BN 30-R
-
- Příspěvky: 73
- Registrován: sob 02. led 2010 10:53:42
- Bydliště: Praha
BN 30-R
zdravim lidi pustil jsem se konecne do prace a pro milovniky uzkorozchodne zeleznice sem zacal modelovat lokomotivu CKD BN 30-R na modelu se uz usilovne pracuje a chtel bych se zeptat jak se texturuje v 3D maxu? a jak udelat aby se kola tocila a vsechno ostatni az po vlozeni do hry dekuju =)
-
- Moderátor a modelář
- Příspěvky: 806
- Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
- Bydliště: Proboštov / Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: BN 30-R
donsaliery píše:zdravim lidi pustil jsem se konecne do prace a pro milovniky uzkorozchodne zeleznice sem zacal modelovat lokomotivu CKD BN 30-R na modelu se uz usilovne pracuje a chtel bych se zeptat jak se texturuje v 3D maxu? a jak udelat aby se kola tocila a vsechno ostatni az po vlozeni do hry dekuju =)
Tady je několik tutoriálů k 3d modelování. Musíš si najít co potřebuješ.
http://www.grafika.cz/3d/
tady zase několik video návodů k mapování
http://www.duber.tv/cs/3ds-max/
-
- Příspěvky: 73
- Registrován: sob 02. led 2010 10:53:42
- Bydliště: Praha
-
- Příspěvky: 73
- Registrován: sob 02. led 2010 10:53:42
- Bydliště: Praha
Re: BN 30-R
Tak povedlo se mi model prenes to 3D maxu tak jestli muzu poprosit o nejaky pekny navod na texturovani? treba i video navod .. vim sem stim hodne otravnej ale zacinam, tak snad si to pak uz vsechno zapamatuju a vydam nejake pekne modely =)
-
- Moderátor a modelář
- Příspěvky: 806
- Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
- Bydliště: Proboštov / Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: BN 30-R
Tak ti nevím.donsaliery píše:Tak povedlo se mi model prenes to 3D maxu tak jestli muzu poprosit o nejaky pekny navod na texturovani? treba i video navod .. vim sem stim hodne otravnej ale zacinam, tak snad si to pak uz vsechno zapamatuju a vydam nejake pekne modely =)
Co asi znamená tohle ???
Mapování = texturování.tady zase několik video návodů k mapování
http://www.duber.tv/cs/3ds-max/
-
- Příspěvky: 73
- Registrován: sob 02. led 2010 10:53:42
- Bydliště: Praha
Re: BN 30-R
jo nejak sem to prehlid diky nejak se stim uz poperu, a jak se udela animace kol? a zvuky a nahrani do hry?
Re: BN 30-R
Nerad se do něčeho míchám,ale nebylo by od věci kdyby jsi si založil svoje vlákno v sekci Modely a toto moderátoři pročistily,přeci jenom to nemá s uvedeným tématem pomoci ostatním nic společného,myslím si že toto měl Josef udělat ze všeho nejdříve.zdravim lidi pustil jsem se konecne do prace a pro milovniky uzkorozchodne zeleznice sem zacal modelovat lokomotivu CKD BN 30-R .....
Tady najdeš vše potřebné,myslím i polopatě přeloženo:o nejak sem to prehlid diky nejak se stim uz poperu, a jak se udela animace kol? a zvuky a nahrani do hry?
http://www.railsimulator.simtrains.eu/v ... p?f=19&t=8
Vřele doporučuji pro rychlý model a export do hry doporučuji manuály začínající 9.0x,a dále co se ti hodí.
Můj dotaz:plánuješ tedy k modelu i kolejivo?
Pokud ano tak je to v pořádku,já tedy zatím úzkorozchodné kolejivo neplánuji,jinak mnoho zdaru v činnosti.
-
- Příspěvky: 73
- Registrován: sob 02. led 2010 10:53:42
- Bydliště: Praha
Re: BN 30-R
diky vlakno zalozim, kolejivo zatim neplanuju protoze uz sem ho nekde sehnal do RW tak nekde najdu odkaz a prihodim ho
-
- Příspěvky: 73
- Registrován: sob 02. led 2010 10:53:42
- Bydliště: Praha
Re: BN 30-R
lidi nevite co stim? uz sem skoro mel hotovy mapovani a max spadnul a uz to nejde otevrit vi nekdo jestli uz to vubec nekdy pujde nebo celou praci muzu delat znova? diky
Re: BN 30-R
no tak tohle je bohužel dost závažné a tento soubor můžeš rovnou hodit do koše,v životě ho neotevřeš,pokud máš nastavené zálohování tak se podívej do záloh která verze zálohy by šla otevřít a použít.lidi nevite co stim? uz sem skoro mel hotovy mapovani a max spadnul
Z praxe vím že nejméně poslední záloha také nepůjde otevřít,no ne jednou se mi stalo že nešli třeba i 3 po sobě.
Pokud se to stává častěji,chtělo by to trochu vyladit maxko a nastavit třeba 10 záloh po 15.minutách.
Hlavně bych pro začátečníka doporučil maxko do 2008,od 2009 - 2011 mají už jinak uspořádanou strukturu a jsou i náročnější na systém.
-
- Příspěvky: 73
- Registrován: sob 02. led 2010 10:53:42
- Bydliště: Praha
Re: BN 30-R
Vlastik píše:no tak tohle je bohužel dost závažné a tento soubor můžeš rovnou hodit do koše,v životě ho neotevřeš,pokud máš nastavené zálohování tak se podívej do záloh která verze zálohy by šla otevřít a použít.lidi nevite co stim? uz sem skoro mel hotovy mapovani a max spadnul
Z praxe vím že nejméně poslední záloha také nepůjde otevřít,no ne jednou se mi stalo že nešli třeba i 3 po sobě.
Pokud se to stává častěji,chtělo by to trochu vyladit maxko a nastavit třeba 10 záloh po 15.minutách.
Hlavně bych pro začátečníka doporučil maxko do 2008,od 2009 - 2011 mají už jinak uspořádanou strukturu a jsou i náročnější na systém.
tak to v pr... celej den se stim delam.. uz mam max 8 a jen prosimte kde se nastavuje to zalohovani? diky
Re: BN 30-R
V maxku,v záložce Customize/Preferens/Filesjen prosimte kde se nastavuje to zalohovani?
dole je autobackup zatrhni enable a počet souborů si dej asi na 5-10,interval cca15 minut,pojmenuj si to jak chceš aby se ti zobrazovala ta záloha.
Ještě bych doporučoval v záložce Customize/Preferens/General
si v scene undo nastavit alespon 20 kroků k vrácení zpět,taky to dost pomůže.
Pak jí najdeš v x:\Users\Praha\Documents\3dsMax\autoback\
samozřejmně to hole je moje cesta tvoje bude jinačí,no a zde se ti v intervalech kdy pracuješ ukládají zálohy kterou kdykoliv můžeš použít.
-
- Příspěvky: 73
- Registrován: sob 02. led 2010 10:53:42
- Bydliště: Praha
Re: BN 30-R
V maxku,v záložce Customize/Preferens/Files
dole je autobackup zatrhni enable a počet souborů si dej asi na 5-10,interval cca15 minut,pojmenuj si to jak chceš aby se ti zobrazovala ta záloha.
Ještě bych doporučoval v záložce Customize/Preferens/General
si v scene undo nastavit alespon 20 kroků k vrácení zpět,taky to dost pomůže.
Pak jí najdeš v x:\Users\Praha\Documents\3dsMax\autoback\
samozřejmně to hole je moje cesta tvoje bude jinačí,no a zde se ti v intervalech kdy pracuješ ukládají zálohy kterou kdykoliv můžeš použít.[/quote]
Diky uz to mam udelany mapovavani ted si stema texturama pohraju ve fotoshopu a jeste bych potreboval zjistit jak se delaji pohybliva kola a pridavani zvuku ? je to taky v maxu nebo se to uz dela nekde pres ten blue print ? diky
dole je autobackup zatrhni enable a počet souborů si dej asi na 5-10,interval cca15 minut,pojmenuj si to jak chceš aby se ti zobrazovala ta záloha.
Ještě bych doporučoval v záložce Customize/Preferens/General
si v scene undo nastavit alespon 20 kroků k vrácení zpět,taky to dost pomůže.
Pak jí najdeš v x:\Users\Praha\Documents\3dsMax\autoback\
samozřejmně to hole je moje cesta tvoje bude jinačí,no a zde se ti v intervalech kdy pracuješ ukládají zálohy kterou kdykoliv můžeš použít.[/quote]
Diky uz to mam udelany mapovavani ted si stema texturama pohraju ve fotoshopu a jeste bych potreboval zjistit jak se delaji pohybliva kola a pridavani zvuku ? je to taky v maxu nebo se to uz dela nekde pres ten blue print ? diky
Re: BN 30-R
No ohledně animací sběračů,kol a dalších součástí jsou přesně stanovené názvy kterým si kod hry rozumí.zjistit jak se delaji pohybliva kola a pridavani zvuku
Ohledně zvuků tak ty se zase nastavují v blueprintu.
-
- Příspěvky: 73
- Registrován: sob 02. led 2010 10:53:42
- Bydliště: Praha
Re: BN 30-R
Vlastik píše:No ohledně animací sběračů,kol a dalších součástí jsou přesně stanovené názvy kterým si kod hry rozumí.zjistit jak se delaji pohybliva kola a pridavani zvuku
Ohledně zvuků tak ty se zase nastavují v blueprintu.
takze pokud to dobre chapu tak se nemusi delat nic a zvuky az potom... a pokud tu mapu budu mit pomalovanou ve fotoshopu tak se pak na ten model vklada do maxe abych zjistil jak se to udelal? nebo jak je to stim dal to uz v tom videotutorialu nebylo tak uz nevim snazim se jet podle tech navodu z webu ale zase mi prijde uplnej jinej postup nez z tech videii tak sem v tom takovej zmatenej
-
- Moderátor a modelář
- Příspěvky: 806
- Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
- Bydliště: Proboštov / Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: BN 30-R
Animace - nevím, nedělal jsem, ale jednoznačně je musíš udělat v 3d programu. Jestli neroztočíš kolo v maxu, tak ho hra sama taky asi neroztočí.
Mapování - to video, co jsem na něj dával odkaz, ukazuje to nejdůležitější. Jak použít modifikátor UVW Map a především potom Unwrap UWV. A tady je použití stejné pro jakýkoliv model. S těmito modifikátory se MUSÍŠ naučit pracovat. Na tom autě je to docela dobře vysvětleno.
Odlišnosti mohou nastat oproti návodům v literatuře nebo na videu ve chvíli, kdy začneš aplikovat materiály na objekt. Jelikož RW má svoje vlastní materiály. Ty si musíš nainstalovat . Nevím, jestli ses sem dostal. Bez nich nemůžeš nic exportovat do hry. Když to zjednoduším. Některé jsou určeny pro scenery objekty (vegetace, malé statické objekty, budovy, voda, řeky apod), jiné jsou speciálně určené pro lokomotivy nebo vagóny ( lesklý kov, matný hrbolatý kov) apod. Je toho více.
Poslední věc jsou textury. Hra používá tzv. formá "ACE". Já si textury převádím do tohoto formátu ještě před mapováním v 3d programu, většina manuálů co jsem viděl provádí konverzi do ace formátu později speciálním programem.
To je asi ve zkratce vše. Tvé dotazy jsou dost chaotické a špatně srozumitelné. Možná bude jednodušší dát sem vědět, co všechno už máš a čemu přesně nerozumíš. Nemá smysl zjišťovat animaci, pakliže třeba nemáš nainstalované ani "Kuju materiály" .
Mapování - to video, co jsem na něj dával odkaz, ukazuje to nejdůležitější. Jak použít modifikátor UVW Map a především potom Unwrap UWV. A tady je použití stejné pro jakýkoliv model. S těmito modifikátory se MUSÍŠ naučit pracovat. Na tom autě je to docela dobře vysvětleno.
Odlišnosti mohou nastat oproti návodům v literatuře nebo na videu ve chvíli, kdy začneš aplikovat materiály na objekt. Jelikož RW má svoje vlastní materiály. Ty si musíš nainstalovat . Nevím, jestli ses sem dostal. Bez nich nemůžeš nic exportovat do hry. Když to zjednoduším. Některé jsou určeny pro scenery objekty (vegetace, malé statické objekty, budovy, voda, řeky apod), jiné jsou speciálně určené pro lokomotivy nebo vagóny ( lesklý kov, matný hrbolatý kov) apod. Je toho více.
Poslední věc jsou textury. Hra používá tzv. formá "ACE". Já si textury převádím do tohoto formátu ještě před mapováním v 3d programu, většina manuálů co jsem viděl provádí konverzi do ace formátu později speciálním programem.
To je asi ve zkratce vše. Tvé dotazy jsou dost chaotické a špatně srozumitelné. Možná bude jednodušší dát sem vědět, co všechno už máš a čemu přesně nerozumíš. Nemá smysl zjišťovat animaci, pakliže třeba nemáš nainstalované ani "Kuju materiály" .
-
- Příspěvky: 73
- Registrován: sob 02. led 2010 10:53:42
- Bydliště: Praha
Re: BN 30-R
jo dobre supr ja sam mam v tom trosku chaoz, no ale mam hotovy model udelany mapovani trery sem ulozil do jpeg jako presne v tom videu, a to se ted snazim pomalovat tak aby to nejak vypadalo, kuju materialy mam nainstalovane, a tedy chybi mi v maxu rozpohybovat kola to uz nevim jak, nebo nevim jestli mi pomuze ten navod s tou rubikovou kostkou? a pak jestli jde ta pomalovana mapa ty masiny jde vlozit do maxu abych zjistil jestli mi to sedi atd jak to vubec vypada. a tot zatim vsechno a pak exportovat pres to IGS a dal uz sem koukal na navod tak to bych pak uz nejak snad zmaknul uvidim jak mi to pujde..Josef72 píše:Animace - nevím, nedělal jsem, ale jednoznačně je musíš udělat v 3d programu. Jestli neroztočíš kolo v maxu, tak ho hra sama taky asi neroztočí.
Mapování - to video, co jsem na něj dával odkaz, ukazuje to nejdůležitější. Jak použít modifikátor UVW Map a především potom Unwrap UWV. A tady je použití stejné pro jakýkoliv model. S těmito modifikátory se MUSÍŠ naučit pracovat. Na tom autě je to docela dobře vysvětleno.
Odlišnosti mohou nastat oproti návodům v literatuře nebo na videu ve chvíli, kdy začneš aplikovat materiály na objekt. Jelikož RW má svoje vlastní materiály. Ty si musíš nainstalovat . Nevím, jestli ses sem dostal. Bez nich nemůžeš nic exportovat do hry. Když to zjednoduším. Některé jsou určeny pro scenery objekty (vegetace, malé statické objekty, budovy, voda, řeky apod), jiné jsou speciálně určené pro lokomotivy nebo vagóny ( lesklý kov, matný hrbolatý kov) apod. Je toho více.
Poslední věc jsou textury. Hra používá tzv. formá "ACE". Já si textury převádím do tohoto formátu ještě před mapováním v 3d programu, většina manuálů co jsem viděl provádí konverzi do ace formátu později speciálním programem.
To je asi ve zkratce vše. Tvé dotazy jsou dost chaotické a špatně srozumitelné. Možná bude jednodušší dát sem vědět, co všechno už máš a čemu přesně nerozumíš. Nemá smysl zjišťovat animaci, pakliže třeba nemáš nainstalované ani "Kuju materiály" .
-
- Moderátor a modelář
- Příspěvky: 806
- Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
- Bydliště: Proboštov / Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: BN 30-R
Nevím, jestli jsi pročítal tyhle manuály od Michala
http://krs.web2001.cz/navody.htm
Na začátek je toho docela dost.
Musíš si ve složce "Source" (v kořenovém adresáři hry) vytvořit potřebné "podsložky", tam potom umístit textury a zároveň modely. Osobně si tam ukládám model ve formátu 3d programu, nejen exportovaný model IGS.
Objekt samozřejmě musíš v 3ds maxu namapovat texturou (materialem), jinak bys ho nemohl exportovat do hry. Na tom videu to je zmíněno. Můžeš vytvořit model, pomocí modifikátoru Unwrap UWV vytvořit mapu (rozložení textury) a potom na základě toho udělat v grafickém programu texturu, kterou následně "naneseš "na objekt. Můžeš taky ale nejdříve udělat texturu, potom v 3ds maxu samotný model, aktivovat oba modifikátory a aplikovat materiál. pomocí modifikátoru Unwrap UWV potom přiřazuješ na jednotlivé plochy modelu texturu.
Podle mne děláš všechno moc překotně. Máš začít nějakým primitivním objektem, třeba i nesmyslným a na něm zkusit aplikování textury, následně vytvoření LODů, export do hry jako scenery objekt a takhle se postupně učit. Ty hned děláš loko s animací, navíc by lokomotivy měli používat komplexnější shadery (materiály) apod. Ale je to tvoje věc.
http://krs.web2001.cz/navody.htm
Na začátek je toho docela dost.
Musíš si ve složce "Source" (v kořenovém adresáři hry) vytvořit potřebné "podsložky", tam potom umístit textury a zároveň modely. Osobně si tam ukládám model ve formátu 3d programu, nejen exportovaný model IGS.
Objekt samozřejmě musíš v 3ds maxu namapovat texturou (materialem), jinak bys ho nemohl exportovat do hry. Na tom videu to je zmíněno. Můžeš vytvořit model, pomocí modifikátoru Unwrap UWV vytvořit mapu (rozložení textury) a potom na základě toho udělat v grafickém programu texturu, kterou následně "naneseš "na objekt. Můžeš taky ale nejdříve udělat texturu, potom v 3ds maxu samotný model, aktivovat oba modifikátory a aplikovat materiál. pomocí modifikátoru Unwrap UWV potom přiřazuješ na jednotlivé plochy modelu texturu.
Podle mne děláš všechno moc překotně. Máš začít nějakým primitivním objektem, třeba i nesmyslným a na něm zkusit aplikování textury, následně vytvoření LODů, export do hry jako scenery objekt a takhle se postupně učit. Ty hned děláš loko s animací, navíc by lokomotivy měli používat komplexnější shadery (materiály) apod. Ale je to tvoje věc.
-
- Příspěvky: 73
- Registrován: sob 02. led 2010 10:53:42
- Bydliště: Praha
Re: BN 30-R
Josef72 píše:Nevím, jestli jsi pročítal tyhle manuály od Michala
http://krs.web2001.cz/navody.htm
Na začátek je toho docela dost.
Musíš si ve složce "Source" (v kořenovém adresáři hry) vytvořit potřebné "podsložky", tam potom umístit textury a zároveň modely. Osobně si tam ukládám model ve formátu 3d programu, nejen exportovaný model IGS.
Objekt samozřejmě musíš v 3ds maxu namapovat texturou (materialem), jinak bys ho nemohl exportovat do hry. Na tom videu to je zmíněno. Můžeš vytvořit model, pomocí modifikátoru Unwrap UWV vytvořit mapu (rozložení textury) a potom na základě toho udělat v grafickém programu texturu, kterou následně "naneseš "na objekt. Můžeš taky ale nejdříve udělat texturu, potom v 3ds maxu samotný model, aktivovat oba modifikátory a aplikovat materiál. pomocí modifikátoru Unwrap UWV potom přiřazuješ na jednotlivé plochy modelu texturu.
Podle mne děláš všechno moc překotně. Máš začít nějakým primitivním objektem, třeba i nesmyslným a na něm zkusit aplikování textury, následně vytvoření LODů, export do hry jako scenery objekt a takhle se postupně učit. Ty hned děláš loko s animací, navíc by lokomotivy měli používat komplexnější shadery (materiály) apod. Ale je to tvoje věc.
jj ty manualy myslim.. to co tu pises to tu mam textury na tech ted pracuju ve photoshopu material mam hotovej nanesej presne podle tech navodu pro tvorku lokomotivy uz my jen schazi udelat ty kola ale zkusim to udelat podle ty rubikovy kostky. Me nebavi tvorit nejake domecky to by me hned omrzelo, znam se kdyz je to slozite tak mi to neda dokud to nedotahnu do konce..
-
- Moderátor a modelář
- Příspěvky: 806
- Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
- Bydliště: Proboštov / Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: BN 30-R
Nemyslel jsem stavět domečeky. To právě dělám a moc kreativní to opravdu není. Já udělám jednoduchou kostku nebo loft objekt a vyzkouším na něm shader. Jestli ty loko chceš mít opravdu pěkné, bude to chtít komplexnější shader, který obsahuje vždy více slotů a je potřeba vyzkoušet i některá nastavení materiálu. Jestli použiješ jenom ten fádní shader "Texdif", bude to takové nijaké.
Proto udělám vždy jeden box asi za 10 vteřin a na něj nanesu shader a vyzkouším, jestli mi ve hře správně funguje. Naposledy třeba shader pro sklo.
Je to otázka 5 minut a pak to celé smažu.
Proto udělám vždy jeden box asi za 10 vteřin a na něj nanesu shader a vyzkouším, jestli mi ve hře správně funguje. Naposledy třeba shader pro sklo.
Je to otázka 5 minut a pak to celé smažu.