Filip27-Railways píše:Pokud se nepletu tak horní rychlostník je pro vlaky v kterých mají všechny vozy kotoučové brzdy a dolní rychlostníky když tam je klidně i jeden jediný vůz se špalkama. Opravte mě pokud jsem to napsal špatně.
V zásadě je to dáno tím co je uvedené zde:
Při umístění dvou rychlostníků nad sebou (čl. 838 předpisu ČD D1) se tímto výnosem stanovují vozidla, pro která platí traťová rychlost návěstěná horním rychlostníkem. Jedná se o následující vozidla, která vyhovují průjezdu oblouky při nedostatku převýšení 130 mm:
1. hnací vozidla českých dopravců řad 150.2, 151, 162, 163, 263, 350, 362, 363, 371, 372, 380, 440, 441, 442, 471, 480, 640, 641, 642, 650, 651, 840, 841, 842, 843, 844 a 845, vč. jednotek řady 680 Pendolino, pokud nemají funkční naklápění; německá vozidla ER 20 (řada 761, ÖBB 2016, BR 223), 180, 189, 642, ale také Taurusy ÖBB řad 1116 a 1216 a PKP řady 5370 (Husarz)
2. osobní a řídicí vozy s kotoučovou brzdou
3. vozy pro přepravu osobních automobilů řady DDm915.