Stavba tratě

Otázky, problémy a nejasnosti při stavbě tratí
Odpovědět
Logan
Příspěvky: 21
Registrován: čtv 04. úno 2010 22:01:47

Re: Stavba tratě

Příspěvek od Logan »

Děkuji Vlastiku za objasnění.
Logan
Příspěvky: 21
Registrován: čtv 04. úno 2010 22:01:47

Re: Stavba tratě

Příspěvek od Logan »

Potřeboval bych poradit. Nikde sem na netu nenašel jak se dá pootočit se čtvercovou mříží v upravování terénu. Viz. obrázek:
Obrázek

Dále kde se dá nastavit šířka řeky? Vždycky mě to udělá nějakej potok, nebo říčku, ale oproti tomu co potřebuji je to strašne úzké.
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba tratě

Příspěvek od Josef72 »

Při úpravě terénu se mřížka nedá otáčet, pouze ta statická. Ale ani mě nenapadá, k čemu by to bylo dobré.
Řeky jsou jako loft objekty, to asi víš. Nabídka je zatím dost mizerná. Nicméně existuje návod, jak řeku vytvořit jako 3D objekt, tak se tím chci časem zabývat (Labe a podobné toky), s trochu reálnější barvou textury. Ale není to momentálně na pořadu dne.
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba tratě

Příspěvek od Josef72 »

Zdravim,
mohl by sem někdo dát stručný popis, jak zprovoznit program "Decal RW" ? Free verzi jsem si stáhnul, spustím jako správce, načtu "serz.exe" a pak to chce nějaké další složky v adresáři "Source". Je to asi poměrně jednoduché, ale už nemám energii se prokousávat dalším anglickým tutoriálem, který si "přeložím" na "Gůglu". To video co k tomu je , je příliš drobné a já to se svým zrakem nepřečtu.

Předpokládám, že si musím ve svém adresáři vytvořit nějaké složky.
Děkuji za jakoukoliv pomoc.
Stanin
Příspěvky: 3
Registrován: pát 06. čer 2008 8:38:43

Re: Stavba tratě

Příspěvek od Stanin »

Ahoj,
když spouštíš RWdecal, tak je třeba nejdřív vybrat umístění souboru serz.exe. V dalším kroku to po tobě chce tvůj DEVELOPER adresář v source, takže např. když mám svoje produkty vedeny pod Stanin, tak je to ..\railworks\source\Stanin. V dalším kroku to chce adresář s tratí, např. ..\railworks\source\Stanin\Mojetrat. V posledním kroku to po tobě chce umístění souboru RWAceTool.exe. Potom se tě to už jen zeptá na klíč, pokud chceš použít placenou verzi. V dalším kroku se tě to ptá, jestli můžou schraňovat informace o tvým generování map (na jejich stránce je pak celková statistika, kolik toho uživatelé už pokutili). V dalším kroku už jen klikneš na OK a spustí se ti Google Earth a provede se kalibrace. Potom už můžeš začít pracovat.
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba tratě

Příspěvek od Josef72 »

Díky. Jsem ti zavázán. :)
Vlastik

Re: Stavba tratě

Příspěvek od Vlastik »

Potřeboval bych poradit. Nikde sem na netu nenašel jak se dá pootočit se čtvercovou mříží v upravování terénu. Viz. obrázek:
Pokud potřebuješ otáčet křížkou tak k tomu slouží písmena "O" a "P".
Ale ani mě nenapadá, k čemu by to bylo dobré.
Určitě je to dobré pro tvorbu zářezů,takhle si vlastně nastavíš tu mřížku podél kolejí,a pracuješ se záložkou "paiting Tools" a snap (přichycení) zadat si tam můžeš od sklonu po šířku násypu.
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba tratě

Příspěvek od Josef72 »

Otáčení mřížky pomocí písmen "O" a "P" nemá žádný vliv na mřížku pro generování terénu. Nakonec pomocí těchto písmen lze otáčet mřížku pouze v modu pro "scenery objekty". Mřížka, která se objeví při "zapnutí štětce" je neměnná a jde pořád stejným směrem. Ukazuje pouze, v jakém rozsahu je štětec účinný (podle nastavení).

Ta otáčecí mřížka je pouze pomůcka pro stavbu tratě, třeba k vytváření zářezů, nebo pro odhadování vzdálenosti a nevím k čemu ještě.
Logan
Příspěvky: 21
Registrován: čtv 04. úno 2010 22:01:47

Re: Stavba tratě

Příspěvek od Logan »

Vlastik píše:
Potřeboval bych poradit. Nikde sem na netu nenašel jak se dá pootočit se čtvercovou mříží v upravování terénu. Viz. obrázek:
Pokud potřebuješ otáčet křížkou tak k tomu slouží písmena "O" a "P".
Ale ani mě nenapadá, k čemu by to bylo dobré.
Určitě je to dobré pro tvorbu zářezů,takhle si vlastně nastavíš tu mřížku podél kolejí,a pracuješ se záložkou "paiting Tools" a snap (přichycení) zadat si tam můžeš od sklonu po šířku násypu.
Přesně toto sem měl na mysli.
klimi
Příspěvky: 17
Registrován: pon 21. bře 2011 7:15:19
Bydliště: CZ

Re: Stavba tratě

Příspěvek od klimi »

Zdravím.
Chtěl jsem si udělat markery pro stavbu tratě, ale když odkazuji jak na ten defaultní, tak i na ten stažený, tak Markery ve hře nevidím (i když je mám povolené). Žádný Xml soubor tam nemám
Díky za radu
Vlastik

Re: Stavba tratě

Příspěvek od Vlastik »

Zdravím.
Chtěl jsem si udělat markery pro stavbu tratě, ale když odkazuji jak na ten defaultní, tak i na ten stažený, tak Markery ve hře nevidím (i když je mám povolené). Žádný Xml soubor tam nemám
Předně je potřeba si vytvořit svoje složky v adresáři Source,do nich podsložku Routemakers a tam si vytvořit blueprint pro makery a daty a to celé pak exportovat do hry.
Soubor .xml je blueprint který se exportuje do hry a po exportu z toho vznikne binární soubor .bin,takže soubor .xml hledat pouze ve složce Source !
Cesta:
Railworks/Source/aaaa/bbbb/RouteMakers a do něj pak blueprint .xml
aaaa/bbbb ....logický název pro identifikaci tvořitele
klimi
Příspěvky: 17
Registrován: pon 21. bře 2011 7:15:19
Bydliště: CZ

Re: Stavba tratě

Příspěvek od klimi »

Vlastik píše:
Zdravím.
Chtěl jsem si udělat markery pro stavbu tratě, ale když odkazuji jak na ten defaultní, tak i na ten stažený, tak Markery ve hře nevidím (i když je mám povolené). Žádný Xml soubor tam nemám
Předně je potřeba si vytvořit svoje složky v adresáři Source,do nich podsložku Routemakers a tam si vytvořit blueprint pro makery a daty a to celé pak exportovat do hry.
Soubor .xml je blueprint který se exportuje do hry a po exportu z toho vznikne binární soubor .bin,takže soubor .xml hledat pouze ve složce Source !
Cesta:
Railworks/Source/aaaa/bbbb/RouteMakers a do něj pak blueprint .xml
aaaa/bbbb ....logický název pro identifikaci tvořitele
To chápu, špatně jsem se vyjádřil.
Jde mi o model samotných vlaječek, které mi budou zobrazovat polohu v RW.
Vlastik

Re: Stavba tratě

Příspěvek od Vlastik »

Jde mi o model samotných vlaječek, které mi budou zobrazovat polohu v RW.
Cestu pro vlaječky co se zadává do blueprintu je
Kuju
Railsimulator
RouteMarkers\Flag.xml

vlaječky si to bere default ,pokud si neuděláš svoje.
klimi
Příspěvky: 17
Registrován: pon 21. bře 2011 7:15:19
Bydliště: CZ

Re: Stavba tratě

Příspěvek od klimi »

Vlastik píše:
Jde mi o model samotných vlaječek, které mi budou zobrazovat polohu v RW.
Cestu pro vlaječky co se zadává do blueprintu je
Kuju
Railsimulator
RouteMarkers\Flag.xml

vlaječky si to bere default ,pokud si neuděláš svoje.
Ano, to vím. Jde o to, že soubor Flag.xml jaksi v té složce není :)
Vlastik

Re: Stavba tratě

Příspěvek od Vlastik »

Ano, to vím. Jde o to, že soubor Flag.xml jaksi v té složce není
Tak to je divné není tam sice .xml,ale ve složce assets se nachází takže by to mělo fungovat,je tam flag.bin
Uživatelský avatar
ddusann
Návěstní mistr
Příspěvky: 19
Registrován: ned 22. lis 2009 20:11:53
Bydliště: Vrútky
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba tratě

Příspěvek od ddusann »

klimi píše:Zdravím.
Chtěl jsem si udělat markery pro stavbu tratě, ale když odkazuji jak na ten defaultní, tak i na ten stažený, tak Markery ve hře nevidím (i když je mám povolené). Žádný Xml soubor tam nemám
Díky za radu
Neviem, či sa ti to už podarilo rozbehať, ak nie, tak pridávam ešte pár rád:

Obrázek

Obrázek
ak ma chcete kontaktovať, urobte tak na ddusann7@gmail.com
philipes1471
Příspěvky: 71
Registrován: stř 22. čer 2011 20:30:32
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba tratě

Příspěvek od philipes1471 »

Zdravím,
idem stavať trať, riadim sa podľa postupu na tejto stránke:
http://oko.clever.cz/~leos/railsim/novatrat/
Spravil skoro som všetko.
Keď som v hre klikol na Editor :arrow: hocijaká trať :arrow: New Route :arrow: vybral som šablonu mojej trate :arrow: klikol Create :arrow: zobrazil sa editor a zem bola biela a bola na nej nejaká sieť štvorčekov a v zozname objektov nič nebolo viď na obrázku:
2011-09-30_00002.jpg
Neviete akú som mohol urobiť chybu :?: Díky :D.
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba tratě

Příspěvek od Josef72 »

Ta síť čtverečků je textura povrchu. Jinak řečeno je špatně zadána v blueprintu cesta k texturám povrchu. Nebo je zadána dobře, ale s aktualizací je někde chyba. Zkoušel jsem včera to samé a místo textury je celý povrch bílý. Je v tom nějaký hokej, dneska se chci podívat, jestli je to moje chyba.
philipes1471
Příspěvky: 71
Registrován: stř 22. čer 2011 20:30:32
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba tratě

Příspěvek od philipes1471 »

Ako som už písal robil som podľa tejto stránky:
http://oko.clever.cz/~leos/railsim/novatrat/
Budem citovať čo sa má v Asset Editore spraviť:
Definice Route Blueprint
Otevřeme AssetEditor, vstoupíme do sekce Leonell, Raspenava-BilyPotok a na TemplateRoutes stiskneme pravé tlačítko a zvolíme "New Blueprint" a v seznamu vybereme "Route Blueprint", stiskneme OK. Přejmenujeme na "Raspenava-BilyPotok" (bez mezer).

Do "Display name" sekce English vložíme název budoucí trati "Raspenava – Bily Potok".

Doplníme kde se hra objeví po startu: do "Origin Longitude" vložíme 15.206107, do "Origin Latitude" vložíme 50.875914 .. což je pozice stanice v Bílém Potoce

Do RouteIntoDescriptionFilename nedáváme nic.

Určíme pravidla pro jednotlivá roční období (pro freeware možno užít defaultní):
Skies / Spring sky blueprint: Kuju, RailSimulatorCore, TimeOfDay\Default.xml
tj. do Provider dáme Kuju, do Product RailSimulatorCore a do BlueprintID "Time...Default.xml"
Skies / Summer sky blueprint: Kuju, RailSimulatorCore, TimeOfDay\Default.xml
Skies / Autumn sky blueprint: Kuju, RailSimulatorCore, TimeOfDay\Default.xml
Skies / Winter sky blueprint: Kuju, RailSimulatorCore, TimeOfDay\Default.xml


Vložíme pozici loga tratě – obrázku převedeného do ACE souboru:
GhostEntry / TextureId: TemplateRoutes\loading_raspenavabilypotok.ace

Určíme pravidla pro počasí (pro freeware možno užít defaultní):
Weather blueprint: Kuju, RailSimulatorCore, Weather\Default.xml

Určíme pravidla pro terén (pro freeware možno užít defaultní):
Terrain blueprint: Kuju, RailSimulator, Environment\Terrain\Texturing.xml

Klikneme Save.

Klikneme Export.
Presne toto som spravil a výsledok bol to o čom som písal.
Netuším či som tam zadal správnu cestu k textúrám povrchu.
Ten návod je z roku 2008 odvtedy sa do dnešného TS 2012 mohlo všeličo zmeniť :). Neviem...
Vlastik

Re: Stavba tratě

Příspěvek od Vlastik »

Narazil jsem na problém který se mi moc nezamlouvá,zkusil jsem umístit nové podklady do RW2/RW3 se zapnutým a vy vypnutým TSx a ani s jedním se mi nepodařilo umístit tu texturu terénu ,a píše toto:
Obrázek

Jenom upozorním že je to generováno už ve verzi 2.2.9 která by podle autora měla být kompatibilní s TS 2012.
Nezkoušel někdo také umístit tu texturu terénu na nový terén,vygenerovaný dle GDEM?
Odpovědět