Parametry a chování vozidel
Re: Parametry a chování vozidel
Tady http://www.youtube.com/watch?v=xWGFZ39hEC8 - je kratké video , co vše se mi povedlo rozchodit u BR 143 . V podstatě už zbývá jen ta součinnost EDB. No a pak ARR , ale to je vysoká škola
Ale je tam pár nesrovnalostí, jestlipak si jich všimnete ( jen co se ladění týká, ne trati )
Ale je tam pár nesrovnalostí, jestlipak si jich všimnete ( jen co se ladění týká, ne trati )
Re: Parametry a chování vozidel
Tlak ve válci vychází s původního nastavení defaultu RW. A jinak máš pravdu ! Lokomotivní brzda není přímočinná , jinak by tlak v hlavni jímce klesl mírně při zabrždění. Takto vlastně využívá pomocný vzduchojem a je řízená rozvaděčem. No zkusím se s tím poprat. Ale největší radost mám z toho funkčního EDB.....
Re: Parametry a chování vozidel
Michal Tak jsem pokročil... Odhalil jsem chybu v nastavení lokomotivní brzdy. Možná to vychází z mé špaté znalosti angličtiny, ale je třeba nastavit maximální tlak systému na max. tlak požadovaný v brzdovém válci. Já bral parametr "Max System Pressure" u lokomotivní brzdy jako max. tlak v systému . Tlak nastavený u brzdového válce jako maximalní nefunguje ( původně 55 ). Loko brzda zná jen parametr "Max System Pressure" a zohledňuje pouze "Pressure for Max Force". Ještě ve volnu poladím detraily a dám ke staženi testovací verze s DAKO BS2 a též s DAKO BSE ....
A s funkcí přímočinné brzdy , tak jak by to mělo chodit zkusím nastavení vakuových brzd.....
Jo, a bude i video
A s funkcí přímočinné brzdy , tak jak by to mělo chodit zkusím nastavení vakuových brzd.....
Jo, a bude i video
Re: Parametry a chování vozidel
Dám to sem společnost VR dříve GR,vypustila model DB 143,jedná se zatím o nejpodrobnější vozidlo co se týče funkčnosti ovládání v TS 2012 a to doslova,
manuál je pro zájemce zde:
http://www.trainsimulator2012.cz/downlo ... l_subor=11
a tutoriál se skládá ze 3 videii a je zde:
http://www.youtube.com/watch?v=K8TdJtXm ... D2184088DA
http://www.youtube.com/watch?v=oAHdeH9x ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=8sVC1ShR ... re=related
manuál je pro zájemce zde:
http://www.trainsimulator2012.cz/downlo ... l_subor=11
a tutoriál se skládá ze 3 videii a je zde:
http://www.youtube.com/watch?v=K8TdJtXm ... D2184088DA
http://www.youtube.com/watch?v=oAHdeH9x ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=8sVC1ShR ... re=related
Re: Parametry a chování vozidel
No , já mám od nich DB 120 a to je podobné.
Nové ( a super ) zvuky, nový luascript , prostě paráda. Automatika má sice s rychlíkem o 650 tunách trochu problém dosáhnout předvolenou rychlost. To je ale dle mého názoru tím, že snižuje výkon poměrně brzo ( cca 15 - 20 km/h ) před dosažením této zadané rychlosti. Asi netestovali s takovou zátěží . Naopak brzdí super včetně součinnosti EDB a vlakové brzdy.
Asi bude třeba pustit nějaké to éčko i za tento ( DB 143 ) addon a sbírat zkušenosti.
Ale musím si rýpnout. PIKO vláčky jsem doma měl ale tohle neumí
Nové ( a super ) zvuky, nový luascript , prostě paráda. Automatika má sice s rychlíkem o 650 tunách trochu problém dosáhnout předvolenou rychlost. To je ale dle mého názoru tím, že snižuje výkon poměrně brzo ( cca 15 - 20 km/h ) před dosažením této zadané rychlosti. Asi netestovali s takovou zátěží . Naopak brzdí super včetně součinnosti EDB a vlakové brzdy.
Asi bude třeba pustit nějaké to éčko i za tento ( DB 143 ) addon a sbírat zkušenosti.
Ale musím si rýpnout. PIKO vláčky jsem doma měl ale tohle neumí
-
- Moderátor a modelář
- Příspěvky: 806
- Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
- Bydliště: Proboštov / Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Parametry a chování vozidel
Snad si to Zbyněk přečte )).
Re: Parametry a chování vozidel
Zbyněk je v poho, to jsme si vyříkaly v SZ. Shrnuto - chce české prostředí a tady ho nemá . A ruku na srdce, kdo z nás by šmahem opustil takové dílo co má za ta léta on.
Jsou ale jiní, kteří soudí bez toho aby rozuměli problematice.....
Ale pryč s tím, tady to nemá co dělat
Jsou ale jiní, kteří soudí bez toho aby rozuměli problematice.....
Ale pryč s tím, tady to nemá co dělat
Re: Parametry a chování vozidel
Výsledek dnešního snažení..... Aktivoval jsem vlastní mapování kláves.
http://youtu.be/cjY_DUuicSQ
Poslední verze blueprintů už má Jacek a může se snažit . Mimo jiné je tam nadefinována samostatně píšťala a houkačka.
http://youtu.be/cjY_DUuicSQ
Poslední verze blueprintů už má Jacek a může se snažit . Mimo jiné je tam nadefinována samostatně píšťala a houkačka.
Re: Parametry a chování vozidel
No tedy opravdu kloubouk dolu, tesim se na to az vyjde, tusim bude prvni addon co bude ma nadeffinovanou zvlast pistalu i houkacku :O myslm ze plne konkurenci addon tem placenym
Re: Parametry a chování vozidel
No je to opravdu pěkné
-
- Moderátor a modelář
- Příspěvky: 806
- Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
- Bydliště: Proboštov / Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Parametry a chování vozidel
Nahradil si tady Vlastika, děláš všechno
Re: Parametry a chování vozidel
Když vymodeluješ kabinuilidianos píše:myslm ze plne konkurenci addon tem placenym
Jen doufám, že Michal už nastudoval ty scripta co jsem mu posílal.... Bez dobře napsaných script to stejně není ono
Nedalo mi to a kouknul jsem se jak je to dlouho, co jsme s Michalem a Bobem ladily třistapadesátku pro MSTS. Neuvěřitelných sedm let. Jen doufám, že to tady bude podobné, chytnou se toho mladší a chytřejší a já si udělám sem tam nějaký mostek pro radost
Re: Parametry a chování vozidel
No dobra kdyz odmyslis kabinu tak se to muze rovnat Kabinu bych vymodeloval ale bohuzel az tak daleko jsem s modelovanim jeste nedosel, ale tak me napadlo se treba dohodnout s vlastikem na tom ze by upravil svoji kabinu co mel pro 163 na kabinu pro 151 a natahly by se na to ty textury co jsou ted, prozatimne by to byla i nadale staticka kabina ale zase by to vypadalo o neco lepeRoman píše:Když vymodeluješ kabinuilidianos píše:myslm ze plne konkurenci addon tem placenym
Jen doufám, že Michal už nastudoval ty scripta co jsem mu posílal.... Bez dobře napsaných script to stejně není ono
Nedalo mi to a kouknul jsem se jak je to dlouho, co jsme s Michalem a Bobem ladily třistapadesátku pro MSTS. Neuvěřitelných sedm let. Jen doufám, že to tady bude podobné, chytnou se toho mladší a chytřejší a já si udělám sem tam nějaký mostek pro radost
Re: Parametry a chování vozidel
No,myslím si že jenom dobře,však já už za ty léta toho mám na disku a v downloadu na 3000 modelů což už určitě stačí,no jenom je škoda že stím Roman nepřišel dříve,mohlo už něco jezdit,ale plně chápu že přeci jenom spolupráce s Heklem je rozumnější než se mnou ,at se jim daří.Nahradil si tady Vlastika, děláš všechno
no co já vím tak kabinu jsem dělal už v roce 2009 ,tehdá to zroskotalo na texturách,od té doby jsem na ní a další nešáhl:dohodnout s vlastikem na tom ze by upravil svoji kabinu co mel pro 163 na kabinu pro 151 a natahly by se na to ty textury co jsou ted,
dále by bylo i 131,36x,37x
V současné době,stejně nemám na RW čas a věnuji se jinému.
Re: Parametry a chování vozidel
Vlasto, myslím , že spolu spolupracujeme. Nebo se mýlím.... Až se podaří dotáhnout blueprinty do nějaké rádoby finální podoby , nevidím jediný důvod, proč je nenaklonovat na Tvoje modely. A já nikdy nebudu modelovat lokomotivy, na to nemám trpělivost . Tak, že náhrada se nekonáVlastik píše:
No,myslím si že jenom dobře,však já už za ty léta toho mám na disku a v downloadu na 3000 modelů což už určitě stačí,no jenom je škoda že stím Roman nepřišel dříve,mohlo už něco jezdit,ale plně chápu že přeci jenom spolupráce s Heklem je rozumnější než se mnou ,at se jim daří.
Re: Parametry a chování vozidel
Myslim ze modelovat loko neni az tak dulezite, pokud tu jsou taci, jako je vlastik ci hekl kteri maji modely opravdu pekne, dulezite u tebe je ze jim vetknes ten spravny zivot tzn scripta a tdVlasto, myslím , že spolu spolupracujeme. Nebo se mýlím.... Až se podaří dotáhnout blueprinty do nějaké rádoby finální podoby , nevidím jediný důvod, proč je nenaklonovat na Tvoje modely. A já nikdy nebudu modelovat lokomotivy, na to nemám trpělivost . Tak, že náhrada se nekoná
Re: Parametry a chování vozidel
Vsak nebyt skriptov a blueprintov, uz boli modely z nasej strany v RW davno. Loko mozem kludne upravovat a j cele hodiny, ale na ladenie atd nervy nemam. Ostatne v MSTS je to takisto, engy a preznacovania taktiez nie su v mojej rezii.
Re: Parametry a chování vozidel
Přesunu to sem .
Nedalo mi to, a trochu jsem se věnoval chování vozidel, respektive v jízdních vlastnostech.
Pro začátek jen připomenu, že se toto odvíjí od dvou parametrů v blueprintu :
a) Drag coefficient - v podstatě jízdní odpor vzduchu ( měl by se udávat v m2 )
g) Rolling friction coefficient - valivý odpor ložiska.
Po dnešním pozorování tyto dvě veličiny opravdu fungují jak mají. Při zvýšení odporu ložiska je samovolná rozjezd na spádu ( testováno na 2,5 promile) při vyšší hodnotě pozvolnější.
Naopak při snížení hodnoty odporu vzduchu se zdá zrychlení na spádu při vyšších rychlostech větší. Nikde jsem to neměřil, je to jen orientační dle určitých záchytných bodů.
Potud tedy můžu říct, že je chování vozidel v pořádku a reálnější než v předchozích verzích.
Co je ale problém, je náklad. Tady musím Hekla trochu popíchnou . Pokud měl na mysli tím starším simulátorem MSTS, tak je tu jeden základní problém. MSTS nepodporoval nakládku . Tak jsme tam tedy měli vždy dva, rozdílně nastavené vozy. Jeden ložený, druhý prázdný.
Opět jsem provedl srovnávací test (jeden, na víc nemám náladu ani čas). Vozy bez nákladu jsem pustil ze spádu a čekal, co bude. Tak nějak jsem si zapamatoval dosažené rychlosti a pro druhý pokus jsem (stejné nastavení jízdních odporů) změnil jen vlastní hmotnost vozu bez nákladu na hodnotu váhy prázdného vozu + hmotnost nákladu. Tedy cca 70 tun. A světe div se, ono to docela fungovalo . Ještě pozvolnější rozjezd , logicky působí větší síla na ložiska a kolejnici, ale po získání určité rychlosti začalo být zrychlování soupravy větší. Ve finále byla dosažená rychlost na určeném místě cca o 15 km/h vyšší než u vozů s nižší hmotností.
Nemůžu říct, jaký vliv měla lokomotiva při různých rychlostech, ale jelikož se jednalo vždy o stejnou soupravu, nemělo by to výsledky nějak výrazně ovlivnit.
Tak, že celý problém je v nákladu. Prostě neumí RW pracovat korektně s loženým vozem. Pokud toto opraví, dostanou ode mně jedničku za jízdní vlastnosti.
Docela bych byl rád, když by někdo provedl podrobnější a důkladnější testy a klidně i vyvrátil to co popisuju . Hlavně je třeba si uvědomit, že to nastavení jízdních odporů našich vozů nemusí být vůbec správné a nějaké důkladnější testy by pomohly k reálnějšímu nastavení. Samozřejmě chování ložený/prázdný neovlivníme.... A s tím RW neumělo pracovat nikdy.
Potýkal jsem se s tím už při prvním ladění brzd u Kankova Easu . Nakonec tam je brzdící účinek nastven velký tak, aby bylo možné s loženou soupravou dodržet zábrzdné vzdálenosti. Bohužel ale s prázdnými vozy to brzdí nerálně...
Tak a teď do mě že hájím RW
Nedalo mi to, a trochu jsem se věnoval chování vozidel, respektive v jízdních vlastnostech.
Pro začátek jen připomenu, že se toto odvíjí od dvou parametrů v blueprintu :
a) Drag coefficient - v podstatě jízdní odpor vzduchu ( měl by se udávat v m2 )
g) Rolling friction coefficient - valivý odpor ložiska.
Po dnešním pozorování tyto dvě veličiny opravdu fungují jak mají. Při zvýšení odporu ložiska je samovolná rozjezd na spádu ( testováno na 2,5 promile) při vyšší hodnotě pozvolnější.
Naopak při snížení hodnoty odporu vzduchu se zdá zrychlení na spádu při vyšších rychlostech větší. Nikde jsem to neměřil, je to jen orientační dle určitých záchytných bodů.
Potud tedy můžu říct, že je chování vozidel v pořádku a reálnější než v předchozích verzích.
Co je ale problém, je náklad. Tady musím Hekla trochu popíchnou . Pokud měl na mysli tím starším simulátorem MSTS, tak je tu jeden základní problém. MSTS nepodporoval nakládku . Tak jsme tam tedy měli vždy dva, rozdílně nastavené vozy. Jeden ložený, druhý prázdný.
Opět jsem provedl srovnávací test (jeden, na víc nemám náladu ani čas). Vozy bez nákladu jsem pustil ze spádu a čekal, co bude. Tak nějak jsem si zapamatoval dosažené rychlosti a pro druhý pokus jsem (stejné nastavení jízdních odporů) změnil jen vlastní hmotnost vozu bez nákladu na hodnotu váhy prázdného vozu + hmotnost nákladu. Tedy cca 70 tun. A světe div se, ono to docela fungovalo . Ještě pozvolnější rozjezd , logicky působí větší síla na ložiska a kolejnici, ale po získání určité rychlosti začalo být zrychlování soupravy větší. Ve finále byla dosažená rychlost na určeném místě cca o 15 km/h vyšší než u vozů s nižší hmotností.
Nemůžu říct, jaký vliv měla lokomotiva při různých rychlostech, ale jelikož se jednalo vždy o stejnou soupravu, nemělo by to výsledky nějak výrazně ovlivnit.
Tak, že celý problém je v nákladu. Prostě neumí RW pracovat korektně s loženým vozem. Pokud toto opraví, dostanou ode mně jedničku za jízdní vlastnosti.
Docela bych byl rád, když by někdo provedl podrobnější a důkladnější testy a klidně i vyvrátil to co popisuju . Hlavně je třeba si uvědomit, že to nastavení jízdních odporů našich vozů nemusí být vůbec správné a nějaké důkladnější testy by pomohly k reálnějšímu nastavení. Samozřejmě chování ložený/prázdný neovlivníme.... A s tím RW neumělo pracovat nikdy.
Potýkal jsem se s tím už při prvním ladění brzd u Kankova Easu . Nakonec tam je brzdící účinek nastven velký tak, aby bylo možné s loženou soupravou dodržet zábrzdné vzdálenosti. Bohužel ale s prázdnými vozy to brzdí nerálně...
Tak a teď do mě že hájím RW
Re: Parametry a chování vozidel
Také to více méně odpovídá,mohu vyvrátit tvrzení Josefa že náklad přirovnávat k BMW je trochu od věci,protože časy jsou opravdu markantní.
No já přidám video ,které jsem natočil,
https://www.youtube.com/watch?v=awiPIw8jHvM
TS 2015 Rozjezd těžkého nákladního vlaku 2000t
BR 189 DTG +25x cdc Falls (ložený á80t)
0-40 km/h,40-80 km/h,80-0 km/h,0-80 km/h.
Brzdná dráha na 60% z 80 byla cca 800 metrů.
Realita nebo fikce?
Jenom ještě že jsem tu samou soupravu zkoušel ze BR 145 a protože je slabší tak i jízdní doby byly delší co se týče rozjezdu.
No já přidám video ,které jsem natočil,
https://www.youtube.com/watch?v=awiPIw8jHvM
TS 2015 Rozjezd těžkého nákladního vlaku 2000t
BR 189 DTG +25x cdc Falls (ložený á80t)
0-40 km/h,40-80 km/h,80-0 km/h,0-80 km/h.
Brzdná dráha na 60% z 80 byla cca 800 metrů.
Realita nebo fikce?
Jenom ještě že jsem tu samou soupravu zkoušel ze BR 145 a protože je slabší tak i jízdní doby byly delší co se týče rozjezdu.
Naposledy upravil(a) Vlastik dne ned 21. pro 2014 11:09:05, celkem upraveno 1 x.
-
- Moderátor a modelář
- Příspěvky: 806
- Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
- Bydliště: Proboštov / Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Parametry a chování vozidel
Já jsem netvrdil, že v RW jezdí vlaky jak BMW, pouze jsem odkazoval na takový komentář z anglického fora. Každopádně jestli máte s Heklem jiné výstupní informace , tak musíte mít i jiné vstupní informace, protože používáte stejnou hru. Pro mě je v tom nyní ještě větší zmatek než včera, chtělo by to asi testovat za stejných podmínek.