Jak vyřešit pády hry - konečně řešení!

Vše o chování RW
Odpovědět
Icik
Příspěvky: 23
Registrován: stř 26. pro 2012 11:08:10

Jak vyřešit pády hry - konečně řešení!

Příspěvek od Icik »

Při zkoumání problému s náhodnými pády hry jsem narazil na zajímavý článek, zabývající se právě touhle tématikou.
https://steamcommunity.com/sharedfiles/ ... =465303891

Je zcela jasné, že za to může kód programu a jeho práce s cache pamětí. S tím už nikdo nic neudělá a pokud budou vznikat krásné ale náročné tratě, je tu pro ně právě toto funkční řešení. Celé je to vlastně jen o tom, že si před spuštěním hry uvolníte veškerou cache, kterou hra používá.

Já jsem si připravil dávkový soubor Railworks.bat. V něm mám tento zápis:

ECHO Y | del D:\HRY\SteamApps\common\railworks\Temp\*.*
del /s D:\HRY\SteamApps\common\railworks\Assets\*.pak
del /s D:\HRY\SteamApps\common\railworks\Assets\*.bak?
start D:\Hry\steamapps\common\RailWorks\RailWorks.exe


Nastavení ve hře kvůli omezení přetečení paměti RAM pro 32-bit kód je zde na obrázku.
1.jpg
KaMat
Příspěvky: 1366
Registrován: stř 23. pro 2009 22:04:51

Re: Jak vyřešit pády hry - konečně řešení!

Příspěvek od KaMat »

Ovšem pokud přeplácáš aktivitu dvaceti soupravami, tak ti posunutí o jedno políčko nepomůže a hra stejně spadne. Dva políčka už jsou na kvalitě textur vidět.
Icik
Příspěvky: 23
Registrován: stř 26. pro 2012 11:08:10

Re: Jak vyřešit pády hry - konečně řešení!

Příspěvek od Icik »

Tak to je celkem extrém mít 20 souprav AI na jednom nádraží. Pokud jsou rozložený v celé trase hráče, musí se používat portály pro jejich rychlou eliminaci. Hold 32-bit už nezměníš. To je něco jako porovnávat MSTS s OpenRails 64-bit MonoGame, kde je už téměř jedno kolik tam toho máš a nepadne.

Ještě jedna věc, co jsem zjistil. Pokud na mé Geforce 1080Ti nastavím na 4k monitoru DSR na 4x, tak můžu vnutit Train Simulatoru 2018 rozlišení ve hře 7680x4320 a to bez použití dalších vyhlazovacích metod. Hra jede plynule kolem 40-50fps (i7 8700k na 5.1GHz) a obraz respektive textury jsou daleko ostřejší než 4k s vyhlazováním ze hry. Vypadá to fakt úžasně a nejsou tam zubaté hrany. V porovnání s FHD 1920x1080 s plným FXAA + 3 x 3 SSAA je to nebe a dudy. To FHD je rozmazaná blitka.
Uživatelský avatar
Michal
Administrátor
Příspěvky: 555
Registrován: pát 06. čer 2008 8:44:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak vyřešit pády hry - konečně řešení!

Příspěvek od Michal »

FHD na 4K monitoru bude "blitka" vždycky. Už jen proto, že je to nižší než nativní rozlišení toho monitoru. Jinak Dan dokáže v MSTS/OR poslat do kolen jakýkoliv engine. :)
Subterra
Příspěvky: 287
Registrován: pon 08. led 2018 22:44:12

Re: Jak vyřešit pády hry - konečně řešení!

Příspěvek od Subterra »

Zvyseni rozliseni je urcite lepsi jak AA,ale pouze pro objekty do urcite vzdalenosti. Hraju na fhd monitoru ve 4k pomoci DSR a kdyz stahnu vyhlazovani tak vzdalenejsi objekty (hlavne na trolejich je to videt) problikavaji,kdyz zvednu AA tak je to v poho i na vzdalenejsich (pouzivam 2x2 SSAA). A padani hry resim: 1.stazenim scenery quality o stupen
2.kdyz nepomuze, tak snizim stiny na polovinu a nebo uplne vypnu
3.kdyz nepomuze, tak vratim stiny na plno a stahnu scen.quality o dalsi stupen. Resim to az dle aktualnich scenaru,nektere odjedu na plne detailny bez problemu a jine mi vetsinou na prijezdu do vetsich stanic shodi hru (zalezi na cetnosti provozu ve stanici) a nektere scenare se bez snizeni detailu ani nenactou (pokud je velky provoz nebo hodne vozidel v zacatecni stanici)
Icik
Příspěvky: 23
Registrován: stř 26. pro 2012 11:08:10

Re: Jak vyřešit pády hry - konečně řešení!

Příspěvek od Icik »

Jo, to blikání na 4k můžu taky potvrdit. Na to rozlišení 7680x4320 to dělá na horizontu o dost méně, ale rozdíl v té ostrosti je opravdu znát.
Zatím jsem projel spousty scénářů s jen o 1 stupínek menší komplexností scény bez jediného pádu.
Můžete mi doporučit nějaký scénář, kde to takto padá? Určitě bych to chtěl zkusit.
Odpovědět