Osobní vozy ČD Y/B a další
-
- Příspěvky: 148
- Registrován: ned 28. srp 2011 1:10:12
- Bydliště: Praha, vozovna Motol, tramvaj... ;-)
Re: Osobní vozy ČD Y/B a další
Ano, je to tak, i s podvozky. Ono je to také možná tím, že mám hodně strohý interiér. Vlastně jsou tam jen sedačky a pak už nic. Jen stěny mezi jednotlivými kupé/umývárnou/WC, dveře kupé, podlaha, zjednodušený strop a vnitřní bočnice. Zvenčí je vůz jednoduchý, výzbroj vozu je také jednoduchá, je tam jen to, co je vidět okem, dál pak šroubovka, nárazníky, hadice, rám, co jsou na něm tyto komponenty, je potažený fototexturou, takže průběžný potrubí a takové věci tam nemám. Něco, jako má Ondra Janiš na svých Y/B v MSTS. Béčko má dokonce ještě méně poly (7109) a to má vysekaná okna (pouze zvenčí). Já se řídím pravidlem - co není vidět, nemusí tam být, stačí naznačit texturou. Jediný náročný, co jsem kdy postavil, byl model 3D kolejiva pro TRS a tam jsem to přehnal, tam jsem nasekal na tý 4-metrový koleji přes 6000 poly, tam byl každý detail, šroub, podkladnice, přídržnice... Náročný to bylo opravdu hodně, tam nepomáhal ani LOD. No nic, zpět k modelům.
Když se na to Béčko podíváš, tak je jasný, že to má furt dost neduh, ale zase už je tam vidět změna materiálu (snad) na ten správný, oproti BDs vpředu za loko, kde je pořád TrainEnv s alfou. Je vidět špatný odstín textury na čele, od střechy směrem dolů, tam jsem to nějak rozházel. Dělám jednu zásadní chybu, jako kdysi. Rozdělal jsem si moc modelů najednou a na každém udělám něco jinak. To chce, nejdříve, pořádně dokončit jeden model, naučit se to na něm a pak, podle něj, dodělat ostatní modely. Tohle Béčko mám jako sample, na tom se vše učím, střídám materiály, zkouším cokoliv, co se dá, těch možností je tu opravdu strašná spousta, oproti TRS a strašně mě to baví, protože ve hře je to všechno vidět. Sice slýchávám, že hra má zastaralý engine, že má údajně přejít na UE4 engine, ale i tak to už teď vypadá úplně jinak, ty efekty, co jsou tady, v Trainz nikdy neudělám a co teprve jízda na ČD/ŽSSK 150/151/350, nebo ČDC 363 a dalších vozidlech...
Spíš to řeknu takto. I když modely dělám několik let, stále jsem začátečník a ještě dlouho budu. Znám, de-facto, jen základy, ze kterých tyto modely vznikly. Vy, kluci, už máte nějakou praxi, víte co, kde, kam, jak a já Vám děkuji za tom co pro mě děláte. Nadhodili jste mi tu funkce, o kterých já neměl ani ponětí. No, kdybych neznal angličtinu, tak neudělám ani polygon.
Ještě musím nějak zvládnout animace dveří (to bude fuška, tyhle mají 3 díly - malé křídlo, hlavní velké křídlo a poklop nad nástupními schůdky) a udělat na vůz koncová osvětlení...
Když se na to Béčko podíváš, tak je jasný, že to má furt dost neduh, ale zase už je tam vidět změna materiálu (snad) na ten správný, oproti BDs vpředu za loko, kde je pořád TrainEnv s alfou. Je vidět špatný odstín textury na čele, od střechy směrem dolů, tam jsem to nějak rozházel. Dělám jednu zásadní chybu, jako kdysi. Rozdělal jsem si moc modelů najednou a na každém udělám něco jinak. To chce, nejdříve, pořádně dokončit jeden model, naučit se to na něm a pak, podle něj, dodělat ostatní modely. Tohle Béčko mám jako sample, na tom se vše učím, střídám materiály, zkouším cokoliv, co se dá, těch možností je tu opravdu strašná spousta, oproti TRS a strašně mě to baví, protože ve hře je to všechno vidět. Sice slýchávám, že hra má zastaralý engine, že má údajně přejít na UE4 engine, ale i tak to už teď vypadá úplně jinak, ty efekty, co jsou tady, v Trainz nikdy neudělám a co teprve jízda na ČD/ŽSSK 150/151/350, nebo ČDC 363 a dalších vozidlech...
Spíš to řeknu takto. I když modely dělám několik let, stále jsem začátečník a ještě dlouho budu. Znám, de-facto, jen základy, ze kterých tyto modely vznikly. Vy, kluci, už máte nějakou praxi, víte co, kde, kam, jak a já Vám děkuji za tom co pro mě děláte. Nadhodili jste mi tu funkce, o kterých já neměl ani ponětí. No, kdybych neznal angličtinu, tak neudělám ani polygon.
Ještě musím nějak zvládnout animace dveří (to bude fuška, tyhle mají 3 díly - malé křídlo, hlavní velké křídlo a poklop nad nástupními schůdky) a udělat na vůz koncová osvětlení...
Jirka/VonShark
-
- Příspěvky: 148
- Registrován: ned 28. srp 2011 1:10:12
- Bydliště: Praha, vozovna Motol, tramvaj... ;-)
Re: Osobní vozy ČD Y/B a další
No a už nám dveře fungují na všech vozech, zbývají udělat koncový světla. Jen upozorňuju, že jsou to moje první modely do RW, takže určitě nebudou úplně high-end.
//Tak tohle je masakr... Připadám si, jak kdybych tam fakt stál a koukal, jak to Eso jede...
//Tak tohle je masakr... Připadám si, jak kdybych tam fakt stál a koukal, jak to Eso jede...
Jirka/VonShark
-
- Příspěvky: 148
- Registrován: ned 28. srp 2011 1:10:12
- Bydliště: Praha, vozovna Motol, tramvaj... ;-)
Re: Osobní vozy ČD Y/B a další
Tady je taková malá ukázka:
http://youtu.be/519eLmEXie8
Pokud se budete ptát, proč ten rychlík táhnu Sergejem a ne, třeba Banánem, tak proto, že se mi ten Sergej moc líbí. Pamatuju je, jako kluk, když ještě nebyly mezi Kadaní a Karlovýma Varama dráty a na nákladech se to tam Sergejema jen hemžilo. Dokonce jsem ho tam jednou spatřil i na Rychlíku č 875 - což byla tehdy půlka rychlíku Excelsior, která právě jezdila kdysi v té době z Chebu, vrchem přes K. Vary - Chomutov - Ústí n/L - Praha a tam se Excelsior spojil dohromady. Bydlel jsem tehdy asi 2 roky (1996 - 1997) v Klášterci nad Ohří.
http://youtu.be/519eLmEXie8
Pokud se budete ptát, proč ten rychlík táhnu Sergejem a ne, třeba Banánem, tak proto, že se mi ten Sergej moc líbí. Pamatuju je, jako kluk, když ještě nebyly mezi Kadaní a Karlovýma Varama dráty a na nákladech se to tam Sergejema jen hemžilo. Dokonce jsem ho tam jednou spatřil i na Rychlíku č 875 - což byla tehdy půlka rychlíku Excelsior, která právě jezdila kdysi v té době z Chebu, vrchem přes K. Vary - Chomutov - Ústí n/L - Praha a tam se Excelsior spojil dohromady. Bydlel jsem tehdy asi 2 roky (1996 - 1997) v Klášterci nad Ohří.
Jirka/VonShark
Re: Osobní vozy ČD Y/B a další
Pěkný, akorát si tam ty vozy moc neprohlídneme
-
- Příspěvky: 148
- Registrován: ned 28. srp 2011 1:10:12
- Bydliště: Praha, vozovna Motol, tramvaj... ;-)
Re: Osobní vozy ČD Y/B a další
Nj, to byl čistě jen průjezd vlaku, příště se polepším... Teď už toho času moc není, takže se mi práce krapet zpomalily. Hrál jsem si ještě se shadery a nejlépe mi na bočnice sedí "TrainBumpSpecEnvMask.fx" a na okna "TrainGlass.fx" a už bych to asi tak nechal. Níže ukázka:
Jirka/VonShark
Re: Osobní vozy ČD Y/B a další
Vyzerá to fajn, len tú normal mapu trochu uprav tak, aby nezasahovala tými "bumpami" na rámy okien. Tie by mali byť hladké, ale u teba je vidieť, že je na nich podobný env odlesk ako na bočnici, ktorá hladká nie je. Použi odtieň 127,127,255 na retuš.
Braňo
Re: Osobní vozy ČD Y/B a další
Mozno tam ten lesk naopak potlacit na minimum. Zo screenu to vypada, ze sa leskne vsetko rovnako, coz nie je dobre. Ja vytvaram Env mapu tak, ze si zkopirujem niektory kanal, modry, cereveny alebo zeleny a dam do alfy. Podla toho upravim. Beriem to tak, cim tmavsia farba, tym je env vyraznejsi, cize tmava modra by sa mala lesknut o nieco viac nez ta bleda, ramy naopak minimalne, tam sa uplatni Spec lesk (v shadery zadaj pong napr. 230 a Specular power 0.6).Svetla seda, alebo strieborna ci aka to je sa aj v reale prejavuje min Env, ale skor spec. Tento shader samozrejme neumoznuje nastavit cez texturu Env a Spec, ale bohate postacuje na tento ucel. Omrkni napriklad najnovsie vyadne B(d)mpeery.
Re: Osobní vozy ČD Y/B a další
Hekl má pravdu. Mne skôr išlo o to, že rámy okien sú hladné oproti bočnici, ale Env odraz je "tvarovaný" rovnako, čo je samozrejme zle. Čiže je jasné že normal mapa je celá "hrbolatá", pritom ale miesta, kde sa na textúre rámy okien nachádzajú, by hrbolata nemala byť, malo by to tam byť vyhladené odtieňom 127,127,255. Alebo teda ten odraz potlačiť úplne, ako písal Hekl.
Braňo
Re: Osobní vozy ČD Y/B a další
Vidis, to som si ani nevsimol, v tom pripade je otazka, ako ta normal mapa bola vobec vytvorena, resp. ako vypada. Ak je vsade rovnake, tiez to nie je dobre V tom pripade upravit. Zo screenu nevidiet, ako je na tom napriklad vetracia mriezka na boku.
-
- Příspěvky: 148
- Registrován: ned 28. srp 2011 1:10:12
- Bydliště: Praha, vozovna Motol, tramvaj... ;-)
Re: Osobní vozy ČD Y/B a další
Normal mapa je dělaná z hlavní textury v photoshopu nvidia pluginem. Až dojdu večer z práce, podívám se na to.
Jirka/VonShark
-
- Příspěvky: 148
- Registrován: ned 28. srp 2011 1:10:12
- Bydliště: Praha, vozovna Motol, tramvaj... ;-)
Re: Osobní vozy ČD Y/B a další
Tak mám dnes volníčko, tak jsem si dal hned ranní osobák s tímhle dýzlem:
Docela hezké poježdění...
No, tady je kus normal textury z Béčka, jak jste někdo chtěli vidět, jak je udělána:
Všechny vozy jsou dělány stejně. Jediný, co je vyretušovaný, jsou popisky a jiný věci. Je to, vlastně, hlavní textura, převedená na normal texturu. Rámy oken jsem nechal, jak jsou, protože jsem ty rámy oken chtěl nasimulovat právě normal texturou. Mřížka? Ano, v normal textuře je taky. A taky se leskne. Berte to tak, že se to učím, okoukávám, takový ty felčařiny, co mi tu popisujete, jako do alfy tohle, támhle tuhle barvu, aby se to nelesklo, atd... Prosím, pppppooooommmmaaaaalllllluuuuu na mě! Já jsem, teprve, začátečník! Jenže já mám tak blbý směny, že člověk, když má pouze jeden den volno, tak nemá chuť ani náladu si k tomu sednout, protože to je celý den v háji u toho to fakt letí. O víkendu to bývá lepší, to se dá testovat cokoliv, je víc času. Blíží se mi (zase) dovolená (5. - 16.7.), tak to u toho budu sedět každý večer, špunt má prázdniny, takže se mu budu muset trošku víc věnovat.
Docela hezké poježdění...
No, tady je kus normal textury z Béčka, jak jste někdo chtěli vidět, jak je udělána:
Všechny vozy jsou dělány stejně. Jediný, co je vyretušovaný, jsou popisky a jiný věci. Je to, vlastně, hlavní textura, převedená na normal texturu. Rámy oken jsem nechal, jak jsou, protože jsem ty rámy oken chtěl nasimulovat právě normal texturou. Mřížka? Ano, v normal textuře je taky. A taky se leskne. Berte to tak, že se to učím, okoukávám, takový ty felčařiny, co mi tu popisujete, jako do alfy tohle, támhle tuhle barvu, aby se to nelesklo, atd... Prosím, pppppooooommmmaaaaalllllluuuuu na mě! Já jsem, teprve, začátečník! Jenže já mám tak blbý směny, že člověk, když má pouze jeden den volno, tak nemá chuť ani náladu si k tomu sednout, protože to je celý den v háji u toho to fakt letí. O víkendu to bývá lepší, to se dá testovat cokoliv, je víc času. Blíží se mi (zase) dovolená (5. - 16.7.), tak to u toho budu sedět každý večer, špunt má prázdniny, takže se mu budu muset trošku víc věnovat.
Jirka/VonShark
-
- Příspěvky: 148
- Registrován: ned 28. srp 2011 1:10:12
- Bydliště: Praha, vozovna Motol, tramvaj... ;-)
Re: Osobní vozy ČD Y/B a další
Něco nového... Dnes jsem zkoušel se svými vozy jednoduchý scénář typu "záchrana vlaku" (hodně se mi zalíbily ty EuroSprintery - Nebo jsou to EuroRunnery ) Zdechla BR 185 (u nás řada 386, nebo se pletu?) na jednom rychlíku, tak jsem si vzal svou oblíbenou ES64F4 (tu mám namodovanou se všemi čtyřmi smetáky funkčními) a mazal jí na pomoc.
K tvorbě:
Mám ještě týden dovolené, tak zapracuji na opravách, které jste mi popsali. Rád bych Romanovi splnil přání, které je popsáno v jednom příspěvku s jeho Bertou, ale nejen to, samozřejmě to platí pro všechny příznivce RW.
K tvorbě:
Mám ještě týden dovolené, tak zapracuji na opravách, které jste mi popsali. Rád bych Romanovi splnil přání, které je popsáno v jednom příspěvku s jeho Bertou, ale nejen to, samozřejmě to platí pro všechny příznivce RW.
Jirka/VonShark
-
- Příspěvky: 646
- Registrován: pát 06. čer 2008 7:09:10
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Osobní vozy ČD Y/B a další
Pletes. 185 je 185, a u nas tuto radu v zadnem pripade nepotkas. Je to lokomotiva pouze na 15 kV
Pokud bys psal o rade 186, tak bys mel v podstate pravdu. 386 je 186 pouze s ceskou registraci, ale s jinou vyzbroji nez 186 a nesmi do Holandska.
Pokud bys psal o rade 186, tak bys mel v podstate pravdu. 386 je 186 pouze s ceskou registraci, ale s jinou vyzbroji nez 186 a nesmi do Holandska.
magnetový "cvok"
-
- Příspěvky: 148
- Registrován: ned 28. srp 2011 1:10:12
- Bydliště: Praha, vozovna Motol, tramvaj... ;-)
Re: Osobní vozy ČD Y/B a další
Hups?? Já věděl, že se spletu... Asi bych měl víc číst...
//EDIT, jasně, řada TRAXX F140MS, už to čtu, samozřejmě zmínka o řadě 186.
//EDIT, jasně, řada TRAXX F140MS, už to čtu, samozřejmě zmínka o řadě 186.
Jirka/VonShark
-
- Příspěvky: 646
- Registrován: pát 06. čer 2008 7:09:10
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Osobní vozy ČD Y/B a další
V pohode . Odybych s tim nejezdil, tak bych to taky nevedel .
magnetový "cvok"
Re: Osobní vozy ČD Y/B a další
Ja len dúfam, že to vážne modeloval, lebo dosť veľa vecí je mi tam dosť známich...... Od textúr počnúc až po časti modelu.....Nechcem nikoho haniť a dúfam, že sa mýlim.....(len nedávno som dostal totižto ponuku na prerábku mojich vozov do RW, že nepotrebujú ani zdroják) tak by som chcel byť trošku upokojený, že je to len moja domnienka.
Re: Osobní vozy ČD Y/B a další
No já jsem poskytl moje vozy tedy zdrojáky Heklovi na základě dohody jestli se mu třeba nepovede trochu zmodernizovat co se týče standartů shaderů a lod na novou verzi TS 2015 přeci jenom tyto vozy ač si myslím jsou přesné na cm mají svoje daleko za zenitem přeci jenom se psal rok 2009-2011 ,myslím že Hekl ví co dělá.
Nicméně to asi byla otázka na Blade77,ale pro klid duše.
Je jasné že tyto modely nemají rámy oken a ani rozdělené skla a ani v těchto barvách žádné skíny z mé produkce nejsou.
Nicméně to asi byla otázka na Blade77,ale pro klid duše.
Je jasné že tyto modely nemají rámy oken a ani rozdělené skla a ani v těchto barvách žádné skíny z mé produkce nejsou.
Naposledy upravil(a) Vlastik dne pát 10. črc 2015 18:50:29, celkem upraveno 2 x.
Re: Osobní vozy ČD Y/B a další
No tak dúfam, že je všetko v poriadku. Pokiaľ sú to tvoje vozy tak pohoda.