Ostatní

Témata a povídání netýkající se RS
Jurajs_89
Příspěvky: 646
Registrován: pát 06. čer 2008 7:09:10
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostatní

Příspěvek od Jurajs_89 »

Pokud je tohle stary strep, co je pak co, co provozuje cargo :lol: ?
ObrázekObrázek
magnetový "cvok" :D
Vlastik

Re: Ostatní

Příspěvek od Vlastik »

Jurajs_89 píše:Pokud je tohle stary strep, co je pak co, co provozuje cargo :lol: ?
No cargo ve většině případů používá modernizované stroje ,163,363.5 a nebo laminátky ,a 123 .
Jediné kdo používá střepy tak jsou soukromníci ,jeden příklad za všechny AWT koupilo 121 a jediné co udělali že to nově natřely tak jak se zminuje slowly ,a potom stím chtěli vozit uhlí Třebušice-řečany m/L, a protože opravdu to vypadalo jako nový stroj z dílen tak tomu nikdo nevěnoval pozornost ,a tak asi byly všichni překvapení když po druhé jízdě se zadřelo ložisko a stroj se musel s velkou slávou odstavit (no a zůstal stát na hlavní trati ).
A takových případů ,je docela dost ,divím se že soukromníkům DU dovoluje tyhle staré šroty provozovat na kolejích .
Jurajs_89
Příspěvky: 646
Registrován: pát 06. čer 2008 7:09:10
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostatní

Příspěvek od Jurajs_89 »

A 123 neni strep? Ve vetsine pouziva 363.5 :lol: ? Ty zase jedes Vlastiku :lol: . O 363.5 si myslim sve. Nevim proc cargo rve prachy do ss a nekoupi ci nepronajme si moderni masiny.
ObrázekObrázek
magnetový "cvok" :D
slowly
Příspěvky: 343
Registrován: čtv 01. bře 2012 12:01:00

Re: Ostatní

Příspěvek od slowly »

No 123 alespoň rozjede 26 stovek s uhlím do stoupání, kde esa jim podobný ani prd, takže na těžky vlaky střep pořád ještě dobrej ne? Když se ten střep porouchá, dá se kolikrát zprovoznit a jet dál (ikdyž to mají prý teď zakazaný). Kolik by proti tomu stál moderní stroj co by uměl totéž? Opravdu to je jen otázka, nemyslím to zle ani ironicky ;) . Beru to z pohledu dopraváka ne fíry. Už několikrát mi právě 12_ vytrhla trn z paty ;) .
Jurajs_89
Příspěvky: 646
Registrován: pát 06. čer 2008 7:09:10
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostatní

Příspěvek od Jurajs_89 »

A teď si vem, že budeš mít lokomotivu v nájmu. Když se rozbije, měl bys dostat náhradní loko po dobu neschopnosti tvé. Cokoliv se pokazí (a nejedná se o provozní záležitosti typu lišta na smetáku) jde opravit v rámci záruky. Lokomotiva je schválená ve více státech, to znamená, že máš hned větší pole působnosti. Budeš-li mít modernější stroje, hned jako firma vypadáš líp a může to přilákat další firmy, které s tebou budou chtít spolupracovat. Nehledně na to, že když vezmu třeba Traxxe, tak ten má 5,6 MW, což je mnoho násobně víc, než má 123, což znamená, že by mohl jet rychleji ==> rychleji budeš v cíli (i když na ČR to asi nebude mít moc vlivu).
A teď si vem, jak jsou 123 staré. Vyplatí se ti do nech lejt neustále prachy a prodlužovat jejich životnost, a nebo dostat do firmy nové stroje a mít klid?
ObrázekObrázek
magnetový "cvok" :D
slowly
Příspěvky: 343
Registrován: čtv 01. bře 2012 12:01:00

Re: Ostatní

Příspěvek od slowly »

Větší pole působnosti na uhlí sem a tam nepotřebuješ, zvláště na našich rychlo tratích...... Takže se to asi finančně pořád vyplácí u tohoto typu mašin. Ano tahat mezinárodku 123 by asi ideální nebylo, ale takhle. Jo a navíc jsou hezčí než Bombardier :lol: ... sakra BAN :mrgreen:
Vlastik

Re: Ostatní

Příspěvek od Vlastik »

Nehledně na to, že když vezmu třeba Traxxe, tak ten má 5,6 MW, což je mnoho násobně víc, než má 123, což znamená, že by mohl jet rychleji ==> rychleji budeš v cíli (i když na ČR to asi nebude mít moc vlivu).
Jíří ty si myslíš soudě co tu píšeš že čím větší výkon mašiny ,tím lepší jízdní vlastností ,tak to se tedy prober ,k čemu mi bude silná mašina ,když mi povětrnostní podmínky nedovolí se rozjet (třeba počasí) ,a nehledně nato takto silné mašiny se na náklady vůbec nehodí ,protože jet sní na 20 % výkonu to asi nemá žádný efekt ,proto stále jsou v kursu když se budeme bavit o němcích řady 140,110 ,151 ,ale na rozdíl od nás mají údržbu a jsou spolehlivé v tom je rozdíl,proto třeba byly nasazovány na NZ, AZ,
U nás na náklad nepotřebuji silnou mašinu ,nemáme tu žádné kopce kde by se využila a rychlost také ,co si pamatuji ,tak od posledního R z přerova se jeden čas vozil NEX kontejnery do uhříněvsi se 150,a bylo to krajně nevhodné řešení ,že nakonec se to muselo prohodit za poštovní rychlík kde byla 163 ,protože se stím nedalo jezdit ,i když to jsou také už staré krámy ty 150 ,ale furt je na ních nějáká údržba ,což se o soukromnících nedá moc v dnešní době povědět.
Další bylo když napadalo listí tak se rozjet z Klánovic do Uval bylo se 451 fakt umění ,a to platilo i se 130 ,prostě jenom chci říci že neznamená čím větší výkon ,tak vyjedu všechno a uvezu ,tak to teda opravdu není.
Uživatelský avatar
kuboss
Příspěvky: 587
Registrován: čtv 24. led 2013 18:55:08

Re: Ostatní

Příspěvek od kuboss »

http://www.zeleznicny.net/rusne-z-nasic ... a/1/1624/0

pekny clanok o vzniku mena pre modru slovensku 350, ktora mimochodom nedavno dostala retro nater.
Zaroven foto z jej rannej ery.
Jurajs_89
Příspěvky: 646
Registrován: pát 06. čer 2008 7:09:10
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostatní

Příspěvek od Jurajs_89 »

Jo, tak tohle je fakt pěkný článek. Trochu mi to připomnělo i moje boje.
Jednou, když jsem měl 1800 t na háku, a škrábal jsem se z Dresden Cotty na Friedrichstadt z inverzní 20. Celkem velké stoupání do levotočivého oblouku s deštěm, opravdu chuťovka. Ono stačí, když mrholí a vjezdové je na stůj, to je pak radši lepší zastavit u předvěsti. To se ale moc často nestává.
Nebo s podobnou tonáží u vypínačky kolem Marienbornu. Bksig před vypínačkou na stůj, to byl také problém. Zastavil jsem u předvěsti a čekal, co bude dál. Když to rozžhnul, tak už jsem se jen modlil. Ono, v těchto místech bývá velice často měkké napětí a 13 kV není problém, jenže při tomhle napětí to prostě nejede. Nejhorší je, že vypínačka je na úpatí kopce, takže z každé strany se k ní stoupá, a tahající mašiny to prostě vycucnou.
ObrázekObrázek
magnetový "cvok" :D
Vlastik

Re: Ostatní

Příspěvek od Vlastik »

Jurajs_89 píše:Jo, tak tohle je fakt pěkný článek. Trochu mi to připomnělo i moje boje.
Jednou, když jsem měl 1800 t na háku, a škrábal jsem se z Dresden Cotty na Friedrichstadt z inverzní 20. Celkem velké stoupání do levotočivého oblouku s deštěm, opravdu chuťovka. Ono stačí, když mrholí a vjezdové je na stůj, to je pak radši lepší zastavit u předvěsti. To se ale moc často nestává.
Nebo s podobnou tonáží u vypínačky kolem Marienbornu. Bksig před vypínačkou na stůj, to byl také problém. Zastavil jsem u předvěsti a čekal, co bude dál. Když to rozžhnul, tak už jsem se jen modlil. Ono, v těchto místech bývá velice často měkké napětí a 13 kV není problém, jenže při tomhle napětí to prostě nejede. Nejhorší je, že vypínačka je na úpatí kopce, takže z každé strany se k ní stoupá, a tahající mašiny to prostě vycucnou.
Jo to je přesně jeden z příkladů co jsem psal ,v tomto případě je ti sebe silnější mašina k ničemu ,pokud je takové počasí ,ale zase si protiřečíš stím co jsi psal v minulých příspěvcích ,pro náklady je důležitá hmotnost loko ,proto 6-ti kola 151 ,155 byly ideální pro tahání nákladů ,kolikrát a poslední dobou je to dost často že němci používají místo řídících vozů z obou stran lokomotivu hlavně na patrových REx s řadou 111,tím se vlastně jistí že by zůstal někde vyset a jsou i daleko rychlejší rozjezdy .co si budeme povídat 111 na 6 pater není moc ideální,stále častěji je nahrazují řadou 146.2 která oproti ředě 146 ,není tak divoká v prokluzu a dá se stím rozumně jezdit.
Jurajs_89
Příspěvky: 646
Registrován: pát 06. čer 2008 7:09:10
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostatní

Příspěvek od Jurajs_89 »

Ještě jsem neviděl, aby na vlak měl z obou stran lokomotivy, to je pro mě novinka.
ObrázekObrázek
magnetový "cvok" :D
Uživatelský avatar
750225lentilka
Příspěvky: 285
Registrován: čtv 17. dub 2014 11:10:49
Bydliště: Perníkov

Re: Ostatní

Příspěvek od 750225lentilka »

No vidíšto a já v neděli viděl na Berlin hbf. dokonce dvojhlavé EC - na obou koncích byla 120ka ;) :) Bohužel jsem nestihnul udělat fotku :(
Vlastik

Re: Ostatní

Příspěvek od Vlastik »

750225lentilka píše:No vidíšto a já v neděli viděl na Berlin hbf. dokonce dvojhlavé EC - na obou koncích byla 120ka ;) :) Bohužel jsem nestihnul udělat fotku :(
Ano je to tak ,těch příčin kdy jsou místo řídících vozů loko je několik ,ale hlavní pro německé dráhy je to že když mám dvě lok na obou koncích tak jsem schopen rychlejších rozjezdů a to i krácení jízdní doby ,protože zrovna 120 s 11x IC vozy má rozjezd docela dlouhý ,pokud mám na konci činnou loko tak ten rozjezd je dvakrát kratší ,a to při několika zastávkách REx je už znát na jízdní době.
Dalš je ten fakt ,že řada 111 je postupně nahrazována řadou 146.2 a je pro němce efektivnější použít dvě loko ,a udržovat je v řádném stavu ,než jako je to u nás je odstavit do kopřiv a rozebrat na náhradní díly,nebo rozkráct.
To samé ted platí i o ICE 2 ,také se párují ,aby byly v soupravě dvě činné loko ,protože jedna loko není adekvátně schopna dosáhnout požadovanou rychlost v takovém čase které vyžadují dráhy.
Pro ně je stále prioritou jízdní doba ,u nás je prioritou zase pořád jezdit pozdě. :D

A Jiří ,musíš vědět že v okolí Dreszden se vidíš max 143 se dvěmi patry ,což je adekvátní ,jinak delší vlaky jsou na patra nasazené taurusy.
Obrázek
slowly
Příspěvky: 343
Registrován: čtv 01. bře 2012 12:01:00

Re: Ostatní

Příspěvek od slowly »

U nás se nejezdí zas tak moc zpožděně jak se povídá...
Jurajs_89
Příspěvky: 646
Registrován: pát 06. čer 2008 7:09:10
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostatní

Příspěvek od Jurajs_89 »

Přes Pirnu 160? Co to :lol: ? To se musím podívat, jaký tam jsou rychlostníky. Ano, Taurus je tu běžný jev, ale jak říkám, já jsem ještě 2 loko neviděl.
ObrázekObrázek
magnetový "cvok" :D
Jurajs_89
Příspěvky: 646
Registrován: pát 06. čer 2008 7:09:10
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostatní

Příspěvek od Jurajs_89 »

Tak tech 160 tam fakt je :D .
ObrázekObrázek
magnetový "cvok" :D
Vlastik

Re: Ostatní

Příspěvek od Vlastik »

Jurajs_89 píše:Přes Pirnu 160? Co to :lol: ? To se musím podívat, jaký tam jsou rychlostníky. Ano, Taurus je tu běžný jev, ale jak říkám, já jsem ještě 2 loko neviděl.
To si děláš srandu ,takhle máš poznání trati ,i když pro náklady je to asi jedno ,stejně víc jak 100 -kou tam nejdeš ,takže by jsi jinak věděl že ta 160 začíná za poslední výhybkou,právě ze 100-vky ,ale pro EC vlaky je to docela podstatné. :D
Jurajs_89
Příspěvky: 646
Registrován: pát 06. čer 2008 7:09:10
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostatní

Příspěvek od Jurajs_89 »

Přesně, nějaká 160 mi je ganz egal :) , ale dneska jsem se na to zaměřil, když jsem tam jel.
ObrázekObrázek
magnetový "cvok" :D
Jurajs_89
Příspěvky: 646
Registrován: pát 06. čer 2008 7:09:10
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostatní

Příspěvek od Jurajs_89 »

Pro ty, kterým pojem soukromník na železnici nedělá osypky po těle mám dobrou zprávu.
Do Čech dorazila první lokomotiva řady 386, konkrétně 386.001-2. Pár fotek zde: http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=3202363
ObrázekObrázek
magnetový "cvok" :D
slowly
Příspěvky: 343
Registrován: čtv 01. bře 2012 12:01:00

Re: Ostatní

Příspěvek od slowly »

Mě jako výpravce osypky nedělají, ba naopak :D . Cargo může, soukromník musí :mrgreen: .
Soukromník jede ikdyž je totálně v ...., cargo - mě to dneska netáhne, mám hodiny, nemám koluťuka, proč nejedu, proč jedu..... :lol:
Odpovědět