TS 2017

Vše o novinkách RW ze světa
Jurajs_89
Příspěvky: 646
Registrován: pát 06. čer 2008 7:09:10
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: TS 2017

Příspěvek od Jurajs_89 »

Vlastíku, já to video tak nějak rychle proklikal :) .
Ale děkuji všem za odpověď.
ObrázekObrázek
magnetový "cvok" :D
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: TS 2017

Příspěvek od Roman »

kiski píše:Nechcem aby to zasa raz vyzeralo, že oponujem Romanovi už len z princípu...
Roman píše:Je to subjektivní názor, už třeba proto, že mě osobně se to líbí...
Na vlastní názor má každý právo, ale myslím, že není třeba se o mě stále otírat, citovat a jmenovat mně....
Abych upřesnil. Fototexturou si já představuji to, jak je třeba dělaná Pikkova 749. Ale třeba střechu u 749 008 jsem dělal jako malovanou za použití částí fotografií a posléze předstínovanou. Tak vidím já cestu vpřed.
Opět upozorňuji, že se jedná o můj subjektivní názor abych zase někoho nepopudil. Nikomu toto nepodsouvám a nevnucuji.
Oskar
Příspěvky: 111
Registrován: pát 06. čer 2008 19:57:50

Re: TS 2017

Příspěvek od Oskar »

Taky jsem rád, že se blíží vydání nové verze RW - TSW.
Z první veřejné prezentace jsem pochopil, že krajina kolem tratí bude zase o chlup více realistická a na lokomotivách by se snad dalo díky propracovanosti jejich interiéru hrát i na schovávanou. Přiznám se, že všechny tyto vylepšení bych i oželel, pokud by se autorům podařilo nastavit alespoň tak reálné fyzikální zákony, jak reálně se jeví krajina. To samé platí i o mnohem podrobnějších možnostech nastavení vlastností vozidel a infrastruktury. U scénářů bych uvítal možnost vypnutí toho hlídače kolizí - pokud si nedokážu nastavit časy jízd vlaků tak, aby se mi neposrážely, asi bych se do tvorby scénářů moc montovat neměl. I když pokud se mi vlaky posráží, je přece na mě, abych si scénář předělal. Trochu se bojím, že možnost detailnějšího zpracování interiérů vozidel prodlouží dodací lhůty od jejich tvůrců a praktický přínos při jízdě s vozidlem bude minimálně diskutabilní. U zemského povrchu bych uvítal možnost půlení trojúhelníků poblíž tratě (detailnější tvarování povrchu v exponovaných místech), při recipročním spojování trojúhelníků v od trati vzdálenějších partiích s minimální tvarovou změnou.
Uživatelský avatar
Boldri
Příspěvky: 55
Registrován: stř 25. úno 2009 7:47:14

Re: TS 2017

Příspěvek od Boldri »

Popravdě, ukázka z TSW mi docela vyrazila dech. Krom grafiky možnost chodit kolem mašiny je něco, co sem vždycky chtěl. U starších amerik je totiž potřeba jít ven z kabiny, abyste ji nastartovali ;) No a samozřejmě, když člověk stojí na stopce ve výhybně a má trochu času, tak proč lézt na smrdutej hajzlík, když se člověk může jít vychcat ven na čerstvej vzduch, no ne? :D
Co se enginu týče, nevím proč se rozhořela debata o kompatibilitě DirectX (jak tady, tak jinde) ..šmarjá lidi, je to UE4! Jeden z momentálně nejpužívanejších enginů v herním odvětví, takže s DX12 ani vulcanem si hlavy nelamte, stejně na to většina tazatelů nemá kompatibilní hw :) Velká výhoda je, že o samotný engine se nestaraj DTG, ale přímo vydavatel Epic games, takže podpora budoucích api bude do enginu přidána přímo těma kdo jej nabušil. Nebude se tak opakovat situace kolem starýho RailWorks, kdy vydavatel nemoh do enginu nijak rázněji zasahovat. To samé platí o podpoře výcejádrových procesorů nebo x64 instrukcí. Pokud chce Epic udržet dominantní postavení na trhu s herními enginy, nemůže si dovolit opomíjet něco tak zásadího. Takže obavy odhoďte stranou, co se enginu týče to bude pohodička. Sem rád že se DTG rozhodli jít cestou nákupu pořádnýho enginu, než bastlením vlastního. Takhle se můžou soustředit pouze na hru samotnou.
Skvělý je, že už nebudete muset objevovat co a jak funguje, nebudete páčit z DTG potřebný info jak se co, na UE4 se dělá už víc než rok, diskusní fóra plný a hlavně sami autoři enginu komunikují. Nejsem modelář, takže bych neměl soudit, ale troufnu si tvrdit, že s přechodem na TSW to možná bude s tvorbou obsahu do hry mnohem příjemnější. Čeká nás zářná budoucnost, přátelé :D
Hekl338
Modelář
Příspěvky: 929
Registrován: pon 09. čer 2008 21:08:45
Kontaktovat uživatele:

Re: TS 2017

Příspěvek od Hekl338 »

Boldri píše:Co se enginu týče, nevím proč se rozhořela debata o kompatibilitě DirectX
Je to myslim normalne, mame rok 2016, cize vacsina hracov ocakava pouzitie najnovsieho rozhrania DX, ktore v konecnom dosledku urcuje celkovy graficky vzhlad.
Boldri píše:na to většina tazatelů nemá kompatibilní hw
Verim, ze su tu hraci s GTX 7XX a pod, ale nemyslim, ze ich bude vacsina.
Boldri píše: Takže obavy odhoďte stranou
Ja by som bol opatrny. Aj sebelepsi engine nepomoze, pokial vydavatel hru nedokaze optimalizovat a vyuzit potencial enginu a dnesneho HW.
Boldri píše: že se DTG rozhodli jít cestou nákupu pořádnýho enginu
UE 4 je zdarma, DTG nemuselo nic kupovat. Akurat bude platit urcite percenta (viz ich stranka) z predaja, ak sa predavat bude....
Boldri píše: TSW to možná bude s tvorbou obsahu do hry mnohem příjemnější
Pokial mozem hovorit za seba, ako modelara, nejasam. Bude to znamenat sa naucit nove postupy, standarty a nakolko to vsetci robime vo volnom case, to vsetko zbrzdi prip. dalsiu tvorbu. Modelar to dajme tomu zvladne, nauci sa a za nejaky cas dokaze svoj sucasny model preexportovat do nového sim. Stavitel trati ma pravdepodobne smolu.
Rad by som bol optimista, ale za tie roky som uz vylieceny :D Bolo tu uz tolko slubov,ale nic zasadneho sa nezmenilo. Beriem v úvahu, ze doteraz sa len do starého enginu RW pridali srnady jako dynamicke svetlo, rozne materiály, funkcie, takze nebolo moc moznosti nieco zlepsit, hlavne co sa tyka vykonu a grafiky (DX9). Teraz je situacia ina, novy engine, nova sanca neohliadat sa do minulosti, nerobit kompromisy, spravit od zaciatku vsetko spravne a funkcne. Bodaj by to tak bolo....
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: TS 2017

Příspěvek od Roman »

Hekl338 píše:
Boldri píše: TSW to možná bude s tvorbou obsahu do hry mnohem příjemnější
Pokial mozem hovorit za seba, ako modelara, nejasam. Bude to znamenat sa naucit nove postupy...
Myslím, že zrovna Ty to řešit nemusíš. :) . V inovátorství ohledně shaderů Jsi byl vždy jednička.
A co se modelů vozidel (tedy toho stěžejního) týče, import jakéhokoli modelu ze starší verze (i MSTS) bude působit hodně tristně. Tak myslím, že všichni budeme , tedy pokud do toho půjde někdo, dělat vše od znovu... Minimálně já to vidím na modelu lokomotivy jako takové . A to neřeším strojovnu a "přidané" funkce, které jí osobně ke štěstí nepotřebuji :). Když i vybavím, že X5X jako "okleštěná" verze vznikal snad 5. let od vydání simulátoru, nechci ani počítat, jak dlouho by trvalo vytvoření první, defaultu konkurence schopné lokomotivy :(.
Hlavně doufám, že jsem svým názorem nikoho zase nepopudil nebo neurazil.
Uživatelský avatar
Boldri
Příspěvky: 55
Registrován: stř 25. úno 2009 7:47:14

Re: TS 2017

Příspěvek od Boldri »

Tak myslim, že zrovna vy dva s tím problém mít nebudete, spíš naopak. Teď se budete moci konečně opravdu vyřádit. ;)
Hekl: UE4 je zdarma pouze pro soukromý účely, DTG za něj samozřejmě platí.
Vlastik
Příspěvky: 389
Registrován: pon 22. srp 2016 14:52:25
Bydliště: Allentown, Pensylvánie, Spojené státy americké

Re: TS 2017

Příspěvek od Vlastik »

Když i vybavím, že X5X jako "okleštěná" verze vznikal snad 5. let od vydání simulátoru, nechci ani počítat, jak dlouho by trvalo vytvoření první, defaultu konkurence schopné lokomotivy
Ano,to je pravda,ale zaplat panbu zato,v tomto docela nechapu Michala ze kdyby byl TS zrusen tak co by delal, kdyz se s tema x6x tak louda?
V zasade proto zvolili TSW beta v americe protoze chteji nejdrive nalakat tam uzivatele a bude docela dost casu na testovani bety od zari do prosince kdy by mel vyjit editor,samotna funkcni hra je sice v planu na unor 2017,ale obavam se ze to bude pozdeji jak je u RS znamo.
Pokud budou i u beta verze manualy tak by se dalo studovat dopredu,ale jak znam RS tak to nehrozi,vime z poslednich let jak meli velky projekt a sliby aktualni manualy na internetu ale nakonec to platilo 1 rok,potom se rozhodli alespon utechou udelat par manualu v PDF.
Jinak co zatim odpovidaji z DTG tak jaka koliv konverze ze stare verze nebude mozna kvuli technologii a plne jinemu engine,takze zacit od "0".
Je pravda ze u nas ale zase moc projektu neni co by bylo schopne pouzit at trati nebo vozidel,takze asi tak.
Samozrejmne v mezich casu a v mezich vykonu PC.
Tohle je muj nazor ,nikoho se nechci dotknout.
kiski
Příspěvky: 912
Registrován: pon 12. srp 2013 22:30:35

Re: TS 2017

Příspěvek od kiski »

Ja osobne si myslím, také jednoduché to nebude ani čo sa týka pokročilejších funckií. Predsa len, UE4 je síce skvelý engine, ale skvelý univerzálne, nie sú tam žiadne špeciálne funkcie pre simulátor typu RW. To znamená, že toto špecifikum musí obstarať DTG. A všetci dobre vieme, ako to ešte stále je s fyzikou a pokročilejšími funkciami rušňov a vozňov v terajšom RW. Preto síce očakávam grafické orgie, naopak, so zakomponovanými lokošpecialitami to bude skôr sex panica s pannou pri sviečke. Veď doteraz nedokázali zakomponovať ani len používanie viacerých TCH pre jednotlivé stupne. Každopádne sa nechám prekvapiť, nakoľko na grafiku nemám železo.
Hekl338
Modelář
Příspěvky: 929
Registrován: pon 09. čer 2008 21:08:45
Kontaktovat uživatele:

Re: TS 2017

Příspěvek od Hekl338 »

Vlastik otázka je, co povazujes za konverziu. Tento termin sa často uziva medzi modelmi TRS/MSTS/RW, ale podla mna je to prave nezmysel. Nejedna sa o ziadnu konverziu. Ak vlastním zdrojak z maxka a autor model vytvoril pre MSTS, ja ho kludne exportujem pre RW, staci mi k tomu plugin. Pod konverziou ja rozumiem zpatny prevod napríklad *.s formatu cez urcity program do 3ds formatu. Toto by bolo vcelku pochopitelne, ze nic také nebude mozne TS/TSW. Moja predstava je taka, ze z maxu pojde exportit do TSW normalne, ak teda bude plugin, ovšem nie uz vsetko ostatne okolo. Aby hra model videla, potrebuje nieco jako pozname teraz-BP, to sa bude musiet zrejme robit od nuly. Samozrejme, sa mozem mylit, to ukaze cas.
Boldri mozu mat individualne podmienky, ze platit zacnu az vtedy, kde to zacne zarabat. Moznosti je tam viac, prave preto je UE 4 vyhodny, ak projekt bude prepadak.
Roman, ja samozrejme pokrok vitam a tiez by som sa rad vysantil po grafickej stranke. Skor mam obavu o to, dostat model do hry, to mam problem často dodnes :D
Vlastik
Příspěvky: 389
Registrován: pon 22. srp 2016 14:52:25
Bydliště: Allentown, Pensylvánie, Spojené státy americké

Re: TS 2017

Příspěvek od Vlastik »

Hekl338 píše:Vlastik otázka je, co povazujes za konverziu. Tento termin sa často uziva medzi modelmi TRS/MSTS/RW, ale podla mna je to prave nezmysel. Nejedna sa o ziadnu konverziu. Ak vlastním zdrojak z maxka a autor model vytvoril pre MSTS, ja ho kludne exportujem pre RW, staci mi k tomu plugin. Pod konverziou ja rozumiem zpatny prevod napríklad *.s formatu cez urcity program do 3ds formatu. Toto by bolo vcelku pochopitelne, ze nic také nebude mozne TS/TSW. Moja predstava je taka, ze z maxu pojde exportit do TSW normalne, ak teda bude plugin, ovšem nie uz vsetko ostatne okolo. Aby hra model videla, potrebuje nieco jako pozname teraz-BP, to sa bude musiet zrejme robit od nuly. Samozrejme, sa mozem mylit, to ukaze cas.
To Hekl,konverze myslim prevod odborne export,mas pravdu v tom jak pises ,mam na mysli konvert modelu za stavajicich podminek,to znamena ze pokud mas model v maxku a mas ho uzpusobeny jmenovite pro TS,tak konvertovat do jineho simulatoru nepujde pokud to nespravis podle toho co dany simulator pozaduje.
I kdyz budes mit dobre plugin tak pokud budes mit spatne pojmenovani nebo rozmery tak ti to nevyexportuje do daneho tvaru tak jsem to myslel. Samozrejmne pokud mas model v maxku tak potom staci jen pojmenovat dle pozadavku simulatoru,jak to bude s TSW to je zatim s otaznikem.
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: TS 2017

Příspěvek od Roman »

Já mám hlavně na mysli to, že aby model v TSW trochu vypadal, bude asi třeba udělat komplet nový. Už jen proto, že kabina bude nedílnou součástí modelu, u podvozků to vypadá na model skládající se z několika častí a to nemluvím o těch strojovnách a dalších detailech. Třeba v kabině je vidět, že je modelovaný každý šroubek na stěně.
Hlavně doufám, že nějaká obdoba současného blueprint editoru bude komplexnější a bude možné dělat vše v jednom včetně simulačních dat. Ideální by bylo, aby defaultně bylo možné v tom editoru nastavit ARR , libovolné kombinace ovládání světel včetně jejich vlastností a další věci, které se dnes řeší samostatnými blueprinty.
Hlavně tu fyziku vozidel by měli zlepšit.
Co se uživatelského prostředí editoru tratí týče, myslím, že tam je to na hodně dobré úrovni. Prostor pro zlepšení je ovšem vždy....
Myslím, že se budeme učit na drobnostech, jako jsou koleje, domečky a návěstidla. Lokomotiva přijde na řadu asi až o dost později (v mém případě). Hlavně tedy , aby to bylo hratelné :).
Dle krátkých videí to vypadá slibně :) . Hlavně se něco děje, protože TS už přežilo samo sebe. Po betě budeme moudřejší, i když ty systémové požadavky pro betu jsou docela drsné :) .
Uživatelský avatar
Boldri
Příspěvky: 55
Registrován: stř 25. úno 2009 7:47:14

Re: TS 2017

Příspěvek od Boldri »

Ledy se dávají do pohybu, na facebooku Virtual Scale Creations už se objevily první screeny experimentálního exportu lokomotivy do UE4 :)
https://www.facebook.com/Virtual-Rail-C ... 105040363/
Hans
Příspěvky: 85
Registrován: čtv 25. pro 2014 16:02:59
Bydliště: Tam v dáli :D

Re: TS 2017

Příspěvek od Hans »

Právě uvolnili aktualizaci na TS 2017. Jen info pro ty co ještě nezjistili.
Til858
Příspěvky: 20
Registrován: stř 04. bře 2015 11:38:00
Bydliště: Košice, SR

Re: TS 2017

Příspěvek od Til858 »

Optimalizácia stále po starom, ani o pár Fps vyššie...
Aj keby TS 2017 predavali za 1€ tak to nekúpim, nevidím význam utrácať peniaze za šunt a niekoľko rokov tu istú hru.
Pekne si počkám na plnú verziu nového simulátora a potom uvidím, či to bude stáť zato, aká bude optimalizácia, spracovanie hry a podobne, potom sa uvidí či to stojí za kúpu.
Dva obrázky a krátke video neznamená nič, príklad Trainz: New Era. Aké pekné video bolo, ale realita úplne inde, všetko po starom.
Tí čo nevedia čo s peniazmi, tak šup kupovať to...
Vlastik
Příspěvky: 389
Registrován: pon 22. srp 2016 14:52:25
Bydliště: Allentown, Pensylvánie, Spojené státy americké

Re: TS 2017

Příspěvek od Vlastik »

Til858 píše:Optimalizácia stále po starom, ani o pár Fps vyššie...
Aj keby TS 2017 predavali za 1€ tak to nekúpim, nevidím význam utrácať peniaze za šunt a niekoľko rokov tu istú hru.
Pekne si počkám na plnú verziu nového simulátora a potom uvidím, či to bude stáť zato, aká bude optimalizácia, spracovanie hry a podobne, potom sa uvidí či to stojí za kúpu.
Dva obrázky a krátke video neznamená nič, príklad Trainz: New Era. Aké pekné video bolo, ale realita úplne inde, všetko po starom.
Tí čo nevedia čo s peniazmi, tak šup kupovať to...
Trochu jsi mimo,poikud se dobre pamatuji tak hru zakoupis jednou a kazdy rok mas upgrade na novou verzi zdarma,v mem pripade to je asi 8 let,takze ta cena se vypalti ,protoze kazdy rok jsou v TS nove veci priblizujici realitu a to je ucel. Samozrejmne je to tvuj nazor ale mistifikujes ostatni,takze kdo ma jadro koupene pred x .lety tak ma vse zdarma.
Abych pravdu rekl tak dokud nebude u noveho TSW alespon editor tak je zbytecne to zkouset,takze pockam do prosince.
Hans
Příspěvky: 85
Registrován: čtv 25. pro 2014 16:02:59
Bydliště: Tam v dáli :D

Re: TS 2017

Příspěvek od Hans »

Měl jsem na mysli tu aktualizaci, co je o ničem, zdarma.
Vlastik
Příspěvky: 389
Registrován: pon 22. srp 2016 14:52:25
Bydliště: Allentown, Pensylvánie, Spojené státy americké

Re: TS 2017

Příspěvek od Vlastik »

Hans píše:Měl jsem na mysli tu aktualizaci, co je o ničem, zdarma.
To uz jsi stacil za tech par minut vsechno zhodnotit,ty nove prvky v editoru nebo to jen zase dalsi co jen placa nesmysly?
Hans
Příspěvky: 85
Registrován: čtv 25. pro 2014 16:02:59
Bydliště: Tam v dáli :D

Re: TS 2017

Příspěvek od Hans »

Za 195 MB neočekávám žádné změny, sorry za ten nesmysl "o ničem", ale ještě jsem to pořádně ani nespustil. A né nejsem "další" co kecá nesmysly.
KaMat
Příspěvky: 1366
Registrován: stř 23. pro 2009 22:04:51

Re: TS 2017

Příspěvek od KaMat »

Najíždění editoru se protáhlo..
Odpovědět