Pluginy do 3ds studia max

Programy a utility k RW
Blade77
Příspěvky: 91
Registrován: ned 28. srp 2011 1:10:12
Bydliště: Praha, vozovna Motol, tramvaj... ;-)

Re: Pluginy do 3ds studia max

Příspěvek od Blade77 » úte 26. kvě 2015 19:32:29

Zase tak jednoduše bych to neviděl - se peru s alfakanály a nemám šanci je tam dostat. Buď je průhledný celý vůz a nebo naopak nikoliv. Snažím se vyhnout tomu vysekávání oken, protože jakmile to udělám, tak boolean mi z modelu udělá multipolygonový šílenství. Přišlo mi, že třeba vozy ZSSK Bdteer, nebo ČD Bbdgmee vysekané okna snad nemají, ale alfa jim jde, nebo se pletu? Už jsem málem strejdu Googla pěkně zavařil, ale furt nic, co by se dalo použít.

Vím, že alfa na takový textuře má být na shaderu texdiff a alfakanál má být 2-bitový (trans). To ale nejde, vůz je neprůhledný, pokud použiju shader AddATexdiff, kde se má alfa tahat z textury, tak je to naopak průhledný úplně celý. :lol: :lol:
Jirka/VonShark

Hekl338
Modelář
Příspěvky: 921
Registrován: pon 09. čer 2008 21:08:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Pluginy do 3ds studia max

Příspěvek od Hekl338 » úte 26. kvě 2015 19:43:32

Mozes okna spravit cez alfu, ale v tom pripade aplikovat len zakladne shadery, coz je v dnesnej dobe dost slabea model voci ostatnym bude o triedu nizsie. Tebou spominane vozy zakladne shadery nepouzivaju vobec-vsetko je cez rezane okna a je pouzite sklo. Doporucujem pozriet manualy cast shadery http://krs.web2001.cz/download/4.02%20Shadery.pdf Na skla sa pouziva TrainsGlass.fx. To sice v manuale nie je spomenute, ale dnes to pouzivaju vsetky modely-sklo sa bude lesknut, s BlendATexDiff to nedosiahnes.

Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1849
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Pluginy do 3ds studia max

Příspěvek od Roman » úte 26. kvě 2015 20:43:21

Blade77 píše:Zase tak jednoduše bych to neviděl - se peru s alfakanály a nemám šanci je tam dostat. Buď je průhledný celý vůz a nebo naopak nikoliv. Snažím se vyhnout tomu vysekávání oken, protože jakmile to udělám, tak boolean mi z modelu udělá multipolygonový šílenství. Přišlo mi, že třeba vozy ZSSK Bdteer, nebo ČD Bbdgmee vysekané okna snad nemají, ale alfa jim jde, nebo se pletu? Už jsem málem strejdu Googla pěkně zavařil, ale furt nic, co by se dalo použít.

Vím, že alfa na takový textuře má být na shaderu texdiff a alfakanál má být 2-bitový (trans). To ale nejde, vůz je neprůhledný, pokud použiju shader AddATexdiff, kde se má alfa tahat z textury, tak je to naopak průhledný úplně celý. :lol: :lol:
Bez sekání oken to bude asi cesta zpět k msts ;) . Prakticky pak budeš moci použít jen TrainBasicObjectDiffuse.fx. Nic jiného. Pak ten vůz bude vypadat jako potištěná krabička..... Chce to se trochu potrápit a můžu Tě uklidnit, že po získání určité praxe se dají okna vysekat tak, že po optimalizaci modifikátorem MultiRes je nárůst polygonů jen v nezbytně nutné míře. Ale chce trpělivost , zkoušet a zkoušet...

Blade77
Příspěvky: 91
Registrován: ned 28. srp 2011 1:10:12
Bydliště: Praha, vozovna Motol, tramvaj... ;-)

Re: Pluginy do 3ds studia max

Příspěvek od Blade77 » úte 26. kvě 2015 22:44:55

Romane, máš pravdu. Když jsem kdysi začal dělat tyhle modely pro Trainz, trápil jsem se tak dlouho, dokud jsem z toho neudělal plně funkční model, včetně animací dveří, podpory pasažérů a dalších věcí...

Mám dovolenou, od pondělka 14 dní, takže se můžu vesele trápit. :lol: :lol:

Zatím jsem si zkusil udělat na zkoušku další 2 vozy, jen v základu s alfou - B a BDs:
CD_B_BDs_RW.jpg
Budu experimentovat se vším možným, co se s tím dá dělat, ať si to vštípím do paměti a pak to bude brnkačka. Zatím jen hodně čtu tutoriály a návody a dělám pokusy.

Si říkávám, nojo, už je mi sedmatřicet let a už to do tý hlavy neleze tak dobře, jako kdysi... :lol: :lol:
Jirka/VonShark

Vlastik

Re: Pluginy do 3ds studia max

Příspěvek od Vlastik » úte 26. kvě 2015 22:59:55

To Blade77:
Založ si svoje vlákno protože tohle už nemá s pluginy do 3ds studia nic společné a potom se to tam přesune.

Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1849
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Pluginy do 3ds studia max

Příspěvek od Roman » stř 27. kvě 2015 8:37:46

Blade77 píše:Romane, máš pravdu. Když jsem kdysi začal dělat tyhle modely pro Trainz, trápil jsem se tak dlouho, dokud jsem z toho neudělal plně funkční model, včetně animací dveří, podpory pasažérů a dalších věcí...

Mám dovolenou, od pondělka 14 dní, takže se můžu vesele trápit. :lol: :lol:

Zatím jsem si zkusil udělat na zkoušku další 2 vozy, jen v základu s alfou - B a BDs:


Budu experimentovat se vším možným, co se s tím dá dělat, ať si to vštípím do paměti a pak to bude brnkačka. Zatím jen hodně čtu tutoriály a návody a dělám pokusy.

Si říkávám, nojo, užje mi sedmatřicet let a už to do tý hlavy neleze tak dobře, jako kdysi... :lol: :lol:
To Jsi ještě oproti nám mladík :) .
Ještě jednu radu Ti dám. Nesekej okna dle textury ale tak, aby byla stejná. Jak budou rozdílná, ani Multires nepomůže. Texturu pak upravíš.

Odpovědět