Stránka 2 z 2

Re: ako nalinkovať návestidlá

Napsal: sob 19. bře 2016 12:18:12
od Roman
podle mne záleží na tom, zda vzdálenost mezi vjezdovým a cestovým návěstidlem je zábrzdná...
Tak to jsem bral právě jako samozdřejmost :) Jinak bílá nikdy nesvítí.
K té Libni. Tam by Jsme museli znát podrobnosti. Třeba se uvažovalo o čtyřznakém AB i směr Masaryčky a Libeň tak byla už zapojená. ... Těžko říci Chtělo by to vysvětlení nějakého zabezpečováka který to ale pamatuje :)

Re: ako nalinkovať návestidlá

Napsal: sob 19. bře 2016 16:50:50
od Kohlik
Zdravím,
tak to asi nepomohu. V P.Libni už nesloužím od roku 2003 a tak nejsem "on-line" a už tam lidi neznám a nemám na ně kontakty. Ale budu pátrat mezi bývalými spolupracovníky a třeba se zadaří ... :P

Re: ako nalinkovať návestidlá

Napsal: sob 19. bře 2016 20:53:32
od drew
tak znova aa od lesa :D
1) zábrzdná vzdálenost: pokud cestové NENÍ na zábrzdnou vzdálenost, chová se to správně
2) uvědomte si "rozdělení" návěstidla: spodní "část" návěstí rychlost v obvodu návěstidla, horní znak je potom předvěstí návěstidla příštího.
Tedy situace:
- opakuji - cestové je cestové a NENÍ na zábrzdnou vzdálenost)
- do odbočky jedeme 40 (možno zaměnit za libovolné jiné omezení z traťové rychlosti)
platí že bude svítit postupně tyto znaky (zapsáno rychlost+předvěst):

předvěst Př1L očekávej40
vjezd 1L 40 + výstraha (brzdíme na zábrzdnou, tedy k odjezdovému náv L4)
cestové Lc2 40 (nesmíme zrychlovat nad omezení dané dříve!) + opakovaná výstraha (na zkrácenou záb.vzd.)
odjezdové L4 stůj

Předvěstit stůj je možno NEJMÉNĚ na zábrzdnou vzdálenost, což vylučuje abychom výstrahu poprvé viděli na cestovém návěstidle. Musí být podle tohoto pravidla již na vjezdu.

Pokud chce někdo něco namítat, je možný třeba taky tento scénář, který pracuje s rozdílnou zábrzdnou vzdáleností pro různé rychlosti (viz předpisy ČSD / ČD).
Pokud bude rychlost mezi vjezdem a cestovým VŽDY 40, a odjezd je od cestového na více než 400m (zábrzdná vzdálenost pro 40km/h), třeba v dlouhé nákladní skupině, kde koleje jsou 600m a více, tak můžeme návěstit:

předvěst Př1L očekávej40
vjezd 1L 40 + očekávej 40 (rychlost mezi 1L a Lc2 se nesmí zvýšit)
cestové Lc2 40 (nesmíme zrychlovat nad omezení dané dříve!) + výstraha (na správnou záb.vzd.!!!)
odjezdové L4 stůj

Tolik co znám já z těch starých předpisů. Asi nemá smysl polemizovat, že se dnes (díky dynamice jízdy osobních souprav a častějšímu použití štíhlých vyhybek) snad dá signalizovat sekvence 40 - 60 - stůj, ale vím že se vedla polemika právě kolem toho zvyšování rychlosti proti výstraze.

howgh, Drew :-)))

Re: ako nalinkovať návestidlá

Napsal: sob 19. bře 2016 21:00:15
od drew
Mílo, pro úplně přesnou odpověď prosím o vzdálenosti mezi návěstidly. Traťovou rychlost jsem zaznamenal 60 a rychlost do odbočky za cestovým 40. Ok?
drew

Re: ako nalinkovať návestidlá

Napsal: sob 19. bře 2016 21:22:37
od Roman
drew píše:tak znova aa od lesa :D
1) zábrzdná vzdálenost: pokud cestové NENÍ na zábrzdnou vzdálenost, chová se to správně
2) uvědomte si "rozdělení" návěstidla: spodní "část" návěstí rychlost v obvodu návěstidla, horní znak je potom předvěstí návěstidla příštího.
Tedy situace:
- opakuji - cestové je cestové a NENÍ na zábrzdnou vzdálenost)
- do odbočky jedeme 40 (možno zaměnit za libovolné jiné omezení z traťové rychlosti)
platí že bude svítit postupně tyto znaky (zapsáno rychlost+předvěst):

předvěst Př1L očekávej40
vjezd 1L 40 + výstraha (brzdíme na zábrzdnou, tedy k odjezdovému náv L4)
cestové Lc2 40 (nesmíme zrychlovat nad omezení dané dříve!) + opakovaná výstraha (na zkrácenou záb.vzd.)
odjezdové L4 stůj

Předvěstit stůj je možno NEJMÉNĚ na zábrzdnou vzdálenost, což vylučuje abychom výstrahu poprvé viděli na cestovém návěstidle. Musí být podle tohoto pravidla již na vjezdu.

Pokud chce někdo něco namítat, je možný třeba taky tento scénář, který pracuje s rozdílnou zábrzdnou vzdáleností pro různé rychlosti (viz předpisy ČSD / ČD).
Pokud bude rychlost mezi vjezdem a cestovým VŽDY 40, a odjezd je od cestového na více než 400m (zábrzdná vzdálenost pro 40km/h), třeba v dlouhé nákladní skupině, kde koleje jsou 600m a více, tak můžeme návěstit:

předvěst Př1L očekávej40
vjezd 1L 40 + očekávej 40 (rychlost mezi 1L a Lc2 se nesmí zvýšit)
cestové Lc2 40 (nesmíme zrychlovat nad omezení dané dříve!) + výstraha (na správnou záb.vzd.!!!)
odjezdové L4 stůj

Tolik co znám já z těch starých předpisů. Asi nemá smysl polemizovat, že se dnes (díky dynamice jízdy osobních souprav a častějšímu použití štíhlých vyhybek) snad dá signalizovat sekvence 40 - 60 - stůj, ale vím že se vedla polemika právě kolem toho zvyšování rychlosti proti výstraze.

howgh, Drew :-)))
Asi tady každý píšeme o něčem jiném :)
Ale je to úplně jednoduché.
Pokud je mezi návěstidly vzdálenost menší než :
a) 400m na trati s rychlostí do 60 km/h
b) 700m na trati s rychlostí do 100 km/h (tady připadá v úvahu třeba ta Libeň)
c) 1000m na trati s rychlostí vyšší než 100 km/h
Vždy se návěstní znak doplní o bílé světlo (cestové návěstidlo). V opačném případě tomu tak není.
A jak je správně poznamenáno výše, v případě nedostatečné zábrzdné vzdálenosti musí být výstraha návěstěna na předchozím návěstidle s dostatečnou zábrzdnou vzdáleností.
Možná jsme v tom udělaly bordel s tou Libní :oops:

Re: ako nalinkovať návestidlá

Napsal: sob 19. bře 2016 21:28:45
od Roman
A ještě doplním :).
V případě nepříznivých sklonových poměrů se nezvětšuje vzdálenost mezi návěstidly, ale pokud není souprava dostatečně brzděna, snižuje se rychlost vlaku.

Re: ako nalinkovať návestidlá

Napsal: ned 20. bře 2016 5:36:56
od Kohlik
Zdravím,
kdyby někdo neměl a potřeboval :
http://www.szdc.cz/dalsi-informace/doku ... tml?page=4

Je to odkaz na novelizovaný předpis D1 - Dopravní a návěstní předpis.

A ještě mne napadlo k té P.Libni - byla tam novinka a to křižovatkové výhybky s pohyblivými srdcovkami. Mám dojem, že diskutované návěštění rychlosti 80km/h přímým směrem souviselo právě s nimi.

Zdeněk

Re: ako nalinkovať návestidlá

Napsal: ned 20. bře 2016 9:07:49
od Míla
drew píše:Mílo, pro úplně přesnou odpověď prosím o vzdálenosti mezi návěstidly. Traťovou rychlost jsem zaznamenal 60 a rychlost do odbočky za cestovým 40. Ok?
drew
Mezi návěstidly tj. vjezdovým ,cestovým a odjezdovým je vždy 700 m. Od vjezdu v celé stanici je R 60 km/h.
Díky za vysvětlení.
Ale, jak jsem psal výše, mám spíš technický problém se správným nastavením linku, proto ho zkouším posouvat, aby vjezdové návěstidlo ukazovalo, to, co píšeš. Zatím stále návěstí jen výstrahu i když na cestovém je 40 ( klidná žlutá+bílá, jedu do odbočky) a očekávej výstrahu.

Re: ako nalinkovať návestidlá

Napsal: pon 21. bře 2016 8:48:41
od Míla
Špatně jsem se vyjádřil, očekávej výstrahu neexistuje. Čili mám na cestovém rychlost 40 a výstraha.

Re: ako nalinkovať návestidlá

Napsal: pon 21. bře 2016 21:34:24
od drew
Míla píše:Mezi návěstidly tj. vjezdovým ,cestovým a odjezdovým je vždy 700 m. Od vjezdu v celé stanici je R 60 km/h.
Díky za vysvětlení.
Ahoj, no tak to jsi v pohodě. Zruš tu bílou a dobrzdíš tak jako tak. Snad :D
Jinak už chápu tvůj problém, a jestli dobře chápu i popis, máš link moc daleko, nebo špatně otočený. Nevím jak moc to máš zmáknuté - nic ve zlém :) Prostě na té koleji musí být link umístěný PŘESNĚ podle Vlastova návodu, vzhledem k výhybkám, návěstidlům (i v protisměru) atd, správně zaškrtnuto JE PŘEDVĚSTÍ a já už nevím co všechno dál.. Asi nic... Ale je to v návodu. Experimenty doporučuji dělat tak maximálně v dvoukolejné výhybně, ve složitější stanici rozhodně ne :)

drew

Re: ako nalinkovať návestidlá

Napsal: ned 31. črc 2022 12:25:45
od craftik
Zdravím,
Chtěl bych začít stavět trať, ale nejdou mi nastavit návěstidla. Vždy, když tam dám do dvou kolonek "CDVP" a "BEZP" a načtu mapu znova, u návěstidla mám jen návěstí desku a schůdky (viz obrázek: https://ctrlv.cz/AqDU ). Neví někdo co s tím? Děkuji.