TS2015 - podpora, fyzikální model, 3D počasí a kolejivo

Témata a povídání netýkající se RS
Odpovědět
Hekl338
Modelář
Příspěvky: 929
Registrován: pon 09. čer 2008 21:08:45
Kontaktovat uživatele:

TS2015 - podpora, fyzikální model, 3D počasí a kolejivo

Příspěvek od Hekl338 »

Pozrite si hodnotenie TS 2015 na steame, schvalne, kolki tu hru doporucuju.... Moc ich nie je :mrgreen: Tak co cakat od komercneho addonu, je to stejna obchodna politika, ako DTG. Co najrychlejsie pustit von, nevadi, ze to nefunguje, ako ma, hlavne predat. Od TS 2012 tam ziadny pokrok fakticky nebol. TS 2013 bol len optimalizovany, TS 2014 priniesol celkom dobru stabilitu a par funkcii, ovsem TS 2015 je jeden velky omyl. Sice priniesli spustu uzitocnych nastrojov do editoru, fyziku vsak domrvili este viac (schvalne si skuste ist klesanim okolo 15 promile, nalozenymi a prazdnymi voznami), google map editor vyrazne brzdi, dokonca uz nefunguje ani zdvihnutie ortomapy nad teren, nastavenie hmly nefunguje a 3D pocasie je fake (v zime je slnko na oblohe stejne, ako v lete). A vsimnite si aj to, ze debata ohladne oprav uz nie je....
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Siemens Vectron

Příspěvek od Josef72 »

Otázka perspektivy. Mám za sebou dva měsíce testování hry "Trainz nová éra" a Railworks mi nyní připadá jako docela dobrá hra. Že někdo prodává model, který nesplňuje očekávané parametry s hrou nijak nesouvisí, pouze s dotyčným vydavatelem.
Uživatelský avatar
Dusan
Příspěvky: 82
Registrován: stř 08. led 2014 22:00:10
Bydliště: Praha

Re: Siemens Vectron

Příspěvek od Dusan »

Josef72 píše:Otázka perspektivy. Mám za sebou dva měsíce testování hry "Trainz nová éra" a Railworks mi nyní připadá jako docela dobrá hra. Že někdo prodává model, který nesplňuje očekávané parametry s hrou nijak nesouvisí, pouze s dotyčným vydavatelem. Na tomhle nikdo nezbohatne.
Přispěl jsem před několika měsíci na Trainz: A New Era na Kickstarteru a díky tomu jsem před časem dostal beta verzi a teď další pre-release a jsem z toho upřímně dost rozčarovaný. Velmi rychle jsem to zase celé odinstaloval... Ve srovnání s tím mi TS2015 připadá jako celkem slušný produkt :)
Hekl338
Modelář
Příspěvky: 929
Registrován: pon 09. čer 2008 21:08:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Siemens Vectron

Příspěvek od Hekl338 »

Trainz, ako obaja pisete, sa testuje, TS je uz vonku dost dlho na to, aby boli odstranene zakladne nedostatky. Model a hru som porovnal pre jedno spolocne-su plateny produkt a su evidentne odflaknute. TS sa vypracoval, to nepopieram, ale prave za tie roky by nemali ignorovat pripomienky hracov. Pripomienok k TS 2015 bolo hodne, opravili vsak uplne minimum. K comu teda bola ta zpatna vazba? Sorry, ze maju moderatori pracu.
Vlastik

Re: OT: Siemens Vectron

Příspěvek od Vlastik »

Od TS 2012 tam ziadny pokrok fakticky nebol. TS 2013 bol len optimalizovany, TS 2014 priniesol celkom dobru stabilitu a par funkcii, ovsem TS 2015 je jeden velky omyl. Sice priniesli spustu uzitocnych nastrojov do editoru, fyziku vsak domrvili este viac (schvalne si skuste ist klesanim okolo 15 promile, nalozenymi a prazdnymi voznami), google map editor vyrazne brzdi, dokonca uz nefunguje ani zdvihnutie ortomapy nad teren, nastavenie hmly nefunguje a 3D pocasie je fake (v zime je slnko na oblohe stejne, ako v lete). A vsimnite si aj to, ze debata ohladne oprav uz nie je....
No nebudu se dlouze vyjadřovat ,jenom ve stručnosti ,zásadní převrat byl RW 2 ,kdy se změnila struktůra návěstního systémů,další bylo odstranění modelů stínů .pro optimalizaci modelu,další bylo vytvoření dynamického nasvícení,další bylo několikrát překopaný engine hry pro plynulejší chod i na slabších pc,další jsou nové funkce jak v editoru,tak ve scénářích,TS se přidalo přes 80 nových funkcí a vyladilo se engine,shadery a pod.
To pokud někdo nezná fyziku nebo neumí pracovat s blueprint editorem ,který také doznal změn ,to není chyba vydavatele,v zásadě nikdo si z komerčních společností na fyziku modelů nestěžuje,at je to VR,TTB,CHT,HRQ a pod,to samé počasí ,tuhle jsem testoval polohu slunce v určitu dobu a vše vycházelo i stíny (amerika,německo) ,ohledně vydávání oprav tak pomalu každý týden vychází path pro samotné addony nebo hru,poslední je včera pro trat koln-Koblenz doplnění vozidla 146.0 které tam jezdí místo 146.2,problém je v tom že je potřeba i dalek starší addony co jsou v prodeji aktualizovat na novou verzi a to zabere také dost času.
Today we have released an update to West Rhine Cologne - Koblenz. This update adds the DB BR 146.0 to the route which was missing in the original release. The DB BR 146.0 will replace the DB BR 146.2 in all scenarios supplied with the route however if you have grown attached to the DB BR 146.2 then you will still be able to use it in Quick Drive and Create mode. The update will download and install automatically through Steam if you own West Rhine Cologne - Koblenz.
Ve středu zase tento:
Tomorrow we will be releasing an update to the Metronom ME146 which fixes issues the community have told us about as part of our content review programme. The patch will download and install automatically through Steam if you own the Metronom ME146.
A takto je toho pořád se něco děje,ale to se nevidí ,nikdo totiž nemá jenom česko na starosti,ale celý svět,do toho vyšel včera nový addon z ameriky ,poslední dobou se vše kontroluje přes google mapy ,které třeba v americe jsou v 3D ,protože klientela je čím dál náročnější . Mohu mluvit jenom za DTG.
Uživatelský avatar
Dusan
Příspěvky: 82
Registrován: stř 08. led 2014 22:00:10
Bydliště: Praha

Re: OT: Siemens Vectron

Příspěvek od Dusan »

^ Já taky vnímám přístup DTG zvlášť v poslední době dost pozitivně. Myslím, že se teď dost snaží věci opravovat. Vytvořili třeba speciální tým, který jenom opravuje chyby. Otázka je, kolik toho můžou reálně zvládnout vzhledem k tempu, jakým neustále chrlí další addony.
Rozhodně tam vidím minimálně posun v přístupu ke zpětné vazbě od uživatelů. Dřív to totálně ignorovali, případně příspěvky rovnou mazali, dneska sami žádají o zpětnou vazbu ke konkrétním addonům a následně vydávají patche.

Na diskusním fóru na Steamu se na ně tradičně hrne vlna kritiky, jak je všechno špatně, tak jsem tam tuhle napsal pozitivní příspěvek, že se těším na tu novou verzi postavenou nad Unreal Enginem a že je skvělé, že vůbec nějaká taková úplně nová verze bude - a hned se na mě sesypala spousta jiných uživatelů, že jsem asi úplně mimo, když je přece TS2015 taková sra*ka. Myslím, že spousta lidí speciálně na Steamu jsou takoví zatvrzelí kňouralové :)
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: OT: Siemens Vectron

Příspěvek od Roman »

Asi je potřeba si uvědomit jednu věc. železniční simulátor je okrajová záležitost . Docela by mě zajímal poměr prodaných licencí TS + RW a nějaké průměrné střílečky (ani nechci vidět srovnání s nějakou špičkovou hrou :) ). Myslím, že bude vlakový sim hodně pozadu. A od toho se odvíjí určitě složení tvůrců. Jistě, něco nahradí nadšení ale to vám špičkového programátora nezaplatí. A co se týká zpětné vazby, už jsem se nachal slyšet, že těch pár prodaných licencí v našich končinách je nezajímá (ani se nedivím). A kde máme nějaký francouzský addon. Taková železniční velmoc a nic. Jako každá společnost potřebuje zisk a proto chrlí jeden addon za druhým ze zemí, kde mají odbyt. A proto může být každý rok nová verze zdarma, zaplatí ji addony zakoupené uživateli...
Třeba konkrétně tratě dělají v poslední době perfektně. Něco jsem už postavil, tak si myslím, že to můžu posoudit. Kam se na ně hrabu.
Samozřejmě je potřeba vše zlepšovat, pokud tam snaha je, je to dobře.
A hlavně, v nejbližší době se adekvátní náhrady určitě nedočkáme. Viděl jsem nějaké videa z Open Rails, a je to o ničem, Jen prostě nástavba msts. Nebýt tenkrát binu, už by u nás o msts nikdo asi ani nezavadil... Trainz nevím, nikdy mě to jak po grafické, tak funkční stránce neoslovilo.
Hekl338
Modelář
Příspěvky: 929
Registrován: pon 09. čer 2008 21:08:45
Kontaktovat uživatele:

Re: OT: Siemens Vectron

Příspěvek od Hekl338 »

Vlastik, s tym slnkom sa bavime o 3D pocasi, dobre si precitaj, co som napisal a prestuduj si strukturu BP pocasia 3D co ponuka. Kde urcujes polohu slnka, resp. azimut, ako to je v klasickej dennej dobe? Kde je zaciatok a koniec hmly, nejake casy kedy ma vyjst a zapadnut slnko? Ako mozes napisat, ze tiene odpovedaju, ked je vseobecne zname, ze je slnko zvlast v Europe nizsie na jesen, jar, zime, nez v lete? O tom to je. 3D pocasie je efektna vec, ale nedotiahnuta. Ako prislo 3D pocasie, BP dennej doby ignoruje farbu hmly a farba je podla vrchnej casti oblohy. Stazovalo sa na to viac uzivatelov a vysledok? Ziadna oprava. Preto v addonoch MA atd su hory na jesen biele. Ohladne fyziky, ak natocis video, kde bude suprava s nalozenymi vozmi nejak zmysluplne reagovat na klesanie, nebude spomalovat uz pri sklone 7 promile prosim, napisem verejne, som blb a neviem nastavit BP vozna. Paradoxne je, ze ta ista suprava s prazdnymi vozmi sa rozbieha na rychlejsie. Toto je odjakziva problem RW resp. TS, je to vseobecne zname. Ak nefunguje toto, ako sa mozeme bavit o nejakej realnej fyzike, ak hra ignoruje aj to zakladne?
Romane, suhlasim, ze trate su prepracovane velmi pekne, ale z tohto pohladu je to len pozlatko, bohuzial. Ina alternativa zatial nie je, viem.
A to, ze DTG opravuje addony je sice pekne, ale to nic nemeni na tom, ze ak neopravia zakladne problemy hry, ktore su zname dlho, je to na dve veci. Nevadi, ze mi tecie do baraku, opravim okna a fasadu...
Uživatelský avatar
750225lentilka
Příspěvky: 285
Registrován: čtv 17. dub 2014 11:10:49
Bydliště: Perníkov

Re: OT: Siemens Vectron

Příspěvek od 750225lentilka »

Co se týče 2015ky, tak ta se mi celá domrvila. Ze začátku se mi zdálo, že mi šly FPS nahoru, ale chyba lávky...při nezměněném nastavení najednou mám na testovací trati 9-13 FPS a je to absolutně nehrstelné...ať dělám, co dělám, nemůžu to nastavit tak, aby byl vyvážený poměr kvalita x rychlost...buď je ot nekoukatelnej humus, ale jede to, anebo je to hezké, ale nehratelné :'( :( :(
Vlastik

Re: OT: Siemens Vectron

Příspěvek od Vlastik »

Ohladne fyziky, ak natocis video, kde bude suprava s nalozenymi vozmi nejak zmysluplne reagovat na klesanie, nebude spomalovat uz pri sklone 7 promile prosim, napisem verejne, som blb a neviem nastavit BP vozna. Paradoxne je, ze ta ista suprava s prazdnymi vozmi sa rozbieha na rychlejsie.
Co se ti nezdá na tom posunu,v zásadě jsem před x.lety natočil video tak jak jsem to viděl kdysy na nádraží,v celku se mi to zdálo logické:
https://www.youtube.com/watch?v=DzVpIo_xyYQ
Ohledně FPs tak to šlo v TS 2015 rapidně nahoru,předtím se co si pamatuji tak nastavovala hranice FPS při spuštění ve steamu,v TS tento parametr není potřeba,může se odstranit,jinak je potřeba mít taky naladěnou GK na hodnoty a prostě zkoušet nejlepší optimální řešení,to si potom uložit,nebo vyzkoušet přednastavené v TS 2015 a postupně přidávat,sám za sebe mohu říci že všechny addony DTG mám v 3D kolejivu (update test) a co se trhalo a bylo fps okolo 25-30,je ted přes 40-45 v 3D kolejivu,v kolejivu loft lehce přes 60 fps,takže optimalizace je daleko lepší než byla v TS 2014 (kde se používali i domácí shadery a hledalo se optimální nastavení,stačí zabrousit v tématech o pár stránek zpět).
V současné době je největší problém že návěstidla nerozeznávají směr vlaku a svítí z obou stran,nemají žádnou stop a proto se rozvědcují proti,dále u starších addonů,byly lody nastavené v jiných jednotkách ,což má ted při plném zobrazení jiný dojem a načítají se moc pozdě,další je že už návěstidla nepoužívají clony,ale mají nastavené dynamické světlo,samozřejmně je toho víc.
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: OT: Siemens Vectron

Příspěvek od Roman »

Nejsem tester DTG a asi jsem blbej, ale toto je z nejnovějšího addonu a žádné dynamické světlo tady u návěstidel nevidím. Klasika, AddTex s rozdílnou texturou v mipech .
Obrázek
Obrázek

A lody? já paradoxně pozoruju největší problém u nových addonů. A tady předpokládám, že by to mělo být vyladěné dle chování aktuální verze.
Fps ? Ano zvýšilo se, ale zase se u mě zvýraznil propad fps když načítá TS soubory. Tak mám krásných 40 fps při plném nastavení a najednou je z toho na vteřinu 20 fps. A není to zdaleka jen můj problém. Je to vidět i na mnoha uživatelských videích z aktuální verze hry.
Hekl338
Modelář
Příspěvky: 929
Registrován: pon 09. čer 2008 21:08:45
Kontaktovat uživatele:

Re: OT: Siemens Vectron

Příspěvek od Hekl338 »

Z toho rozmazaneho videa nie je poznat nic, ani aky je spad. Nehladiac na to, ze je to z roku 2010. V TS 2015 fyziku "opravili". Ako vidim, nik si toho vobec nevsimol. Niekedy mam pocit, ze vacsina ludi si to len tak jazdi a nevsima si dolezite veci :D Do kopca sa to chova ako tak realne jak s plnou, alebo nalozenou supravou. Ale nie je predsa mozne aby som pri jazde z kopca pri sklone 16 promile s prazdnou supravou neustale na brzde ale pri nalozenej stacilo sem tam pribrzdit. Taktiez nie je mozne, aby mi vlak spomaloval pri 7 promile klesania. Pride ti to logicke? Proste to opat nedotiahli. Sice ked supravu odbrzdim na 1.5 promile, sa skutocne "odlepi" a zacne sa pomalicky rozbiehat, ale to su radovo desatiny km/h.. Coz to logiku vcelku ma, pri tam malom klesani. V TS 2014 to nebolo o nic lepsie, tam to zase blblo, ze sa suprava po odbrzdeni neodlepila na 1.5 promile, ovsem vlaky ignorovali sklon aj tam. Tieto veci som si zacal vsimat az vtedy, ked som zacal stavat ZSR 170, kde mam predstavu, ako sa ide v reale s plnym nakladnym vlakom, osobakom atd. A urcite viem, ze ma pri tych 16-18 promile nakladny vlak problem tu supravu brzdit, resp. urcite nestaci sem tam pribrzdit :D
Co sa tyka TS 2014, tam mozem potvrdit Romanove slova. Hlavne pri prechode stvorcov je to sekanie neprijemne, casto vidim bile objekty, jak nestiha nacitat textury. V TS 2014 to bolo optimalizovane lepsie, tam sa mi to nestavalo. Predlzil sa aj cas nacitavania trati pri spusteni, ostatne, na to sa stazovalo viac ludi. LODy su v komercnych addonoch obrovska tragedia, tak napriklad addon NY-NH, tam kolaje nema LOD vobec a zobrazuju kolaje aj do dialky stale rovnako, verim, ze keby pozriem v RW tool model, tak tam ziadny LOD nenajdem a plati to aj u vacsiny objektov. Pochopim, ze chyba sa najde, prehliadnut mozu vsetci, ale tieto problemy ma RW od zaciatku a zatial k zlepseniu nedoslo. Ultra rychle "nafukanie" supravy" predpokladam, ze tiez nikomu nevadi.
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: OT: Siemens Vectron

Příspěvek od Josef72 »

LODy jsou u jejich addonu stejné od RW12 ( zavedení plného stínování ). Psal jsem o tom tehdy i ve svém vlákně. Domek v "americké" trati vydané s uvedenou verzí hry má odhadem kolem 500-600 poly a žádný LOD. Koleje o kterých píšeš jsou sice 3d, ale při bližším pohledu jsou spíše nízkopolygonové. Navíc loft objekty, které na sebe vážou geometrii ( pražce ) nemají optimalizované LODy, jinak se chovají při pohledu v ose kolejí a jinak při pohledu kolmo k ose kolejí. Předpokládám, že vědí zda jim LODy v konkrétním addonu pomůžou nebo ne.

Pokud jde o herní fyziku, fakticky máš asi pravdu. Na anglickém foru někdo přirovnával rozjezd nákladního vlaku s rozjezdem BMW. Napadají mě dva důvody, proč s tím nic nedělají. Buď jim to nedovoluje starý motor hry, nebo vědí, že s tím budou mít moře práce, následně moře problémů s tím souvisejících a ve výsledku to neocení prakticky nikdo, protože by to museli udělat dokonale a to se jim nikdy nepovede.

Jinak N3V ( vydavatel Trainz ) přidal do připravované verze hry nový nástroj na úpravu ( přizpůsobení ) jízdníh vlastností podle terénu, nákladu, délky vlaku a podobně. Nevim jak dobře to funguje. ale za celé dva měsíce testování jsem tam nenarazil na jediný příspěvek, který by se tím zabýval. Všichni řeší grafiku, import starších objektů, jestli prší v tunelech nebo zda prochází kouř parních lokomotiv objekty ( mosty apod.) Jízdní vlastnosti nezajímají zřejmě nikoho.

Tím chci říct, že Railworks podle mne nikdy výrazně lepší nebude a myslím že ani ten další "vyšší" simulátor. Bude to taková rodinná hra pro lidi, kteří ji zaplatí.
Hekl338
Modelář
Příspěvky: 929
Registrován: pon 09. čer 2008 21:08:45
Kontaktovat uživatele:

Re: OT: Siemens Vectron

Příspěvek od Hekl338 »

Ano, tie kolaje su tak rafinovane spravene, ze su ako loft, nemaju tam populacnu geometriu. LODy vsak idu nastavit jak u loft objektu, tak pri objekte, ktory sa nan viaze. Skusal so to zrovna nedavno, ked so spracil vlastne, dost detailne 3D prazce a vsetko to funguje pekne. Ovsem upustil som od nich prave kvoli moare efektu pri jazde. Kolaje su v mojom baliku objektov na stranke, bez 3D prazcov, samotna kolaj je ale detailna ma aj LODy a funguju dobre. Skor vidim problem, ze sa im Lody robit jednoducho nechce. Ano, zrejme sa im nechce riesit ani fyziku, pretoze sa v podstate nik nestazuje. To som si vsimol aj v reakciach na TS 2015, ludom proste nevadi, ze fyziku zvladali lepsie starsie sim. Lenze opat sme u toho, ze neopravili ani to, na co sa ludia stazuju, co som tu uz spominal.
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: OT: Siemens Vectron

Příspěvek od Josef72 »

Ten "moare" efekt u 3d kolejí se vyskytoval u standartního stínování, nebo si zkoušel udělat je i bez stínů ( myslím nastavení materiálu ) ? Napadlo mě, že v Trainz se používají 3d koleje ve velkém a v TS 2012 se vykreslují pěkně, zatímco v aktuální verzi s plným stínováním se na to pomalu nedá koukat. Ale jen nápad, asi to s tím nesouvisí.
Hekl338
Modelář
Příspěvky: 929
Registrován: pon 09. čer 2008 21:08:45
Kontaktovat uživatele:

Re: TS2015 - podpora, fyzikální model, 3D počasí a kolejivo

Příspěvek od Hekl338 »

Vidis, to som neskusil, vzdy som mal tienovanie. Dam vediet.
Hekl338
Modelář
Příspěvky: 929
Registrován: pon 09. čer 2008 21:08:45
Kontaktovat uživatele:

Re: TS2015 - podpora, fyzikální model, 3D počasí a kolejivo

Příspěvek od Hekl338 »

Spravil som test, bez uspechu. Podla mna je to dane proste dynamickym svetlom a preblikavanim hran obecne, co sme riesili uz viac krat. A prazce+ srouby, to je sama hrana, takze diskoteka. Ine som vsak zistil, pri tej prilezitosti. Skusil som pouzit na prazce shader TrainPostDPPObjectDifuse v nadeji, ze sa nieco zlepsi. Prve prekvapenie, akonahle som taky export spravil trat som uz nespustil s hlaskou out off video memory. Podotykam, ze mam 4GB grafiku. Fajn, skusil som teda polozit kus kolajnic na inu trat, v pohode. Ovsem blikacka stale. A to aj pri nastaveni MSAA, kde ten shader funguje. Co ma vsak nemilo prekvapilo, po dlhsej dobe som pustil Testovaciu trat a pokles FPS v staniciach je znacny, pri 8x MSAA idem na 22, mimo stanicu cez 70. Pri 3x3 SSAA stanica 27, mimo stanicu 40, ten shader pri SSAA nefunguje, to je davno zname. Z toho usudzujem, ze tie shadery na tenke objekty davaju pekne zabrat grafike. Opat si vsak nemozem pomoct, pri TS 2014 taky pokles FPS na TestovacejTrati som v staniciach nemal, naopak, pri MSAA som mal FPS bezne 40-70. Neviem, ci sa im podaril podobny kusok, ako uz davnejsie, ze na Nvidiach nesvieta svetelne kuzely od urciteho nastavenia parametrov Phi, ci je to globalne.
Uživatelský avatar
kuboss
Příspěvky: 587
Registrován: čtv 24. led 2013 18:55:08

Re: TS2015 - podpora, fyzikální model, 3D počasí a kolejivo

Příspěvek od kuboss »

Jasne ze nechcel. :oops: a som sa cudoval preco mi zo spravnej temy zmizol prispevok. (asi preto ze som ho tam nenapisal.)
Naposledy upravil(a) kuboss dne sob 27. pro 2014 12:11:13, celkem upraveno 1 x.
Jurajs_89
Příspěvky: 646
Registrován: pát 06. čer 2008 7:09:10
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: TS2015 - podpora, fyzikální model, 3D počasí a kolejivo

Příspěvek od Jurajs_89 »

Opravdu jsi to chtěl napsat sem :D ?
ObrázekObrázek
magnetový "cvok" :D
Odpovědět