Velka kolekce informaci a videii ohledne navestidel pro stavitele je to celkem 7 dilu nekolik hodin :
dil 1:
Zde chyby v rozmisteni "0" linku navestidel a jeho dusledky.
Original tyto linky pochazi z trati PBO ktera je plna takto umistenych linek.
Linky jak je vidět na videu tak zasahuji do profilu sousedni koleje takze tvorba aktivit je zcela nemozna,je videt ze vlak vzdy zastavi na cervenou ale linky jsou umistene v profilu dalsi koleje proto dojde ke kolizi. To same ale s upravenymi linky "0" je vsechno v poradku bez kolize.
Doporucuji linky "0" umistovat cca 5 metru pred navestidlo.
video:
https://youtu.be/8mZe8YshaVY
--------------------------------------------------------------------------
dil 2:
Zde chyby v rozmisteni linek od linku "0" navestidel a jeho dusledky.
Original tyto linky pochazi z trati PBO ktera je plna takto umistenych linek.
Jak je videt na videu,traffic vlak objizdi nakladni vlak po koleji s rychlosti 60km/h,ale i kdyz je postavena cesta pres celou stanici tak na vjezdu sviti 60/vystraha dale je odjezdove na stuj,ale chova se jako na volno tudiz vlak okolo projede.
Druha cast ukazuje co je spatne,v zasade linky od navestidla nesmi zustat v obvodu vyhybky,protoze system vyhodnoti link jako chybny to je to same jako dva stejne linky na jedne koleji.
Doporucuji linky od navestidla umistovat v pozici namezniku,nejdale vsak pred link "0" navestidla z druhe strany tak aby byla zachovana soucinnost.
video:
https://youtu.be/Fw9e-pcNqRQ
------------------------------------------------------------------------------------------
dil 3:
Dnes jsem se zameril na ukazku jak vymenit navestidla nebo polozit nova v trati PBO. Jak asi vite s modernizaci Usti nad Orlici se upravili i nektera navestidla ,predne se odstranili samostatne predvesti,odstranil rusky autoblok,zmenili polohy navestidel,odstranili vsechna ruska stozarova navestidla ve stanici vymenou za AZD.(Mimo vjezdových)
Vyuzil jsem prestavby abych mohl demonstrovat jak by se melo spravne postupovat. Mrzi me ze ani po 7 letech nebyli schopni odstranit chybu kdy se stane ze navestidlo preskoci k linku kde je potom zase problem tahat ho zpatky tak jak je nekolikrat videt.
Pri pokladce navestidel stale plati to co bylo v predchozich dilech,vzdy je potreba premyslet nad kazdym polozenym navestidlem a ridit se prilozenym manualem,je treba si uvedomit ze kazdy zbytecny link ,znacka nebo pismeno zbytecne zatezuje databazi i casove.
video:
https://youtu.be/nyzdv_4K_fI
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
dil 4:
Jeste nez si v dalsim dile ukazeme jak spravne instalovat funkcni i nefunkcni posun tak zde mala upoutavka lehkeho posunu ,jak je videt vsechny vlaky zastavuji u navestidla nic neni umele,rozjezdy i posunove cesty jsou ciste rizene prioritou daneho vlaku. Vzdy kazdy smer se rozjede v danou minutu.
video:
https://youtu.be/XSfPD3U0Fhc
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
dil 5:
Zde opakovani chyb z predchozych dilu,jen uvedu kdo vlastni tuhle trat muze si vsechno vyzkouset osobne. Jedna se o trat PBO jako prvni co byla do RW vydana.
Casy (Time):
0:00-2:30 opakovani zkutecnosti z dilu I.,
2:30-4:00 oprava uvedene zkutecnosti,
4:00-10:00 test po oprave uvedene zkutecnosti,
10:00-23:30 vymena odjezdovych navestidel a test funkcnosti navestidel pro traffic dopravu,
23:30-36:00 to same ale z pohledu ze stavedla.
video:
https://youtu.be/ERhRgRwUTEU
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
dil 6:
Zde na nekolik prani predposledni video jak umistit traffic dopravu aby spravne fungovala Jedna se o trat PBO jako prvni co byla do RW vydana. Par zakladnich informaci ,traffic vlak vzdy umistujeme pred funkcni navestidla ,nikdy ne pred nefunkcni tak jak je videt na videu i co se stane to ze ostatni doprava se nerozjede. Dale traffic umistujeme ne za sebou ale vzdy oddeleny minimalne navestidlem nebo vyhybkou. Pro traffic jsou dulezite 3 faktory,a)umisteni s naslednou trasou,b)casy trasy,c)priorita vlaku ktera nam ridi plinulost jak je videt na videu,zmena druhu vlaku a poradi se zmeni. Dale pokud umistime stojici traffic na koleje kde jezdi ostatni vlaky vzdy ho optatrime strojvedoucim aby TS vedelo ze je to prekazka a pripadne ho mohl objet jako na video,kdyz by tam byla odstavena loko v ceste tak to TS bude ignorovat a dojde ke kolizi. Jako vzdy plati ze cilem je aby vsechny vlaky odjeli.
Casy (Time):
0:00-6:00 klasicka jizda bez prekazky,
6:00-11:00 to same, ale s prekazkou,TS vzdy vyhleda jinou trasu pokud existuje,
11:00-19:30 odstraneni prekazky pridani Expresu,pokud se snazime umistit dva vlaky na jednu kolej tak to je signalizovano a neni to mozne ,proto je potreba upravit dojezd jinak,v tomto pripade je potreba i zmenit priporitu vlaku,
19:30- 31:00 umistili jsme prekazku ve forme navolene trasy ale jak jsem napsal predtim tim jsme prakticky znefunkcnili dalsi traffic tak ze zustane stat na miste,takze to je spatne,
31:00-39:30 pridani dalsiho vozidla,je videt ze pokud je blokovana trasa tak ostatni vozidla cekaji na uvolneni trasy,
39:30-49:00 zmena priorit tak aby Expres prijel prvni a posuny posledni,
49:00- jsem chtel dojet zpatky s posunem,ale zjistil jsem ze chybi posunova navestidla a ostatni vlaky nejedou protoze neni zajistena bezpecna cesta posunu tak video konci.
Posledni dil bude o vymene posunovych navestidel a rozdilu funkcni a nefunkcni posun.
video:
https://youtu.be/obdOuW3CtO0
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
dil 7:
Posledni dil jsem venoval posunu a rozmisteni posunovych navestidel,je treba ale rici par informaci a kde se delaji chyby v rozmisteni.
V TS 201x z me produkce rozeznavame dva druhy posunu:
a) funkcni posun,ktery slouzi vlastne jako cervena,zelena (volno,stuj) s tim ze pokud je postavena posunova cesta na obsazenou kolej tak bude svitit volno,je to logicke protoze to slouzi i pro najeti na soupravu,jestlize chceme absoutne vyloucit moznou kolizi posunove cesty do cesty vlakove je potreba to dat simulatoru vedet a na kazdy z techto linku pouzit "T" v charakteru linky,tim eliminujeme moznou kolizi do vlakove cesty,ale zase nenajedeme na soupravu pripojit,je potreba to mit na pameti,jinak funkcni posuny umistujeme vzdy na posunove koleje,koncove posunove koleje,na vyjezdy z posunovych koleji(depa,onj,skupiny a pod.),dobre k tomu slouzi plany kolejist v Excelu.
b) nefunkcni posun,slouzi pouze pro vlak hrace jako doplnek ,traffic doprava toto navestidlo ignoruje a bude na nem vzdy svitit bila pro traffic dopravu,pro vlak hrace je mozne se tim ridit na hlavnich ,dopravnich kolejich kde je prioritou vzdy vlakova cesta,to znamena na zhlavi,ve stanici kde jsou dopravdi koleje proste vsude kde neni funkcni posun a mame jako vlak hrace moznost posunovat,pro vlak hrace plati navestni znaky na navestidle. Vsechny linky umistujeme tak jako u ostatnich navestidel na vsechny koleje kam je mozne jet nebo pred dalsi navestidlo s tim ze pokud chceme aby nam spravne fungovali tak musime mit i zpetnou vazbu.
video:
https://youtu.be/VJfu6r9ckmU