Tlachání o tom, proč to nejde

Témata a povídání netýkající se RS
Vlastik

Tlachání o tom, proč to nejde

Příspěvek od Vlastik »

Jirka píše:Zajímavé, a zrovna Pan "tomas12" po mě vydoloval přes 200Mb zvukových nahrávek k tvorbě zvuků x5x a x6x. Jak ale píše Michal, doteď sem od něj nedostal ani jednu ukázku tvorby. A to jsem mu nahrávky posílal někdy před rokem a půl. Osobně mi spíš připadá, že si chtěl jen poslechnout, co se mi tu válí za materiál.

Jinak co se týče mé spolupráce na tvorbě zvuků pro x5x a x6x, tak si myslím, že zůstaneme na bodu mrazu.
Taky přidám jedno,přes skype jsem mu naposílal zdrojáky na to že oživý dízlové lokomotivy zvuky co měl,ale nic se nestalo taky to může být horizont rok i rok a 1/2,
Podle mého názoru Michale,
dokonči naskriptovaný model,nebo dodělej automatiku a vydej to,ted je to rozpracované a na houby.
Můžeš vydat beta před finální verzí,ta může být někdy za rok,je škoda potom jezdit s tímto polotovarem celý rok(nebo pětiletku) než někdo ,nebo jestli vůbec někdo udělá zvuky,myslím že to by byl názor většiny lidí zde na forum.
Ty to uděláš a bude se ti to válet v šuplíku,to je přeci škoda.
Uživatelský avatar
kuboss
Příspěvky: 587
Registrován: čtv 24. led 2013 18:55:08

Re: Dílna Hekl

Příspěvek od kuboss »

Nezabijajte ma hned, ale "co obsahuje" pojem urobit zvuky? (teda co sa cakalo od toho tomasa12 ze urobi... uprava zvuk, script alebo co konkretne?)
kiski
Příspěvky: 912
Registrován: pon 12. srp 2013 22:30:35

Re: Dílna Hekl

Příspěvek od kiski »

Pojem úprava zvuku znamená, že z dodaných polotovarov musíš čo najlepšie a najpresnejšie (tzn. bez zbytočných pazvukov) vyseknúť požadovanú časť, zbaviť šumu, ak tam nejaký je, a ak treba, aby sa zvuk opakoval, tak potom čo najpresnejšie vyznačiť loopovaciu časť, čo býva niekedy dosť zdĺhavé a pracné. plus ošetriť začiatky a konce nahrávok - tiché nábehy a dobehy, ich dĺžka apod.

Samotné pridelenie zvukov je už na tvorcovi zvukového blueprintu. Každopádne je tam úzka spolupráca.

Toľko v skratke, ak sa v niečom mýlim, doplňte, opravte.
Braňo
Vlastik

Re: Dílna Hekl

Příspěvek od Vlastik »

Michal píše:Vlastiku, myslím, že je úplně jedno, jestli se bude jezdit s dnešním polotovarem nebo s polotovarem o rok novějším. Respektive, nikde jsem netvrdil, že je funkční automatika. A jízda na nouzi nebo na ruku je si myslím funkční vcelku bez kompromisů. Takže s mašinou můžete jezdit už teď úplně bez problémů. Můžu tisíckrát říkat, že zvuky jsou provizorní a stejně nejvíc připomínek je na zvuky. :) Takže jsme se s Heklem dohodli, že další verze už bude finální a komplet včetně zvuků. Je to na vás. ;) Od zvukaře očekáváme to, že se postará o kompletní tvorbu zvuků. Obstarání a zpracování nahrávek, zápis do zvukového blueprintu, atd... Po předchozí zkušenosti budu do skriptu a BP mašin kvůli zvukům zasahovat pouze v případě, že uvidím reálné výsledky.
Samozřejmně je to věc názoru,
nicméně podle statistik třeba u německých lokomotiv převladají ty co mají AFB,je to pohodlnější jízda ,může se točit video venku z mašiny a nebo se kochat krajinou,takhle furt mám kameru na pult a řešit jízdu ,brzda.
Takže to byla moje připomínka,na ten polotovar (jenom ta automatilka) nic jiného.
Takové mašiny jsou i nejlepší pro testování trati,nastavím rychlost a sleduji kde je co špatně,ale zase,jsou i jiné mašiny,i když třeba by se mi líbilo testovat trat s 36x,tak musím sáhnout po 1216.
každopádně,letos by měl vyjít novy engine tak aby se to stihlo.
haldo11
Příspěvky: 78
Registrován: úte 16. srp 2011 12:04:48
Bydliště: Hlohovec

Re: Dílna Hekl

Příspěvek od haldo11 »

kiski píše:Pojem úprava zvuku znamená, že z dodaných polotovarov musíš čo najlepšie a najpresnejšie (tzn. bez zbytočných pazvukov) vyseknúť požadovanú časť, zbaviť šumu, ak tam nejaký je, a ak treba, aby sa zvuk opakoval, tak potom čo najpresnejšie vyznačiť loopovaciu časť, čo býva niekedy dosť zdĺhavé a pracné. plus ošetriť začiatky a konce nahrávok - tiché nábehy a dobehy, ich dĺžka apod.

Samotné pridelenie zvukov je už na tvorcovi zvukového blueprintu. Každopádne je tam úzka spolupráca.

Toľko v skratke, ak sa v niečom mýlim, doplňte, opravte.

No práve prvé spomínané činnosti, teda výslovný edit audia som mu robil aj ja, ak to bolo možné a oslovil ma, skôr si myslím, že tá ťažšia časť, ktorej by som sa ja pre nedostatok času nechopil, je to neslávne skriptoblueprintovanie. A to všetko ide hladko iba ak má človek materiál a predstavu, ako to do hry dostať. Strávil som hodiny a hodiny na YT pri vyzískavaní zvukových nahrávok. Pokiaľ sú kvalitné, tak akýkoľvek edit je potom možný a prijateľný. UrBi mal dlho problémy, ako vôbec tie zvuky naskriptovať. Naposledy sme riešili zvuk prevodoviek TM, ktorý som pre nedostatok materiálu a času, nedokončil, resp. nekvalitný som zavrhol a nový som nemal čas hľadať. Mrzí ma, že sa k tomu takto verejne vyjadrujem, ale možno na to tiež už nemal čas. Tým, že to nie je MSTS, je hádam všetko ostatné povedané.

PS: skúste niekto, kto nie ste rušňovodič a nemáte prípadne GoPro kameru, resp. lepší diktafon, nájsť/nahrať vhodnú stopu 300Hz bez toho, aby sa nerozbehli ventilátory, nezabrali TM, nenastal veľký rozdiel pohybu vozidla voči snímaciemu zariadeniu (a vzájomného uhla), nepohol sa okolitý vzduch, nespustilo sa odkalovanie vzduchojemov, kompresor a pod, nenastal žiadny iný rušivý zvuk, bola v mieste nahrávania bezstyková koľaj, dlžka stopy dostatočná na slučku, prinútte tyristorové meniče aby v rámci danej frekvencie nebolu "detuned" a blá blá, a ja vám s úctou pogratulujem. Vo výnimočných prípadoch to ide, ale to už neplatí prvých 6 slov :roll:
haldo11
Příspěvky: 78
Registrován: úte 16. srp 2011 12:04:48
Bydliště: Hlohovec

Re: Dílna Hekl

Příspěvek od haldo11 »

Ja to samozrejme nijak neospravedlňujem. Som mimo toho, len sa mi žiadalo reagovať, že samotný edit zvukovej stopy nie je najväčší kameň úrazu ;)
Hekl338
Modelář
Příspěvky: 929
Registrován: pon 09. čer 2008 21:08:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Hekl

Příspěvek od Hekl338 »

Co sa tyka nahravok, niekolko krat som navrhoval, ze v MSTS spravil Robo kvalitne zvuky, aby niekto zacal tam. Ak sa bude kazdy hajit, nie su nahravky, tak to nikam nepojde. Pri vytvarani reko x6x som mal taktiez povacsine hovno, ale ked sa chce, ono to ide vytvorit. Takze nazyvajme to spravne, nie neda sa, ale nechce sa. Prejavov o tom, ze nieco nejde preto a preto som sa uz nacital dost neznasam to ani v realnom zivote-je to ztrata casu. Michal, ani ja tie zvuky robit nebudeme, to je predpokladam uz jasne kazdemu, preco nie Na rovinu, ani jednemu sa nechce tomu venovat. Ak to niekto so zvukmi mysli skutocne vazne, tak sa tomu bude venovat a da to. My sme sa tiez ucili dlhe hodiny studovanim manualov, videii atd. A vzdy sme sa dopracovali k vysledku, lebo sme chceli. Chapem, ze to nie je hned, ale po viac ako pol roku, ci kolko som dostal len jednu verziu zvukov, ktora bola doslova prepadak a na verejnost radsej nesla. A potom sa odpojit a nekomunikovat? Takze o com to je?
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Hekl

Příspěvek od Roman »

Ohledně zvuků, bych taky něco napsal ;) . Když to shrnu, vyjma 363 (Bobiny šli mimo mně úplně) jsem se nějak nachomýtnul ke všem zvukům, co kdy byly vydané.
Doufám, že se nikoho nedotknu, to nemám vůbec v úmyslu. Je to konstatování faktu.
Nebudu se rozepisovat o vozech, tam jsme to nějak sfoukli z toho, co bylo k mání a je to dostačující. Problém jsou mašiny...

X5X : tam jsem to nějak zbastlil z nahrávek od Jirky + něco okolo, co se sehnalo. Taky je to bída, ale evidentně to nikomu nevadí, všichni byly happy, že něco vůbec je, jezdí a houká to.....

Pak přišlo Tůčko, kde si myslím jsou první zvuky, které snesou jakési přísnější měřítko. Vznikly ze spolupráce s Jackem. I když většinu nastavení , co se funkčnosti týče, jsem stejně musel udělat já. Jacek se naučil editovat v blueprintu alespoň parametry, které bezprostředně souvisí s nastavením audia. Paráda, říkal jsem si (a Jacek asi taky). Uděláme první zvuky, pak už to budou zvukaři sekat sami. Ale ejhle, ono ne. Bohužel jakýkoliv etalon je nereálný. Ano, jde kopírovat určité sekce (brzdič) , ale to je asi tak vše... Ve finále se stejně postupem času odhalilo spousta chyb, a to docela zásadních.

Pak přišel Hektor. A bylo třeba se poprat se spoustou problémů, které Jsme tak nějak u Tůčka ignorovaly. K tomu jsem si vymyslel ty externí zvuky při otevřeném okně. A zase bylo třeba, abych to rozchodil, jelikož pro zvukaře to je nereálné. Jacek dodal perfektní audia, sladil si náběhy a doběhy motoru a další věci bezprostředně související se zvuky, ale ostatní (přepínání ex a in a další) stejně zase zbylo na mně....
Vlastně nejjednodušší byla Zamračená. Audio jsem sestavil z perfektně připravených nahrávek od Jirky. On jen připomínkoval pracovní verze dle toho, jak se to jevilo ve hře. Plus jsem zase na základě nějaké zkušenosti doladil dílčí chyby .
Na 749 039 pak Jacek udělal nové zvuky (čekají u vydavatele, viď Honzo :D) . Tady se ale jedná vyloženě o změnu audia v předem připravených souborech + drobná doladění tak, aby to bylo perfektní.

Co jsem tím ale chtěl říci. Pokud Hekl, ale spíš Michal nebudou mít nějaký zájem více se v audiu angažovat, nikdy ty zvuky nebudou. Je třeba velmi úzká spolupráce. Bohužel, zvukař, který by se vyznal i ve specifikách simulačních souborů, které bezprostředně souvisí s ovladači zvuky, dnes není k mání. Oni vám to připraví, i doladí ty svoje jemné niance, ale to je vše.... Prostě jen to , co bezprostředně souvisí s audiem. Tak nějak jsem se do toho vždy musel míchat, i když pak člověk slyší, že je to blbě, ale to je holt riziko, bez kterého by motorové lokomotivy, co jsme vydaly také čekaly na zvuky. Tedy spíš by byly nalinkovány na nějakou defaultní lokomotivu :D.
Ale na druhou stranu jsem rád, že se Ti kluci do toho pustili, přežili to se mnou a máme alespoň diesely se zvuky, které jim dělají čest. Za to jim oběma patří dík .
Hekl338
Modelář
Příspěvky: 929
Registrován: pon 09. čer 2008 21:08:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Hekl

Příspěvek od Hekl338 »

Roman píše: Co jsem tím ale chtěl říci. Pokud Hekl, ale spíš Michal nebudou mít nějaký zájem více se v audiu angažovat, nikdy ty zvuky nebudou.
Mozno to zle vyznelo, ale to som tym prispevkom uplne povedat nechcel. Urcite by bolo fajn, keby to niekto spravi uplne sam, ale je jasne, ze to nejde. :D Skor som narazal na fakt, ze kazdy zacne hned vyhovorkami, ze nie su nahravky. Ale nik to ani neskusi z toho, co je dostupne. Potom skutocne zvuky nikdy nebudu, pretoze sa bude cakat na kvalitne nahravky, kde je jasne, ze ich nik nenahra len tak. Viem, ze to nie je jednoduche, vsak chceli sme s Robom nafotit kab pre 751 a okolnosti proste nepriali, tak sa nepodarilo. Toto vcelku dokazem pochopit. To ostatne vsak nie, to su vyhovroky, nic ine. Spolupraca je nutnost,len momnetalne so zvukmi nie je s kym :D
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Hekl

Příspěvek od Roman »

No, oba se tam vyjadřujete dost kategoricky, že zvuky nebudete dělat :). Ach to psané slovo :). Já si pod pojmem zvuky představuju vše, co to obnáší, ne jen audio nahrávky :D
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Hekl

Příspěvek od Roman »

Ze zvědavosti jsem nakukoval do ovladačů zvuků X6X. . Hlavně jsem se zaměřil na trakční motory, které dost blbnou. Když pominu, že to vypadá na klon ovladače z X5X, což není zrovna ideální, našel jsem tam spoustu chyb, které jsou asi zásadní a mají vliv na funkčnost. Třeba toto:

<kLoud-cCurve d:id="109229">
<Name d:type="cDeltaString">TrakcniMotoryHlasitost</Name>
<CurvePoint>
<kLoud-cRVector2 d:id="109232">
<X d:type="sFloat32">-1000</X>
<Y d:type="sFloat32">1</Y>
</kLoud-cRVector2>
<kLoud-cRVector2 d:id="109235">
<X d:type="sFloat32">-200</X>
<Y d:type="sFloat32">1</Y>
</kLoud-cRVector2>
<kLoud-cRVector2 d:id="109238">
<X d:type="sFloat32">0.01838367</X>
<Y d:type="sFloat32">-0.0152000142</Y>
</kLoud-cRVector2>
<kLoud-cRVector2 d:id="109241">
<X d:type="sFloat32">71.4901</X>
<Y d:type="sFloat32">2.37284446</Y>
</kLoud-cRVector2>
<kLoud-cRVector2 d:id="109244">
<X d:type="sFloat32">200</X>
<Y d:type="sFloat32">1</Y>
</kLoud-cRVector2>
<kLoud-cRVector2 d:id="109247">
<X d:type="sFloat32">1000</X>
<Y d:type="sFloat32">1</Y>
</kLoud-cRVector2>
</CurvePoint>
</kLoud-cCurve>
<kLoud-cCurve d:id="109250">
<Name d:type="cDeltaString">TrakcniMotoryRychlostHlasitost</Name>
<CurvePoint>
<kLoud-cRVector2 d:id="109253">
<X d:type="sFloat32">0</X>
<Y d:type="sFloat32">0</Y>
</kLoud-cRVector2>
<kLoud-cRVector2 d:id="109256">
<X d:type="sFloat32">0.01</X>
<Y d:type="sFloat32">0</Y>
</kLoud-cRVector2>
<kLoud-cRVector2 d:id="109259">
<X d:type="sFloat32">71.5934143</X>
<Y d:type="sFloat32">3.59003568</Y>
</kLoud-cRVector2>
</CurvePoint>
</kLoud-cCurve>


Hodnoty křivky hlasitosti nikdy nemohou jít do záporných hodnot nebo být vyšší než 1.
Je tam těch chyb víc, ale tahle souvisí s TM a je opravdu zásadní. A spouštěcí parametr "SpeedometrKPH" se mi nejeví taky jako ideální. AbsloluteSpeed nebo eventuálně Ammeter by byly vhodnější ;)
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Hekl

Příspěvek od Roman »

Opravil Jsem ty chyby a kupodivu to i funguje. Je to bez jakéhokoliv zvukařského zásahu. Jen oprava chyb + doladění křivek.
Nekamenujte mně za tu jízdu :D. Mašiny v aktuální verzi nemám vůbec v ruce, instaloval jsem je teprve dnes v souvislosti s diskusí ohledně zvuků :oops: .

EDIT:
Nový link. Je pravda, že bez zvuku je test audia divný :D . Musel jsem to projet znova. Nějak jsem si asi rozvrtal nastavení bandicamu :)

https://youtu.be/chCwmDc9fQo
Naposledy upravil(a) Roman dne čtv 14. led 2016 19:25:55, celkem upraveno 1 x.
Oddy_CZ
Příspěvky: 36
Registrován: pon 08. pro 2014 21:39:36

Re: Dílna Hekl

Příspěvek od Oddy_CZ »

Je to jen u mně, nebo taky neslyšíte nic ? :D
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Hekl

Příspěvek od Roman »

Oddy_CZ píše:Je to jen u mně, nebo taky neslyšíte nic ? :D
Fakt jo? Já na to na youtube nekoukal :D . Tak to nahraju znovu :D
Majkl
Příspěvky: 172
Registrován: sob 02. kvě 2015 11:21:35

Re: Dílna Hekl

Příspěvek od Majkl »

No já si myslím že po tom tvém zásahu je to parádní :)
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Hekl

Příspěvek od Roman »

Michal píše:No jo, to je už o něčem jiném. Pak mi tu opravu prosím tě pošli.
Já to editoval v proxixml . Source nemám. Pak to spíš zkonzultujeme. Jen by to asi chtělo lepší (Robo?) audio. Při vyšší rychlosti / frekvenci to nějak divně kolísá. To pozná i hluchoň jako já :) .
Robo
Příspěvky: 64
Registrován: pát 29. črc 2011 22:12:17

Re: Dílna Hekl

Příspěvek od Robo »

Lepšie audio FiRky ako to, ktoré vydoloval Pegas v msts a ktoré som neskôr použil do balíka X6X, proste nemáme. Bolo nahrané na 263, a práve 263 je podľa mňa najvhodnejší stroj, bez ďalších veľkých zvukových ruchov.
Nechcem prilievať inak olej do ohňa, vlastne to ani nesúvisí s X6X, ale nechcete prehodnotiť použitie zvukov netlmenej 751 ? Zvuky sú bohužiaľ poškodené, či sa to niekomu páči alebo nie, ale nie vinou zvukára, aby sme predišli nedorozumeniam. Akokoľvek bol úmysel dobrý, nahrávacia technika proste zdeformovala kvalitu nahrávky, pravdepodobne blízkosťou kamery pri zdroji. Kadr vytvoril, podľa mojej skromnej mienky, zatiaľ najlepšie zvuky a to ešte k tomu z videí na YT. Majú potrebnú ostrosť a basy, nie sú skreslené a nijak deformované ( tým nehovorím, že sa už nikto nemá pokúšať nahrávaním na odpore ), ale jasné, 100 ľudí, 100 chutí.
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Hekl

Příspěvek od Roman »

Robo píše: Nechcem prilievať inak olej do ohňa, vlastne to ani nesúvisí s X6X, ale nechcete prehodnotiť použitie zvukov netlmenej 751 ? Zvuky sú bohužiaľ poškodené, či sa to niekomu páči alebo nie, ale nie vinou zvukára, aby sme predišli nedorozumeniam. Akokoľvek bol úmysel dobrý, nahrávacia technika proste zdeformovala kvalitu nahrávky, pravdepodobne blízkosťou kamery pri zdroji. Kadr vytvoril, podľa mojej skromnej mienky, zatiaľ najlepšie zvuky a to ešte k tomu z videí na YT. Majú potrebnú ostrosť a basy, nie sú skreslené a nijak deformované ( tým nehovorím, že sa už nikto nemá pokúšať nahrávaním na odpore ), ale jasné, 100 ľudí, 100 chutí.
Nějak se ztrácím :). 751 venku není a zvuky bude mít původní jako 749 od Kadra....
Jirka
Příspěvky: 28
Registrován: čtv 19. čer 2008 12:33:03

Re: Dílna Hekl

Příspěvek od Jirka »

Robo, pokud myslíš ty zvuky pro 749/751, co jsem kdysi zplácal do Msts asi z 30 videí co jsem našel na YT, tak ty na realitě a zpracování moc nepobrali, oproti těm, co jsou zpracovány dnes do RW. Ikdyž netvrdím, nahrávka mohla být daleko kvalitnější. Nejhorší na tom je, že se člověk poučí, až když si to přehraje doma v PC. Například nahrávka ze stanoviště je absolutně nepoužitelná, dekodér nepobral absolutně nic.

Robo píše:Lepšie audio FiRky ako to, ktoré vydoloval Pegas v msts a ktoré som neskôr použil do balíka X6X, proste nemáme. Bolo nahrané na 263, a práve 263 je podľa mňa najvhodnejší stroj, bez ďalších veľkých zvukových ruchov.
Nechcem prilievať inak olej do ohňa, vlastne to ani nesúvisí s X6X, ale nechcete prehodnotiť použitie zvukov netlmenej 751 ? Zvuky sú bohužiaľ poškodené, či sa to niekomu páči alebo nie, ale nie vinou zvukára, aby sme predišli nedorozumeniam. Akokoľvek bol úmysel dobrý, nahrávacia technika proste zdeformovala kvalitu nahrávky, pravdepodobne blízkosťou kamery pri zdroji. Kadr vytvoril, podľa mojej skromnej mienky, zatiaľ najlepšie zvuky a to ešte k tomu z videí na YT. Majú potrebnú ostrosť a basy, nie sú skreslené a nijak deformované ( tým nehovorím, že sa už nikto nemá pokúšať nahrávaním na odpore ), ale jasné, 100 ľudí, 100 chutí.
Uživatelský avatar
Jacek
Příspěvky: 22
Registrován: stř 24. srp 2011 10:25:50

Re: Dílna Hekl

Příspěvek od Jacek »

Hekl338 píše:Ak sa bude kazdy hajit, nie su nahravky, tak to nikam nepojde. Pri vytvarani reko x6x som mal taktiez povacsine hovno, ale ked sa chce, ono to ide vytvorit. Takze nazyvajme to spravne, nie neda sa, ale nechce sa. Prejavov o tom, ze nieco nejde preto a preto som sa uz nacital dost neznasam to ani v realnom zivote-je to ztrata casu. Michal, ani ja tie zvuky robit nebudeme, to je predpokladam uz jasne kazdemu, preco nie Na rovinu, ani jednemu sa nechce tomu venovat. Ak to niekto so zvukmi mysli skutocne vazne, tak sa tomu bude venovat a da to. My sme sa tiez ucili dlhe hodiny studovanim manualov, videii atd. A vzdy sme sa dopracovali k vysledku, lebo sme chceli. Chapem, ze to nie je hned, ale po viac ako pol roku, ci kolko som dostal len jednu verziu zvukov, ktora bola doslova prepadak a na verejnost radsej nesla. A potom sa odpojit a nekomunikovat? Takze o com to je?
Scénu RW sleduji pouze okrajově, coby zvukař tvořím v úplně jiných projektech a na zcela jiné úrovni, ale dovolím si na to reagovat. Už v MSTS jsem se setkal s tím, že zvuky každý bere jako pouhý doplněk, nějaké nic, které spáchá kdokoliv za večer z ničeho. Počet zvukařů oproti počtu autorů skinů nebo modelů však ukazuje něco jiného, o počtech výtvorů nemluvě. Tvorba zvuků je možná jedině a pouze pokud jsou ty nahrávky. A pokud nejsou, tak to jednoduše nejde a nepůjde i kdyby se stokrát chtělo. Sehnat kvalitní nahrávku je spíš dílo náhody. Např. zrovna na den před rokem jsem jel přes celou republiku na odpor nahrávat jistého modrého krasavce. Všechno pracně domluveno přes několik zainteresovaných lidí. Ale mašina zrovna začala stávkovat, domů jsem si vezl záznam 20 minut volnoběhu. Cestu jsem si za dva dny zopakoval se stejným výsledkem. Když to o pár dní později opravili, už jsem u toho nebyl. A konec. Tyto zvuky z odporu už nikdy nebudou, leda při další GO. Kde tedy nahrávku vzít? Další nahrávání něčeho jiného od té doby nebylo. Na bertu bez tlumiče jsem takto čekal 10 let... Na zvuky M 262.0, které teď máte v TU taky tak.
Prostě to není o tom, že si někde odskočím na nádraží a tam řeknu prvnímu fírovi ať mi protočí motor, protože to chceme do simulátoru. A nebo zkuste oficiální cestu, předpokládám, že GŘ by vyhovělo, ale taky by naúčtovalo statisíce :D

Teď hledáte zvukaře, ale chcete po něm práci rovnou za čtyři lidi a výsledky předem jinak se s ním snad ani nebudete bavit... Chcete, aby disponoval všemi potřebnými nahrávkami, aby si všechno posháněl a natočil sám a kromě vlastní zvukařiny aby byl i zdatným programátorem. Měl by si nastudoval všechny manuály a sám vytvořil fungující blueprinty. To je velice naivní. Když pominu, že z těch manuálů se člověk dozví pouze minimum informací, nezjistí z toho nic k 90% své práce a všechno se musí studovat systémem "zkusime co to zrobi", bez intenzivní spolupráce s autory modelu a skriptu není nejmenší šance vytvořit jakékoliv zvuky kromě defaultu. V neposlední řadě musí být takový člověk zároveň pařanem RW, jinak chybí asi největší část motivace, protože nad tím stráví stovky hodin jen tím laborováním v editoru bp.
Odpovědět