Tractive Effort krivky

Vše o chování RW
kiski
Příspěvky: 912
Registrován: pon 12. srp 2013 22:30:35

Tractive Effort krivky

Příspěvek od kiski »

Zdravím,

zaujímalo by ma, či by niekto vedel vysvetliť, ako takúto krivku vybudovať pre nejakú konkrétnu loko. Skutočné krivky sú na internete poľahky k stiahnutiu, ale preniesť ju do formy zrozumiteľnej pre RW som nenašiel nikde popísane. Aké jednotky použiť? Rovnako ako v skutočnosti? To jest kN a km/h alebo mám rýchlosť prevádzať na m/s?

Takisto by ma zaujímala krivka TractiveEffortVsThrottle - odkiaľ získať dáta pre túto krivku?

Chcel by som do toho preniknúť, ale nejak neviem začať. Stačí malý impluz. Dikes.

EDIT:

Tiež by ma zaujímalo, v akých jednotkách mám zadávať hodnoty pre MaxForce, MaxPower, MaxContinuousForce...
Braňo
Uživatelský avatar
Dusan
Příspěvky: 82
Registrován: stř 08. led 2014 22:00:10
Bydliště: Praha

Re: Tractive Effort krivky

Příspěvek od Dusan »

Napíšu, co jsem vypozoroval ohledně jednotek veličin v souboru TractiveEffortVsSpeed.dcsv:
souřadnice X (rychlost) je v mílích za hodinu (mph), souřadnice Y (tractive effort - síla) je v kilonewtonech.
kiski
Příspěvky: 912
Registrován: pon 12. srp 2013 22:30:35

Re: Tractive Effort krivky

Příspěvek od kiski »

Aha... hm, a ja som si naivne myslel, že X-ová os je rýchlosť v km/h, nie v mph...
Braňo
Uživatelský avatar
Dusan
Příspěvky: 82
Registrován: stř 08. led 2014 22:00:10
Bydliště: Praha

Re: Tractive Effort krivky

Příspěvek od Dusan »

kiski píše:Aha... hm, a ja som si naivne myslel, že X-ová os je rýchlosť v km/h, nie v mph...
Zrovna ty jednotky rychlosti se dají ověřit experimentálně docela snadno: stačí poeditovat hodnoty křivky a například pro rychlost 50 (a výš) nastavit tractive effort na nulu. No a pak to vyzkoušet v simulátoru a zjistit, jestli tažná síla spadne na nulu (a tedy lokomotiva přestane zrychlovat) v 50 km/h nebo 50 mph (tj. asi 80 km/h) ;)
kiski
Příspěvky: 912
Registrován: pon 12. srp 2013 22:30:35

Re: Tractive Effort krivky

Příspěvek od kiski »

Michal píše:Ty jednotky se dají vyčíst z manuálů nebo je zobrazuje přímo blueprinteditor.
Konkrétně MaxPower (hp) a obě "Force" (Lb/f).
Trošku to oživím - štúdiom rôznych bueprintov som došiel k názoru, že Force je v kN, a nie v Lb/f. Zrejme je v BP editore chyba pri tejto kolonke, kde je naozaj uvádzané Lb/f... Experimentoval som totiž so zopár rušňami, a po zadaní týchto hodnôt v Lb/f boli rušňe neúmerne slabé. Hodnoty som vyčítal zo skutočných charakteristík a previedol na Lb/f pomocou konvertora...
Braňo
Vlastik

Re: Tractive Effort krivky

Příspěvek od Vlastik »

No jenom asi k tomu tolik ,za dob msts vyšel ohledně engu,ladění a vysvětlivek cca 400 stránkový manuál,od jednoho tvůrce ze společnosti Kuju,v zásadě základ do RW je stejný jako do msts ,stím rozdílem že dnes je to komfortnější formě pomocí blueprintu,tím že se s každou verzí blueprinty rozrůstají ,dává naději vždy na rozšířenější formu nastavení.
Předtím stačili přidružené třeba 2-3 buleprinty( podvozky,spřáhla,číslování a pod.),dnes je toho daleko více a určitě se v tom bude pokračovat.
kiski
Příspěvky: 912
Registrován: pon 12. srp 2013 22:30:35

Re: Tractive Effort krivky

Příspěvek od kiski »

Vrátim sa späť k TE krivkám - chápem to správne, že v prípade odporovej regulácie u jednosmerky 1.generácie, alebo teda u akejkoľvek odporovej regulácie, je to tak, že TEvsThrottle musí byť už od cca. 1% výkonu (napr. pri Bobine po prvom kontrolnom stupni X) nastavená na maximálnu hodnotu, povedzme 230 (kN), a táto hodnota bude až do 100% výkonu, a TEvsSpeed bude zodpovedať klasickej trakčnej charakteristike? Samozrejme pre reálnejší rozbeh musí byť pre hodnoty okolo 0 - 25 km/h hodnota nadnesená, okolo 1000 kN... Chápem to správne?
Braňo
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Tractive Effort krivky

Příspěvek od Roman »

Jelikož mě po vydání reálných tratí dost štve nereálné nastavení charakteristiky lokomotiv 151 pokusil jsem se o nápravu aby to alespoň vzdáleně připomínalo realitu. Už jsem se dostal i do stavu, kdy jsem málem vzteky odinstaloval RW :mrgreen: . Jelikož RW ( v MSTS to bylo ještě horší) absolutně v případe odporové regulace ignoruje teoretické hodnoty zadané do souborů, bylo nutné experimentovat a asi stokrát restartovat hru :D . Sice to není ideální, ale víc už z toho asi já nevytřískám. Pro mně je podstatné , že lze při vyšší rychlosti jezdit na hospodáru a šuntech. Ne jako u veřejného nastavení kde ve stošedesáti to dost nesmyslně šudlám na sériových odporech :D. A paralel jsem si nastavil tak, že to prostě po přechodu táhne a je to prostě "paráda" :lol: :lol: :lol: . Také jsem odstranil to šílené škubání při rozjezdu. Přechod by měl jít uskutečnit bez podélných rázů při rychlosti 60 km/h a proudu cca 600A. Testováno s deseti vozovým rychlíkem.

https://www.youtube.com/watch?v=xIVs8EZ ... e=youtu.be
Uživatelský avatar
Dusan
Příspěvky: 82
Registrován: stř 08. led 2014 22:00:10
Bydliště: Praha

Re: Tractive Effort krivky

Příspěvek od Dusan »

Roman píše:Jelikož mě po vydání reálných tratí dost štve nereálné nastavení charakteristiky lokomotiv 151 pokusil jsem se o nápravu aby to alespoň vzdáleně připomínalo realitu. Už jsem se dostal i do stavu, kdy jsem málem vzteky odinstaloval RW :mrgreen: . Jelikož RW ( v MSTS to bylo ještě horší) absolutně v případe odporové regulace ignoruje teoretické hodnoty zadané do souborů, bylo nutné experimentovat a asi stokrát restartovat hru :D . Sice to není ideální, ale víc už z toho asi já nevytřískám. Pro mně je podstatné , že lze při vyšší rychlosti jezdit na hospodáru a šuntech. Ne jako u veřejného nastavení kde ve stošedesáti to dost nesmyslně šudlám na sériových odporech :D. A paralel jsem si nastavil tak, že to prostě po přechodu táhne a je to prostě "paráda" :lol: :lol: :lol: . Také jsem odstranil to šílené škubání při rozjezdu. Přechod by měl jít uskutečnit bez podélných rázů při rychlosti 60 km/h a proudu cca 600A. Testováno s deseti vozovým rychlíkem.

https://www.youtube.com/watch?v=xIVs8EZ ... e=youtu.be
Super! Nechceš to nové nastavení nasdílet? :)
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Tractive Effort krivky

Příspěvek od Roman »

Až to bude nějak finální, hodím tu 151 023 na uložto. Ale bude to na vlastní riziko a bez podpory :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
Dusan
Příspěvky: 82
Registrován: stř 08. led 2014 22:00:10
Bydliště: Praha

Re: Tractive Effort krivky

Příspěvek od Dusan »

Roman píše:Až to bude nějak finální, hodím tu 151 023 na uložto. Ale bude to na vlastní riziko a bez podpory :lol: :lol: :lol:
Už se těším 8-)
kiski
Příspěvky: 912
Registrován: pon 12. srp 2013 22:30:35

Re: Tractive Effort krivky

Příspěvek od kiski »

Roman, stále ale platí, že sa jedná o trakčnú charakteristiku pri 100% výkone regulátora? Čiže charakteristiku regulátora si nemenil?
Braňo
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Tractive Effort krivky

Příspěvek od Roman »

kiski píše:Roman, stále ale platí, že sa jedná o trakčnú charakteristiku pri 100% výkone regulátora? Čiže charakteristiku regulátora si nemenil?
Měnil jsem úplně vše ;)
Vlastik

Re: Tractive Effort krivky

Příspěvek od Vlastik »

Roman píše:
kiski píše:Roman, stále ale platí, že sa jedná o trakčnú charakteristiku pri 100% výkone regulátora? Čiže charakteristiku regulátora si nemenil?
Měnil jsem úplně vše ;)
Když už jsi se v tom vrtal mohl jsi to tedy upravit na MPS (mikroprocesorový řídící systém HS 198) a uzpůsobit to jako je to ted na těch strojích 151,protože to tvoje je blíže k realitě tak už to dotáhnout až do finále,můj názor.
Mohu pomoci pokud bude potřeba.
Naposledy upravil(a) Vlastik dne pon 09. bře 2015 3:03:13, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Tractive Effort krivky

Příspěvek od Roman »

https://www.youtube.com/watch?v=TO8HXRV ... ata_player
První pokusy s HS 198. :? Zapracoval jsem i odpojeni takčního obvodu při poklesu proudu pod 300 A. Ale ještě mám nějaké nejasnosti ohledně fukce a také jsem limitován mými schopnostmi .Když by někdo mel podrobný popis,budu vděčný.
Jízdu berte s rezervou, sám jsem byl překvapen, co ta lokomotiva dělá.
Uživatelský avatar
kuboss
Příspěvky: 587
Registrován: čtv 24. led 2013 18:55:08

Re: Tractive Effort krivky

Příspěvek od kuboss »

prosim co to je ten riadiaci system hs 198? Btw 1:16 pripravovaná rakaňa od Teba a Piku-ho?
KaMat
Příspěvky: 1366
Registrován: stř 23. pro 2009 22:04:51

Re: Tractive Effort krivky

Příspěvek od KaMat »

ja si rikal kdy se na to někdo zepta :D :D
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Tractive Effort krivky

Příspěvek od Roman »

KaMat píše:ja si rikal kdy se na to někdo zepta :D :D
Na HS 198 ? :lol: :lol: :lol:
Vlastik

Re: Tractive Effort krivky

Příspěvek od Vlastik »

Roman píše:https://www.youtube.com/watch?v=TO8HXRV ... ata_player
První pokusy s HS 198. :? Zapracoval jsem i odpojeni takčního obvodu při poklesu proudu pod 300 A. Ale ještě mám nějaké nejasnosti ohledně fukce a také jsem limitován mými schopnostmi .Když by někdo mel podrobný popis,budu vděčný.
Jízdu berte s rezervou, sám jsem byl překvapen, co ta lokomotiva dělá.
Vypadá to zajímavě ,ještě doladit pár drobností a skoordinovat EDB a mohlo by to vyjít,najdu někde co jsme dostali když tyto stroje přišli z dílen a člověk se učil. :D
kiski
Příspěvky: 912
Registrován: pon 12. srp 2013 22:30:35

Re: Tractive Effort krivky

Příspěvek od kiski »

Roman, môžeš mi prosím ťa poslať tú charakteristiku na mail?
Braňo
Odpovědět