Sifa a jiné nastavení lokomotiv

Pokud něco nevíte, podívejte se nejdřív zde
Odpovědět
janisak98
Příspěvky: 9
Registrován: úte 30. črc 2013 13:53:24

Sifa a jiné nastavení lokomotiv

Příspěvek od janisak98 » pon 30. pro 2013 16:43:07

Ahojte prosím o radu,jak u německých lokomotiv(BR218,BR111 atd..) zapnout LZB,SIFU a přepsat BUSE panel ? Děkuju moc za radu..

horor4
Příspěvky: 144
Registrován: pát 11. úno 2011 21:22:11
Bydliště: Starý Plzenec

Re: Sifa a jiné nastavení lokomotiv

Příspěvek od horor4 » pon 30. pro 2013 17:04:01

To všechno máš v adresáři : RailWorks\Manuals

Cipisekps
Příspěvky: 4
Registrován: čtv 23. led 2014 18:08:39
Bydliště: Polná - Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Sifa a jiné nastavení lokomotiv

Příspěvek od Cipisekps » čtv 27. bře 2014 18:45:26

Dobrý večer všem. Mohl by mi prosím někdo pomoci radou s provozem Taurusů? Jsem v Railworks začátečník a stáhl jsem si taurusy, nainstaloval je a prokousal jsem se i jejich zprovozněním. Ale nevím co znamenají a k čemu slouží funkce SIFA a PZB. Raději jsem je při jízdě vypnul, protože když jsem je nechal zapnuté, tak mě to zastavilo soupravu a hlásilo to varovné hlášení SIFA a to další slovo si nepamatuji, ale nedostal jsem se z toho a nepodařilo se mi mašinu uvést do provozu. Děkuji za odpověď.

MANOS66
Příspěvky: 35
Registrován: ned 28. dub 2013 13:20:01
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Re: Sifa a jiné nastavení lokomotiv

Příspěvek od MANOS66 » pát 28. bře 2014 11:07:19

Cipisekps píše:Dobrý večer všem. Mohl by mi prosím někdo pomoci radou s provozem Taurusů? Jsem v Railworks začátečník a stáhl jsem si taurusy, nainstaloval je a prokousal jsem se i jejich zprovozněním. Ale nevím co znamenají a k čemu slouží funkce SIFA a PZB. Raději jsem je při jízdě vypnul, protože když jsem je nechal zapnuté, tak mě to zastavilo soupravu a hlásilo to varovné hlášení SIFA a to další slovo si nepamatuji, ale nedostal jsem se z toho a nepodařilo se mi mašinu uvést do provozu. Děkuji za odpověď.
Prečítaj si príspevok od horora... :roll:

Jurajs_89
Příspěvky: 627
Registrován: pát 06. čer 2008 7:09:10
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Sifa a jiné nastavení lokomotiv

Příspěvek od Jurajs_89 » pát 28. bře 2014 14:47:16

SIFA - tlačítko bdělosti, vybavuje se buď Q nebo mezerníkem.
PZB - německý zabezpečovač, na tratích není moc dobře simulován, prakticky ti stačí se při rozjezdi jen uvolnit tlačítkem Frei.
ObrázekObrázek
magnetový "cvok" :D

Vlastik

Re: Sifa a jiné nastavení lokomotiv

Příspěvek od Vlastik » pát 28. bře 2014 18:25:19

Cipisekps píše:Dobrý večer všem. Mohl by mi prosím někdo pomoci radou s provozem Taurusů? Jsem v Railworks začátečník a stáhl jsem si taurusy, nainstaloval je a prokousal jsem se i jejich zprovozněním. Ale nevím co znamenají a k čemu slouží funkce SIFA a PZB. Raději jsem je při jízdě vypnul, protože když jsem je nechal zapnuté, tak mě to zastavilo soupravu a hlásilo to varovné hlášení SIFA a to další slovo si nepamatuji, ale nedostal jsem se z toho a nepodařilo se mi mašinu uvést do provozu. Děkuji za odpověď.
V zásadě se jedná o německé zabezpečovací zařízení ,to se skládá ze tří druhů Sifa,PZB,LZB ,nově i ETCS .
PZB
Dříve než bylo PZB tak se zařízení jmenovalo indusi (induktivní vlakové zabezpečení) ,potě se přecházelo na PZB (bodové ovlivňování vlaku), je vlakové zabezpečovací zařízení, u kterého dochází k přenosu návěstí na vozidlo v čele vlaku v jednotlivých bodech, jejichž poloha je obvykle vázána na polohu návěstidel. K přenosu využívá rezonančních obvodů.
Jde o to že na určité vzdálenosti jsou umístěné magnety které snímají jízdu vlaků a vyhodnocují závažnost návěsti,na trati jsou vždy umístěny 3 magnety které jsou synchronizované do sebe a každý o jiné frekvenci pak předává informace o stavu návěstidla ,strojvedoucí je povinen na příslušné magnety reágovat pomocí příslušných tlačítek na hnacím vozidle nebo pohledem a vzdáleností.
Obrázek
1000 Hz magnet je obvykle umístěn u vzdáleného signálu, tj. cca 1000 m před hlavním signálem a některé 1200m před nebezpečného místa chráněné tímto hlavním signálem.
Pokud je detekována 1000 Hz magnet, řidič má čtyři sekundy pro potvrzení stiskem tlačítka "Indusi Wachsam". Poté rychlost vlaku je neustále porovnáván s limitem, který začíná na 165 km / h a během příštích 23 sekund musí být snížena na 85 km / h (zelená křivka).
Pokud vlak nezastaví (např. z důvodu zastavení nebo zastávky), a není zjištěn žádný 500 Hz magnet, limit je potřeba udržovat při 85 km / h, na vzdálenost 1250 m po další 1000 Hz magnet. Po 700 m po projetí 1000 Hz magnetu, může řidič stisknout tlačítko "Indusi frei" na konec omezení rychlosti (85km/h), například v případě, že je vidět, že signál se změnil na znak dovolující jízdu.
Nicméně, v případě, že řidič nereáguje nebo nestačí snížit na uvedenou rychlost v časové době ,následuje nouzové brždění a zastavení vlaku.
500 Hz magnet je umístěn v určitém 150 - 250 metrů před hlavním signálem, nebo asi 450 m před nebezpečného místa.
Pokud je zjištěn 500 Hz magnet, rychlostní limit je 65 km / h. nutné snížit na 45 km / h během příštíh 153m, pak zůstane na 45 km / h. další 250 m (červená křivka). Změna z tohoto limitu není možná.
2000 Hz magnet je umístěn u hlavního signálu, nebo na cca 200 m (až na 50 m nebo až 400 m ve zvláštních případech) před nebezpečného místa.
Detekce Hz magnetu 2000 vždy způsobí nouzové brzdění. Pokud se řidič dostal až sem (bez nouzového brzdění), jeho rychlost je maximálně 45 km / h, takže brzdění by ho zastavilo dříve, než se dostane přes nebezpečné místa, i když by se snažil projet návěst stůj.
Stav Indusi (PZB) je v kabině indikován následovně:
Indikátor 85 km / h (svítí)nám říká, že Indusi je aktivní, a že typ vlaku je nastaven na "O"(nejvyšší dovolená rychlost). Vzhledem k tomu žádný ukazatel frekvence nesvítí, Indusi v současné době nemá potřebu sledovat naši rychlost.
Při průjezdu kolem 1000 Hz magnet, jsme si vědomi detekci tohoto magnetu do čtyř sekundách je nutné potvrdit tlačítkem. Stabilní žluté světlo se rozsvítí, když jsme uvolnili tlačítko potvrzení, a připomíná, že 1000 Hz vyvolaný rychlostní limit je aktivní, a není možné uvolnění z rychlostního limitu.Nyní máme 23 vteřin na snížení naší rychlosti 85 km / h. Blikající modré "85" světlo nám připomíná, aby jsme tak učinily.
Po 700 m, žlutá kontrolka zhasne, takže jsme se mohli sami uvolnit z rychlostního limitu. Nebudeme-li tak učinit, rychlostní limit je stále aktivní, jak ukazuje blikající "85".
Protože předpokládáme, že hlavní signál je stále na stůj a my nechceme být nouzově zastaveni, dále snižujeme rychlost. Změní li se signál na jinou návěst, můžeme uvolnit rychlostní limit,tlačítkem.
Indikátor 85 (modrá) a 500Hz (červená) a Dále je zjištěn 500 Hz magnet. Rychlost nesmí překročit 65 km / h na tomto místě. V dalším 153m, musíme snížit naši rychlost na 45 km / h, nesmí se překročit až se dostaneme na hlavní signál, který bude na stůj.
Jakmile se zastaví, nebo se sníží rychlost o 10 km / h nebo nižší po dobu nejméně 15 sekund, limit 500 Hz-indukované rychlosti je dále omezeno až 25 km / h, což je indikováno blikajícími světly 70. a 85,které se střídají.
Tento signál je pak změní na na návěst dovolující jízdu. Vzhledem k tomu, 500 Hz, vyvolané restriktivní omezení rychlosti (tj. 25 km / h) je stále aktivní, můžeme zrychlit, ale ne rychleji než touto rychlostí (45 km/h)
Když jsme dojeli na 200 m nebo 250 m po zastavení, 500 Hz omezující rychlostní limit skončí, takže 500 Hz zhasne. Od 1000 Hz vyvolané rychlostní limit je stále aktivní, dokud 1250 m po 1000 Hz magnetu (tj. do cca 250 m po hlavní signál), a je omezující, protože jsme mezitím zastavili, mohli bychom jet rychleji než 45 km / h, indikováno střídavě blikající modré světlo.
Vzhledem k tomu, hlavní signál je na volno, můžeme nyní uvolnit se od omezení rychlosti, které uděláme stisknutím tlačítka "Indusi Frei".
Indusi se vrátí do normálního stavu po přejetí magnetu o 500 Hz až 1250 m po 1000 Hz magnet.
Pokud se signál změní na volno dříve, než budeme detekovat 500 Hz magnet, můžeme uvolnit se od omezení rychlosti "Indusi Frei" a zrychlit na požadovanou rychlost. Kdybychom toto stiskli omylem zatímco signál byl stále na červenou, detekce 500 Hz magnetu by způsobila nouzové brzdění.
Nyní předpokládejme, že jsme narazili na červenou nebo posun (2000Hz), a my jsme dostali povolení předat tento signál dál . No, stiskněte tlačítko "Indusi Befehl (40)" tlačítko. "Befehl 40" světlo bude svítit,a každý magnet bude ignorován, ale nesmíme jet rychleji než 40 km / h, dokud se neobnoví běžný provoz Indusi, a dokud jsme se nepropojili s hlavním signálem .

motorak28
Příspěvky: 16
Registrován: stř 02. bře 2016 11:14:00

Re: Sifa a jiné nastavení lokomotiv

Příspěvek od motorak28 » ned 31. pro 2017 18:39:12

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zda jde vypnout, nebo deaktivovat sifa u Vectrona AC/DC Advanced?

Odpovědět