Re: Osobní vozy ČD Y/B a další
Napsal: pon 01. čer 2015 11:35:07
Ano, je to tak, i s podvozky. Ono je to také možná tím, že mám hodně strohý interiér. Vlastně jsou tam jen sedačky a pak už nic. Jen stěny mezi jednotlivými kupé/umývárnou/WC, dveře kupé, podlaha, zjednodušený strop a vnitřní bočnice. Zvenčí je vůz jednoduchý, výzbroj vozu je také jednoduchá, je tam jen to, co je vidět okem, dál pak šroubovka, nárazníky, hadice, rám, co jsou na něm tyto komponenty, je potažený fototexturou, takže průběžný potrubí a takové věci tam nemám. Něco, jako má Ondra Janiš na svých Y/B v MSTS. Béčko má dokonce ještě méně poly (7109) a to má vysekaná okna (pouze zvenčí). Já se řídím pravidlem - co není vidět, nemusí tam být, stačí naznačit texturou. Jediný náročný, co jsem kdy postavil, byl model 3D kolejiva pro TRS a tam jsem to přehnal, tam jsem nasekal na tý 4-metrový koleji přes 6000 poly, tam byl každý detail, šroub, podkladnice, přídržnice... Náročný to bylo opravdu hodně, tam nepomáhal ani LOD. No nic, zpět k modelům.
Když se na to Béčko podíváš, tak je jasný, že to má furt dost neduh, ale zase už je tam vidět změna materiálu (snad) na ten správný, oproti BDs vpředu za loko, kde je pořád TrainEnv s alfou. Je vidět špatný odstín textury na čele, od střechy směrem dolů, tam jsem to nějak rozházel. Dělám jednu zásadní chybu, jako kdysi. Rozdělal jsem si moc modelů najednou a na každém udělám něco jinak. To chce, nejdříve, pořádně dokončit jeden model, naučit se to na něm a pak, podle něj, dodělat ostatní modely. Tohle Béčko mám jako sample, na tom se vše učím, střídám materiály, zkouším cokoliv, co se dá, těch možností je tu opravdu strašná spousta, oproti TRS a strašně mě to baví, protože ve hře je to všechno vidět. Sice slýchávám, že hra má zastaralý engine, že má údajně přejít na UE4 engine, ale i tak to už teď vypadá úplně jinak, ty efekty, co jsou tady, v Trainz nikdy neudělám a co teprve jízda na ČD/ŽSSK 150/151/350, nebo ČDC 363 a dalších vozidlech...
Spíš to řeknu takto. I když modely dělám několik let, stále jsem začátečník a ještě dlouho budu. Znám, de-facto, jen základy, ze kterých tyto modely vznikly. Vy, kluci, už máte nějakou praxi, víte co, kde, kam, jak a já Vám děkuji za tom co pro mě děláte. Nadhodili jste mi tu funkce, o kterých já neměl ani ponětí. No, kdybych neznal angličtinu, tak neudělám ani polygon.
Ještě musím nějak zvládnout animace dveří (to bude fuška, tyhle mají 3 díly - malé křídlo, hlavní velké křídlo a poklop nad nástupními schůdky) a udělat na vůz koncová osvětlení...
Když se na to Béčko podíváš, tak je jasný, že to má furt dost neduh, ale zase už je tam vidět změna materiálu (snad) na ten správný, oproti BDs vpředu za loko, kde je pořád TrainEnv s alfou. Je vidět špatný odstín textury na čele, od střechy směrem dolů, tam jsem to nějak rozházel. Dělám jednu zásadní chybu, jako kdysi. Rozdělal jsem si moc modelů najednou a na každém udělám něco jinak. To chce, nejdříve, pořádně dokončit jeden model, naučit se to na něm a pak, podle něj, dodělat ostatní modely. Tohle Béčko mám jako sample, na tom se vše učím, střídám materiály, zkouším cokoliv, co se dá, těch možností je tu opravdu strašná spousta, oproti TRS a strašně mě to baví, protože ve hře je to všechno vidět. Sice slýchávám, že hra má zastaralý engine, že má údajně přejít na UE4 engine, ale i tak to už teď vypadá úplně jinak, ty efekty, co jsou tady, v Trainz nikdy neudělám a co teprve jízda na ČD/ŽSSK 150/151/350, nebo ČDC 363 a dalších vozidlech...
Spíš to řeknu takto. I když modely dělám několik let, stále jsem začátečník a ještě dlouho budu. Znám, de-facto, jen základy, ze kterých tyto modely vznikly. Vy, kluci, už máte nějakou praxi, víte co, kde, kam, jak a já Vám děkuji za tom co pro mě děláte. Nadhodili jste mi tu funkce, o kterých já neměl ani ponětí. No, kdybych neznal angličtinu, tak neudělám ani polygon.
Ještě musím nějak zvládnout animace dveří (to bude fuška, tyhle mají 3 díly - malé křídlo, hlavní velké křídlo a poklop nad nástupními schůdky) a udělat na vůz koncová osvětlení...