Rhein-Ruhr Osten
Re: Rhein-Ruhr Osten
Na treťom screene odvrchu vyzerajú tie oblaky pekne nahovno... Všade inde sú pekné.
Zaujímalo by ma ovládanie v dvojčlene - je možné napríklad nejak voliť zberače pre riadenú loko a podobné fičúriny? Viem, že káble dvojčlenu sa pekne hýbu a otáčajú, ovšem to je len estetika. Skôr mi ide o tú funkčnosť. Treba nejak osobitne spojazdniť riadenú loko predtým, ako bude ovládaná z riadiacej?
Zaujímalo by ma ovládanie v dvojčlene - je možné napríklad nejak voliť zberače pre riadenú loko a podobné fičúriny? Viem, že káble dvojčlenu sa pekne hýbu a otáčajú, ovšem to je len estetika. Skôr mi ide o tú funkčnosť. Treba nejak osobitne spojazdniť riadenú loko predtým, ako bude ovládaná z riadiacej?
Braňo
Re: Rhein-Ruhr Osten
Vyplatí se za ty peníze tu trať kupovat? Nevadí mi, že má jen nějakých 30km, pokud je dobře zpracovaná, ale též mě zajímá, jestli jsou ty modely dobře ozvučené.
Jede jede mašinka..
Re: Rhein-Ruhr Osten
V každé lokomotivě je nutno separátně zapnout baterky. Taktéž je možné provést volbu sběrače (default je AUTO, tedy zadní ve směru jízdy). Lze na tvrdo vybrat 1. či 2. sběrač pro každou lokomotivu extra. Já ještě povoluji střadačovku (ale netuším, zda to nelze též dálkově, nezkoušel jsem). Jinak je pak vše ovládáno z řízené lokomotivy. Jen pokud by byla druhá, popřípadě další dálkově řízená lokomotiva na konci vlaku, je třeba na zadním stanovišti navolit koncová světla... Jinak snad nic. Jsou to moderní stroje (a ne ze škodovky)kiski píše: ↑pon 14. říj 2019 7:57:21 Zaujímalo by ma ovládanie v dvojčlene - je možné napríklad nejak voliť zberače pre riadenú loko a podobné fičúriny? Viem, že káble dvojčlenu sa pekne hýbu a otáčajú, ovšem to je len estetika. Skôr mi ide o tú funkčnosť. Treba nejak osobitne spojazdniť riadenú loko predtým, ako bude ovládaná z riadiacej?
Na to přeci nelze zodpovědět . Každý má jiný vkus a jinak vnímá hodnotu peněz:).
Třeba ze všech addonů do TSW, jenž mám, lituji peněz jen za tu poslední americkou trať (Peninsula Corridor). Obecně jsou z ní uživatelé nadšeni ale mně nebaví a ani se mi nelíbí zpracování krajiny. Modely jsou parádní, to je ale u DTG již celkem standart, ale to je vše. To, že je dlouhá? Poslední, co mně zajímá. Asi i když bych ji koupil s 50% slevou a ne s 10% , tak bych byl nespokojen. RRO o je krátká, ale zábavná. Nad tím, jak se na fórech DTG přepočítávala cena addonu na jeden kilometr, jsem jen kroutil hlavou.
Odpovím subjektivně a v obecné rovině.
Zpracování krajiny je perfektní. Vyřešili problém s lesy na vzdálených kopcích + ještě použili textury lesa (s normal texturou a bump efektem) a tak i z velké vzdálenosti (bez načtených modelů vegetace) vypadají kopce přirozeněji a jsou "hrbaté"což vytváří efekt špiček stromů.
Hratelnost a plynulost, vyjma stanice Hagen, je vynikající. Obecný problém (nejen)TSW - obří stanice.
Perfektní interakce cestujících. Sedají si na lavičky, vstávají a následně nastoupí do vlaku. Už tam nestojí jako pitomci vyrovnaní v řadě a čekající na vlak. Sice se někdy po příchodu k lavičce rozklepou jako devadesátiletý důchodce, ale toho si všimnete jen, pokud se na to zaměříte .
O modelech vozidel jsem psal výše.
Zvuky jsou u BR 422 dle diskusí velmi dobré. Osobně nemůžu hodnotit, jelikož to vozidlo neznám a mám hudební hluch .
Servisní režim je perfektní, jen je na můj vkus málo nákladních vlaků. Ale zase je u nákladní dopravy rozmanitost trasy. Začínáte a končíte pokaždé na jiné koleji, popřípadě ve stanici Hagen v jiné kolejové skupině. Taktéž některé vlaky projedou celou trasu po hlavní traťové koleji a někdy Vás "honí odbočkami". Do toho se křižujete s S-bahn, a tak někdy čekáte na uvolnění zhlaví a traťové koleje, jindy jedete durch. Také jsem si u RRO potvrdil, že pokud se někde zpozdíte a AI si dříve obsadí kolej (vypadá to dle mapy, že tři oddíly před sebou), tak čekáte. Můžu to prohlásit se 100% jistotou, jelikož u jednoho vlaku jsem zůstal trčet na 2000? Hz magnetu, než jsem to vyřešil a dofoukal, nabral jsem pěkný zpoždění. Následně jsem tvrdnul v jiné stanici asi pět minut a čekal na průjezd S-bahn. Pak jsem jel tento servis znovu a nikde jsem se nezdržel, načež i stanicí, kde jsem stál před tím, jsem projel bez zastavení. Dispečer tady funguje perfektně (i když se najdou na MSB asi dva servisy, které nedokončíte).
Silniční doprava je hustá. Perfektně to navozuje atmosféru městské aglomerace. Tím, že autodoprava umí i uhýbat na křižovatce, je to i takové přirozeně rozmanité.
No ale to by nebylo DTG, aby to něčím nezabilo, že ?
O troleji psát nebudu, tady žádná změna.
Ale pokládka kolejí... Tedy to , o hlavně vadí a bije do očí je přechod ze stoupání do roviny. To jsou hrby... Na trati jsou sklony až 30 promile a ty přechody se opravdu nepovedly. Kupodivu obráceně, tedy z klesání do roviny se to zdá v pořádku. Pomalu jako ve starém RW než zapracovali to vyrovnání přechodů . Samozřejmě se s tím dá žít... Hůř to vypadá na horizontu na pohled, než když se přes to přejíždí.
No a plus, nějaké ta levitující cedule a jeden rychlostník s nulou.
To je snad vše...
Akorát nevím, jestli to patří do galerie
Re: Rhein-Ruhr Osten
Super, tak to zní dobře! Tenhle addon mě zajímal od chvíle, kdy byl DTG oznámen, konečně nějaká větší německá městská zástavba, tak jsem byl zvědav, jak se s tím poperou. Nejvíce mi tedy vadí abscence realistických zvuků (reálný Traxx je od hry dosti odlišný, Taurus je ještě větší hrůza ), ale jinak to vypadá super.
Na tu délku jsem se ptal právě z toho důvodu, že na DTG to několik lidí dost kritizovalo. Já jsem naopak radši, když trať místo 250km má jen 50km, ale není zdaleka tak pustá a člověk se tam nenudí.
Na tu délku jsem se ptal právě z toho důvodu, že na DTG to několik lidí dost kritizovalo. Já jsem naopak radši, když trať místo 250km má jen 50km, ale není zdaleka tak pustá a člověk se tam nenudí.
Jede jede mašinka..
Re: Rhein-Ruhr Osten
Aha, jasné, takže klasika - zapnúť batérie, možno sa ešte pohrajkať so zberačmi a vybavené... no holt, je to hra. Jasné, že v reále treba v strojovni tak ako všade inde ešte prestaviť brzdový systém na napájanie z potrubia, odstaviť brzdiče atď atď. Tento druh dvojčlenu vedeli už staré 230/240/242. Až také zlé to vtedy so Škodovkou nebolo Vtedy...
Ale tie pohyblivé káble sú fakt skvelé, to sa mi naozaj páči...
Ale tie pohyblivé káble sú fakt skvelé, to sa mi naozaj páči...
Braňo
Re: Rhein-Ruhr Osten
Nojo, jenže tihle useři absolutně netuší, co je za tím práce. My dva se o tom bavit snad bavit můžeme . Oni nevědí, co času sebere modelování originálních objektů, hlavně stanic. Každá je modelovaná na míru + další originální objekty okolo tratě. Když vezmu RSN, kde je šest stanic a RRO snad z dvaceti, je to sakra rozdíl. Plus různé podjezdy a přesmyky taktéž modelované na míru... Na to vše se musí nasbírat nateriál (fotodokumentace, zaměření). Holt je to komerční addon a nějak se to zaplatit musí. Kdo nechce, nemusí kupovat .Kal000px píše: ↑úte 15. říj 2019 16:06:25 Super, tak to zní dobře! Tenhle addon mě zajímal od chvíle, kdy byl DTG oznámen, konečně nějaká větší německá městská zástavba, tak jsem byl zvědav, jak se s tím poperou. Nejvíce mi tedy vadí abscence realistických zvuků (reálný Traxx je od hry dosti odlišný, Taurus je ještě větší hrůza ), ale jinak to vypadá super.
Na tu délku jsem se ptal právě z toho důvodu, že na DTG to několik lidí dost kritizovalo. Já jsem naopak radši, když trať místo 250km má jen 50km, ale není zdaleka tak pustá a člověk se tam nenudí.
Když jim to někdo pak udělá zdarma, bude to v této kvalitě trvat léta.
Nehledě dle posledních vyjádření Dimitriho mám pocit, že editor asi pro veřejnost nikdy nebude... RW má být nadále podporováno jako komplexní hra včetně nástrojů dev a TSW má být "pouze" simulátor jízdy vlaku .
Re: Rhein-Ruhr Osten
A to máte odkud. Vy máte manuál? Aby nedošlo k omylu, tuto konkrétní lokomotivu v reále neznám a netvrdím, že to tak není. Třeba pravdu máte .
Ale na druhou stranu poměrně dobře znám funkci brzdičů na některých moderních vozidlech s elektronickou řídící jednotkou .
Jediné přímé napojení brzdiče na hlavní potrubí je v poloze rychlobrzda (a to i není -li stanoviště nebo brzdič aktivní). Zde dojde k mechanickému otevření záklopky a vypuštění vzduchu.
Ve všech ostatních případech za normálního provozního brzdění je kinaxem snímán úhel natočení ovladače brzdy. Elektronická řídící jednotka na základě požadavku vyhodnotí, o kolik je třeba snížit tlak v brzdovém potrubí a nabudí cívku EP ventilu na pneumatické desce brzdiče ve strojovně. Následně je přes kalibrované otvory upraven tlak na komoře releového ventilu a dojde ke snižování tlaku na požadovanou hodnotu. Toto je sledováno dvěma snímači tlaku vzduchu, jeden na hlavním potrubí a druhý na komoře releového ventilu. Po srovnání tlaků dojde k uzavření HP a udržování stálého tlaku. Při odbrzdění je postup podobný, jen se doplňuje z jímky.
Co se týká rozvaděče, ventilů EP brzdy a přemostění záchranné brzdy, ty se nacházejí stále na stejném potrubí a není je třeba jakkoli oddělovat a přepínat.
To do toho nemontuji požadavek řídící jednotky brzdy pro trakční regulátor na zavedení EDB. Je to jen letmo popsané v základním principu.
Co se ovladače týká, výchozí poloha je závěr. Brzdič je oddělen od HP. Pak-li, že je deaktivováno stanoviště elektronický regulátor brzdy se přepne do režimu Stand-by a neovlivní nijak tlak v HP.
U některých vozidel je naopak nutno zapnout přívod vzduchu k brzdiči aby byl funkční. Ve výchozím stavu to je na přípřež tedy připraveno.
Každopádně při tažení či vícečlenném řízení je podmínkou jen a pouze brzdič v závěru. Netřeba nic přepínat a nastavovat.
Opět připomínám, netýká se to konkrétní lokomotivy Traxx v TSW. Neznám.
Re: Rhein-Ruhr Osten
Nie, manuál nemám, bol by mi k hovnu, ja nie som rušňovodič. A ani sa nehádam ohľadne bŕzd, lebo o nich toľko vedomostí nemám, takže je kľudne možné, že máte pravdu. Len mi príde divné, že bez toho, aby sa čokoľvek s tou lokomotívou udialo (okrem teda tých bateriek, ako popisujete), je možné ju len tak zaradiť do súpravy, spojiť káblom a všetko sama zrazu vie... To ovládanie chápem, to nie je žiadna prevratná novinka, len tie brzdy mi prišli neskutočne inteligentné...
Netvrdím, že to tak nie je, proste mi to príde divné. Práci česť.
Netvrdím, že to tak nie je, proste mi to príde divné. Práci česť.
Braňo
Re: Rhein-Ruhr Osten
Braňo jazdíme na 189-ine siemesi v práci. Keď ju ťaháš na studeno, čo sa brzdy týka zavesíš hadice a hotovo. Všetko si spraví sama. Tie mašiny sú jazdiace počítače. S klasickou mašinou to nemá už nič spoločného....A tak isto to funguje aj na dvojčlene. Určíš master a slave a ostatné porieši PC.
Re: Rhein-Ruhr Osten
Jasné, Milan, v pohode. Ako píšem, tým brzdám až tak nevládnem, len mi to prišlo príliš jednoduché, aj napriek tomu, že prakticky celá mašina je jeden veľký počítač. Ale ak je to tak, ako vravíš - zrejme to vieš najlepšie, keďže na tom sám jazdíš - tak to tak zrejme bude.
Braňo
Re: Rhein-Ruhr Osten
Najlepšie nie, ale niečo o tom viem. Ono sa to práve robí s toho dôvodu aby nebolo potrebné neviem aké super znalosti na ovládanie loko, lebo v dnešnej dobe už takých ľudí v potrebnom množstve nezoženieš. Posadiť a riadiť...To je účel.
Re: Rhein-Ruhr Osten
Tak by se ta zbytečná diskuse mohla přesunout z galerie někam jinam, což?