Josef72 - dílna
-
- Moderátor a modelář
- Příspěvky: 806
- Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
- Bydliště: Proboštov / Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Josef72 - dílna
Jak jsem napsal, měl jsem dneska konečně možnost modelovat, tak jsem se rozhodl vyzkoušet si nějaký loft objekt s exportem do hry. V týdnu jsem si dal práci s přípravou textury z toho co jsem nafotil a dnes tedy zkoušel. Důvody, že jenom 2D model a nikoliv zatím 3D byly dva. Jednak si pořád nedovedu představit nádraží typu Česká Třebová nebo i menší vytvořená s použitím pouze 3D kolejí, jednak jsem taky dopředu předpokládal potíže s tvorbou a exportem do hry, což se potvrdilo. Na prvním screenu je vidět kolej s pokusem o profilovou kolejnici (render) a dole je screen exportované koleje, ale bohužel s jednoduchým (primitivním) tvarem kolejnice.
Jsou tam vidět nějaké nedostatky s namapováním textury, ale jinak se mi ta kolej graficky docela líbí.
Důvod proč to zde ukazuji v samotném začátku je ten, že se mi při exportu z maxu nějak vzájemně propojili vertexi a ve výsledku to "zničilo" obě kolejnice. Dokonce se mi to stalo i v případě, že jsem kolejnice vytvořil jako jednoduchý box. Teprve když jsem "vymlátil" obě čelní plochy a spodní (tedy dno), tak se koleje zobrazily korektně. Evidentně bych měl při modelování dělat něco, co nedělám. Může někdo poradit ? Díky.
PS: Ty drážní lampy začnu zítra dokončovat, ať tady nevypadám jak hňup, co toho nakecá ale nic nedokončí. Poslední dva měsíce jsem měl ale docela "fofr".
Edit: Ehm, zvětšené náhledy zde:
http://img36.imageshack.us/img36/8936/koleje02.jpg
http://img36.imageshack.us/img36/9596/koleje01.jpg
Jsou tam vidět nějaké nedostatky s namapováním textury, ale jinak se mi ta kolej graficky docela líbí.
Důvod proč to zde ukazuji v samotném začátku je ten, že se mi při exportu z maxu nějak vzájemně propojili vertexi a ve výsledku to "zničilo" obě kolejnice. Dokonce se mi to stalo i v případě, že jsem kolejnice vytvořil jako jednoduchý box. Teprve když jsem "vymlátil" obě čelní plochy a spodní (tedy dno), tak se koleje zobrazily korektně. Evidentně bych měl při modelování dělat něco, co nedělám. Může někdo poradit ? Díky.
PS: Ty drážní lampy začnu zítra dokončovat, ať tady nevypadám jak hňup, co toho nakecá ale nic nedokončí. Poslední dva měsíce jsem měl ale docela "fofr".
Edit: Ehm, zvětšené náhledy zde:
http://img36.imageshack.us/img36/8936/koleje02.jpg
http://img36.imageshack.us/img36/9596/koleje01.jpg
Re: Josef72 - dílna
No problém je v tom že objekty typu loft(tažené )se skládají jenom z plane,pokud použiji těleso je potřeba nechat jenom ty strany podél osy Y a ostatní odstranit.Taktéž není možné použít loft objekt rozdělený po ose X na několik dílů.Evidentně bych měl při modelování dělat něco, co nedělám. Může někdo poradit ? Díky.
Ovšem toto všechno je popsáno v manuálech od Michala které je dobré si přečíst a vybrat si tu pasáž co budu dělat než se pustím do tvorby do RS.
Každopádně ,díky za každého modeláře do RS.
-
- Moderátor a modelář
- Příspěvky: 806
- Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
- Bydliště: Proboštov / Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Josef72 - dílna
V manuálu o tom, jak stavět kolej pro RS není o modelování z plane ani zmíňka a není ani v manuálu o loft objektech. Oba mám vytisknuté a před sebou. Koleje jsou dělány z křivek a následně použitý modifikátor extrude, o plane ani "ň". Nicméně tvá poznámka o ose X mi pomohla, už asi chápu rozdíl mezi loft objekty z RS a klasickými spline jak je znám z Trainz.
Re: Josef72 - dílna
Tak to se omlouvám ,ale taky jsme tenkrát začínali tělesem až jsem někde četl že se to má dělat z plane,myslel jsem že to bylo někde v uvedených manuálech.Bohužel přes rok je douhá doba.V manuálu o tom, jak stavět kolej pro RS není o modelování z plane ani zmíňka a není ani v manuálu o loft objektech
-
- Moderátor a modelář
- Příspěvky: 806
- Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
- Bydliště: Proboštov / Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Josef72 - dílna
Dokončil jsem stavbu železničních lamp. Patrně nebudou do detailu odpovídat skutečnosti, ale myslím že se dají používat v mapách. Jsou vytvořeny se šedou texturou a s jakousi těžko identifikovatelnou barvou, zkrátka kovovou. Lampy mají noční texturu.
LOD je nastaven nejdále myslím 350m, nejméně u malého detailu 150m.
Nejen LODy, ale i další detaily mohu v budoucnu upravit, ale momentálně se se svými "3D" schopnostmi a znalostmi shaderů dál nedostanu.
Lampy mají stíny, včetně stínu lucerny. Ten se zobrazuje většinou korektně, pouze v určitou dobu, kdy už je noční čas a tudíž jsou vidět noční textury, se stín na zemi "láme" o polygon, který vytváří dojem světelného oválu na zemi. S tím ale nelze nic dělat.
Dávám sem screeny a večer prostuduji, jak objekty zabalit a dám je někam ke stažení.
LOD je nastaven nejdále myslím 350m, nejméně u malého detailu 150m.
Nejen LODy, ale i další detaily mohu v budoucnu upravit, ale momentálně se se svými "3D" schopnostmi a znalostmi shaderů dál nedostanu.
Lampy mají stíny, včetně stínu lucerny. Ten se zobrazuje většinou korektně, pouze v určitou dobu, kdy už je noční čas a tudíž jsou vidět noční textury, se stín na zemi "láme" o polygon, který vytváří dojem světelného oválu na zemi. S tím ale nelze nic dělat.
Dávám sem screeny a večer prostuduji, jak objekty zabalit a dám je někam ke stažení.
Re: Josef72 - dílna
Pěkná práce,jsem rád že netvořím konečně sám a tak by to mohlo vypadat slibně,taky nezůstanu pozadu a to co hodlám předvést si myslím jen těžko někdo rozdýchá,bližší info už brzy.
-
- Moderátor a modelář
- Příspěvky: 806
- Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
- Bydliště: Proboštov / Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Josef72 - dílna
Odkaz na stažení lamp jsem přesunul do příslušného vlákna:
http://www.railsimulator.simtrains.eu/viewforum.php?f=6
http://www.railsimulator.simtrains.eu/viewforum.php?f=6
-
- Moderátor a modelář
- Příspěvky: 806
- Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
- Bydliště: Proboštov / Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Josef72 - dílna
Dnes jenom drobnost. Jednak čekám co přinese pokračování RS, jednak jsem byl v posledních 10 dnech pracovně dost vytížený. Takže jsem stihl pouze dokončit, resp opravit texturu 2d kolejí včetně nějakých dalších drobností. Osobně nepatřím k nadšencům 3d kolejí, takže asi postupně udělám nějakou jednoduchou sadu 2d kolejí s betonovými i dřevěnými pražci plus rez. S přípravou textury je ale taková "piplačka", že to bude tak nějak za pochodu podle chuti.
V týdnu jsem nafotil nějaké nádražní budovy, tak momentálně váhám jestli se věnovat jim nebo udělat sadu telegrafních sloupů, kterou už nějakou dobu plánuji. No nejsem moc na ty koridory.
V týdnu jsem nafotil nějaké nádražní budovy, tak momentálně váhám jestli se věnovat jim nebo udělat sadu telegrafních sloupů, kterou už nějakou dobu plánuji. No nejsem moc na ty koridory.
-
- Moderátor a modelář
- Příspěvky: 806
- Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
- Bydliště: Proboštov / Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Josef72 - dílna
Edit: autocenzura, problém již vyřešen.
Naposledy upravil(a) Josef72 dne stř 29. črc 2009 19:50:20, celkem upraveno 1 x.
-
- Moderátor a modelář
- Příspěvky: 806
- Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
- Bydliště: Proboštov / Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Josef72 - dílna
Po delší době jsem v souvislosti s českou komunitou a RW zažil přeci jenom trochu naděje a optimismu. Jelikož je prakticky nemožné (pro mne) nějak zásadně přispět s objekty z vlastních zdrojů ( především výroba textur od samého základu) jsem se rozhodl oslovit některé autory z komunity Trainz/Cz , zda by byli ochotni poskytnout textury svých objektů pro RW. Oslovil jsem zatím dva, od jednoho (Karotka) jsem dostal kladnou odpověď. Těch objektů je hromada a díky již hotovým texturám mi to podstatně urychlí práci.
Jelikož jsem v koutku duše doufal, že odpověď bude kladná, v uplynulém týdnu jsem zkusil jeden takový objekt udělat. Momentálně mu chybí stín , noční textury a zimní textury , tedy ještě relativně dost, zároveń nějaký ten komín a lávka na střeše. Ale je to tuším první, typicky česká drážní stavba, tak sem dávám screen. dnes udělám stín + komíny apod. , pak během týdne zmiňované úpravy textur. Sada obsahuje myslím čtyři typy budov tzv. "Buštěhradské dráhy". Ale v historii železnice nejsem příliš zdatný.
Objekty Karotky mají vysokou kvalitu fotorealistických textur, nejsou sice v maximálním rozlišení, ale je znát, že autor rozhodně má grafické cítění.
A tady zmiňovaný screen:
Edit:
Stíny, komíny plus lávky jsem dokončil, zítra udělám noční verzi a zimní texturu. Tím bude první z řady objektů s texturami od Karotky dokončen.
Jelikož jsem v koutku duše doufal, že odpověď bude kladná, v uplynulém týdnu jsem zkusil jeden takový objekt udělat. Momentálně mu chybí stín , noční textury a zimní textury , tedy ještě relativně dost, zároveń nějaký ten komín a lávka na střeše. Ale je to tuším první, typicky česká drážní stavba, tak sem dávám screen. dnes udělám stín + komíny apod. , pak během týdne zmiňované úpravy textur. Sada obsahuje myslím čtyři typy budov tzv. "Buštěhradské dráhy". Ale v historii železnice nejsem příliš zdatný.
Objekty Karotky mají vysokou kvalitu fotorealistických textur, nejsou sice v maximálním rozlišení, ale je znát, že autor rozhodně má grafické cítění.
A tady zmiňovaný screen:
Edit:
Stíny, komíny plus lávky jsem dokončil, zítra udělám noční verzi a zimní texturu. Tím bude první z řady objektů s texturami od Karotky dokončen.
-
- Moderátor a modelář
- Příspěvky: 806
- Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
- Bydliště: Proboštov / Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Josef72 - dílna
Dnes jsem skončil s prací na budově 4.třídy "Buštěhradské dráhy". Jediné, co zatím není je noční textury, resp. noční verze. Udělat čtyři obdélníky s noční texturou oken není takový problém, ale u takovéto budovy už to chce i osvětlení celé budovy a to je docela problém. Co jsem zamýšlel nefunguje resp. nevypadá dobře a dělat nějaké provizórium se mi nechce. Podívám se jak vypadají nádražní budovy v základu hry, případně počkám s čím přijde třeba SAD, který sliboval na druhou polovinu roku mapu s řadou svých objektů.
Jak jsem již psal, autorem textur je "Karotka", který tyto objekty vytvořil v minulosti pro Trainz a dal mi svolení k jejich použití pro Rail Simulator resp. RailWorks.
Edit :
Budovy 3.třídy. Fungují jako dvě samostatné budovy, nebo se dají sestavit (viz oba screeny)
Jak jsem již psal, autorem textur je "Karotka", který tyto objekty vytvořil v minulosti pro Trainz a dal mi svolení k jejich použití pro Rail Simulator resp. RailWorks.
Edit :
Budovy 3.třídy. Fungují jako dvě samostatné budovy, nebo se dají sestavit (viz oba screeny)
-
- Moderátor a modelář
- Příspěvky: 806
- Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
- Bydliště: Proboštov / Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Josef72 - dílna
Můj nekonečný seriál se přiblížil svému konci. Dokončil jsem poslední budovy 1.třídy, čímž jsou samotné budovy definitivně dostavěné. Zbývá jedna zimní textura, což je asi 20minut práce a noční textury, resp. jejich namapování, samotné textury jsou již připravené od karotky. Poslední screen a po dokončení nočních módů dám vše ke stažení.
Naposledy upravil(a) Josef72 dne sob 15. srp 2009 23:26:24, celkem upraveno 2 x.
Re: Josef72 - dílna
Velice pěkné,jsem rád za každý nový objekt do RW a toto obzvláště,plánoval jsem také nějáké jednodušší budovy (např.Poděbrady,Kolín),nicméně rád se budu věnovat něčemu jinému,jen tak dále.
Re: Josef72 - dílna
Napadlo mě, nešlo by u těch zimních verzí přidat trochu sněhu na parapety oken v přízemí? Nemyslim žádný závěje ve stylu ruských filmů.., ale jen decentně "poprášit".
Jinak pěkná práce...
Jinak pěkná práce...
-
- Moderátor a modelář
- Příspěvky: 806
- Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
- Bydliště: Proboštov / Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Josef72 - dílna
Objekty dokončeny a přesunuty do sekce "Download".
http://www.railsimulator.simtrains.eu/v ... p=917#p917
http://www.railsimulator.simtrains.eu/v ... p=917#p917
Re: Josef72 - dílna
Moc pěkné, neplánuješ i nějaké domky pro bývalou ATE ? Taková trať přes Kryštofovo údolí s viaduktem u Noviny ...
-
- Moderátor a modelář
- Příspěvky: 806
- Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
- Bydliště: Proboštov / Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Josef72 - dílna
Plánů spousta. Dnes chci jet do Ústí, plánuji stavby z úseku Děčín - Praha. Co přesně znamená ATE ? Jsem jen teoretik, takovej krajinář nástěnkář. Viadukt u Noviny znám, bydlel jsem dva roky v Liberci. Je to jedna ze tří oblastí, které mě z pohledu RW zajímají. Pak ještě směr Ústí - Cheb.Pikku píše:Moc pěkné, neplánuješ i nějaké domky pro bývalou ATE ? Taková trať přes Kryštofovo údolí s viaduktem u Noviny ...