Stránka 2 z 24

Re: Train Sim World

Napsal: čtv 08. pro 2016 21:03:40
od Vlastik
Josef72 píše:Optimalizace zatím taková, jak jsem se obával. Vizuálně pěkné, ale stíny se načítají jak u staré hry. Stejně podivné i kolejnice, pražce. A zdá se mi to, nebo je kabina zase jak přibitá ?
@josef,vsechno co vydavaji kritizujes,myslim ze by jsi si mel poridit lepsi monitor s lepsim rozlisenim,ono to VGA to tak vypada.
Je to velice pekne propracovane to pocasi,stiny se nacitaji tak jako zde podle slunce nebo mesice,a to rozpojeni tech hadic tak to nema chybu.
Libi se mi ze podle pocasi i textury stmavnou jak je zatazeno,nebo podle rocniho obdobi.
Ta napoveda je docela tak trochu fadni,ale zase dobre pochopitelna.
nicmene si myslim ze se do toho z modelaru nikdo hrnout nebude,ten model muze mit klidne i 100 k poly,nic neni zaoblene,ale vsecho je kulate.

Re: Train Sim World

Napsal: čtv 08. pro 2016 21:24:04
od 750225lentilka
No s tou grafikou...já ti nevím, teď jsem chvilku hrál, nastavení na Ultra, AntiAliasing na TAA a sice jedu na průměrně 30 FPS ale graficky je to takové..divné...nemastné, neslané, určitě horší než v tom ukázkovém videu od Squirella...Možná to je asi i tím, že jsem se nehrabal ještě v nastavení samotné GK, to kdyžtak zkusím pořešit zítra až přijdu z práce (Achjo, teď jsem přišel od reálných mašinek, sednul jsem k virtuálním, abych za pár hodin zase šel za těmi reálnými...ať žije mašinkové nadšení :D :D ), ale nevím nevím. Kolejnice mi mizí hrozně brzo před kamerou, textury jsou ne příliš ostré, objekty sice nijak výrazně brzo nemizí ale zase se hrozně blízko deformují. Na první pohled lehké zklamání. Co se týče fyziky, zatím jsem se jen rozjel a zabrzdil se sólo lokomotivou, ale ten rozjezd byl až příliš hbitý. Prakticky ihned po zadání prvního jízdního stupně mašina vyrazila jak střela vpřed aby se její rychlost zastavila na 10 mph, kterou si na ten první stupeň obstojně držela. Jako jo, SD40-ku jsem naživo nikdy neviděl, ale opravdu vyrazí hned jakmile pohnu s kontrolérem? To se mi moc nezdá, nějaká prodleva než motor najede do otáček než se to celé rozpohybuje...To tam snad být musí ne? A pak takový střemhlavý rozjezd? Brždění na přímočinnou brzdu už bylo dle představ plynulé a pěkné. I když, když jsem viděl rychlobrzdu v tom videu...mám pocit že v reálu by se lokomotiva utrhla od podvozků a hnána kinetickou energií vpřed by dál pokračovala ve svém původním směru. No, toliko úplně prvotní poznatky, prvotní osahání a uvidím zítra.

P.S. Neví někdo jestli a jak se dá úřeskočit ten úvodní tutorial? Já chci jezdit a ne si nechat všechno ukazovat, jak kdybych v mašině nikdy nebyl. :D :D :D :D

Re: Train Sim World

Napsal: čtv 08. pro 2016 21:28:14
od Josef72
@josef,vsechno co vydavaji kritizujes,myslim ze by jsi si mel poridit lepsi monitor s lepsim rozlisenim,ono to VGA to tak vypada.

To co jsem popsal bych viděl i na mobilu. Nicméně vlastním monitor "EIZO", takže problém bude spíš v tom, že příliš chválíš všechno co vydají. A pakliže nevidíš, že 50 nebo 100m od kamery mizí pražce nebo kolejnice a stíny stromů se načítají zase nějakých 300m od kamery jako je tomu u stávající hry, tak se ke grafice nevyjadřuj.

Přitom nastavení grafiky je na zveřejněném videu "ULTRA" a FPS je na nějakých 25 až 30. Dva měsíce před vydáním hry, takže je nepravděpodobné, že se něco do února změní.
Přitom hra běží na 64 bitovém systému. Grafika moc pěkná, ale lepší nedívat se moc daleko.

Re: Train Sim World

Napsal: čtv 08. pro 2016 21:36:43
od 750225lentilka
Já mám pocit, že Vlastik hodnotí dle toho videa, které, mám takový pocit, je ještě nějakým způsobem dokrášlováno a ne z opravdové hry. Protože co i koukám na screeny na Rail-sim.de tak tam to mají taky tak...koleje mizí kousek před hráčem a je to přesně tak jak popisuju...Jako joo, je to nádhera, budu se kochat, to jasně ale...mno...čekal jsem krapet víc...

Re: Train Sim World

Napsal: čtv 08. pro 2016 21:39:17
od Hekl338
Predpokladajme, ze hraju na "idealnej zostave" i7 a GTX 1080. Zimne pocasie s hmlou bolo vybrane zamerne, je to presne, jako pise Josef. Aj na tom videu je pekne vidiet, jako tiene, vegetacia a LODy nabiehaju so zaciatkom hmly, ktora mala schovat tento podstatny nedostatok :D Naviac, je evidnetne, ze maju filtrovanie AF na najnizsiu kvalitu, textury stromov su od kamery rozmazane az prilis. FPS taktiez hadam okolo 30, ale otázka je, ci to nerobi aj frametimes, chcelo by to vidiet zapnutu diagnostiku HW pocas hrania jak frame rate, tak frame times, ak to nedrzi, nemaju ho lockle, pocit plynulosti to dost skazi. Vzhladom na to, ze to maju len 1080p je to tragicke, v 1440p na ultra mozem rovno zabudnut a zrejme aj na cele TSW. Okrem TAA tam nie je ina moznost? Ake DX to zvlada, kto ma doma betu? Graficky je to pokrok, pocasia sa mi paci, zas na druhu stranu nie je absolutne vyzuity potencial dnesneho HW a tak by ma zaujímalo, preco to ide tak tragicky.

Re: Train Sim World

Napsal: čtv 08. pro 2016 21:50:54
od 750225lentilka
Jo je, FXAA a mám pocit, že to s ním vypadá o něco lépe a ostřeji...Nevím, těmhle serepetičkám moc nevládnu, proto většinou koukám, co kde kolem grafiky píšeš ty, protože se v tom vyznáš. Jinak obecně nastavení máš jen ve volbě rozlišení, pak jestli chceš pustit v okně, nebo fullscreen, pak graphic preset, AntiAliasing a VSync. Jo a pak ještě Screen Percentage. Toť vše...

Re: Train Sim World

Napsal: čtv 08. pro 2016 21:54:09
od Hekl338
FXAA je post processing metoda a fakticky obraz len rozmaze. TAA bude to iste, klasicke MSAA zrejme radsej nie, to by FPS bolo asi 10 :D. Nemas nejaky program, afterburner a pod, na diagnostiku grafiky? Zaujimalo by ma prave, ake DX tomu dali.

Re: Train Sim World

Napsal: čtv 08. pro 2016 21:56:17
od 750225lentilka
Hele, nemám, říkám - já jsem na tyhle věci levej, většinou si to nastavuju metodou pokus - omyl. Dokud mi hra táhne nad nějakých 30 FPS, tak zvyšuju náročnost, jak je to pod, už to snížím. Ale nějaké programy na monitorování přímo těch rlzných věcí, o kterých ty píšeš...to po mně nechtěj :D :D Tomu nevládnu. :D

Re: Train Sim World

Napsal: čtv 08. pro 2016 22:20:32
od Vlastik
Tak neco malo co jsem tak pochytil z bety ktera podle me je k nicemu a byly to zbytecne vyhozene penize.
Trochu mi to pripomina kdyby vysla beta rybareni a dostal jeden prut a mohl rybarit na 5x5 m/2 a nemohl si vybrat rybu.
Tady to same,mohu se pohybovat podel soupravy nebo v kolejich a kdyz bych chtel videt mesto tak mam smulu nepusti me to.
Pocasi je pekne a zde je prednastavene ,to zamena ze nelze jak koliv menit,pocitam ze ve finalni verzi to bude funkcni.
Tak jako neni funkcni vzdalenost a dalsi veci,to ze v tunelu je svetlo tak asi noc taky jeste nemaji osetrenou.
Jinak podle me si tuhle loko vybrali zamerne,pokud si pamatuji tak tento model i temi moznostmi fungoval i v TS ,kde bylo potreba zapojit pojistky a nebo nastavit jistice v realnem case,a rychle nastartovat,jinak se vybila baterie a mohlo se zacit znovu. Akorat ze zde tomu vsemu pridali animace ty tomu davaji realitu ,libi se mi tocit retezem na vozech na rucni brzdu a nebo tankovat s vrtici se hadici. Kabina to je stejne jako v TS proste co se nastavilo to fungovalo i zde,tady zadna zmena mimo vysilacky ktera asi bude pozdeji na komunikaci s dalsimi zamestnanci v pripade MP. To ze muzeme chodit okolo soupravy a nebo na kapote je dobre,dava to nadech reaity.
Dalsi co jsem pochytil je asi moznost si nastavit jaky druh prazce chci na trati mit,protoze jeden je novy rovny,druhy je odrbany a a tak ruzne se to kombinuje,docela dobre.
Je videt ze bude moc si obslouzit jeden clovek ve scenari vsechno,od obleceni,helmy,tankovani ,vyjezdu z depa a podobne.
Bohuzel ale ohledne FPS tak zde pri FXA bylo okolo 60,pri prepnuti na MsA to spadlo na 30, na notebooku jsem to nerozchodil vubec,a na pc sestave velmi obtizne,jeste jsem musel dohledat knihovnu UE,potom najit slozku,je zajimave ze slozka je misto TSW, vedena jako TS2,tak to me prekvapilo. Defakto ani tech 12 dnu neni potreba testovat,vse se da vyresit za par minut max hodiny,kdyz je vsechno nefunkcni a scenare cca 10,15 minut.
tolik moje poznatky.

Re: Train Sim World

Napsal: pát 09. pro 2016 9:36:56
od Roman
Za mě ohromné zklamání. Je mi jasné, že na ntb to nebude žádný šlágr. Spíš mě překvapilo, že na ultra nastavení to běží, dokonce ten tutorial v depu nad 20 fps.. Jenže pak jsem mezi nastaveními žádný dramatický rozdíl nepozoroval. Že by mi na minimální nastavení vyskočilo fps na několikanásobek, to ne.
Graficky mi to moc nesedí, ale asi jde o zvyk. Je to také vyblité, nemastné.... Ale v lokomotivě to je docela paráda. Na nižší nastavení je to pak o několik tříd horší, než RW a fps daleko nižší :(
Modely vozidel jsou pěkné, ale taková polygonová bomba, jak se zdálo z videí to asi nebude.
Ty blbinky okolo jsem zatím neřešil.
Pěkný je menu a možnost nastavení konfigurace přímo ve hře kdy uživatel přímo vidí, jak to vypadá. Tak se dá experimentovat s nastavením přímo v určité lokaci.
A ty koleje: Josef, máš pravdu TRAGEDIE ve všech nastaveních.
Tady nějaké screeny, další přidám postupně.
Když to shrnu, pro mě by to byla nejen investice do hry, ale i do nového herního PC a na to se můžu z vysoka vy.... . Hlavně, když si i zaklínače zahraju bez problému na svém noťásku.
Uvidíme , dáme tomu čas. Railsimulátor mě taky neoslovil a brát mě začalo až RW ;)

Jo a zajímalo by mě, kde Vlastík našel to MSAA. Asi má nějakou speciální edici na testy :D


Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: Train Sim World

Napsal: pát 09. pro 2016 10:38:59
od Vlastik
Jo a zajímalo by mě, kde Vlastík našel to MSAA. Asi má nějakou speciální edici na testy
no Hekl psal ze to TAA bude MSA tak jsem to tak pochopil,nicmene je videt ze je to hodne nedotazene,a jestli ma v unoru vyjit plna verze tak to maji co delat,nicmene po graficke strance je to super i ty detaily na kapote za ruzneho pocasi.
To same investice do niceho jelikoz jsem vsechny addony co nabizeji mel davno zakoupene.
Presne tak ,necham tomu volny prubeh,ale kupovat to hned asi nebudu. Dobry tah pro ne je ze zacali amerikou,tam maji nejvice uzivatelu.

Re: Train Sim World

Napsal: pát 09. pro 2016 16:00:32
od Michal
Vlastik píše:Defakto ani tech 12 dnu neni potreba testovat,vse se da vyresit za par minut max hodiny,kdyz je vsechno nefunkcni a scenare cca 10,15 minut.
To jsi měl strach, že ti 12 dnů nebude stačit. :mrgreen:
No ale kdyby se někdo nudil, tak v tomto článku je ke stažení pdf s mnoha otázkami, na které chtějí znát odpovědi:
http://train-simulator.com/train-sim-wo ... a-day-two/

Re: Train Sim World

Napsal: pát 09. pro 2016 17:56:19
od Hekl338
Hekl338 píše:FXAA je post processing metoda a fakticky obraz len rozmaze. TAA bude to iste, klasicke MSAA zrejme radsej nie, to by FPS bolo asi 10 :D.
Ja som pisal, ze TSA bude to iste co FXAA, pretoze jak je vidiet aj na videu a screenoch, v podstate to nic nevyhladzuje. Keby tam je MSAA, tak je to podstatny rozdiel, hlavne obrovsky prepad vykonu, preto to TSW ani nemá, tak to bolo myslene:) Betu nemam, skoda penazi, takze ake volby tam su, netusim, ale dost pochybujem, ze to MSAA ma.
Romane, neviem, aku mas grafarnu, ale na tie textury stromov a celkovo na kvalitu by malo pomoct nastavit filtrovanie textur na vysoku kvalitu, ale pozor, opat, na ukor vykonu. Ostatne, aky je to prepadak bolo vidiet aj včera při streamovani, FPS tam mal 30-33, aspoň co som videl ja, jak saskoval v stanici. Cele to působilo prave preto trhane, pretoze chlapci si to zrejme nechali s V sync na 60Hz monitore. To uz mohli rovno fixovat na 30 pomocou half refresh rate a cele by to posobylo aspoň plynulo. Urcite to netukazaovali na slabom HW. Sklamalo ma dalej to, ze neukazali, jako sa chova osvetlenie. Presvieti svetelny kuzel hmlu, zrazky? Mne nevadi hra, ktora je narocna na HW, ale vadi mi hra, ktora je na HW narocna a graficky vysledok je tragicky. Zistil uz niekto, na akom DX to bezi?:DObrázek

Re: Train Sim World

Napsal: pát 09. pro 2016 21:49:21
od Roman
Pomalu se rozkoukávám a malinko mírním to zklamání, ovšem nic to nemění na tom, že do ostré verze jen tak nepůjdu. Vlastně se mi ta beta vyplácí , jelikož až na jednu trať , kterou jsem musel dokoupit jsem vše měl nakoupené z dřívějška v akcích a využívám je.

Děs jsou ty hadice. Jedu pomalu a kroutěj se jak hadi v hroce s filmu Indiana Jones :D . A bez skrupůlí prochází skrz pluh :)
Ale rozpojení je efektní...

Zajímavé je, jaké mají požadavky na procesor a já mám využití jen 20%
Na ntb mám Core i7-5700HQ CPU 2.7Ghz, turbo 3,4Ghz
grafiku mám GTX960M.

Nějaké screeny.

Nastavení Ultra. To se nechytám :). Ale Hekl chtěl nějaké efekty :). Tohle počasí je jednoznačně nejnáročnější na výkon.
Obrázek
Obrázek


Tady nastavení High, kde mi to běží tak 22 fps a "dá se to"

Obrázek
Obrázek

Za povšimnutí stojí ty dráty. To co měli v RW perfektně zmáklé, tady zase zmastily :(
Obrázek
Obrázek

A tohle se mi stalo při změně nastavení během jízdy :D

Obrázek

Re: Train Sim World

Napsal: pát 09. pro 2016 22:06:11
od Hekl338
Hmm, chcelo by to pozriet, kolko jadier ta hra pouziva, ak opat len jedno, je to k prdu. Mozes Romane dat pocasie dazd, hmlu, noc a rozvietit svetla? Idealne aj při nejakej poulicnej lampe, ci to bude skutocne nasvecovat hmlu. V TS hmlu a zrazky svetlo ignorovalo, tak verim, ze tu aspoň toto bude ok :D

Re: Train Sim World

Napsal: pát 09. pro 2016 22:46:08
od 750225lentilka
Tak další poznatky, kterými přispěji, je naprosto otřesná fyzika...O rozjezdu jsem se už zmiňoval, no se soupravou je to o krapet lepší, ale taky se rozjedu do kopce, jak kdybych za zadkem neměl ani tunu navíc. O brždění ani nemluvím...plynulé zastavení vlaku je zde snad nemožné...Trošku přibrzdím a prakticky do pár metrů stojím. Ne ne...takhle teda ne. To doufám opraví, protože pak si nedovedu představit nějaké ježdění. Co se týče pohybů kabiny tak ta je jak přikovaná, sebevětší oblouk projetý sebevětší rychlosti se mnou prakticky nehne. Jinak co se týče světel - mlhu jsem nezkoušel, ale hrozně se mi líbí efekt prostupování slunečního světla skrze stromy...To se povedlo na jedničku s hvězdičkou! Další chyba, kterou netuším, čím může být, je nefunkčnost většiny kláves. Prakticky vůbec mi nefungují klávesy pro změnu pohledu, jediné co, tak klávesa 0 mně hodí na venkovní sledující kameru, ale odtud už se nemám šanci dostat zpět, takže jedině restart a znovu. Stejně tak mi nejde brzdit a mnoho dalšího. Nevím čím to je, jestli je chyba jen u mně nebo to máte i vy?
No a toliko pro dnešek zatím asi vše. Ani dnes totiž nakonec nebyl moc čas si k tomu pořádně sednout, spíš jsem se jen tak projel. :D
20161208222508_1.jpg

Re: Train Sim World

Napsal: sob 10. pro 2016 1:04:46
od dave01d
Co se týče kláves, ještě před spuštěním to chce přepnout na anglickou klávesnici, pak to funguje..

Re: Train Sim World

Napsal: sob 10. pro 2016 9:39:03
od Echineo
@750225lentilka ak si prestavíš klávesnicu na anglickú tak ide prepínať aspoň tie pohľady ale na brzdenie som doteraz ani ja neprišiel.

Re: Train Sim World

Napsal: sob 10. pro 2016 13:52:28
od Vlastik
Tak další poznatky, kterými přispěji, je naprosto otřesná fyzika...O rozjezdu jsem se už zmiňoval, no se soupravou je to o krapet lepší, ale taky se rozjedu do kopce, jak kdybych za zadkem neměl ani tunu navíc. O brždění ani nemluvím...plynulé zastavení vlaku je zde snad nemožné...Trošku přibrzdím a prakticky do pár metrů stojím.
No nato ze psali ze si pozvali odborniky na chovani vozidel a ukazovali video s grafem jak tvori tak je to katastrofa.
Defakto nevim cim chteji oslovit potencialni zajemce pokud to bude v tomto stavu jako ukazuji beta verzi,pevne doufam ze do finalni verze v unoru to bude lepsi,podle me meli ponechat stavajici TS a odstranit chyby a predelat na x64 bitovou verzi.
Myslim ze s timto to dopadne jako z TS 2 ,a kdyz zavzpominame tak to delala ta sama firma ale microsoft od toho ustoupil, proto ted vnikl napad s TSW ale ve zkutecnosti je tady podoba s TS2 dost napadna,jestli se jedna o zcela novy produkt to nelze posoudit jelikoz TS2 nikdy nevyslo,ale urcite to bude mit nejakou spojitost.
Nevim jestli si TSW najde zakladnu hracu nebo zbude jen TS,vsechno ukaze cas.
Pocasi me tak nelaka jako to ze od urcite verze nefunguje dobre navestni system stale vsude mackat "TAB" predtim to fungovalo samostatne.

Re: Train Sim World

Napsal: sob 10. pro 2016 21:41:26
od Roman
Echineo píše:@750225lentilka ak si prestavíš klávesnicu na anglickú tak ide prepínať aspoň tie pohľady ale na brzdenie som doteraz ani ja neprišiel.
Ovládání, tedy mapování kláves je úplně totožné s defaultem RW/TS
Hekl338 píše:Hmm, chcelo by to pozriet, kolko jadier ta hra pouziva, ak opat len jedno, je to k prdu. Mozes Romane dat pocasie dazd, hmlu, noc a rozvietit svetla? Idealne aj při nejakej poulicnej lampe, ci to bude skutocne nasvecovat hmlu. V TS hmlu a zrazky svetlo ignorovalo, tak verim, ze tu aspoň toto bude ok :D
Bohužel nemůžu. Jsou tam jen předefinovaná počasí. Asi pět variant....