Stránka 3 z 4

Re: Zvuky

Napsal: čtv 20. srp 2015 13:36:33
od kiski
Roman, toto sú vynikajúce poznatky. Vyplýva mi z toho jednoduché pravidlo, ktorého by sa mali tvorcovia addonov lokomotív držať:

- všetky zvuky, ktoré sa majú prehrávať len v kabíne, by mali mať v nadriadenom blueprinte definíciu CAB, a v podriadenom blueprinte INSIDE (aj keď v tomto prípade je to asi jedno)...

- pre exteriérové zvuky definícia RAILVEHICLE, typy zvukov BOTH a zaráta sa aj útlm.

Alebo sa mýlim?

Re: Zvuky

Napsal: čtv 20. srp 2015 13:51:14
od Roman
Ano, tak je to 151/350. A nikdo si na nic nestěžoval.
Problém ale vznikl při Jackově požadavku na ex a in audia které jsou každé jiné (třeba volnoběh) . Pokud to bude tak jak popisuješ, bude se Ti přehrávat v kabině jak IN volnoběh (v BP Cab) tak i Ex volnoběh (BP RailVehicles - BOTH) , jen s tím rozdílem, že budou některé frekvence BOTH utlumeny. Kuju/RSC/DTG toto rozdělení nikdy nepoužívaly. Vždy mají jedno audio (třeba motor) definované jako BOTH a v kabině tlumené Cab Occlusion. Do kabiny se dávají přepínače a další ovladače....
Ošetřit se mi to povedlo skriptem (+ ty okna) ale jak vidíte, prostě to někdy zablbne a ex audio se nepřehraje. Na druhou stranu všichni víte, že občas takto zazlobí i návěstidla a při změně znaku se najednou zobrazí všechny části modelu.
Jen pro zajímavost. U zamračený to mám u sebe provizorně udělané bez IN audia motoru (ex audia jsou jako BOTH) a funguje vše naprosto perfektně včetně útlumu v kabině jak u loko hráče, tak u AI. Ale já nejsem zvukař a nepodchtím ty jemné rozdíly :lol: :lol: :lol: . My hluchý v tom máme výhodu :mrgreen:

Re: Zvuky

Napsal: čtv 20. srp 2015 14:23:13
od tomas12
Když je nahrávka EX a IN každá jiná, tak tento způsob funguje pouze na smyčku, nesmí tam být náběh ani doběh.
Třeba na 363 jsem to tímto způsobem vyřešil u tyristorů, ale u kompresorů funguje jen BOTH a útlum, protože je tam náběh i doběh, když to udělám jinak, tak hrají oba zvuky zároveň.

Způsob BOTH je dobrý jen v případě, když chcete jednu nahrávku použít na IN a EX s útlumem. Když jsou 2 rozdílné nahrávky tak je potřeba to řešit křivkami nebo instance group.

Re: Zvuky

Napsal: čtv 20. srp 2015 14:34:01
od Roman
Jenže to, co tu popisuješ je dobré jen pro loko hráče. Přidej si vedle stejné lokomotivy a uslyšíš ten cirkus :D .
Ty smyčky fungují všechny stejně bez rozdílu. Pokaždé se ti při změně pohledu přehrává od počátku. Jen pokud nemá náběh, tak to málokdo postřehne ;)

Re: Zvuky

Napsal: čtv 20. srp 2015 16:55:11
od tomas12
Ten cirkus slyším až oživím všechny loko a naběhne unipuls.
Tam je problém i v tom že diesel se chová nastavením jinak než 363. :)
Třeba u 721 bych neřekl, že by tam byl nějaký zvukový nebo jiný problém. Mně se vše chová tak jak má, ale u 363 musím dělat tolik věcí navíc, protože instance group nefungují zrovna na to co potřebuji.

S tím nastavením je to prostě na draka :lol:

Re: Zvuky

Napsal: pát 21. srp 2015 23:52:41
od Jacek
Roman píše:...Tady jsem ale v koncích :)... .
No to já dvojnásob:-( Za měsíc to bude rok co jsem stvořil první fungující zvuky, pro TU47. Trvalo to sotva dva týdny, pak už se jen pár měsíců ladily detaily. Vzorek hektora byl už v listopadu jestli si vzpomínám. Tenkrát jsem řekl, že pokud dám dohromady zvuky pro jednu lokomotivu, můžu podle jednoho vzoru sekat další zvuky jako Baťa cvičky. Přesně jak jsem to dělal v MSTS. Po roce je rozpracováno asi patero zvuků a ani jedny nejsou tím vzorem, který by se dal klonovat, u každé mašiny je něco jinak v samotném základu. V podstatě jsem v bodě nula, i po roce je to pořád ve stylu "zkusime co to zrobi, nefacha to, další den pryč" což mi poněkud vzalo elán.
Jen nechápu, že snad všechny addony mají stejný zvuk z kabiny i vně vozidla, jako u MSTS z roku 2001. Výjimkou jsou snad jen zvuky od Armstronga, ty nemám a potom ruská TEM2, jedině zjistit jestli ta jako traffic funguje.
Zkrátka dokud nebudu mít vzorové zvuky, nepohneme se dál...

Re: Zvuky

Napsal: sob 22. srp 2015 19:57:53
od Roman
Já myslím, že tak, jak je to na Hektorovi by to mohlo být. Dle reakcí to až na tu občasnou chybku, která nesouvisí přímo se zvuky funguje korektně. Jen se musím poprat s tou inicializací skriptu. Vypadá to, že to nejde tak jednou ze sta načtení scénáře :mrgreen: . Docela by bylo dobré , když by se povedlo podchytit v jakém scénáři (QD, free, standard) se to děje, eventuálně jestli je to po načtení scénáře s pohledem 1 nebo 2. Něco do toho musí kecat :(. A teď babo raď.
Mně už tento systém vyhovuje i z toho důvodu, že se tak dá celkem jednoduše simulovat ten zvuk při otevřeném okně. Pokud by se to překopávalo, musel by se asi vymyslet i jiný fígl na ty okna......

Re: Zvuky

Napsal: sob 22. srp 2015 20:03:11
od haldo11
Ja teda s tymto nemam ziadne skusenosti, ale neda sa jednoducho, teda ... "jednoducho" zvukove verzie IN/OUT oddelit rovno definiciou Cab a RailVehicle-OUTSIDE? Odpadla by samozrejme celkom efektna moznost tlmenia zvuku otvaranim/zatvaranim okna, ale "z nudze cnost".

Pripadne, druha otazka, je mozne opacne pouzit to tak, ako je na 721 ale s tak malou definovanou vzdialenostou pre INSIDE, ze by jednoducho nebolo pocut dalsie vozidla, iba to vlastne? Ci to nefunguje rovnako ako Occlusion?

Tretia vec ma napada, rozmyslam nahlas ... vo vacsine pripadov (samozrejme napr. pri tyristoroch som sa presvedcil o opaku) by to malo byt tak, ze zvuky na stanovisti su medzistenami a inymi prvkami tlmene hlavne vo vysokych frekvenciach. Zvuk IN/OUT by sa teda vo svojej podstate nemal moc lisit (ako pisem vyssie, presvedcil som sa aj o opaku, ale da sa to kompromisne vytrpiet) a potom prichadza na rad ten napad, ktory uplne nevylieci popisovane problemy s mixom zvukov vsetkych loko, ale mozno zmierni jeho dopady:
-utlmeny zvuk by bol definovany ako Cab
-rovnaky utlmeny zvuk by bol zadefinovany aj ako RV-OUTSIDE
-zvysna horna frekvencia zvuku, ktora by ho doplnala na komplet, by bola RV-BOTH a ta by sa prave tym "oknom" Occlusion menila, resp. tlmila/vypinala

Samozrejme chapem, ze ste neni blbi a skusali ste hocico, len teda, skusam rozmyslat bez akejkolvek znalosti ;)

Re: Zvuky

Napsal: sob 22. srp 2015 20:52:27
od Pito_42
Roman píše:Já myslím, že tak, jak je to na Hektorovi by to mohlo být. Dle reakcí to až na tu občasnou chybku, která nesouvisí přímo se zvuky funguje korektně. Jen se musím poprat s tou inicializací skriptu. Vypadá to, že to nejde tak jednou ze sta načtení scénáře :mrgreen: . Docela by bylo dobré , když by se povedlo podchytit v jakém scénáři (QD, free, standard) se to děje, eventuálně jestli je to po načtení scénáře s pohledem 1 nebo 2. Něco do toho musí kecat :(. A teď babo raď.
Mně už tento systém vyhovuje i z toho důvodu, že se tak dá celkem jednoduše simulovat ten zvuk při otevřeném okně. Pokud by se to překopávalo, musel by se asi vymyslet i jiný fígl na ty okna......
Mne občas neprehrávalo zvuky pri vonkajšom pohľade na lokomotívu vo FREE ROAM.
V kabíne ich bolo počuť.
Neskôr však nabehli aj pri vonkajšom pohľade.
Inak maximálan spokojnosť
:)

Re: Zvuky

Napsal: pát 16. říj 2015 21:10:20
od Roman
Kdysi mi Jacek napsal, že mu v RW nefungují stereo zvuky.
Udělal jsem pokus a ačkoli mám hudební hluch, je to funkční. Ještě poznám, co mi hraje do levého a co do pravého ucha :lol: . Na tom videu je to zase trochu sprasený, ale poznat to je.
https://youtu.be/tjVSjYVhtcw

Re: Zvuky

Napsal: pát 16. říj 2015 22:40:58
od KaMat
Zdá se mi to nebo ti fouká do okýnka když je otevřené ?

Re: Zvuky

Napsal: pát 16. říj 2015 23:53:09
od Majkl
Parádní :)

Re: Zvuky

Napsal: sob 17. říj 2015 7:39:03
od Roman
KaMat píše:Zdá se mi to nebo ti fouká do okýnka když je otevřené ?
Nezdá ;)

Re: Zvuky

Napsal: úte 01. pro 2015 12:43:58
od Til858
Je normálne , že pri rýchlosti cca 160 km/h a vyššie je hluk v kabíne počuť ako keby "vzlietavalo lietadlo" a tiež vo vozni.
Zaregistroval som to pri jazde na trati Koln - Koblenz v rušni r. 146 ...

Re: Zvuky

Napsal: stř 02. pro 2015 8:36:32
od Til858
tester píše:
Til858 píše:Je normálne , že pri rýchlosti cca 160 km/h a vyššie je hluk v kabíne počuť ako keby "vzlietavalo lietadlo" a tiež vo vozni.
Zaregistroval som to pri jazde na trati Koln - Koblenz v rušni r. 146 ...
Hmmm... a jak máme s touto tvojí informací naložit? K čemu nám bude dobrá?

"Sorač" , nedal som tam otáznik , dal som to ako otázku a nie ako nejakú informáciu , a chcel som vedieť či je to v poriadku... Pretože ten zvuk mi ide na nervy ... ( Pozn. nechcem počuť odpoveď , že si mám vypnúť zvuk ... )
Chcem len vedieť , čo je s tým.

Re: Zvuky

Napsal: stř 02. pro 2015 12:33:18
od Kal000px
Til858 píše:"Sorač" , nedal som tam otáznik , dal som to ako otázku a nie ako nejakú informáciu , a chcel som vedieť či je to v poriadku... Pretože ten zvuk mi ide na nervy ... ( Pozn. nechcem počuť odpoveď , že si mám vypnúť zvuk ... )
Chcem len vedieť , čo je s tým.
BR 146 by ani 160 jezdit neměla ne? :D :D
Kdyztak to nahraj a hod nekam video at si to poslechem ;)

Re: Zvuky

Napsal: stř 02. pro 2015 12:35:07
od kiski
Možnože len kričí o pomoc :)

Re: Zvuky

Napsal: stř 02. pro 2015 13:52:49
od Til858
Kal000px píše:
Til858 píše:"Sorač" , nedal som tam otáznik , dal som to ako otázku a nie ako nejakú informáciu , a chcel som vedieť či je to v poriadku... Pretože ten zvuk mi ide na nervy ... ( Pozn. nechcem počuť odpoveď , že si mám vypnúť zvuk ... )
Chcem len vedieť , čo je s tým.
BR 146 by ani 160 jezdit neměla ne? :D :D
Kdyztak to nahraj a hod nekam video at si to poslechem ;)
Pravda , max. rýchlosť 160 km/h .
Som sa sekol. Som to zle upresnil...Nepísal som to hneď , ale až na druhý deň , tak som sa trochu pozabudol a neuvedomil som si , že vlastne som nešiel rýchlosťou 160+ , ale maximalka s týmto rušňom je len 160km/h.

Tak som našiel video kde je ten divný zvuk: https://www.youtube.com/watch?v=0Ba7Ipiawfs
Spustiť od 2:13.

Re: Zvuky

Napsal: pon 10. črc 2017 13:34:23
od kiski
Zdravím, trošku oživím staršiu tému, ale nikde som to nenašiel, napriek tomu, že som naozaj po internete hľadal...

Tí, čo sú znalí veci, snáď poradia - jedná sa mi o hlasitosť prehrávaného zvuku. Pokiaľ mám vytvorených viacero kriviek, ktoré majú ovplyvňovať hlasitosť zvuku, ako hra počíta výslednú hlasitosť? Povedzme mám krivku závislú na rýchlosti, druhú na hodnote Ammeter, atď, atď... Všetky mám nastavené na ovplyvňovanie Volume. Výsledná hodnota bude priemer aktuálnych hodnôt kriviek, alebo najväčšia/najmenšia aktuálna hodnota z nich alebo ako to vlastne je?

Všimol som si totiž pri študovaní rôznych zvukových proxy blueprintov, že niektoré Modifier Chains používajú aj 2-3 krivky pre upravovanie Volume, preto by som rád vedel, ktorá krivka sa vlastne v danom momente uplatňuje...

Dikes.

Re: Zvuky

Napsal: pon 10. črc 2017 16:13:07
od Kal000px
Volume křivky by měly hlasitost ovládat všechny, např na esu mám nějaký zvuky z okna a mají tam svůj modifier chain a v něm navíc křivku na ovladači Okno [0;0] až [1;1], takže když jedna křivka je 0, tak výsledná hlasitost je 0. Řekl bych, že je to něco ve stylu průměr všech křivek, ale ve chvíli, kdy je jedna křivka y=0, tak celková hlasitost je 0