Trainz nová éra.

Témata a povídání netýkající se RS
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 805
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Trainz nová éra.

Příspěvek od Josef72 » čtv 14. kvě 2015 16:07:18

Všechno, co je tam vidět je z Trainz 2012. Tratě, objekty, všechno. Vlastně je většina objektů ještě z Trainz 2004. Tohle je letitý problém hry, vše vytváří uživatelé a podle toho to vypadá, navíc prakticky všechny objekty jsou bez optimalizace LOD. Nová verze Trainz určitě není grafická hitparáda, ale je lepší než co nabízí video.

Žádné podobnosti s enginem RW jsem si nevšiml.

scor
Příspěvky: 16
Registrován: úte 25. lis 2014 1:24:57

Re: Trainz nová éra.

Příspěvek od scor » sob 16. kvě 2015 11:25:30

Souhlasím. Je škoda, že se u této serie nedrží svého počátečního úmyslu - tj. virtuálního vláčkoviště (v tomto byli bezkonkurenční). Namísto toho postupně verze od verze přetváří Trainz do jakési konkurence TS (virtuální reálná železnice).

Hekl338
Modelář
Příspěvky: 921
Registrován: pon 09. čer 2008 21:08:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Trainz nová éra.

Příspěvek od Hekl338 » sob 23. kvě 2015 1:30:34

https://www.youtube.com/watch?v=M1xoy0oIJEw Ja myslim, ze tych podobnosti je dost. Blikacky, MIPmaps, po prepnuti kamery nacitavanie objektov.... Ked to porovnam s grafikou naprilklad GTA V, tak ziadny festival u trainz sa proste nekona. Cakal som viac a podla recenzii po nete som nebol sam:)

Uživatelský avatar
Dusan
Příspěvky: 82
Registrován: stř 08. led 2014 22:00:10
Bydliště: Praha

Re: Trainz nová éra.

Příspěvek od Dusan » sob 23. kvě 2015 7:09:25

Trainz New Era jsem nainstaloval, chvilku vyzkoušel, zjistil, že graficky to sice vypadá o něco líp než předchozí verze (ale nic moc extra), ale hlavně že přitroublé ovládání se nezměnilo snad vůbec, a zase jsem to odinstaloval :lol:

Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 805
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Trainz nová éra.

Příspěvek od Josef72 » sob 23. kvě 2015 10:55:46

Hekl338 píše:https://www.youtube.com/watch?v=M1xoy0oIJEw Ja myslim, ze tych podobnosti je dost. Blikacky, MIPmaps, po prepnuti kamery nacitavanie objektov.... Ked to porovnam s grafikou naprilklad GTA V, tak ziadny festival u trainz sa proste nekona. Cakal som viac a podla recenzii po nete som nebol sam:)
Srovnání s GTA :-) ? GTA měl rozpočet 256 mil USD. Trainz má rozpočet 1 mil USD. Když vznikala Mafia 2, tak jsem četl, že na ni pracovalo asi 200 lidí zabývající se obsahem, v Trainz je i s interními zaměstnanci asi deset lidí. Nemůžeš přece brát mainstream jako měřítko pro videohry s železniční tématikou. Mizení objektů je nastavitelné, autor videa má příslušné políčko vypnuté, proto se mu objekty opětovně načítají při změně kamery ( nikdy jsem si ale nevšiml něčeho podobného v RW). Blikačky jsou problém, pakliže máš nižší kvalitu stínů, ale to je myslím pochopitelné. Obraz je docela stabilní, stíny se vykreslují i ve vzdálenosti 1200m, pokud je nastavení na max, tak bez nepříjemných artefaktů. Co téhle hře chybí, je kvalitnější "dev", skydome a vůbec celá "enviroments" část hry je dost omezená.

Uživatelský avatar
kuboss
Příspěvky: 578
Registrován: čtv 24. led 2013 18:55:08

Re: Trainz nová éra.

Příspěvek od kuboss » sob 23. kvě 2015 16:33:47

Je jasne ze porovnanie s GTA je nadsadene. Ale GTa sa robilo dva roky a oni kurvia tie vlaky uz snad cele desatrocie :D a stale ta ista mlaka...

Hekl338
Modelář
Příspěvky: 921
Registrován: pon 09. čer 2008 21:08:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Trainz nová éra.

Příspěvek od Hekl338 » sob 23. kvě 2015 16:45:01

Rozpocet zakaznika moc nezaujima, toho zaujima finalny produkt a jeho cena a v tomto pripade spokojnost zatial nie je. Je pekne, ze trainz po tolkych rokoch (snad 14?) presiel na nieco nove, ale dopadlo to presne, ako vsade (pozname to aj my v Railworks) - zakaznik je sklamany. A tak je normalne (hoc ako si poznamenal nelogicke a aj s tebou suhlasim), ze zakaznik porovnava s inou hrou. Kolko ludi myslis hlada po nete, aky je rozpocet ktorej hry? :) A o tom to je. Nepochybujem, ze sa im podari hru optimalizovat, HW naroky na max detaily su totiz astronomicke (to bude asi ten dovod, preco video nie je na max :) ) a odstranit bugy, ale opat, ako zo skusenosti vieme, nebude to hned. A zakaznik je len dalej a dalej nasraty, ze kupil nieco, co nie je hotove. Mne sa napriklad ten nasvit na videu celkom paci, HDR je urcite plus, co pridava na realite, ale aj tu si este zrejme pockame, az to bue ok. Este na zaver, k tomu miznutiu a blikaniu objektov. V RW, aby som to upresnil, modely sa nacitaju takmer hned, ale textury uz nie, to sme to uz neraz riesili, ze to "vylepsili" TS 2015 kou. Blikanie objektov, resp jeho hran (trasenie, klepanie, nazvyme to ako chceme) je evidetnne aj na tomto videu z TANE, neslo mi o tiene, tie ma TANE lepsie ako RW-nemiznu mi pred ocami. Tolko asi k teme, cas ukaze, ako sa k tomu tvorcovia postavia.:)

Hekl338
Modelář
Příspěvky: 921
Registrován: pon 09. čer 2008 21:08:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Trainz nová éra.

Příspěvek od Hekl338 » sob 20. čer 2015 1:33:33

Po dvojhodinovom testovani TANE sa podelim o dojmy. Instalacia samotna prebehla v poriadku.Dal som stiahnut veskere aktualizacie k dnesnemu dnu, stiahol najnovsie ovladace pre GK a hura na testy. Samozrejme, vsetky detaily som dal na maximum. Podla ocakvania, FPS 2-3, niekedy 10.Vzhladom k tomu, ze nemam ziadnu pelcku ma to zarazilo. Zacal som patrat. Procesor sa flaka na 18 %, grafika sotva 60%, RAM mam 8GB, vyuzite 6.67 v maxime. Co dodat, uprimne povedane, optimalizacia nula bodov. Ked vyslo TS 2012, mal som slabsiu zostavu, ale na max detaily som mal zrovnatelne vysledky. Stacilo stiahnut AA o stupen a FPS slo pekne hore. V TANE stiahnutie AA takmer bez zmeny. V manualoch som narazil na to, ze je lepsie mat grafiku GTX 9xx. Je potom nepochopitelne, preco 660Ti sa vylozene flaka, toto evidentne nezvladli. Stiahol som teda kvalitu tienov a FPS 20-30, zobrazovana vzdialenost 3500m. Ziadna slava sa nekonala, ale uz sa to dalo vcelku zniest. Teraz mozem s kludnym svedomim prehlasit, ze engine je velmi podobny tomu v RW. Po stiahnuti kvality tienov nastala blikacka, na vacsiu vzdialenost sa tiene stracali. Ovsem, oproti RW, nemizli mi pred ocami. Na kolajach samotnych rovnaky problem-tien sa vykkresluje tesne pred loko, potom sa zjednodusje, inak povedane mizne. Tu zrejme pracuje aj LOD, takze tien sa zjednodusi taktiez. Ak dam volnu kameru, tiene sa vitelne posuvaju (posuva sa slnko) -preblikavanie je evidentne a pride mi aj rusivejsie, nez v RW. Kvalitu Env a Spec lesku neviem posudit, su to default trate a modely, ale v tomto ohlade budu moznosti zrovatelne s RW. Hoci pri poslednych testoch pred cca rokom v Trainz 2010 boli vysledky biedne. Chyba akakolvek podpora, co a ako tvorit, ako funguju textury, modely, hlavne alfa kanal, zabhenute sposoby logicky nefunguju, takze prip. tvorcovia to budu mat tazke. Skusal som nejake svoje modely, TANE ich proste nezoberie a hlasi to x chyb. Co sa tyka nasvitu a dennej doby, da sa pekne nastavit, ako tomu bolo zvykom u predoslych verzii priamo v editore. V tomto ohlade jednozacne plus oproti RW. Snad jedine minus v tomto ohlade-nejde nastavit farba hmly. Textury povrchu vytvaraju pekny 3D efekt, napriklad strk, sklay sa tvaria aj realne, ale u travy, ktora chyta az odlesk je uz fake. Skusil som viac textur, takze zrejme to hra generuje automaticky, coz nie je moc dobre. Pekne efekty su pri pohlade proti slnku (HDR), taktiez svetla mi prisli prirodzenjesie, nez v RW. Fyzika mi prisla lepsia, ako v RW. Urcite plus, ze nechali DCC mod, kde si zajazdi aj laik a moze vnimat hru bez nejakeho sttresu. Celkovo vsak v momentalnom stave sklamanie. Ale hlavne, nazvat to A New Era posobi na mna smiesne.Ten engine neponuka nic extra, len to, co uz je bezne. Verim vsak, ze tvorcovia to minamalne HW optimalizuju, lebo tomto stave je to pre 95% uzivatelov nepouzitelne.

Blade77
Příspěvky: 91
Registrován: ned 28. srp 2011 1:10:12
Bydliště: Praha, vozovna Motol, tramvaj... ;-)

Re: Trainz nová éra.

Příspěvek od Blade77 » sob 20. čer 2015 11:19:05

Já věděl, že to nemám kupovat. Už jsem si o tom něco přečetl a Honza Šmejkal má hodně podobné dojmy, jako ty. Takové plácnutí do větru - myslíte si, že TANE optimalizují aspoň do stavu TS12, aby se to dalo hrát? :lol: Jako RW už neopustím, to je naprosto jasný, ale multiplayer (ten u RW hodně postrádám, to by byla paráda) si v Trainz zajezdím rád. ;)
Jirka/VonShark

Hekl338
Modelář
Příspěvky: 921
Registrován: pon 09. čer 2008 21:08:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Trainz nová éra.

Příspěvek od Hekl338 » sob 20. čer 2015 13:07:44

Ja myslim, ze casom tu vyladia. Mozno to hodnotenie vyznelo, ze je to k nicomu, ale tak to zase nie je. Ovsem bez nejakej optimalizacie su vsetky vymozenosti noveho enginu pre hraca nepouzitelne, resp. s minamlnym grafickym efektom, ak chce mat slusne FPS. Pre modelarov by to chcelo aspojn nejake navody.

Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 805
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Trainz nová éra.

Příspěvek od Josef72 » sob 20. čer 2015 14:02:15

Trainz 2012 taky není žádnej zázrak, v RW jezdím se zapnutými stíny a detaily na max s lepšími výsledky, navíc si Trainz 2012 automaticky "ořízne" zobrazovanou vzdálenost podle potřeby, takže i když dáš posuvník na 3000m, tak se zobrazuje u vestavěných tras maximálně na 1500m. A samozřejmě bez stínů. TANE je škoda, kromě špatné optimalizace jak píše Hekl mají i mizerný "dev", takže je to momentálně takové nemastné neslané, čtrnáct dní jsem hru nezapnul, nic mě tam neláká. Škoda, při zapnutých detailech není hra vizuálně špatná, jenže si to většina uživatelů nemůže dovolit. http://forums.auran.com/trainz/content. ... tion-BEGIN

Blade77
Příspěvky: 91
Registrován: ned 28. srp 2011 1:10:12
Bydliště: Praha, vozovna Motol, tramvaj... ;-)

Re: Trainz nová éra.

Příspěvek od Blade77 » sob 20. čer 2015 17:59:55

Já vím, že ta dvanáctka není nic extra, ale už měla multiplayer. Kdyby ho neměla, zůstal jsem u 2009, bez servicepacku, protože už první SP pro Trainz 2009 již obsahoval tu "optimalizaci" dohledové vzdálenosti, vůči nárokům na HW a bez SP to ještě nezkracoval. Dvanáctku mám jen, kvůli MP, jinak bych jí nekupoval. Desítku mám, samozřejmě, také, ale je to skoro to samý, jako 2009, jen už tam byla MP beta a to mě, tenkrát, dostalo. :lol:

Upřímně, na T:ANE jsem se, docela, těšil. Upoutávky mě nadchly, když jsem to viděl, nejenže jsem si v ten moment vzpomněl na RW, ale myslel jsem si, že hra bude konečně po těch X letech, nějak vypadat. Budu upřímný, udělal jsem to, jako Honza. Stáhnul jsem to, nainstaloval jsem to, za účelem odzkoušení. Po asi hodině bádání s nastavením grafiky, jsem to vzdal a smazal z PC. Zkoušel jsem všemožný kompromisy, zachovat, alespoň, něco z nových detailů, ale to bohužel nešlo. Snažím se věřit tomu, že to hoši z N3V nějak dají do kupy. Ale pokud se někdy v RW objeví multiplayer, tak už mě v Trainz nikdy neuvidíte, možná jen velmi zřídka, protože v RW by to bylo naprosto dokonalé. ;)
Jirka/VonShark

Odpovědět