Zakládáme novou trať

Otázky, problémy a nejasnosti při stavbě tratí
Odpovědět
kiski
Příspěvky: 912
Registrován: pon 12. srp 2013 22:30:35

Re: Zakládáme novou trať

Příspěvek od kiski »

Zdravím, mám otázku ohľadne funkcie Google maps v simulátore. Nejak som nepochopil, či musím mať konto na Googli alebo je to len kvôli tomu, aby som mohol stiahnuť viacej dát za deň. Pretože ja sa nechcem do Googlu registrovať. Nefunguje to aj bez toho? Myslím bez API kľúča?

Ak áno, tak by ma zaujímalo, prečo to potom mne nejde? Hru normálne spustím, nie Offline. V základnom menu ale mám položku Store bledosivú, akokeby som nebol k netu pripojený. A samozrejme následne, v editore trate keď si dám Ctrl+G, tak sa mi asi na 2 sekundy zjavia tie modré kruhy, potom zmiznú a nič sa nedeje...

Čo robím zle? Dikes. Prosím neukameňovať... :D
Braňo
juros
Příspěvky: 52
Registrován: sob 04. črc 2009 11:15:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Zakládáme novou trať

Příspěvek od juros »

Neda sa to bez API kluca pokial viem
kiski
Příspěvky: 912
Registrován: pon 12. srp 2013 22:30:35

Re: Zakládáme novou trať

Příspěvek od kiski »

No pokiaľ ja viem, a čo som čítal aj kade-tade na rôznych fórach, tak to ide, resp. aspoň kedysi to išlo. Možno teraz to už fakt nejde...

Upresní to niekto??
Braňo
Vlastik

Re: Zakládáme novou trať

Příspěvek od Vlastik »

kiski píše:No pokiaľ ja viem, a čo som čítal aj kade-tade na rôznych fórach, tak to ide, resp. aspoň kedysi to išlo. Možno teraz to už fakt nejde...

Upresní to niekto??
Přečti si téma "Stavba tratě" poslední stránky a hned pochopíš ,nezáleží na tom jestli pracuješ v simulátoru offline nebo online ,ale pro geo data potřebuješ klíč Api a ten je jedinečný pro každého uživatele ,jediné jak ho získat je registrací na google,nicméně to že se ti objevují kruhy znamená že nemáš aktuální klíč právě a ani aktuální mapy ,více v tom tématu je popsané co a jak.
kiski
Příspěvky: 912
Registrován: pon 12. srp 2013 22:30:35

Re: Zakládáme novou trať

Příspěvek od kiski »

Ok, dikes za upresnenie. Takže som dostaval. Sekírovať nejakou registráciou od Googlu sa určite nenechám... ;)
Braňo
Hekl338
Modelář
Příspěvky: 929
Registrován: pon 09. čer 2008 21:08:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Zakládáme novou trať

Příspěvek od Hekl338 »

Lenze bez nich stavat realnu trat je sakra zdlhavy proces :D Ale inak, zaujimavy pristup, kvoli registracii na 30s nebudem stavat. Na to, ze to je zadarmo, nejaka registracia, co tam raz popisem co ma napadne to snad stoji. Ovsem, proti gustu...
Vlastik

Re: Zakládáme novou trať

Příspěvek od Vlastik »

kiski píše:Ok, dikes za upresnenie. Takže som dostaval. Sekírovať nejakou registráciou od Googlu sa určite nenechám... ;)
Moc tomu nerozumím ,ale není to tak dlouho co jsem psal že čím víc bude mít člověk rozdělaný a nebo tvořit ,tím větší šance je že nic nedokončí ,tratě nech jiným a pracuj na loko které máš rozdělané vypadalo to dobře ,střídavku tu nemáme a na posun také né.
kiski
Příspěvky: 912
Registrován: pon 12. srp 2013 22:30:35

Re: Zakládáme novou trať

Příspěvek od kiski »

Ad Vlastik: to že si chcem vyskúšať aj niečo nové, neznamená predsa že hneď dám všetko bokom, a začnem stavať od nevidím do nevidím len trate. Na vyskúšaní nie je nič zlé, a hlavne, posledný mesiac som nerobil vo voľnom čase nič iné, len modeloval v 3dsMaxe a z fotiek robil textúry. Už mi z toho popravde začína trochu, po slovensky povedané, je*ať. Musím to dať trochu stranou, inak stratím motiváciu a nedokončím to fakt už potom nikdy. Preto som sa chcel trochu odreagovať a hlavne sa niečomu novému priučiť. To sa vždy hodí.

Ad Hekl: Možno to bude znieť paranoidne, ale jednoducho sa tam registrovať nechcem, už len z princípu. Už som registrovaný kvôli takýmto veciam na toľkých miestach, že si to zaprvé, ani nepamätám, a za druhé, potom mi chodia všelijaké blbé upozorňovacie maily a spamy, že to nestačím mazať. Ako si povedal - proti gustu...

Pokiaľ dobre viem, tak pôvodne to išlo aj bez APi kľúča, rozdiel tam bol jen v množstve dát, ktoré sa dli preniesť bez a s kľúčom. Ale zrejme to orezali, a teraz to ide už len s API. Škoda.

Asi tak.
Braňo
Hekl338
Modelář
Příspěvky: 929
Registrován: pon 09. čer 2008 21:08:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Zakládáme novou trať

Příspěvek od Hekl338 »

Zalozit si mail na jedno pouzitie nie je problem. Nepovazujem to za paranoju, ani vo svojom ofiko mailu nemam pravdive udaje. Ale vzdat to z principu mi pride zvlastne. Na druhu stranu chapem, skusit trat. Tiez som tym presiel. Proste maxko som nemal vobec chut ani vidiet, tak som postavil kus trate a abstak sa dostavil sam.
kiski
Příspěvky: 912
Registrován: pon 12. srp 2013 22:30:35

Re: Zakládáme novou trať

Příspěvek od kiski »

Som rád, že presne vieš, o čom hovorím... Koniec OT.
Braňo
Vlastik

Re: Zakládáme novou trať

Příspěvek od Vlastik »

Chtělo by to pročistit ,poslední příspěvky hodit do koše,a nechat tam jenom ohledně tématu.
kiski
Příspěvky: 912
Registrován: pon 12. srp 2013 22:30:35

Re: Zakládáme novou trať

Příspěvek od kiski »

Dnes som v rámci mentálneho cvičenia bádal nad tým, ako využiť textúry povrchu, ktoré sú súčasťou AssetPacku Romanovej trate. Stále sa mi nedarilo rozchodiť to, furt som mal povrch prinajlepšom biely, prinajhoršom žiadny, iba mriežku. Vzhľadom nato, že TemplateRoute.xml som v podstate okopíroval z Romanovej trate (akurát som zmenil zemepisné súradnice, plus samozrejme providera a product), nerozumel som tomu, prečo to nejde. Nakoniec som došiel nato, že súbor CS_Texturing.bin z adresára TerTex musí byť prekonvertovaný pomocou serz.exe na súbor CS_Texturing.xml, a nakopírovaný na rovnaké miesto ako pôvodný .bin súbor. V samotnom TemplateRoute musí byť potom odkaz na nový súbor .xml, nie na .bin. Teraz to beží ako po masle.

Píšem to sem preto, že som to tu na fóre nikde nenašiel. Ak to tu niekde už je popísané, tak sorry, zrejme som slabo hľadal...

Tu je screenshot, že to fachčí...
http://img1.rajce.idnes.cz/d0102/3/3311 ... .jpg?ver=2

Pozn.: terén je už vygenerovaný pomocou SRTM dát, plus je použitá Romanova denná doba...
Braňo
kiski
Příspěvky: 912
Registrován: pon 12. srp 2013 22:30:35

Re: Zakládáme novou trať

Příspěvek od kiski »

Trochu som sa hral s textúrou loftu rieky, ktorú využívajú asi dva alebo tri typy origo riek Kuju (líšia sa len šírkou samotnej "vody"). Stále mi to nepasovalo k tým Romanovým textúram povrchu, ktoré zrejme využíva aj jeho trať. Samotnú rieku ako loft však spraviť neviem, tak som si iba zazálohoval pôvodný súbor a môj upravený nahral miesto neho. Mierne som upravil aj miesto, kde sa samotná voda napája na breh, pridal som tam trochu upravenej štrkovej textúry... Vyzerá to teraz takto:

Obrázek

Textúru môžem v potrebnom formáte Tgpcdx poskytnúť, loft rieky urobiť neviem. Ak to niekto vie, budem len rád, keď nebudem musieť prepisovať pôvodný súbor.

Pozn.: farby môžu trochu skresľovať, každý ma gammu nastavenú inak ;)
Braňo
venivi
Příspěvky: 9
Registrován: sob 05. črc 2014 17:52:59

Re: Zakládáme novou trať

Příspěvek od venivi »

Mohl bych poprosit o nějakej videonávod na tu stavbu nové tratě a vygenerování povrchu? prý tady něco bylo od vlastíka, jenomže odkaz je už dávno nefunkční. Má někdo něco takové? Budu moc rád. Zkoušel jsem to podle písemného návodu a prostě nic, jsem z toho bezradnej.
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Zakládáme novou trať

Příspěvek od Josef72 »

Videonávod ti asi nikdo hned dělat nebude. Zkus projít "Google".

https://www.google.cz/?gfe_rd=cr&ei=RMK ... 20tutorial
Oskar
Příspěvky: 111
Registrován: pát 06. čer 2008 19:57:50

Re: Zakládáme novou trať

Příspěvek od Oskar »

Vážení kolegové, mám dotaz na stavitele tratí.
Jak se vám po doinstalování dalších a dalších tratí do základu hry daří orientovat v nabídkách objektů (včetně loft objektů) používaných ve hře ???

Já nestavím kontinuálně, pouze čas od času a to jak mám chuť a motivaci. Proto mám problémy nalézt v tom bobtnajícím množství různých objektů, často pro každý addon s tratí jinak pojmenovaných stejných objektů ten objekt, který jsem minule ke stavbě používal. Ano, před dvěmi či třemi lety byly do nabídek přidány tři různě barevné boxy pro označení preferovaných objektů. Zkraje jsem to zkoušel ale neosvědčilo se mi to, protože se to po čase opakovaně resetovalo. Velmi se mi teď líbí možnost náhledu na textury povrchu, ale u objektů je to pro mne, neangličtináře guláš, který mne od dalšího stavění spíše odrazuje. Ještě štěstí, že naši Páni modeláři celkem rozumně pojmenovávají své objekty a ty se pak snadněji dají nalézt. Možná jsem něco, co by mi celou situaci zpřehlednilo přehlédl. Proto bych byl rád za vaše rady či postupy, jak se tímto problémem vypořádáváte vy. Děkuji.
Vlastik

Re: Zakládáme novou trať

Příspěvek od Vlastik »

Oskar píše:Vážení kolegové, mám dotaz na stavitele tratí.
Jak se vám po doinstalování dalších a dalších tratí do základu hry daří orientovat v nabídkách objektů (včetně loft objektů) používaných ve hře ???

Já nestavím kontinuálně, pouze čas od času a to jak mám chuť a motivaci. Proto mám problémy nalézt v tom bobtnajícím množství různých objektů, často pro každý addon s tratí jinak pojmenovaných stejných objektů ten objekt, který jsem minule ke stavbě používal. Ano, před dvěmi či třemi lety byly do nabídek přidány tři různě barevné boxy pro označení preferovaných objektů. Zkraje jsem to zkoušel ale neosvědčilo se mi to, protože se to po čase opakovaně resetovalo. Velmi se mi teď líbí možnost náhledu na textury povrchu, ale u objektů je to pro mne, neangličtináře guláš, který mne od dalšího stavění spíše odrazuje. Ještě štěstí, že naši Páni modeláři celkem rozumně pojmenovávají své objekty a ty se pak snadněji dají nalézt. Možná jsem něco, co by mi celou situaci zpřehlednilo přehlédl. Proto bych byl rád za vaše rady či postupy, jak se tímto problémem vypořádáváte vy. Děkuji.
No nejjednoduší je si ve filtrech nastavit názvy autorů které v addonu budeš potřebovat,ty se ti také zapíšou do blueprintu trati,můžeš si ho otevřít a podívat jaké addony tvoje trat obsahuje,další je ten fakt že často použivané addony označit v assets velkými písmeny ,zbytek malými ,TS řadí podle abecedy nejdříve čísla,velká písmena ,malá písmena,tak efektivně lze si nastavit ve filtrech třeba české addony,bude na začátku.
Jinak to barevné schéma mělo něco do sebe ,ted to taky funguje ,ale už se nepodbarvuje tak člověk neví kam co přiřadit.
henko151
Příspěvky: 2
Registrován: pát 26. črc 2013 15:06:20

Re: Zakládáme novou trať

Příspěvek od henko151 »

Ahojte!
Chcel som začať s tvorbou novej mapy no nejdemi dať podklad, mám v nastavniach API key, dám Ctrl+G krúti ale nenačáta podklad.
Vlastik

Re: Zakládáme novou trať

Příspěvek od Vlastik »

henko151 píše:Ahojte!
Chcel som začať s tvorbou novej mapy no nejdemi dať podklad, mám v nastavniach API key, dám Ctrl+G krúti ale nenačáta podklad.
Příčin může být více,mezi nejčastější patří že nemáš zaškrtnuté api mapy co jsou potřeba,a nebo máš v TS nastavené parametry které mapy nesplnují ,přiblížení ,rozlišení druh mapy.
V zásade je rozdíl pro naše mapy a mapy v americe a podobně.
Uživatelský avatar
Zdeněk Itterheim
Příspěvky: 63
Registrován: čtv 05. čer 2008 20:36:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Zakládáme novou trať

Příspěvek od Zdeněk Itterheim »

henko151 píše:Ahojte!
Chcel som začať s tvorbou novej mapy no nejdemi dať podklad, mám v nastavniach API key, dám Ctrl+G krúti ale nenačáta podklad.
S tímto jsem se trápil asi 3 dny

1) určitě musí být správně zapsané heslo ( těžko se rozlišuje male el od 1, nebo O a 0nula ) - i když je heslo nesprávné, tak modré kruhy běhají
2) řádně přečtený návod, správně zvolené "mapy" ( API Static Maps ) viz. uživ. man. str 86

A to je vše ;)
Odpovědět