TS 2017

Vše o novinkách RW ze světa
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1869
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

TS 2017

Příspěvek od Roman » čtv 01. zář 2016 19:29:23

https://www.facebook.com/railsimulator/ ... 401003091/
Pokud to chápu dobře, při zakoupení TS 2017 získá uživatel beta verzi TSW :shock:

Filip27-Railways
Příspěvky: 77
Registrován: ned 15. lis 2015 10:34:34

Re: TS 2017

Příspěvek od Filip27-Railways » čtv 01. zář 2016 20:23:26

Ano, chápeš to dobře. Pokud si koupíš ten balíček nějakej tak ano. Musím uznat že mě to dost překvapilo to TSW, to bude maso. Jen by mě zajímalo, plánuje někdo z českých autorů přejít na TSW?

Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1869
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: TS 2017

Příspěvek od Roman » čtv 01. zář 2016 20:30:44

No, pro mně osobně je nejdůležitější informace , že se na novém simulátoru opravdu pracuje . A díky betě bude možné vyzkoušet, zda vůbec mám HW na to, vychutnat si ty grafické orgie :lol: . Sice nejsem moc příznivce těch, jako ve vichřici se klátících stromů (raději to decentní jako jsme dělal já), ale jinak to vypadá úžasně. Ale soudit bude možno až po spuštění na vlastním PC.
Samozřejmě to je od nich i skvělý marketingový tah ohledně prodeje nové verze TS, popřípadě dokoupení addonů pro ty, jež už některé tratě mají :)

Vlastik
Příspěvky: 477
Registrován: pon 22. srp 2016 14:52:25
Bydliště: Allentown, Pensylvánie, Spojené státy americké

Re: TS 2017

Příspěvek od Vlastik » čtv 01. zář 2016 21:01:30

Filip27-Railways píše:Ano, chápeš to dobře. Pokud si koupíš ten balíček nějakej tak ano. Musím uznat že mě to dost překvapilo to TSW, to bude maso. Jen by mě zajímalo, plánuje někdo z českých autorů přejít na TSW?
Jak jinak stara parta nerezavi,ale obavam se ze to je zatim jen pro americky trh vhodne,no bylo jasne ze kompatibilita zadna nebude,a zda se ze TS 2017 bude stavajici 2016 ,zhola neukazali zadne novinky pro TS 2017. doufejme ze alespon stabilita bude lepsi.

Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1869
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: TS 2017

Příspěvek od Roman » čtv 01. zář 2016 21:17:39

Filip27-Railways píše:...Jen by mě zajímalo, plánuje někdo z českých autorů přejít na TSW?
To už je pro novou generaci. Několikrát jsem zkouknul video a je to z hlediska modelu lokomotivy úplně jiný level. Prakticky na modelu není část, která by nebyla animovaná (podvozky, hadice...) . Koukal jsem, jak mají promakané třeba těsnění na oknech a spousta dalších detailů. I ty budíky jsou perfektní a "složité" .
Možná půjde exportovat stávající model z TS, ale vypadat bude asi příšerně. Je vidět i na oblých částech modelu, jak je to polygonově náročné.
Možná jako stavitel trati v uživatelském editoru budu něco platný :)

kiski
Příspěvky: 779
Registrován: pon 12. srp 2013 22:30:35

Re: TS 2017

Příspěvek od kiski » čtv 01. zář 2016 21:28:57

Mne osobne sa zasa nepáči istý pozostatok "FPS" - to kráčanie medzi vozňami, vystúpenie na lokomotívu, otvorenie dverí, vojdenie na stanovište, atď... Neviem, podľa mňa to do takéhoto simulátora nepatrí. Iste, kurevsky to pridáva na realite, ale nemôžem si pomôcť, pre takýto typ simulátoru je to podľa mňa skôr nevhodné ako vhodné. Je to ale samozrejme len môj názor, inému sa to môže páčiť... A už teraz je zrejme jasné, ako poznamenal Roman, že lokomotívy budú polygónovo extrémne náročné, už aj z toho dôvodu, že aj kabína bude súčasťou hlavného modelu. Tipujem hravo cez 200000 polys.

Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: TS 2017

Příspěvek od Josef72 » čtv 01. zář 2016 21:43:11

Počet polygonů v kabině nebo u lokomotivy není problém, pakližeje je zbytek tratě optimalizovaný. Hra vyjde i pro Xbox, takže to frčet prostě musí. S editorem to zatím není nijak horký, asi bude, ale podle vyhýbavé odpovědi možná ne hned.

http://train-simulator.com/the-future-o ... imulation/

Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1869
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: TS 2017

Příspěvek od Roman » čtv 01. zář 2016 21:53:30

Ono to bude hlavně o eginu hry . Věř, že ty animovaný 3D stromy mají cca 10 000 poly každý ( a maximálně dva lody), přibude a 3D tráva v nejbližším okolí trati a další detaily. V té nové verzi bude ve scéně tisíci násobný počet polygonů. Ale když běhají Zaklínačové a jiné hry s podobnou grafikou, budu doufat, že to DTG nezmastí a bude to také hratelné.

Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: TS 2017

Příspěvek od Josef72 » čtv 01. zář 2016 22:12:19

Tak LOD úrovní je tam určitě více, pro UE4 se používají speciální stromy "SpeedTree" a tam jich může být daleko víc. Každopádně nejnižší LOD je vždy 2d strom, na tom videu je to i vidět, v dálce na kopcích je spousta stromů a ty už nevypadají tak efektně, protože jsou 2d.

Z toho videa se toho zase tak moc vyčíst nedá, není vidět jak je to se stíny, nevydíme nikde procedurální výhybky atd. Rozhodně si takto ale zajezdí jen ten, kdo bude mít dobrý komp.

EDIT : Na FB někdo z RS.com psal, že zrovna dnes v novém sim jezdil a běželo to hladce.

Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1869
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: TS 2017

Příspěvek od Roman » čtv 01. zář 2016 22:28:56

Speed Tree jsem před časem měl nainstalovanou v nějaké zkušební verzi. A lody tam právě bylo možno nastavit jen dva.Z té zkušební verze nešlo nic exportovat :( . Pracovalo se v tom ale hezky.

Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: TS 2017

Příspěvek od Josef72 » čtv 01. zář 2016 22:41:14

Nevím jakou jsi měl verzi, ale v Trainz se používají taky a mají většinou čtyři úrovně LOD, nikdy ne méně. Na Trainz foru je někde i odkaz na video s návodem. Je tam vidět jak si počet úrovní nastavuješ sám. Pro UE4 je speciální verze, platí se tam tuším vždy na určitou dobu, po jejímž skončení přestane program fungovat. Tak jsem to alespoň pochopil.

Chce to video s výhledem před sebe, pak budeme moudřejší. Na jednom screenu jsou vidět detailní koleje s pražci, ale asi 60m od kamery už koleje vypadají osekaně, což by se mi zrovna nelíbilo.

Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1869
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: TS 2017

Příspěvek od Roman » čtv 01. zář 2016 22:48:04

Josef72 píše:Nevím jakou jsi měl verzi, ale v Trainz se používají taky a mají většinou čtyři úrovně LOD, nikdy ne méně. Na Trainz foru je někde i odkaz na video s návodem. Je tam vidět jak si počet úrovní nastavuješ sám. Pro UE4 je speciální verze, platí se tam tuším vždy na určitou dobu, po jejímž skončení přestane program fungovat. Tak jsem to alespoň pochopil.

Chce to video s výhledem před sebe, pak budeme moudřejší. Na jednom screenu jsou vidět detailní koleje s pražci, ale asi 60m od kamery už koleje vypadají osekaně, což by se mi zrovna nelíbilo.
Je otázka, zda se do Trainz exportuje přímo ze Speed Tree nebo do nějakého jiného formátu. Co jsem dohledal, jde to i do fbx a pak v maxu můžeš nasekat kolik chceš lodů. V té zkušební verzi byl jeden vzorový strom bez možnosti exportu.
Lody se nastavují tak, že vybereš jiný (méně polygonově náročný) model větve, listu... A sloty tam byly jen dva. To vím jistě :) . Stromy by z toho byly pěkné, ale platit to opravdu nebudu. Máš pravdu, platí se to na měsíc :).
Ale to sem nepatří.

Hekl338
Modelář
Příspěvky: 921
Registrován: pon 09. čer 2008 21:08:45
Kontaktovat uživatele:

Re: TS 2017

Příspěvek od Hekl338 » čtv 01. zář 2016 23:25:51

Prve, co ma zaraza, hra zrejme pobezi na DX10, sudim podla min HW poziadaviek. Je to dost smutne pouzit na novu hru DX10, kde uz mame DX 12 v zabehu, DX 11 by som chapal ako samozrejmost. HW nároky, to je tazko sudit, v prvom rade bude zalezat, ci hra dokaze skutocne využívat viacjadrove CPU a dobře krmit GPU, inak to bude jako so sucasnym TS, coz dufam tak nebude a polygony tak nebudu tak velky problém, jako teraz. Z toho co ukazali sa v podstate moc hodnotit nic neda, akurat ten nasvit sa zdal byt lepsi, tiene tiez, ale nikde uz efekty HDR a PostFX a to ani při pohlade proti slnku...Az ukazu nejake video v pohybe, rozne pocasie, potom sa uvidi. Před nedavnom vysiel Fernbus Simulator na UE4 a uprimne, ziadny festival po grafickej stranky to nebol. Dobry engine nezaruci kvlaitny sim, pokial ho vyvojari nedokazu dobre vyuzit:) Budem ale verit, ze tentokrát sa DTG vytiahne...

Vlastik
Příspěvky: 477
Registrován: pon 22. srp 2016 14:52:25
Bydliště: Allentown, Pensylvánie, Spojené státy americké

Re: TS 2017

Příspěvek od Vlastik » pát 02. zář 2016 1:07:48

Hekl338 píše:Prve, co ma zaraza, hra zrejme pobezi na DX10, sudim podla min HW poziadaviek. Je to dost smutne pouzit na novu hru DX10, kde uz mame DX 12 v zabehu, DX 11 by som chapal ako samozrejmost. HW nároky, to je tazko sudit, v prvom rade bude zalezat, ci hra dokaze skutocne využívat viacjadrove CPU a dobře krmit GPU, inak to bude jako so sucasnym TS, coz dufam tak nebude a polygony tak nebudu tak velky problém, jako teraz. Z toho co ukazali sa v podstate moc hodnotit nic neda, akurat ten nasvit sa zdal byt lepsi, tiene tiez, ale nikde uz efekty HDR a PostFX a to ani při pohlade proti slnku...Az ukazu nejake video v pohybe, rozne pocasie, potom sa uvidi. Před nedavnom vysiel Fernbus Simulator na UE4 a uprimne, ziadny festival po grafickej stranky to nebol. Dobry engine nezaruci kvlaitny sim, pokial ho vyvojari nedokazu dobre vyuzit:) Budem ale verit, ze tentokrát sa DTG vytiahne...
Je zajimave ze vsude placas o GK ale ne kazdy ma GK s DX 12,ja mam kartu pomalu za 20 tisic a umi jen DX 11,myslim ze ty natom nebudes lepe,DX 10 je myslim op¨timalni reseni pro starsi uzivatele ,je jasne ze to pobezi na 64 bitovem systemu.
Editor bude do prosince a plna verze v unoru 2017.
Nezlob se na me ale nato jak vykrikujes jakou mas dobrou GK tak jsem nevidel od tebe video ,docela by me to zajimalo.

Hekl338
Modelář
Příspěvky: 921
Registrován: pon 09. čer 2008 21:08:45
Kontaktovat uživatele:

Re: TS 2017

Příspěvek od Hekl338 » pát 02. zář 2016 8:48:48

Neviem sice aku mas GK za "pomalu" 20k, ale zrejme (hodne) starsieho datumu. DX 12 podporuju aj Nvidie GTX 9xx, ktora rozhodne nestoji 20k, taktiez starsie Radeony, takze prosim ta, radsej nic nepis o placani.
Aby som nedbocoval od temy, trochu opravim moje tvrdenie. Nemusi to nutne znamenat, ze to pobezi na DX 10, vacsina hier dnes umoznuje DX prepinat na starsie a novsie rozhranie. To by bolo rozhodne plus pre majitelov starsich GK, takze pevne verim, ze DTG to bude mat riesene rovnako a da uzivatelom moznost využívat vyhody DX 11, prip. 12.

Uživatelský avatar
kuboss
Příspěvky: 580
Registrován: čtv 24. led 2013 18:55:08

Re: TS 2017

Příspěvek od kuboss » pát 02. zář 2016 10:00:50

Nepredpokadam, ze by to robili na DX10 - bol by to obrovsky krok naspat ci uz pre vyvojarov tak pre siroku verejnost. Tych dovodov je mnozstvo. Na videu bolo vidiet nejake blikajuce tiene v popredi, dufam ze to bolo iba tou Alfou.

Ps: Vlastik, pises velmi agresivne. Necuduj sa potom, ze sa tu s tebou skoro kazdy prie. Potom je to tu samy zbytocny utok :P
Vlastik píše:Je zajimave ze vsude placas o GK...
Vlastik píše: ...nato jak vykrikujes jakou mas dobrou GK tak jsem nevidel od tebe video...

Jurajs_89
Příspěvky: 620
Registrován: pát 06. čer 2008 7:09:10
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: TS 2017

Příspěvek od Jurajs_89 » pát 02. zář 2016 10:47:14

Lajckým okem mi to připadalo jako stávající verze. Jsem zvědavej, jaké budou možnosti simulace, když se tu bavíme o simulátoru. A fototextury stále nikde, nebo se mýlím?
ObrázekObrázek
magnetový "cvok" :D

Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1869
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: TS 2017

Příspěvek od Roman » pát 02. zář 2016 11:24:36

Jurajs_89 píše:Lajckým okem mi to připadalo jako stávající verze. Jsem zvědavej, jaké budou možnosti simulace, když se tu bavíme o simulátoru. A fototextury stále nikde, nebo se mýlím?
Fototextury se už nějakou dobu nepoužívají ani u TS a jak vidím ty modely lokomotiv, kde je modelován každý detail , nebude reálné to použít ani u TSX. Samozřejmě určitě půjde exportovat po úpravě stávající modely, ale jejich vzhled bude oproti "defaultu" tristní . Proto jsem psal výše, že to je už jiná liga pro mladou generaci. Je to subjektivní názor, už třeba proto, že mě osobně se to líbí. Správně nastavené shadery dodají lepší vzhled než kdejaká fototextura. Další věcí je velikost textury. Pokud by fototextura měla dosáhnout kvality té "malované" a plně nahradit modelované detaily, musí být větší. A to je z hlediska výkonu větší problém, než počet polygonů.
Je to ale věc odsobního vkusu.
Já jen doufám, že nebude třeba pokročilé funkce už skriptovat. To je ohromná brzda jakékoli tvorby včetně návěstidel, přejezdů a dalšího....

Vlastik
Příspěvky: 477
Registrován: pon 22. srp 2016 14:52:25
Bydliště: Allentown, Pensylvánie, Spojené státy americké

Re: TS 2017

Příspěvek od Vlastik » pát 02. zář 2016 13:38:54

Jurajs_89 píše:Lajckým okem mi to připadalo jako stávající verze. Jsem zvědavej, jaké budou možnosti simulace, když se tu bavíme o simulátoru. A fototextury stále nikde, nebo se mýlím?
Ono to video je rozdelene na dve casti,prvni od 0-5 minut je venovana nove verzi TS 2017 ,tedy staronove ale nebyly ukazany zadne novinky takze mozna se zmeni jen cislo,dalsi 5-10 minut je venovany beta verzi TSW ktera bude na test vsem uzivatelum kdo si zakoupi TS 2017.
Poslední minuty jsou venovany otazkam.
Takze jestli jsi videl jen prvnich 5 minut tak to je opravdu stejne jako doposud. :D

kiski
Příspěvky: 779
Registrován: pon 12. srp 2013 22:30:35

Re: TS 2017

Příspěvek od kiski » pát 02. zář 2016 16:18:15

Nechcem aby to zasa raz vyzeralo, že oponujem Romanovi už len z princípu, ale podľa môjho názoru je najlepšia cesta niekde v strede. Proste niektoré veci vymodelovať a na niektoré použiť fototextúru. Napríklad ako som použil na podvozky 230/240/242 na tlmiče pruženia. Ostatne podobne je robený aj podvozok 141/121 - niektoré veci fototextúra (listové pruženie, struny), niektoré kreslená so zapustenými tieňmi. Podobne by sa to možno dalo urobiť aj v novom TSW. Samozrejme, je to mimo témy, už odbočujem, píšem to len preto, že fototextúry ešte nie je treba hádzať do starého železa :lol:

Odpovědět