Train Sim World

Novinky o TSW
Odpovědět
Uživatelský avatar
Michal
Administrátor
Příspěvky: 363
Registrován: pát 06. čer 2008 8:44:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Train Sim World

Příspěvek od Michal » úte 14. srp 2018 20:07:46

To asi jo. :lol: Ono leccos naznačuje i ten věk 3+ nebo kolik to mají. Ale pořád tu byla naděje, že třeba zapracují i něco detailnějšího. Takhle je jasný, že od nich asi nic víc čekat nelze. Pak už by to nebylo pro dostatečnou masu platících hráčů. Důležité bude, co potom dovolí editory, respektive ten jejich Simugraph...

Uživatelský avatar
kuboss
Příspěvky: 581
Registrován: čtv 24. led 2013 18:55:08

Re: Train Sim World

Příspěvek od kuboss » úte 14. srp 2018 20:53:49

nuž, ak je tak, nech mi odpustia - pod pojmom simulátor mám vžité niečo iné.. :D Michal, ako píšeš -> napriek tomu by mohli zapracovať niektoré simulačné veci aby uspokojili aj tú (asi) menšiu skupinu ľudí čo im platí... aspoň dobrú fyziku alebo tak.. 8-)

Uživatelský avatar
Michal
Administrátor
Příspěvky: 363
Registrován: pát 06. čer 2008 8:44:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Train Sim World

Příspěvek od Michal » úte 14. srp 2018 21:14:45

To by mohli. Zrovna koukám na to jejich poslední video. Kromě poletujícího listí mě tam zaujala ještě jedna věc. Prásklo mu tam VZ. Po zastavení měl ve vteřině dofoukáno a pokračoval dál. Ach jo. :roll:

Jurajs_89
Příspěvky: 627
Registrován: pát 06. čer 2008 7:09:10
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Train Sim World

Příspěvek od Jurajs_89 » stř 15. srp 2018 16:51:23

Jo, mít tak kvalitní hru i s addony jako je FSX či Xplane... to by bylo na tom světe krásně....
ObrázekObrázek
magnetový "cvok" :D

Uživatelský avatar
Michal
Administrátor
Příspěvky: 363
Registrován: pát 06. čer 2008 8:44:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Train Sim World

Příspěvek od Michal » stř 15. srp 2018 18:46:48

Tak jsem to video dokoukal. Když dojel s tím prvním osobákem do Hagenu, tak tam odblokoval a otevřel levé dveře. Následně ale vesele nastupoval a vystupoval pravými, které měly být blokované. Podobně šachoval ke konci i s řídícím vozem. Taky doteď neopravili výhybky. Stále se lesknou i nepojížděné části...

Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1891
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Train Sim World

Příspěvek od Roman » čtv 16. srp 2018 6:34:06

Michal píše:
stř 15. srp 2018 18:46:48
Taky doteď neopravili výhybky. Stále se lesknou i nepojížděné části...
To se není čemu divit, když tento problém nedokázali odstranit ani u RS/RW/TS za patnáct let :lol: .
U koleje problém není, ale výhybku jsem bez těchto chyb vymodelovat nedokázal. Respektive vymodelovat ano, ale po exportu se zobrazovala ve hře nekorektně pokud byl odlišný shader pro pojížděnou a nepojížděnou část :roll:

Uživatelský avatar
Michal
Administrátor
Příspěvky: 363
Registrován: pát 06. čer 2008 8:44:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Train Sim World

Příspěvek od Michal » čtv 16. srp 2018 8:26:35

Roman píše:
čtv 16. srp 2018 6:34:06
To se není čemu divit, když tento problém nedokázali odstranit ani u RS/RW/TS za patnáct let :lol: .
No právě. Času na to měli víc než dost. :lol:

Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1891
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Train Sim World

Příspěvek od Roman » pát 24. srp 2018 18:08:39

Kdo máte TSW, zde je návod, jak se "pošťourat Kujónům" pomocí příkazů UE4 v nastavení grafiky.
Hlavně příkaz "r.ViewDistanceScale" je super :). Spolehlivě mi vyřešil problém s načítáním LOD pražců (nenačítají se ve viditelné vzdálenosti) a hlavně jsem nezaznamenal žádný výraznější pokles FPS. Hned to vypadá o dosti lépe.

Icik
Příspěvky: 15
Registrován: stř 26. pro 2012 11:08:10

Re: Train Sim World

Příspěvek od Icik » pon 27. srp 2018 21:54:09

Tak jsem taky zakoupil a zatím žádné zklamání. Hra vypadá neskutečně dobře. Fyzika vozidel zdá se být také na úrovni. Při spádu 5 promile se sám vlak velice ochotně rozjede. Konečně nákladní vlak odbržďuje celkem dlouho. Lokomotiva je už nafoukaná, ale než se uvolní všechny brzdy vlaku, tak to trvá ještě pěkně dlouho. Jen ta brzdící síla se mi zdá přehnaná. Ale to si myslím půjde odladit zásahem do konfiguračních souborů vozidel. Zvuky jsou super - lepší jsem u nákladních vozů ještě neslyšel.
20180827211244_1.jpg
20180827211256_1.jpg
20180827211324_1.jpg

Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1891
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Train Sim World

Příspěvek od Roman » stř 29. srp 2018 12:27:00

S tím chováním vozidel bych byl opatrný. Ale ano, je tam výrazný pokrok oproti RW. Průraznost vzduchu je opravdu zapracována a musím s hanbou přiznat, že než jsem si na to zvykl, několikrát jsem s nákladem místo snížení rychlosti zastavil :lol: . Taktéž jízdní odpor při jízdě z / do stoupání je radikálně reálnější než v RW.
Ale na druhou stranu. je tam klasicky spousta, řekl bych "nedodělků a nepřesností". Tak jako jsme to měli my s Pikkem :D.
Osobně mně nejvíce mrzí chyby na troleji. Ne to, že to není reálně zadrátované (to nemají ani v TS), ale ty mezery a chybějící úseky, popřípadě nosná lana. Přitom se snaží vzhledově (bohužel i rozměrově a pak je problém s AA), aby to vypadalo realisticky.Oni zapracují kopírování výšky troleje sběračem (vypadá to pěkně) a zazdí to klikatostí mimo kolej :(.
Na vozidlech jsou taky nějaké mouchy, ale to si myslím na základě připomínek kolegů z Německa opraví...
Naopak je docela zajímavý režim "Service" , kde je i objíždění souprav, jejich výměna a posuny. TO že se dá v tomto režimu "reálně" projezdit s přechody do jiných vozidel celý den vím dávno, ale tady je to o to zajímavější. Není to jen "tam a zpět"
Zajímavé je, že jsem narazil na informaci, že tvorba konkrétně addonu "Ruhr-Sieg Nord: Hagen - Finnentrop" trvala více než dva roky.... Asi to nebude sranda něco spáchat v editoru aby to vypadalo. Tedy pokud se nebude "reálná" trať stavět způsobem, že se naseká to, co přijde pod ruku místo tvorby objektů dle skutečných předloh ;).

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

To rozostření obrazu lze vypnout.

p.s. nestálo by za to, udělat pro TSW samostatnou sekci na fóru?

kiski
Příspěvky: 791
Registrován: pon 12. srp 2013 22:30:35

Re: Train Sim World

Příspěvek od kiski » stř 29. srp 2018 13:48:17

Tak som si dobre pozrel obrázky tých nemeckých loko, a už teraz mi je jasné, že len o trochu vylepšili svoje modely do RW a skonvertovali do TSW. Hlavne na kabíne tej 186-ky je dobre vidieť, že sa to nápadne (až veľmi nápadne podobá na štýlom práce a modelovania na ich posledný výtvor BR155...). Ono je to aj logické - dotvoriť detaily ako skrutky, matice, struny a iné podobné hlúposti je vždy jednoduchšie ako tvori celý model odznova. Hlavne, ak už je dobrý základ...
Braňo

Icik
Příspěvky: 15
Registrován: stř 26. pro 2012 11:08:10

Re: Train Sim World

Příspěvek od Icik » stř 29. srp 2018 15:56:46

2 roky možná předělávali návěstní soustavu :) . Podle jmen v týmu na tom pracuje opravdu spousta lidí a tak nafotit a zpracovat objekty na trati snad není v takovém týmu až tak časově náročné. Fyzice se opravdu věnovali a kdyby taková byla i v příštím 64-bit update pro RW, bylo by to zase o velký kus vepředu. Jen si stále nemohu zvyknout na PZB se SIFOU a ty jejich tabulky s rychlostníky. :roll:

Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1891
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Train Sim World

Příspěvek od Roman » stř 29. srp 2018 16:57:55

Na TS 2019 se nic v simulaci měnit nebude.... Jediným důvodem 64 bit jádra bude zamezení pádům hry. A na to se, čistě z jejich pohledu vzato, mohli taky vykašlat, jelikož jejich addony nepadají ani na 32.bit :).
Mně fascinje, jak už lidi juchaj, co vše TS po aktualizaci schroupne. Myslím, že bude následovat hodně rychlé vystřízlivění :). Nebudu muset šetřit objekty při stavbě, ve stanicích bude při hraní scénáře spousta vozidel.... Jenže každý objekt navíc, to jsou stovky a tisíce trojúhelníků, minimálně jedna textura, někdy i pěkně velká, ve většině případů s alfou... To je pak pěkný záhul na ten jejich prastarý engine hry a výpočetní výkon počítačů. Sice to padat nebude, ale rapidně poklesne fps...
Už jsem se setkal s názorem, že RW objekt klonuje. Ale zkuste si dát do prázdného čtverce jeden strom, pak sto stejných a nakonec tisíc. Fps opravdu není stejné.
PZB a Sifa je brnkačka. Hlavně se zdá, že to funguje tak, jak má, tedy při srovnání s TS.

Uživatelský avatar
Michal
Administrátor
Příspěvky: 363
Registrován: pát 06. čer 2008 8:44:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Train Sim World

Příspěvek od Michal » stř 29. srp 2018 17:25:34

Roman píše:
stř 29. srp 2018 16:57:55
Už jsem se setkal s názorem, že RW objekt klonuje. Ale zkuste si dát do prázdného čtverce jeden strom, pak sto stejných a nakonec tisíc. Fps opravdu není stejné.
Nebylo to myšleno trochu jinak? Třeba že se v takovém případě ta jedna textura nenačítá stokrát nebo tisíckrát, ale použije se pořád jen ta jedna a ostatní se na ni jenom odkazujou? Je jasné, že když se bude muset vykreslit stokrát nebo tisíckrát víc polygonů, řešit vzájemná viditelnost objektů a podobně, tak se to odrazí na FPS.
Roman píše: nestálo by za to, udělat pro TSW samostatnou sekci na fóru?
Asi stálo.

Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1891
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Train Sim World

Příspěvek od Roman » stř 29. srp 2018 19:09:27

Michal píše:
stř 29. srp 2018 17:25:34

Nebylo to myšleno trochu jinak? Třeba že se v takovém případě ta jedna textura nenačítá stokrát nebo tisíckrát, ale použije se pořád jen ta jedna a ostatní se na ni jenom odkazujou?
Michale, je to možné. Já opravdu netuším, jak jejich engine pracuje :) . Vycházím z poznatků čistě praktických ;).
Ale třeba je rozdíl u vegetace, pokud použiješ assets block a skupinu objektů. Tam je to rapidně znát a proto je možné, že v určitých případech opravdu RW v dané oblasti umí naklonovat jeden objekt. Ale fitrování alfa kanálů ve správném pořadí a další už je individuální. Přesně jak píšeš.
Ale tato diskuse sem nepatří :)

Jinak k tématu: Je zajímavé, jak rychle se skinuje :).
Ruhr Sieg Expansions

Mně osobně se ještě ten jejich *.pak otevřít nepovedlo :(

Uživatelský avatar
Michal
Administrátor
Příspěvky: 363
Registrován: pát 06. čer 2008 8:44:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Train Sim World

Příspěvek od Michal » stř 29. srp 2018 19:22:38

Roman píše:
stř 29. srp 2018 19:09:27
Jinak k tématu: Je zajímavé, jak rychle se skinuje :).
Ruhr Sieg Expansions

Mně osobně se ještě ten jejich *.pak otevřít nepovedlo :(
No jo, Rusové. Ti se nabourají do všeho. :mrgreen: Já jsem se tomu věnoval jen chvilku a zatím se mi podařilo nahlédnout do vnitřní struktury TSW. Další potřebné nástroje jsem ještě nestahoval. :twisted:

Icik
Příspěvky: 15
Registrován: stř 26. pro 2012 11:08:10

Re: Train Sim World

Příspěvek od Icik » stř 29. srp 2018 19:45:01

Po tomto německém přídavku to půjde asi rychle (skinování, nový content). Pro Němce to je jejich živná půda. Ale že první Rusové, to je zajímavé.
Ty bláho, zastavit přesně a počítat s tím náběhem a průrazem brzd hlavně u nákladu chce trochu cviku. Ale super! Už jsem taky kamarád s PZB a Sifou. :)

Uživatelský avatar
750225lentilka
Příspěvky: 236
Registrován: čtv 17. dub 2014 11:10:49
Bydliště: Perníkov

Re: Train Sim World

Příspěvek od 750225lentilka » stř 05. zář 2018 12:40:41

Akorát, jestli jsem to pochopil, tak se nahradí (ale nepřepíše!) vždy původní textura modelu. Čili je vždy na výběr jen z jedné textury. Jestli jsem to tedy pochopil? Skiny jsem zatím nestahoval.

Jinak ano, je vidět, že oproti ostatním DLC je tu krok vpřed. Hrozně se mi líbí, co vše musím udělat na osobáku po dojezdu do Hagenu. Pak opravdu vylézt z mašiny, jít na druhý konec vlaku do řidičáku, tam to zase pozapínat. No a rázem je čtvrt hodinka do odjezdu pryč a tak tak stíhám odjezd.
Pěkné je i zpracování alespoň nějakých prvků přímo v osobních vozech (světla jen vůz, souprava apod.). Pak si říkám, jaká to je ironie, když v šest ráno "spadnu" z vlaku v reálné práci, doma sednu k PC a mám to před sebou virtuálně. Už jen chybí možnost kontrolovat jízdenky. Což by kurnik nebyl špatný mód, když už se můžeme vozit coby kaštan.

Jediné, co mi tak nějak výrazněji vadí, je absence většího vozového parku. Prostě mi chybí na trati alespoň jako AI potkávat i nějaké to EC v čele se 101, nebo 146. Už se hodně těším až bude, a věřím že to bude brzo, nějaké to ICE. Zatím jsem tedy po tomto DLC spokojen, protože vypadá opravdu nádherně! Jsem zvědav, co bude dál. Ale prozatímní koloběh naznačuje, že to bude zase USA, pak VB a pak opět DE. Takže snad zas tak za půl-třičtvrtě roku. :) :)

Edit: Romane, prosimtě, jak se dá vypnout to rozostření? Jako, vypadá to pěkně, ale screeny se s tim opravdu dělat nedají. :(

Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1891
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Train Sim World

Příspěvek od Roman » stř 05. zář 2018 14:44:27

750225lentilka píše:
stř 05. zář 2018 12:40:41
Romane, prosimtě, jak se dá vypnout to rozostření?
Ctrl+F2 přímo během hraní nebo v souboru ..\Documents\My Games\TS2Prototype\Saved\Config\WindowsNoEditor\Engine.ini zapsat parametr "r.MotionBlurQuality =0"
To ale bude vypnuto natvrdo. Lze nastavit hodnoty 0-4, ale nijak jsem s tím neexperimentoval.
Je pravda, že na screeny to zrovna není ideální (nebo je dělat za stání :)), ale ve hře to pěkně přidává dynamiku.

Uživatelský avatar
750225lentilka
Příspěvky: 236
Registrován: čtv 17. dub 2014 11:10:49
Bydliště: Perníkov

Re: Train Sim World

Příspěvek od 750225lentilka » stř 05. zář 2018 15:32:10

Super! Díky moc! Tohle mi trochu vadilo, když jsem si chtěl pofotit něco na trati a všechny vlaky jsem měl rozmazaný. :D :D

Odpovědět