Stránka 1 z 3

Obecná diskuze

Napsal: pon 02. led 2012 17:54:48
od Josef72
Měl bych jeden dotaz k "tunelovým" shaderům.
Bohužel je tu opět jeden zásadní nedostatek - rozdělená databáze. V tomto místě vzniká, třeba i uprostřed tunelu přechod mezi nenasvíceným objektem a jeho částí osvětlenou denním světlem.
Co to přesně znamená ?

Re: Obecná diskuze

Napsal: pon 02. led 2012 18:04:12
od Vlastik
Co to přesně znamená ?
To co jsem tu už naznačoval několikrát (červený trojúhelníček) rozděluje databázi jak druhem koleje tak i rychlostí a pod.
Zkus si třeba něco ofsetnout přes tuto databázi a uvidíš sám jak se to chová podivně,i u normálního loftu násypu.

Re: Obecná diskuze

Napsal: pon 02. led 2012 18:39:00
od Roman
No, u všech loft objektů se textura opakuje v celé délce, ale nesmí být rozdělena databáze. V tomto místě se objekt rozdělí a zakončí.
V případě, že je definován koncový model , umístí se i tam ačkoli to autor trati nevyžaduje.
Všimni si, že pokud rozdělíš loft objekt na dvě části, částečně se změní i mapování textury na modelu. U tunelu je automaticky genereván přechod mezi dvěma oblastmi , denním světlem a tmou v tunelu.
Bohužel asi neexistuje možnost, jak to obejít.

Re: Obecná diskuze

Napsal: pon 02. led 2012 19:22:22
od Vlastik
V případě, že je definován koncový model , umístí se i tam ačkoli to autor trati nevyžaduje.
Proto jsem psal už tenkrát že jakékoliv zakončení je holý nesmysl a bohatě stačí to co mám já to nezaobírá tolik poly a když se napojí na databázi tak to není k poznání.

No obejít se to dá tak že pokud táhnu kolejivo tak se mi vždy upraví databáze za určitých podmínek,pokud potáhnu koleje o stejných hodnotách dle trať pravidel tak se mi databáze nepřeruší a mohu jí několikrát napojit ,jakmile ale změním pravidla tak se mi vždy objeví databáze a to i při tvorbě výhybek.

Takto jsem řešil vinohradské tunely kde mám po 50m udělan průlez a takto i ostatní tunely,stačí to skouknout.

Re: Obecná diskuze

Napsal: pon 02. led 2012 19:31:43
od Roman
Jenže u tohoto konkrétního shaderu Ti tvůj postup bude úplně k ničemu. Každých 50m budeš mít přechod tma - denní světlo.
Pokud toto vyřešíš, smeknu pře tebou....
Ovšem nemám na mysli nějaké , každých 50m´vložené, statické modely překrývající loft.

Re: Obecná diskuze

Napsal: pon 02. led 2012 20:29:17
od Josef72
Jedný věci ještě nerozumím. Ten přechod ze světla do tmy a naopak vytváří hra automaticky ? Nebo to nastavuješ v blueprintu jako začítek a konec ?

Re: Obecná diskuze

Napsal: pon 02. led 2012 20:29:37
od Vlastik
Zřejmně se nechápeme,pokud neporušíš databázi a pojedeš z jednim pravidlem tak nevidím důvod proč by ti to nešlo,pro názorný příklad jsem nahrál video,kde je loft tažený rovně i oblouku a rovně a vždy se stejným výsledkem ,akorát to nemám přikryté kopcem nebot už bych se pak do tunelu nedostal.
http://youtu.be/rqUm__bF0Zk

Re: Obecná diskuze

Napsal: pon 02. led 2012 20:39:21
od Roman
Ale chápem. Jenže za ideálních podmínek máš úsek (tunel) maximálně 500m. Pak se databáze vždy dělí.

Re: Obecná diskuze

Napsal: pon 02. led 2012 21:25:08
od Vlastik
Ale chápem. Jenže za ideálních podmínek máš úsek (tunel) maximálně 500m. Pak se databáze vždy dělí.
Tak ještě jednou,databázi můžeš mít daleko delší viz video,v zásadě nezáleží jestli položím násyp nebo tunel,pokud označím celý třeba 1.km úsek tak se mi násyp nebo tvůj tunel natáhne vcelku bez přerušení.
Takže stím tvrzením nesouhlasím,nicméně zase se ta diskuze stočila jiným směrem,tak jako vždy. ;)
http://www.youtube.com/watch?v=eSZCATFT2zc

Re: Obecná diskuze

Napsal: pon 02. led 2012 21:45:51
od Roman
No, já si opravdu nemůžu pomoct, ale mě se databáze dělí po 500m ( červené trojúhelníky ) ať dělám co dělám. Pokud jsi přišel jak to obejít , budu rád, když nám to prozradíš.

Re: Obecná diskuze

Napsal: pon 02. led 2012 21:59:42
od Vlastik
No mě to připadá že každý pracujeme s jinou verzí TS,já bez problémů natáhnu rovinu i třeba 850m a to samé oblouk,jako je to na screnu přímo a databáze se mi vytvoří až po těch 850m:

Obrázek

Obrázek

Re: Obecná diskuze

Napsal: úte 03. led 2012 18:15:59
od KaMat
me se taky nekdy stavalo ze jsem mohl natahnout kolej delsi nez 500m bez trojuhelnicku a nekdy to zas neslo.

Re: Obecná diskuze

Napsal: úte 03. led 2012 21:15:33
od mube
V podstatě jde udělat kolej delší než 500m, ale jenom v případě, že ji napojuješ na již položenou a vzdálenost mezi nimi je větší než právě těch 500m.

Re: Obecná diskuze

Napsal: úte 03. led 2012 21:33:30
od Roman
mube píše:V podstatě jde udělat kolej delší než 500m, ale jenom v případě, že ji napojuješ na již položenou a vzdálenost mezi nimi je větší než právě těch 500m.
Jen jesti jsem to dobře pochopil.. Tomáši, to znamená, že položím kolej například 300m dlouhou a na ní napojím kolej třeba 400m dlouhou a databáze se nerozdělí ? Budu tedy mít 700m koleje jako jeden databázový úsek :?:

Re: Obecná diskuze

Napsal: úte 03. led 2012 23:07:40
od Josef72
mube píše:V podstatě jde udělat kolej delší než 500m, ale jenom v případě, že ji napojuješ na již položenou a vzdálenost mezi nimi je větší než právě těch 500m.
Asi jsem mimo. Nešlo by to s obrázkama ?

Re: Obecná diskuze

Napsal: stř 04. led 2012 0:42:14
od Vlastik
Asi jsem mimo. Nešlo by to s obrázkama ?
Myslím si že to pochopíš i takto:
Tomáš měl na mysli asi toto:
Mám třeba dlouhou rovinu 1250m,a tak to dejme tomu budu tahat po 500metrech čímž to bude 2x500 a 1x250ma na 2x rozdělená databáze,ve zkutečnosti já mohu třeba ty 2x500metrů odebrat a natáhnout místo toho v celku 1000m,čímž se mi databáze rozdělí na 1x
To už je asi k pochopení né? :D

Re: Obecná diskuze

Napsal: stř 04. led 2012 17:06:59
od Josef72
Podařilo se mi natáhnout koleje na 1000m bez přerušení databáze, ale ta třetí pětistovka je vždy oddělená tím nepopulárním trojúhelníkem.

Re: Obecná diskuze

Napsal: stř 04. led 2012 20:17:54
od KaMat
ja to myslel tak ze mi slo natahnout najednou kolej delsi nez 500m coz by jit teda nemelo :D

Re: LoftPostDPPTexDiffSpec , TrainPostDPPObjectDiffuse

Napsal: ned 08. led 2012 14:03:50
od Vlastik
LoftPostDPPTexDiffSpec - určený pro "loft" objekty,Příklady použití : jakákoliv elektrifikace, telegrafní dráty, prostě cokoliv tenkého ...
Při poslední komunikaci s Romanem ,jsem nastínil i problém s vibrující trolejí která mi dělala největší starosti,a Roman doporučil vyzkoušet tento shader,tak jsem testoval a výsledek byl pro mě velice překvapující a pro vás bude taky až uvidíte screny:
Použitý shader LoftTexDiffSpec :
Obrázek Obrázek
Použitý shader LoftPostDPPTexDiffSpec :
Obrázek Obrázek Obrázek
Takže asi zapomněli že člověk bude převážně v kabině :D

Re: LoftPostDPPTexDiffSpec , TrainPostDPPObjectDiffuse

Napsal: ned 08. led 2012 14:26:39
od Josef72
To si měl dát do "Obecné diskuze" a s otazníkem, jelikož v "Horseshoe Curve" se tento shader zobrazuje dobře. Vypadá to, že je chyba u tebe.