Tractive Effort krivky

Vše o chování RW
Vlastik

Re: Tractive Effort krivky

Příspěvek od Vlastik »

kiski píše:Roman, môžeš mi prosím ťa poslať tú charakteristiku na mail?
Mě zajímá ten script rád bych to projel.
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Tractive Effort krivky

Příspěvek od Roman »

Vlastik píše:Mě zajímá ten script rád bych to projel.
Skript na 100% nikdo nedostane. Za prvé je z větší části Michalova práce, za druhé to není hotové a za třetí není nutné zdrojáky jen tak každému poskytovat ;) . Až uznám za vhodné, dám někde ke stažení testovací verzi.
Vlastik

Re: Tractive Effort krivky

Příspěvek od Vlastik »

Roman píše:
Vlastik píše:Mě zajímá ten script rád bych to projel.
Skript na 100% nikdo nedostane. Za prvé je z větší části Michalova práce, za druhé to není hotové a za třetí není nutné zdrojáky jen tak každému poskytovat ;) . Až uznám za vhodné, dám někde ke stažení testovací verzi.
No to bylo špatně pochopeno ,script by mi byl jako zdroják k ničemů pokud bych to neměl exportované ,myslel sjem samozřejmě už po exportu ten script. .out
Ale počkám až to bude někde ke stažení .
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Tractive Effort krivky

Příspěvek od Roman »

Tady je ostrá jízda na Mubeho PBO :lol: . Svojí nešikovností jsem odhalil jednu chybu v krokování a i když se mi pak nepovedlo znovu navodit, ve skriptu jsem to ošetřll tak, aby k ní nedocházelo :D.
https://youtu.be/l_g3Xqm_XBU

A zde http://uloz.to/x5WEwWkh/test151023-hs198-rwp na test soubory 151 023. Nastaveno dle pro mě dostupných informací ;). Vše bez záruky, je to veřejná betaverze. Předem upozorňuji, že je to určeno pouze pro pokročilé uživatele !!!!!.
Nepište sem tedy, že vám něco nefunguje nebo se rozhodilo původní nastavení lokomotiv 151.
Uživatelský avatar
Dusan
Příspěvky: 82
Registrován: stř 08. led 2014 22:00:10
Bydliště: Praha

Re: Tractive Effort krivky

Příspěvek od Dusan »

Ježišmarjá, to zase půjdu dneska spát pozdě :shock: :lol:
Díky ;) 8-)
kiski
Příspěvky: 912
Registrován: pon 12. srp 2013 22:30:35

Re: Tractive Effort krivky

Příspěvek od kiski »

Tak bádam nad tým nastavením TCh. U nemenovanej lokomotívy som nastavil TCh presne podľa skutočnej - hodnoty odvodené z grafu, samozrejme rýchlosť prerátaná na mph (v grafe boli km/h). Potom som nastavil hodnoty v simulačnom súbore rušna (nemýliť s engine skriptom rušna) podľa jednotiek, aké sú naznačené v BP editore - čiže výkon v hp a maximálnu ťažnú silu a trvalú ťažnú silu na kilo-lb/f. (čiže číslo napr. 52 znamená 52000 lb/f). Keď som za rušeň zapriahol 6 vozňov (čiže v podstate taká normálna bežná, ničím nevýznamná zátaž pre tento typ rušňa), tak pri rozbehu mi vybehli prúdy už na prvých pár stupňoch na hodnoty medzi 1200 - 1600A :shock: :shock: takže som si nie celkom istý, či jednotky lb/f sú naozaj správne pre ťažné sily.

Pokiaľ som tam mal hodnoty v kN, prúdy približne sedeli.

Tak a teraz babo raď... Hlavne by som chcel počuť Romanov názor... :D keďže som skúšal aj jeho upravenú Krysu, a prúdy tam má normálne.
Braňo
Uživatelský avatar
Dusan
Příspěvky: 82
Registrován: stř 08. led 2014 22:00:10
Bydliště: Praha

Re: Tractive Effort krivky

Příspěvek od Dusan »

Mám technický dotaz, podle jakého pravidla se rozhoduje, jestli se při nastavení kontroleru do polohy + (tj. ta úplně poslední) v režimu Sh budou stupně zvyšovat postupně po jednom, nebo se přejde skokově na stupeň 27|0.

V opačném směru jsem si všimnul, že se přechází skokem na stupeň nula, když je hodnota proudu nižší než 300 A.
Ale podobné pravidlo pro skokovou změnu na stupeň 27|0 jsem zatím nevykoukal, tak se ptám...

Díky.
Vlastik

Re: Tractive Effort krivky

Příspěvek od Vlastik »

Dusan píše:Mám technický dotaz, podle jakého pravidla se rozhoduje, jestli se při nastavení kontroleru do polohy + (tj. ta úplně poslední) v režimu Sh budou stupně zvyšovat postupně po jednom, nebo se přejde skokově na stupeň 27|0.

V opačném směru jsem si všimnul, že se přechází skokem na stupeň nula, když je hodnota proudu nižší než 300 A.
Ale podobné pravidlo pro skokovou změnu na stupeň 27|0 jsem zatím nevykoukal, tak se ptám...

Díky.
„+“
poloha pro rychlé krokování nahoru;
a) při v > 40 km/h a I < 400 A mohou být některé odporové jízdní stupně přeskočeny;
b) při v > 95 km/h a směrové páce v „P” může být proveden skok z nuly na 34. stupeň SP.
„+1“
poloha pro krok o jeden stupeň nahoru;
a) při držení páky v této poloze po dobu delší než 2,5 sec krokuje trvale po jednom stupni
nahoru.
Vlastik

Re: Tractive Effort krivky

Příspěvek od Vlastik »

Kdo má zájem tak zde slíbený manuál včetně řízení a poruch:
150.2 a 151
POPISY FUNKČNÍCH ÚPRAV LOKOMOTIV ŠKODA 65 E 1 a ŠKODA 65 Em
http://railworks.ofpmafia.eu/index.php/ ... /8-ostatni
Je to oficiální pomůcka pro strojvedoucí Praha ,i když lokomotivy řady 151 byly převedeny pod Olomouc PJ Bohumín.
Uživatelský avatar
Dusan
Příspěvky: 82
Registrován: stř 08. led 2014 22:00:10
Bydliště: Praha

Re: Tractive Effort krivky

Příspěvek od Dusan »

Vlastik píše:„+“
poloha pro rychlé krokování nahoru;
a) při v > 40 km/h a I < 400 A mohou být některé odporové jízdní stupně přeskočeny;
b) při v > 95 km/h a směrové páce v „P” může být proveden skok z nuly na 34. stupeň SP.
„+1“
poloha pro krok o jeden stupeň nahoru;
a) při držení páky v této poloze po dobu delší než 2,5 sec krokuje trvale po jednom stupni
nahoru.
Díky moc!
Uživatelský avatar
Dusan
Příspěvky: 82
Registrován: stř 08. led 2014 22:00:10
Bydliště: Praha

Re: Tractive Effort krivky

Příspěvek od Dusan »

Vlastik píše:Kdo má zájem tak zde slíbený manuál včetně řízení a poruch:
150.2 a 151
POPISY FUNKČNÍCH ÚPRAV LOKOMOTIV ŠKODA 65 E 1 a ŠKODA 65 Em
http://railworks.ofpmafia.eu/index.php/ ... /8-ostatni
Je to oficiální pomůcka pro strojvedoucí Praha ,i když lokomotivy řady 151 byly převedeny pod Olomouc PJ Bohumín.
Z pohledu TS je velice zajímavá Kapitola 11: Technologie řízení.
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Tractive Effort krivky

Příspěvek od Roman »

No, to mně moc nepotěšilo (Vlastíkovo manuál) :D. Jsou tu dvě varianty .... :D. Buď to zůstane nastavené v beta verzi jak to je a nebo nápad co mám bude fungovat :D. Pak půjde ale i nastavit alespoň částečně ovladač OBE-BSE dle reálu. Uvidím, jak to dopadne. Každopádně budu muset překopat animaci rajčáku a předefinovat jak nastavení v bp tak i celou sekci ve skriptu. A výsledek nejistý :D . Ale vize (dnes je to moderní termín) , je :D .
Uživatelský avatar
Dusan
Příspěvky: 82
Registrován: stř 08. led 2014 22:00:10
Bydliště: Praha

Re: Tractive Effort krivky

Příspěvek od Dusan »

Roman píše:No, to mně moc nepotěšilo (Vlastíkovo manuál) :D. Jsou tu dvě varianty .... :D. Buď to zůstane nastavené v beta verzi jak to je a nebo nápad co mám bude fungovat :D. Pak půjde ale i nastavit alespoň částečně ovladač OBE-BSE dle reálu. Uvidím, jak to dopadne. Každopádně budu muset překopat animaci rajčáku a předefinovat jak nastavení v bp tak i celou sekci ve skriptu. A výsledek nejistý :D . Ale vize (dnes je to moderní termín) , je :D .
Držíme palce! :D
Vlastik

Re: Tractive Effort krivky

Příspěvek od Vlastik »

Po nainstalování úpravy od Romana (snad) mi nefungují žádné loko od Hekla (cd/sk) a tudíž se nedá nic jezdit za scénář viz scren:
Railworks 2015-03-17 07-35-09-907.jpg
Někdo stejný problém kdo instaloval HS 198?
Pokud tomu tak je tak asi by to chtělo revizi a rozdělit 15x a 350 .
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Tractive Effort krivky

Příspěvek od Roman »

No to není možné, protože v rwp je pouze a jen 151 023.bin. Ostatní soubory jsou nové a nic nepřepisují. Jedině by eventuálně nemusela fungovat 151 023. Ostatních lokomotiv se to netýká.
Jurajs_89
Příspěvky: 646
Registrován: pát 06. čer 2008 7:09:10
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Tractive Effort krivky

Příspěvek od Jurajs_89 »

Roman píše:Vše bez záruky, je to veřejná betaverze. Předem upozorňuji, že je to určeno pouze pro pokročilé uživatele !!!!!.
Nepište sem tedy, že vám něco nefunguje nebo se rozhodilo původní nastavení lokomotiv 151.
Promin Vlastiku, nejde si nerypnout :lol: :lol: .
ObrázekObrázek
magnetový "cvok" :D
Vlastik

Re: Tractive Effort krivky

Příspěvek od Vlastik »

Dobré už jsem našel problém,v domění že se přepíšou data ostatních lokomotiv jsem zálohoval složku Simulation a už nevrátil zpátky ,tak tam logicky jsou jenom instrukce pro 151023 ,omlouvám se za zbytečné dotazy a přeji pěkný den. :D
Promin Vlastiku, nejde si nerypnout :lol: :lol: .
Nikdo není dokonalý :D
Starým pardálům už ten mozek tolik neslouží :D
kiski
Příspěvky: 912
Registrován: pon 12. srp 2013 22:30:35

Re: Tractive Effort krivky

Příspěvek od kiski »

Dnes som trochu bádal nad parametrami simulačného blueprintu. Myslím, že pre niektorých to nie je nič nové, ale pre mňa to bol objav. Položka Power je jasná, a ovplyvňuje samozrejme celkový výkon lokomotívy. Ale položky MaxForce a MaxContinuousForce sa pri rušni ovládanom hráčom neuplatňujú, pretože takýto rušeň berie do úvahy krivky TractiveEffortVsSpeed a TractiveEffortVsThrottle. Ovplyňujú však hodnotu Ammeter. Preto rôznymi hodnotami týchto dvoch položiek je možné nastaviť hodnoty prúdu približne na reálne hodnoty. Samozrejme treba skúšať, aby sa to čo najviac podobalo realite, ale ide to. Presné to samozrejme nebude úplne nikdy...

Podotýkam, že záhadou mi je, že u niektorých loko to sedí, aj keď sa tam dajú presne prepočítané údaje. U môjho nemenovaného skúšaného rušňa to však napríklad vôbec, ale vôbec nesedelo.

Hádam som niekomu pomohol.
Braňo
kiski
Příspěvky: 912
Registrován: pon 12. srp 2013 22:30:35

Re: Tractive Effort krivky

Příspěvek od kiski »

Zdravím,

trochu poopravím svoje predošlé tvrdenie. Empiricky som totiž došiel nato, že ešte viac ako MaxForce a MaxContinuousForce ovplyvňujú hodnotu Ammeter položky MaxCurrent a OverloadCurrent. Po doplnení správnych hodnôt som mohol vrátiť reálne hodnoty aj do predtým spomínaných položiek a hra už zobrazuje všetko správne. Takže vlastne treba len doplniť reálne údaje, ale VŠADE (čo u mňa predtým nebolo... :? ), a potom všetko funguje ako má... Aj hodnoty prúdov sú potom zázračne správne a odpovedajú režimu a zaradenému stupňu...
Braňo
kiski
Příspěvky: 912
Registrován: pon 12. srp 2013 22:30:35

Re: Tractive Effort krivky

Příspěvek od kiski »

Ano, je to smiešne, ja viem, ale naozaj by ma nenapadlo, že to môže ovplyvňovať veľkosť odoberaného prúdu... názov tej položky skôr znamená maximálny prúd, ktorý loko môže odoberať, a nie, že bude vlastne pomerným číslom.
Braňo
Odpovědět