Mapování

Pokud něco nevíte, podívejte se nejdřív zde
Odpovědět
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Mapování

Příspěvek od Josef72 » sob 16. led 2010 21:19:56

V editoru jsem dnes zjistil, že mé objekty exportované do hry mají mapované obě strany objektu, přesněji řečeno obě strany polygonu. Koukal jsem na nastavení materialu a políčko "2 side" nemám zaškrtnuté.

V tuto chvíli mě nenapadá vysvětlení, kde se ještě určuje, zda se bude mapovat pouze vnější (viditelná) strana objektu a nikoliv obě ?

juros
Příspěvky: 52
Registrován: sob 04. črc 2009 11:15:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapování

Příspěvek od juros » sob 16. led 2010 21:34:14

Polygon nema dve strany, iba keby sa skopiroval a prevratil zrkadlovo moze to tak vyzerat.

Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapování

Příspěvek od Josef72 » sob 16. led 2010 21:51:56

Takže když dám kameru v editoru do objektu a vidím vnitřní strany s texturou, tak to nejsou poly navíc ? začínám se v tom ...


EDIT : Takže jak jsem zjistil, je to otázka shaderu. Používám ten základní texdif a ten se takto zobrazuje.

AirVolk

Re: Mapování

Příspěvek od AirVolk » sob 16. led 2010 22:11:32

juros píše:Polygon nema dve strany, iba keby sa skopiroval a prevratil zrkadlovo moze to tak vyzerat.
Existuje aj obojstranný polygon.

juros
Příspěvky: 52
Registrován: sob 04. črc 2009 11:15:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapování

Příspěvek od juros » sob 16. led 2010 22:29:27

AirVolk píše:
juros píše:Polygon nema dve strany, iba keby sa skopiroval a prevratil zrkadlovo moze to tak vyzerat.
Existuje aj obojstranný polygon.
Nepoznam, ked som sa davnejsie pytal ze ci sa da taky vytvorit bolo mi povedane ze nie, iba ak hore popisanym sposobom.

Vlastik

Re: Mapování

Příspěvek od Vlastik » ned 17. led 2010 13:00:52

Existuje aj obojstranný polygon.
No co vím za x.let praxe tak oboustranný polygon neexistuje,může se zdát při zapnuté průhlednosti že to vytvoří a vypadá to jako oboustraně mapované,takováto namapovaný polygon by musel být zrcadlový což není.Jediné jak je toho možné dosáhnout kopírováním (clonováním objektu s použitím funkce Flip).

Pokud ovšem ho někdo má,at to doloží ale myslím si že to bude tak jak je tu už psáno.

Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapování

Příspěvek od Josef72 » ned 17. led 2010 14:16:44

Pakliže vytvoříte objekt, třeba dům, s použitím shaderu "texdif", tak budete mít texturu namapovanou z obou stran polygonu. To mi i na svých stránkách potvrdil DerekS, který je autorem většiny deflautních objektů. Tento shader je totiž oboustranný.

Pakliže ale použijete shader "TrainLightMapWithDiffuse", bude textura namapována jenom z jedné strany.

Toto platí, když v menu materiálu nezaškrtnete políčko "2 side".

Vlastik

Re: Mapování

Příspěvek od Vlastik » ned 17. led 2010 17:51:20

akliže vytvoříte objekt, třeba dům, s použitím shaderu "texdif", tak budete mít texturu namapovanou z obou stran polygonu.
To ano,nebot to dělá shader,myslel jsem že je řeč o normální mapování a editoru materiálů ,nebot né každý používá shadery co jsou určené pro RW,pokud je to tak tak ano,bez shaderů ale nikoliv.

Odpovědět