nefacha to, další den pryč" což mi poněkud vzalo elán.
Jen nechápu, že snad všechny addony mají stejný zvuk z kabiny i vně vozidla, jako u MSTS z roku 2001. Výjimkou jsou snad jen zvuky od Armstronga, ty nemám a potom ruská TEM2, jedině zjistit jestli ta jako traffic funguje.
Zkrátka dokud nebudu mít vzorové zvuky, nepohneme se dál...

Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1848
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvuky

Příspěvek od Roman » sob 22. srp 2015 19:57:53

Já myslím, že tak, jak je to na Hektorovi by to mohlo být. Dle reakcí to až na tu občasnou chybku, která nesouvisí přímo se zvuky funguje korektně. Jen se musím poprat s tou inicializací skriptu. Vypadá to, že to nejde tak jednou ze sta načtení scénáře :mrgreen: . Docela by bylo dobré , když by se povedlo podchytit v jakém scénáři (QD, free, standard) se to děje, eventuálně jestli je to po načtení scénáře s pohledem 1 nebo 2. Něco do toho musí kecat :(. A teď babo raď.
Mně už tento systém vyhovuje i z toho důvodu, že se tak dá celkem jednoduše simulovat ten zvuk při otevřeném okně. Pokud by se to překopávalo, musel by se asi vymyslet i jiný fígl na ty okna......

haldo11
Příspěvky: 78
Registrován: úte 16. srp 2011 12:04:48
Bydliště: Hlohovec

Re: Zvuky

Příspěvek od haldo11 » sob 22. srp 2015 20:03:11

Ja teda s tymto nemam ziadne skusenosti, ale neda sa jednoducho, teda ... "jednoducho" zvukove verzie IN/OUT oddelit rovno definiciou Cab a RailVehicle-OUTSIDE? Odpadla by samozrejme celkom efektna moznost tlmenia zvuku otvaranim/zatvaranim okna, ale "z nudze cnost".

Pripadne, druha otazka, je mozne opacne pouzit to tak, ako je na 721 ale s tak malou definovanou vzdialenostou pre INSIDE, ze by jednoducho nebolo pocut dalsie vozidla, iba to vlastne? Ci to nefunguje rovnako ako Occlusion?

Tretia vec ma napada, rozmyslam nahlas ... vo vacsine pripadov (samozrejme napr. pri tyristoroch som sa presvedcil o opaku) by to malo byt tak, ze zvuky na stanovisti su medzistenami a inymi prvkami tlmene hlavne vo vysokych frekvenciach. Zvuk IN/OUT by sa teda vo svojej podstate nemal moc lisit (ako pisem vyssie, presvedcil som sa aj o opaku, ale da sa to kompromisne vytrpiet) a potom prichadza na rad ten napad, ktory uplne nevylieci popisovane problemy s mixom zvukov vsetkych loko, ale mozno zmierni jeho dopady:
-utlmeny zvuk by bol definovany ako Cab
-rovnaky utlmeny zvuk by bol zadefinovany aj ako RV-OUTSIDE
-zvysna horna frekvencia zvuku, ktora by ho doplnala na komplet, by bola RV-BOTH a ta by sa prave tym "oknom" Occlusion menila, resp. tlmila/vypinala

Samozrejme chapem, ze ste neni blbi a skusali ste hocico, len teda, skusam rozmyslat bez akejkolvek znalosti ;)

Pito_42
Příspěvky: 68
Registrován: čtv 11. črc 2013 20:45:48

Re: Zvuky

Příspěvek od Pito_42 » sob 22. srp 2015 20:52:27

Roman píše:Já myslím, že tak, jak je to na Hektorovi by to mohlo být. Dle reakcí to až na tu občasnou chybku, která nesouvisí přímo se zvuky funguje korektně. Jen se musím poprat s tou inicializací skriptu. Vypadá to, že to nejde tak jednou ze sta načtení scénáře :mrgreen: . Docela by bylo dobré , když by se povedlo podchytit v jakém scénáři (QD, free, standard) se to děje, eventuálně jestli je to po načtení scénáře s pohledem 1 nebo 2. Něco do toho musí kecat :(. A teď babo raď.
Mně už tento systém vyhovuje i z toho důvodu, že se tak dá celkem jednoduše simulovat ten zvuk při otevřeném okně. Pokud by se to překopávalo, musel by se asi vymyslet i jiný fígl na ty okna......
Mne občas neprehrávalo zvuky pri vonkajšom pohľade na lokomotívu vo FREE ROAM.
V kabíne ich bolo počuť.
Neskôr však nabehli aj pri vonkajšom pohľade.
Inak maximálan spokojnosť
:)

Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1848
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvuky

Příspěvek od Roman » pát 16. říj 2015 21:10:20

Kdysi mi Jacek napsal, že mu v RW nefungují stereo zvuky.
Udělal jsem pokus a ačkoli mám hudební hluch, je to funkční. Ještě poznám, co mi hraje do levého a co do pravého ucha :lol: . Na tom videu je to zase trochu sprasený, ale poznat to je.
https://youtu.be/tjVSjYVhtcw

KaMat
Příspěvky: 1146
Registrován: stř 23. pro 2009 22:04:51

Re: Zvuky

Příspěvek od KaMat » pát 16. říj 2015 22:40:58

Zdá se mi to nebo ti fouká do okýnka když je otevřené ?

Majkl
Příspěvky: 170
Registrován: sob 02. kvě 2015 11:21:35

Re: Zvuky

Příspěvek od Majkl » pát 16. říj 2015 23:53:09

Parádní :)

Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1848
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvuky

Příspěvek od Roman » sob 17. říj 2015 7:39:03

KaMat píše:Zdá se mi to nebo ti fouká do okýnka když je otevřené ?
Nezdá ;)

Til858
Příspěvky: 22
Registrován: stř 04. bře 2015 11:38:00
Bydliště: Košice, SR

Re: Zvuky

Příspěvek od Til858 » úte 01. pro 2015 12:43:58

Je normálne , že pri rýchlosti cca 160 km/h a vyššie je hluk v kabíne počuť ako keby "vzlietavalo lietadlo" a tiež vo vozni.
Zaregistroval som to pri jazde na trati Koln - Koblenz v rušni r. 146 ...

Til858
Příspěvky: 22
Registrován: stř 04. bře 2015 11:38:00
Bydliště: Košice, SR

Re: Zvuky

Příspěvek od Til858 » stř 02. pro 2015 8:36:32

tester píše:
Til858 píše:Je normálne , že pri rýchlosti cca 160 km/h a vyššie je hluk v kabíne počuť ako keby "vzlietavalo lietadlo" a tiež vo vozni.
Zaregistroval som to pri jazde na trati Koln - Koblenz v rušni r. 146 ...
Hmmm... a jak máme s touto tvojí informací naložit? K čemu nám bude dobrá?

"Sorač" , nedal som tam otáznik , dal som to ako otázku a nie ako nejakú informáciu , a chcel som vedieť či je to v poriadku... Pretože ten zvuk mi ide na nervy ... ( Pozn. nechcem počuť odpoveď , že si mám vypnúť zvuk ... )
Chcem len vedieť , čo je s tým.

Uživatelský avatar
Kal000px
Příspěvky: 615
Registrován: sob 16. srp 2014 15:14:03

Re: Zvuky

Příspěvek od Kal000px » stř 02. pro 2015 12:33:18

Til858 píše:"Sorač" , nedal som tam otáznik , dal som to ako otázku a nie ako nejakú informáciu , a chcel som vedieť či je to v poriadku... Pretože ten zvuk mi ide na nervy ... ( Pozn. nechcem počuť odpoveď , že si mám vypnúť zvuk ... )
Chcem len vedieť , čo je s tým.
BR 146 by ani 160 jezdit neměla ne? :D :D
Kdyztak to nahraj a hod nekam video at si to poslechem ;)
Jede jede mašinka..

kiski
Příspěvky: 736
Registrován: pon 12. srp 2013 22:30:35

Re: Zvuky

Příspěvek od kiski » stř 02. pro 2015 12:35:07

Možnože len kričí o pomoc :)
Braňo

Til858
Příspěvky: 22
Registrován: stř 04. bře 2015 11:38:00
Bydliště: Košice, SR

Re: Zvuky

Příspěvek od Til858 » stř 02. pro 2015 13:52:49

Kal000px píše:
Til858 píše:"Sorač" , nedal som tam otáznik , dal som to ako otázku a nie ako nejakú informáciu , a chcel som vedieť či je to v poriadku... Pretože ten zvuk mi ide na nervy ... ( Pozn. nechcem počuť odpoveď , že si mám vypnúť zvuk ... )
Chcem len vedieť , čo je s tým.
BR 146 by ani 160 jezdit neměla ne? :D :D
Kdyztak to nahraj a hod nekam video at si to poslechem ;)
Pravda , max. rýchlosť 160 km/h .
Som sa sekol. Som to zle upresnil...Nepísal som to hneď , ale až na druhý deň , tak som sa trochu pozabudol a neuvedomil som si , že vlastne som nešiel rýchlosťou 160+ , ale maximalka s týmto rušňom je len 160km/h.

Tak som našiel video kde je ten divný zvuk: https://www.youtube.com/watch?v=0Ba7Ipiawfs
Spustiť od 2:13.

kiski
Příspěvky: 736
Registrován: pon 12. srp 2013 22:30:35

Re: Zvuky

Příspěvek od kiski » pon 10. črc 2017 13:34:23

Zdravím, trošku oživím staršiu tému, ale nikde som to nenašiel, napriek tomu, že som naozaj po internete hľadal...

Tí, čo sú znalí veci, snáď poradia - jedná sa mi o hlasitosť prehrávaného zvuku. Pokiaľ mám vytvorených viacero kriviek, ktoré majú ovplyvňovať hlasitosť zvuku, ako hra počíta výslednú hlasitosť? Povedzme mám krivku závislú na rýchlosti, druhú na hodnote Ammeter, atď, atď... Všetky mám nastavené na ovplyvňovanie Volume. Výsledná hodnota bude priemer aktuálnych hodnôt kriviek, alebo najväčšia/najmenšia aktuálna hodnota z nich alebo ako to vlastne je?

Všimol som si totiž pri študovaní rôznych zvukových proxy blueprintov, že niektoré Modifier Chains používajú aj 2-3 krivky pre upravovanie Volume, preto by som rád vedel, ktorá krivka sa vlastne v danom momente uplatňuje...

Dikes.
Braňo

Uživatelský avatar
Kal000px
Příspěvky: 615
Registrován: sob 16. srp 2014 15:14:03

Re: Zvuky

Příspěvek od Kal000px » pon 10. črc 2017 16:13:07

Volume křivky by měly hlasitost ovládat všechny, např na esu mám nějaký zvuky z okna a mají tam svůj modifier chain a v něm navíc křivku na ovladači Okno [0;0] až [1;1], takže když jedna křivka je 0, tak výsledná hlasitost je 0. Řekl bych, že je to něco ve stylu průměr všech křivek, ale ve chvíli, kdy je jedna křivka y=0, tak celková hlasitost je 0
Jede jede mašinka..

Odpovědět